joi, martie 28, 2024

Să nu uităm de ce suntem în stradă

Sigur că sunt și eu deprimat, ca toată lumea: a trăi într-o Românie în care personaje foarte slab pregătite ca Viorica Dăncilă ajung prim-miniștri e o insultă personală pentru noi toți.

Însă, fără să țin să apăr alegerea lui Klaus Iohannis (care poate că ar fi putut lupta ceva mai mult, ar fi putut încerca să arate că e partenerul celor din stradă – despre care nu a scos o vorbă), aș remarca totuși ceva.

Viorica Dăncilă e, în mod evident, o fentă a lui Dragnea: spera să-l irite pe Iohannis, să ne irite pe noi – și să uităm care e motivul luptei noastre din ultimul an.

Nu trebuie să ne lăsăm păcăliți. Noi nu luptăm în stradă ca să-l ajutăm pe Dragnea să aleagă prim-miniștri buni (asta e strict treaba PSD) – ci ca să nu lăsăm PSD să distrugă cadrul juridic al României ca stat de drept.

Suntem, de douăsprezece luni încheiate, în stradă pentru a opri distrugerea legilor Justiției. Ăsta e obiectivul nostru esențial. Le-am oprit până acum – și trebuie să facem tot posibilul să le oprim în continuare.

Dacă nu ieșim în 20 ianuarie în stradă, Dragnea și-a atins un scop chiar mai important decât numirea Vioricăi Dăncilă: ne-a ucis, într-o singură zi, speranța care ne-a ținut 365 de zile în stradă.

Iar asta e inacceptabil. Mai ales că suntem, de fapt, în același punct în care ne aflam și cu Mihai Tudose premier: legile trebuie să revină de la CCR, președintele trebuie să facă apoi propriile sesizări, haosul economic va eroda mai eficient decât orice guvernarea PSD.

Cele mai importante lucruri, acum, sunt următoarele două:

– să luptăm ca legile Justiției, așa cum sunt ele malformate de PSD, să nu intre în vigoare;

– să așteptăm ca efectele dezastrului economic al PSD să dezvrăjească tot mai mulți dintre votanții PSD – și să determine pe cei neutri să iasă din letargie.

Viorica Dăncilă e, de fapt, un excelent aliat pentru al doilea obiectiv. În ce-l privește pe cel dintâi, ne putem baza exclusiv pe noi.

Ne vedem, deci, în stradă. A construi speranța socială e acum datoria noastră civică esențială.

Distribuie acest articol

96 COMENTARII

  1. Iohannis l-a ajutat pe Dragnea sa obtina o noua victorie impotriva Romaniei, uitand de cele 6 milioane de romani care l-au votat pentru ca Dragnea -PSD-ALDE sa nu dispuna discretionar de soarta Romaniei.

    • Parerea mea este ca Johannis a tras o palma tuturor celor care prin neprezentarea la vot a permis PSD-ului sa nord-coreenizeze Romania.
      Primim ce-am ales…

    • Sunteti in strada pentru ca asa ati primit ordinul de zi pe unitate.
      Despre sekuritatea comunista care va scoate in strada nu aveti voie sa spuneti nici un cuvant, pentru ca se pierde „indemnizatia care starneste admiratia” …
      Folositi cuvinte pe care nu le intelegeti (socialism, social-democratie) ca sa va justificati actiunile de anarhie dirijate in mod profesionist de comandantii vostri de plutoane. De ce nu va intrebati ce s-a intamplat cu Sekuritatea comunista dupa 1989 ? Au „murit” instantaneu toti sekuristii si tortionarii, ori s-au metamorfozat in capitalistii de cumetrie si conduc acum plutoanele voastre de diversiune ? As merge pe a doua varianta…
      Tot inainte, tovarsi !

  2. Mult succes!

    Va pot spune de ce nu sunt eu in strada: pentru ca „strada” militeaza impotriva coruptiei, in loc sa militeze impotriva socialismului.

    • Intr-adevar, socialismul este deopotriva toxic si pervers. La inceput, pare in ordine, pentru ca da de pomana din ce s-a strans si din economii si imprumuturi.

      Apoi se termina banii altora si incepe sufderinta tuturor.

