1.O subproducție
După Teambuilding, Haita de acțiune și Tati part time, Vidra Films, casa de producție al cărei proprietar e un anume domn Matei Dima care e și actor, uneori și scenarist, și regizor lansează pe piață încă o subproducție. Cu mare bucurie primită la cinematografele din mall-uri fiindcă aduce public și determină creșterea semnificativă a consumului de popcorn și băuturi acidulate.
Matei Dima, care în calitate de producător și de data asta și-a rezervat sieși un rol -și nu dintre cele secundare-, și Alex Coteț, pe post de scenarist și regizor, s-au bazat în întreprinderea lor pe câteva detalii despre care nu prea ai cum spune că ar fi rupte de realitate. Anul 2024 este an electoral și în cursă au intrat toți neaveniții. Pe care bunul Dumnezeu, în imensa lui mărinimie, i-a răspândit în toate partidele. Așa că nu mai contează dacă partidul se cheamă LPS sau LSP. Dezastruoși sunt și candidații la alegerile prezidențiale, cei 10 ani de dolce far niente, excursii lungi, marea majoritatea cvasi-inutile cu avioane de lux și mofturi dublate de cele ale soției din cele două mandate ale d-lui Klaus Iohannis ducând la decredibilizarea funcției și lehamitea electoratului. Corupția a crescut, aproape că nu mai deranjează pe nimeni, pare de domeniul naturalului, aproape nici unui politician nemaipăsându-i de Porunca a șaptea care glăsuiește Fură mai puțin! S-a amplificat ilogicitatea discursului politic, stăm prost și în privința respectării angajamentelor luate față de UE, ne paște amenințarea cu proceduri de infrigement. Duminica trecută am văzut că ne amenință extremismul. Toată lumea știe că 2025 va fi un an al achitării unor facturi dintre cele mai pipărate. A imenselor datorii scadente, poate chiar și a unor amenzi. Sper că nu chiar de 40 miliarde de euro așa cum umblă vorba în filmul d-lui Coteț.
Tuturor acestor realități, dl. Coteț le-a asociat situații despre care domnia-sa se iluzionează că ar fi comice, replici despre care scenaristul speră că ar putea provoca râsul, un pic de sex și de mică prostituție, o distribuție amestecată. âÎn care nume de actori adevărați și cu o remarcabilă carte de vizită (Andi Vasluianu, Iulian Postelnicu, Alex Bogdan, hai și Cătălina Grama, cunoscută și grație pseudonimului Jojo) se amestecă cu interpreți de calibrul artistic mic, minor al deja amintitului Matei Dima. Care tot actor slab e, deși în vremea din urmă a cam luat proporții. Poate și datorită traiului bun pe care i-l asigură banii din biletele unor încropeli cu totul anartistice. Așa cum e cu asupra de măsură Candidatul perfect.
VIDRA FILMS
CANDIDATUL PERFECT
Scenariul și regia: Alex Coteț
Producători: Matei Dima, Ștefan Lucian
Cu: Cătălina Grama (Doamna Vântuleasa), Nicu Banea (Costică Frântu), Matei Dima (Siminel), Alex Bogdan (Victor Brânză), Iulian Postelnicu (Nicolae Chioru), Cătălin Herlo (Viorel Roșioru)
2.Încă o șușă!
Cu mici, dar semnificative excepții (Tudor Giurgiu e una dintre ele), regizorii de film din România nu prea recurg la serviciilor actorilor din provincie. Motivele sunt diverse, însă nu au prea multe în comun cu artisticul. Majoritatea sunt de ordin economic.
Probabil că astfel se explică faptul că un grup de actori, unii independenți, alții majoritari din Teatrele din Transilvania (Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Oradea) au răspuns cu entuziasm ofertei producătorului Dan Mașca de a face parte din distribuția filmului Spre punctual G. A cărui acțiune se petrece în 24 de ore, exact ca în tragedia clasică. Iar cele 24 de ore coincid cu Ziua Internațională a orgasmului. Sincer să fiu habar nu am dacă în calendarul sărbătorilor de toate felurile figurează și o asemenea zi.