      Multi confunda socialismul cu social-democratia iar altii se uita la statele nordice al caror sistem al protectiei sociale este confundat cu socialismul.

      Impotriva socialismului trebuie luptat, de acord. Dar nu numai in strada ci si politic.

      Echilibrul poate fi refacut numai cu aparitia unui partid de dreapta (liberal in sens european. libertarian sau cum vreti sa-l etichetati).

      Dar intr-adevar, dupa mine strada e una si lupta politica e alta.

      Una nu o exclude pe cealalata.

      • Depinde pur și simlpu ce numești socialism, dottorre.
        Și capitalismul, dacă ar fi respectat a la lettre, ar fi minunat.
        Dar nu e. E ceea ce AI de fapt, în România sau aiurea.
        Dacă-ți place, nu te plânge.
        Așa cum donnalldo poate să ia TOT poppoului, dând la proprii oligarhi…mă rog, nu „ai lui” că el e un bou, de fapt…tot așa și drăgnilică face ce vrea mușkkiulețul lui, pe voturi democrate.
        Ca și pe donnalldo, nu îl încetinește decât scandalul, un pic.

      • Multi confunda socialismul cu social-democratia iar altii se uita la statele nordice al caror sistem al protectiei sociale este confundat cu socialismul.

        Confuzia e explicabila, fiindca singura diferenta notabila intre cele doua varietati de ciuma e perioada de incubatie.

        Daca socialismul poate sa ruineze orice natiune in doua generatii, social-democratia garanteaza o agonie de 3-4 generatii.

        Suedia, Finlanda si Norvegia (poate chiar si Danemarca) vor intra in faliment in citiva ani (putini) si vor deveni teritorii neguvernabile. Rascoale, revolutii, razboaie civile, lovituri de stat – asta e viitorul Scandinaviei. Dar si al intregii Europe de Vest.

        Si nici America tot mai socialista de Nord nu are un viitor mai stralucit.

      • Intre socialism (reteta sigura de falimentare a unei natiuni) si coruptie exista o legatura de tip „cauza-efect”.

        El spune ca e o pierdere de vreme sa combati efectele bolii cind, de fapt, ar trebui sa ataci cauza acesteia, radacina raului. Cauza bolii (a dezastrului national) e socialismul, iar efectul cel mai vizibil e coruptia omniprezenta. Cu cit ai un guvern mai mare (ca nr. de ministere, buget, functionari, taxe ruinatoare), cu atit ai mai mult socialism, care inseamna mai multe legi si reglementari (betze in roate), care inseamna mai multa coruptie, care, in final, inseamna mai multa saracie. Socialismul se reduce la a distribui cui vrei tu banii luati cu forta de la cei care ii produc. Pentru socialisti, fiecare campanie electorala e un soi de vinzare anticipata la licitatie a unor bunuri care urmeaza sa fie furate.

        Sa mai adaugam aici si observatia imposibil de combatut a unui fost mare-mare jurnalist american: „Democratia e credinta ridicola in intelepciunea colectiva a ignorantei individuale.”

        Si sa mai adaugam o singura observatie, dar foarte pertinenta, a unui american anonim:
        „Marea greseala din ultima suta de ani sau mai mult este parerea ca Stinga Americana e o miscare intelectuala care se bazeaza pe fapte si ratiune pentru a formula politici si strategii cu scopul de a face sa ii mearga natiunii mai bine. Conservatorii au fost obsedati multa vreme sa se refere la Stinga ca la colegii lor, insistind ca acestia pur si simplu gresesc, insa altfel ar fi bine intentionati. Adevarul e ca stinga, in America, e un cult, un cult sinucigas care incearca sa darime stilpii de rezistenta ai soocietatii astfel incit acoperisul sa se prabuseasca peste noi toti.”

        Stinga Americana nu are nimic special. Stinga se manifesta la fel peste tot unde i se permite sa existe.

        • Eu înțeleg ce spune ( și parțial sunt și de acord) ; problema e că lupta împotriva socialismului nu exclude lupta împotriva corupției. În momentul de față suntem în situația in care avem o amenințare imediată care ar mai și periclita obiectivele pe termen lung; ba, și mai bine, există un segment destul de mare de „stângiști moderați” care ar fi de aceeași parte a baricadei. Evident, putem sta acasă pentru că le pute gura, dar mi se pare un artificiu logic în favoarea regimului. Practic e o undă verde în favoarea desființării alegerilor libere. Vă invit să „construiți dvs capitalismul” în acele condiții; generației mele nu i-a ieșit :)

          • Nu o exclude. Dar lupta impotriva coruptiei in socialism nu poate fi castigatoare, ci poate doar sa intarzie efectele negative ale socialismului si sa reduca amploarea fenomenului.

            Sau, altfel spus, este recomandabila lupta in strada numai daca este dublata de o actiune politica de dreapta.Singura, lupta impotriva coruptiei in strada castiga doar batalii. Dar pana cand? Pana la momentul urmatorului vot. Cand ghici ce se intampla.

            Presupuanand ca in locul unui partid socialist corupt vine la putere – prin vot – un alt partid socialist- necorupt (spre exemplu pentru ca nu a fost niciodata la putere sau pentru ca a fost sub o masca de dreapta) – ce se va intampla?

            Va deveni acel partid necorupt si mai necorupt pentru ca a ajuns la putere? Ar fi un nonsens. Va deveni un partid de dreapta dupa ca a castigat cu un progream socialist? Improbabil spre imposibil.

            ===

            Esenta socialismului este coruptia pentru ca mentinerea la putere prin manipularea votului necesita resurse. In afara de faptul subliniat de mai multi interlocutori si cu care sunt perfect de acord ca socialismul exacerbeaza si captureaza statul, ceea ce favorizeaza coruptia.

            Societatea e condusa de politic, nu de strada. Sigur ca e normal sa „iesi in strada” dar oricat ai striga impotriva coruptiei ea nu se va speria. Radacina ei este socialismul si pana nu o smulgi, va da mereu lastari (pe care strada ii va tot rupe… :-)).

    • Stimate Domn,
      Socialismul este egal cu coruptia . Social democratia ( dusmanita la singe de comunsiti si leninisti ) de tip Europa Nordica poate exista fara corutie, prin existenta si sprijinira proprietatii private, dar pentru asta este nevoi de alti oamneni decit populatia ( nu poporul ) care ocupa teritoriul unui stat ccare cindva era Romania mare si independenta . Cu gloata hamesita la pomenile electorale si la osul aruncat de stapin, manipulata exact ca in comunism in ura fata de vecinul sau colegul mai destept, mai harnic , spunind adevarul si implicit mai avut , nu ne ateapta decit sa-i imbogatim mai departe pe coruptii lui Dragnea !
      Sint sigur ca Dvs. ati votat cu PSD in Decembrie negru !

      • Nu raspund la atacuri la persoana. Va invit insa sa recititi ce am scris – atat raspunsul meu cat si postarea la care am raspuns.

  3. Sunt perfect de acord cu autorul. Daca Iohannis respingea nominalizarea se expunea inutil, pentru ca NU EXISTA OPOZITIE in Parlament, adică nu exista o alternativa care ar fi putut susține un demers de schimbare a majorității guvernamentale.
    Sa ne bucuram ca Iohannis este înțelept si și-a conservat pârghiile prin care se mai poate opune GIO. Oamenii care au înțeles in sfârșit cat de nesăbuită a fost fronda care a adus PSD si ALDE la putere se pot revanșa sâmbătă, 20 ianuarie, in strada. In acest fel ii pot arata lui Iohannis ca nu este singur.
    Si inca ceva, foarte important. O jumătate de milion de oameni sâmbătă in strada ii pot arata doamnei Dancila ca: 1. Ar fi bine sa nu-i treacă prin minte sa treacă prin guvern o noua varianta de „Ordonanta 13” si 2. Ca va deconta împreună cu Toader si întreg partidul pe care il reprezintă o revocare a lui Kovesi de la DNA, in plina ancheta TelDrum si Dragnea.

    • Chiar mai credeti ca Viorica nu va da orice ordonanta de care va fi nevoie pentru interesele sefului? O doare la basca de ce intampla apoi. Scaparea de puscarie a sefului e singura miza.
      Doar strada ar mai putea salva ceva, dar dupa discursul lui Iohannis (atentie!, vorbesc de reactie, nu neaparat de decizie), nu stiu in ce masura se va ajunge la o mobilizare pe care ne-o dorim. Vom vedea. oricum, nu trebuie sa ne dam batuti :)

  4. Dap. Cam asta a ramas…

    …despre Iohannis mi-a ramas in minte o fraza scrisa Cristian Sima in cartea sa „Marea spovedanie a brokerului fugar” (aparuta in mai 2015) care si care s-a verificat de fiecare data: „Iohannis nu va muta muntii, doar ii va pazi.”