Filmul e construit pe formula destinelor întretăiate. Așa că mai întâi facem cunoștință cu o jună dispeceră de la 112 pe nume Ada (Laura Mihalache) care nu izbutește să aibă orgasm. IT-istul Teo (Cristian Iorga) e obsedat de filme porno și în felul acesta își compromite toate relațiile, suava Ina (Larisa Dobrin) oscilează între Biserică și filme porno, concupiscenta Bătrânică (Monica Ristea) e obsedată de frumosul și fals severul părinte Vasile (Costin Gavaza) pe care într-un sfârșit izbutește să îl ia hotărât și agresiv în brațe pesemne conform principiului totul sau nimic, cuplul de swingeri Levi (Bogdan Bob Rădulescu) și Dora (Alina Leonte) caută la nesfârșit parteneri pentru jocurile lor crude și îi găsesc pentru moment în Cristi (Adrian Cucu) și Mimi (Cristina Ciulei), iar corporatistul Radu, în timpul liber șofer la firma de taxiuri Cornișa (Bogdan Farcaș) consultând mai de voie, mai de nevoie un psiholog (Oana Hodade) intră în transă aflând ca la baza violenței sale s-ar afla tendințele homosexuale până atunci necunoscute. Marea majoritate a celor numiți deja se întâlnesc la sfârșitul zilei, la ceas de seară, și asistă siderați la rezolvarea problemei Inei. Asta după ce vedem cât e de frumos Târgu Mureșul by night.
Prin fața camerei lui Andrei Zaițiu trec și alți câțiva actori care asemenea mai sus-menționaților colegi îmi sunt cunoscuți din întâmplări cinematografice ceva mai favorabile. O fac în încercarea disperată de a da o oarecare consistență scenariului lipsit de orice noimă scris de Radu Balas și Andi Gherghe. Cu toții își încredințează destinele artistice în mâna zișilor regizori Andi Gherghe și Szitai Eszter care nu dovedesc nici măcar un singur moment că ar avea minime competențe în domeniu. Așa că preț de 82 de minute tu, spectator, ai parte de un produs anartistic tras de păr, evident lipsit de orice urmă de valoare care mai dovedește încă o dată că sentimentele frumoase nu fac nici literatură, nici filme.
În lipsa unei minime pregătiri profesionale, producția născută sub însemnele bunăvoinței nu a făcut decât să eșueze într-o șușă. Încă una.
Republic Production; Bear with me films
SPRE PUNCTUL G
Regia: Andi Gherghe, Szitai Eszter
Scenariul: Radu Balas, Andi Gherghe
Producător: Dan Masca
Camera: Andrei Zaițiu
Montajul: Demeter László
Cu: Bogdan Bob Rădulescu (Levi), Alina Leonte (Dora), Monica Ristea (Bătrânica), Laura Mihalache (Ada), Bogdan Farcaș (Radu), Adrian Cucu (Cristi), Cristina Ciulei (Mimi),Larisa Dobrin (Ina), Alex Floroiu (Gabi), Costin Gavaza (Preotul), Vlad Haneș (Paul), Oana Hodade (Nadia), Cristian Horga (Teo), Dana Lemnaru (Doina), Mălina Moraru (Ramona), Claudiu Panaitescu (Ionuț), Sașa Pânzaru (Moni), Beatrice Rubica (Carmen),
nea Mircea,
stressat, chiar speriat, de agresivitatea acestor zile am deschis cu speranta articolul matale. Mi-as fi dorit o cronica la un spectacol inteligent, sensibil, frumos, sa ies cumva din marasmul injuraturilor, al acuzelor, al rautatii, al toamnei bacoviene.
Da de unde, ai inceput si matale cu presedinti, orgasme (tare-mi plac de fapt), pai se poate!
Te-am rugat sa-mi scrii ceva de D-ale carnavalului in montare moderna in care toate personajele sunt femei, dar m-ai cenzurat! Nu ma supar, poate ca nu prea ai inteles ce vroiam sa spun!
Ne vedem miine!
nea Mircea, hai ca-ti bag io ceva misto https://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2024/11/cezar-straton-iubirile-lui-m-r-p.html
ce faci nea Mircea? n-ai mai scris de doua zile. Sa stii ca ti-am ascultat sfatul, am citit o carte, cartea mea, f buna, ti-o recomand.
Mata ai scris o carte? Sa stii ca e f greu, mai ales cu virgulele. Nu inteleg de ce n-ai voi sa pui intre subict si predicat! Sa zicem ca spui Eu, virgula, car apa. Daca sunt mai obosit mi se pare normal ca dupa Eu, sa fac o pauza, si de aia virgula.