    Asta e.

    Aa, sigur, e inalt, vorbeste bine engleza, e… (cum a inceput sa se spuna acum) „neconflictual” si… taciturn. Faptul ca e tacut a fost luat de bietii oameni necajiti drept o dovada de inteligenta… Acum s-au lamurit. Ca intotdeauna prea tarziu…

    • Brokerul SIMA este si el vreun campion al ANTICORUPTIEI ? Sa nu ne limitam la jumatati de masura – sa dam mai degraba citate chiar din Basescu – ca doar se vede acum ca dragostea dintai fata de el a fost cea corecta politic. Daca facem o Federatie cu Republica Moldova – ca prim pas al reunirii depline, pentru respectiva Federatie nu vor opera restrictiile constitutionale care se aplica Romaniei. Adica sl Basescu va putea sa candideze la Functia de Presedinte Federal ca nu se mai pun cele doua mandate anterioare – ce credeati ca Traian lupta cu Dodon din sentimente nobile ? Singurul contracandidat serios al lui Base la functia Fderala suprema ar fi Iliescu – ca si la el se sterg restrictiile. Pentru functia de Premier Federal nu va fi insa concurența intrucat Brokerul Sima de la Coruptia Ucide are toate sansele

  5. Oare ce ar trebui sa mai faca Presedintele pentru a-si convinge sustinatorii ca el face jocul fostilor aliati?
    Acum a fost „inca o sansa” a Presedintelui de a inlatura actuala coalitie de la guvernare.
    Accepta o propunere de prim ministru din partea opozitiei. Ar fi cazut in Parlament. Propunea al doilea nume din opozitie. In niciun caz PSD-ul nu ar fi votat si a doua oara impotriva. Am fi avut un guvern minoritar, dar nu un guvern psd+alde.
    Doar ca opozitiei liberale si useriste le e frica sa ajunga la guvernare, le e frica fiindca stiu ca se vor face de ris, asa ca e mai bine sa stai de-o parte si sa critici.
    NB,
    e inaltator, dle Vancu, ceea ce spuneti, dar Presedintele isi bate joc de tara.
    Azi ar fi avut ocazia sa ne spuna ca dupa doua guverne inlaturate intr-un an, PSD-ul trebuie sa se odihneasca.
    USL forever!

    • Draga TOTI,
      Va rog cititi raspunsul pe care i l-am dat lui Alex, mai la inceput.
      Nu pot sa cred ca nu intelegeti ca amarata asta de Viorica e provocarea care, respinsa, in putini pasi l-ar fi adus pe Tariceanu presedinte interimar, niste luni, si acesta promulga zi si noapte toate legile justitiei fabricate zi si noapte de parlament…Adica isi atingeau SCOPUL LOR FINAL, ALBIREA LUI DRAGNEA!)

  6. Subscriu. Viorica Dancila este un viitor dezastru de PR marca PSD 100%. Cei din PSD nu mai pot da vina, asa cum le place lor, pe “servicii”. Au votat-o in CEx, au sustinut-o public figurile importante din partid, au laudat-o toti cum s-au priceput. Cu toate astea parca se rugau in gand sa fie respinsa de Iohannis, ca sa poata ei face din nou ce stiu cel mai bine – sa se dea victime ale sistemului si aparatori ai democratiei si constitutiei in lupta cu binomul si cu statul parallel, alt motiv sa intre in transa pastorul Gadea in direct la Antena 3. Iohannis a procedat corect. Atunci cand adversarul face o greseala este bine sa nu-l incurci. Va fi greseala de PR suficient de mare incat sa convinga pe cineva care a votat PSD sa-si schimbe optiunea? Nu imi fac mari sperante. Dar alternativa (respingerea nominalizarii) ar fi ajutat enorm gruparea Dragnea (cea mai periculoasa, de departe) sa-si mentina legitimitatea in partid.

    Felicitari pentru ce faceti la Sibiu. Sper sa trec si eu pe acolo cand ajung in tara.

    • Ramane de vazut daca paparuda DANCILA va fi un dezastru PR. In cazul lui DAIA toata stradania mediatica pentru scoaterea in evidenta a țărănismelor lui l-au transformat in realitate intr-un personaj simpatizat. Sunt toate sansele ca madam sa isi puna mainile in solduri si sa mahalageasca cu talent – iar romanii cu scoala putina si cei cu scoala noua sa se regasesca in ea, mai mult decat in piruetele doamnei Chichirau cu tableta in mana. Dancila este la un nivel atat de scazut incat pur si simplu nu vad cum ar putea-o combate sa zicem dl Liiceanu scriind un eseu filosofic in nota tragica. Mai degraba CTP ul a nimerit arma adecvata- PORECLIREA – preluata cu talent de la ctitorul procedeului , Vadim Tudor. Dar ai putintica rabdare pana se vede tanti in functie si ai sa vezi cum le raspunde pe potriva . cred ca dupa doua trei conferinte de presa in care se va roda vom asista la spectacole memorabile data de doamna Premier. Iar cireasa va fi atunci cand Țața Vasilica se va infrunta cu Maestra Sportului Firea , concurs de clanțe ! Chestia e ca in Romania asa ceva le va transforma in locomotive ale PSD lui care vor trece nemilos peste Ludovic Orban

      • ” Dar ai putintica rabdare pana se vede tanti in functie si ai sa vezi cum le raspunde pe potriva . cred ca dupa doua trei conferinte de presa in care se va roda vom asista la spectacole memorabile data de doamna Premier.”

        La conferintele de presa doamna prim ministru va veni cu hartii scrise pe care le va citi, iar la intrebari va utiliza „limba de lemn”, singura pe care o stapaneste si pe care a exersat-o din plin ca sefa a femeilor psd-iste si pe la BXL cand infiera cu manie proletara pe romanii nemultumiti de subjugarea justitiei.

  7. wax. klaus johannis e din aceeasi gasca. nu imi pot imagina ce ar trebui sau putea sa facă sa spele flegma ce nea tras-o la toți cei ce am iesit in strada si / sau lam votat.

    • @Alex
      Mai intai, prieteneste iti spun ca ai o problema cu cratimele (poate de la iritare!).
      In al doilea rand, vreau sa-ti spun de ce nu cred ca e prea rau ce-a facut Johannis. Luam opusul: o refuza pe nulitatea platinata. PSD ul spumega si incepea tevatura cu suspendarea lui. Ceea ce f probabil reuseau. Un interimat (ca doar nu e usor sa organizezi prezidentiale!) asigura jivina jivinelor, Tariceanu, ca e al 2-lea om in stat. Poate chiar niste luni. Vrei sa stii ce legi treceau ca unse prin parlament si apoi promulgate fara jena de Mr.President fost-baiat-frumos-si manechin?! TOATE ale justitiei, cum le vor acum, ba poate si mai si…Si, in putini pasi, Dragnea se curata. Chiar nu intelegeti ca ASTA e singura lor tinta, aceste legi?!?!? Nulitatea a fost azvarlita ca o provocare, sa se enerveze sasul (si sa-l reaplaudam noi, ce miza mica, Alex!…), s-o refuze si ei sa aiba motiv de scandal, suspendare, etc.
      Asa ca hai in piata, daca ai inteles!

      • Am „pb cu cratimele” pt ca am scris la nervi si de pe telefon :)
        Am fost la vot si am fost in piata de cite ori a fost nevoie.
        Din pacate Herr President nu vrea sa riste nimic, el sa isi pastreze postul caldut si inca un mandat (sa il voteze matracuca lui Dragnea si asistatii sociali din Teleorman de acum incolo).
        O vaaai…il suspenda si venea Tariceanu ….? dar in strada citi eram? Chiar credeti ca nu le era frica sa il suspende ?
        Desigur ca asa va promulga el legile justitiei – si ne va explica aritmetic constitutional ca altfel nu se poate. PSD il poate suspenda si demite de acum – nu va mai misca nimeni un deget pentru nea Klaus, o arde langa de aproape 3 ani cu stabilitatea si allte bla-bla-uri .
        Ce sa zic…nu a vrut sa ii lase lui Tariceanu onoarea de a trece legile, o sa le treaca el, ca asa e aritmetic.
        Pt miine 20 ian a anuntat un mare miting…..floesc si la revedere…cred ca nici 10 % nu mai ies in strada, eu in orice caz nu. Pentru ce? Ma gindesc la fraierii aia care merg pe jos de la Cluj pina la Bucuresti degeaba….sper sa le dea careva un ceai si un bilet de tren sa vina inapoi acasa.
        Pentru prima data in ultimii 10 ani ma gindesc sa punem planul B in miscare cu familie cu tot – adica sa emigram cit inca suntem capabili si apti de munca si schimbari majore.
        Marea realizare a lui Klaus Iohannis e sa taca ca ficusul sau sa mearga pe burta speriat de Dragnea si Tariceanu.

    • Dincolo de cratime sunt deacord cu tine: prima data nu stii, a doua oara acorzi o sansa, dar a treia oara e prostie/complicitate. Sau, iti place :|

  8. De ce sunteti in strada?! Pentru ca n-ati fost in stare sa mergeti la vot. Strada nu e o solutie pentru 4 ani. Treaba presedintelui e sa asculte ceea ce spun alesii legitimi ai natiunii. Acesti alesi au avut O SINGURA PROPUMNERE: Maimuta lui Dragnea. Cu tot regretul, dar nepasarea bovina din Decembrie 2016 a celor ce zbiara azi cu ochie iesiti din cap ca melcu’ a permis ca fauna de azi din parlament cu Dragnea si Tariceanu in frunte sa fie reprezentantii legitimi ai natiunii romane.

    Singura preocupare a strazii ar trebui sa fie provocarea anticipatelor. In lipsa acestora PSD va trece pana la urma tot ce vrea prin parlament. Nu va mai imbatati cu apa rece.

    Cu putini ghinion si cu abordarile debile de pana acum exista o sansa imensa ca presedintele Romaniei sa se numeasca incepand din decembrie 2019 Livache Dragnea sau Gabi Firea.

    Pazea ca inca nu s-a ajuns la fundul gropii. Ce e mai rau de acum urmeaza…

    • Si cu ce s-au ales cei care au votat toate partidele astea incapabile sa faca ceva bun pentru societate?!? Candva celor care votasera Conventia Democrata li se scotea ochii ca din cauza ca au votat lucrurile au mers prost. Acum vin alti destepti sa arunce vina pe cei care nu au mai votat partidele astea de nimic. Dar ce e votul, ma rog, un ban pe care omul trebuie sa-l dea de pomana unor nepricopsiti?!? Sau o obligatie, ca pe timpul dictaturii comuniste? Numai un partid de valoare merita voturile. Acum in Romania toate partidele sunt la pamant. Nu merita nici un scuipat, daramite voturile oamenilor.

      • Pot sa va spun cu ce s-au ales cei care NU au votat: Cu Dragnea & Co. Pe astia-i voiati?!

        Pentru ca cine nu voteaza il lasa sa voteze in locul sau pe unul cu creierasul franjuri din Vaslui sau Teleorman. Exact asta e smecheria cu stimularea absenteismului electoral. PSD a avut intotdeauna un grup compact si relativ stabil numeric de alegatori (undeva sub 18% din alegatori) care vin neconditionat la vot si voteaza PSD. Cu cat numarul de alegatori ce vin la vot e mai mic cu atat cei nici 18% din alegatori valoreaza mai mult. In 2016 PSD a obtinut astfel cu 18% din voturilr alegatorilor inscrisi pe liste majoritatea de 45% cu o prezenta la vot de sub 40%. Daca prezenta la vot era de 50% nu mai pupau guvern si problemele de azi practic nu ar fi existat. UDMR nu mai intra in parlament si cred ca nici ALDE nu s-at fi simtit prea bine. Acum ati priceput?

        In pfida sughiturilor si balbaielilor CDR si-a facut treaba intre 1996-2000. De bine de rau a restructurat economia falita a Romaniei si a scos-so din o prabusirea economica a anilor ’90. a evitat incetarea platilor in ’98 si ’99 cand incasarile bugetare estiamte erau mai mici ca serviciul datoriei publice. Anul 2000 a fost primul an de crestere economica reala Romaniei de dupa 1988. A pozitionat tara ca un candidat cu sanse reale la NATO si UE . a facut chair destul de multe. Sigur ca se putea face mult mai mult. Dar alternativa era falimentuil.

        Cu ce credeti ca va alegeti in strada?! O sa va prosteasca din nou cu cate ceva asa cum au facut-o intotdeauna cu mult succes. iar dupa aia business as usual. Singura arma adevarata a dumneavoastra e votul. E singurul lucru de care se tem cu adevarat: Pentur ca votul ii duce la pierderea puterii si de perspectiva plimbarii cu catuse.

        • Ma bucur ca cineva a gasit o formulare suficient de profesionala care sa permita saltul peste perioada istorica atat de neconvenabila – 2000 – 2004. Aidoma unei pietricele in pantof ne deranjeaza teribil imprejurarea ca intrarea Romaniei in NATO a avut loc in 2003 , cand si Presedintele si Premierul erau de la PSD – nu le mai spun numele ca depresia devine generalizata.. Iar aderarea cu pricina incurca adesea pe oricine vrea sa faca o analiza obiectiva care sa demonstreze ca PSD ul a fost, este si va fi in veci o ciuma rosie. Pentru UE ceva, ceva se conturase – Basescu si Macovei ne-au bagat in Uniune prin smulgerea steguletelor. Completarea Dvs aduce un plus de eleganța : CDR ul a pus Romania pe directia UE inca de prin 2000 , apoi Nastase a brat drumul cu stagulete si tinta nu a putut fi atinsa decat dupa venirea carmaciului Traian la timona. Pe directia NATO tot CDR ul ne-a pus , iar Romania a intrat din inertie in Alianta , intrucat bolsevicul de Iliescu nu a fost suficient de atent.

          • Domnle,

            Ce ar fi să lăsați gargara? Perioda 2001-2004 a guvernului Nătase și a uștimuluu mandatg al lyi Iliescu a fost una din cele mai proaste ale țării. A fost perioada în care corupția socialistă a ajuns la apogeu și în care s-au zidit marile averi PSD-iste. Vi-l mai amintiți pe Amarie și al său PNA ce prindea nașii de la CFR și magazozionerii în timp ce Năstatse vindea metalurgia română rușilor de la Mechel pe 25% din valoarea la fier vechi a activelor?! În câțiva ani după asta totul era praf: Ce avea cât de cât valoare fusese mutat în Rusia iar restul vândut la fier vechi. Aceeași firgură cu industria chimică și capacitățile de rafinare. Aro făcut franjuri în urma scandalului Perez. E epoca fraudelor fără pereche ce au culminat cu vânzarea Alro, tot la ruși, of course. A scandalului cu contractele pe câte un deceniu de furnizare a energiei electrice de la Hidroelectrica la 25% din prețul pieței către băieții deștepți din PSD. A vânzării rafinăriei de la Năvodari pe nimc ($50 de milioane împrumutați de la o bancă de stat românească și iertarea datoriilor de proape $300 de milioane) lui Dinu Patriciu. Care Dinu a vândut-o 6 ani mai târziu kazahilor de la Kazmunaygas pe mai bine de un miliard de dolari, iar ponta le-a iertat apoi kazahlor datorii de $0.5 miliarde în 2014. Vi-l mai amintiți pe șeful CFR Necolaiciuc ce cumpăra peste 100 de costume de scafandri pentru CFR, salopete Armani la $5000/bucata, cravate cu tricolor la doar $700 de la Gucci și lalele din Olanda pentru gările patriei, lăsând în urm lui în 2004 o gaură de peste $1 miliard în timp ce România se unilea în genunchi la FMI pentru câte un împrumut de $100 de milloane? Astea sunt punctele cheie ale guvernării PSD din 2001-2004. LA fin alul ei Român ia era pe aceeași cracă (ca standard de viață) cu Ucraina și Bierlorusia. ȘI acolo ar fi rămas până azi dacă Năstase nu pierdea alegerile în 2004.

            Ca să revenim la „meritele” PSD vis a vis de aderarea la NATO. În 1995-1996 când a început prima extindere a NATO spre est, România era în afara oricăror discuții așa cum era de exemplu Ucraina. Nici măcar nu a fost invitată la discuții formale așa cum a fost invitate de exemplu Slovenia și Slovacia. După victora CDR în noiembrie 1996 și ejacularea lui Iliescu de la Cotroceni România începe să intre în cărțile NATO, până într-atât încât șa summit-ul de extindere de la Madrid din vara 1997 (cănd Polonia, Chehia și Ungaria au fost invitate în NATO) România și Slovenia jnt mențjonate într-un gest fără precedent ca și candidate oficiale la următoare extindere În 1999 cu ocazia conflictului dintre NATO și Yugoslavia PSD aflat în opoziție se lansează într-o campanie grețoasă împotriva NATO și „a slugilor sale e la București” ce-l vând pe bietul Slobodan Miloșevici americanilor. Circul ajunge la apogeu atunci când un avion militar de transport rusesc încearcă survolarea României spre Belgrad fără autorizație de survol și este interceptat de aviația militară română și obligat să se întoarcă din drum. PSD cere suspendarea președintelui pentru „vânzarea țării la NATO”… Cam asta sunt meritele PSD în domeniu.

            Singura contribuție a PSD la aderarea României la NAT0 (invitată oficial în 2003 să adere în 2004) e aceea că în perioada guvernării sale din 2001-2004 (fiind prea ocupat cu jaful țării) nu s-a opus aderării României la organizație. Proces suportat de majoritatea zdrobioare a românilor. E adevărat: Odată ajuns la putere PSD a renunțat la reorica anti-NATO. Cam asta e tot,

            • Sunteti suspect de generos cu Presedintele Iliescu si Premierul Nastase cand spuneti ca NU S-AU OPUS INTRARII RO IN NATO in 2003. Eu cred in continuare ca pur si simplu nu au fost atenti – caci altminteri s-ar fi opus . Uitati ca PSD ul este ciuma rosie , filo ruseasca ? Cred ca uitati – pentru ca altfel nu se explica maniera impaciutorista in care ii credtati pe PSD isti ca renuntatori la retorica anti-NATO. Exact asa – pe acelasi drum al pierzaniei inceput la GRIVCO – a pornit candva dl Johannis care azi ajunge sa infiga cutitul in spatele firavei noastre democratii compromitand viitorul nostru vesteuropean si euroatlantc.

      • @FLORIAN D. MIREA

        Spui ca: „Numai un partid de valoare merita voturile”.

        EROARE! Votul are si rolul de a penaliza, rol care devine dominant tocmai in situatia in care nu exista o alternativa politica convingatoare, insa exista una malefica. Atunci cand cei care inteleg toxicitatea unui partid de guvernamant nu folosesc acest atribut al votului, neprezentandu-se la vot (cu argumentul ca „numai un partid de valoare merita voturile”), exista un risc major ca acel partid toxic sa fie recompensat cu un nou mandat de catre cei manipulati sau cumparati, in loc sa fie penalizat. De exemplu, un partid recompensat pentru furtul din banul public (coruptie) va deveni tot mai corupt cu fiecare mandat primit de la electoratul captiv. Acel partid se va reforma doar fortat de ghilotina votului penalizator, in niciun caz datorita faptului ca este macinat de dileme morale. Se va reforma, sau va disparea de pe scena politica. In timp, aplicarea consecventa a lectiei votului penalizator va educa toate partidele politice in spiritul respectarii statului de drept si al principiilor si valorilor democratice (vezi democratiile vechi si consolidate). Doar consolidand acest fundament ne putem permite luxul sa polemizam pe tema „numai un partid de valoare merita voturile” (si cum definim obiectiv „valoarea”: folosind si criterii ideologice, subiective? – sau doar analizand rezultatele guvernarii folosind date statistice, comparative?).

        Alternativa folosirii votului penalizator este subdezvoltarea cronica.

    • @ Josef Svejk ,
      de acord „Strada nu e o solutie pentru 4 ani.”
      Ci mersul la vot sa vedem citi sintem si daca stim ce vrem.
      Dar aici esti neclar, sau faci o confuzie: „Treaba presedintelui e sa asculte ceea ce spun alesii legitimi ai natiunii. Acesti alesi au avut O SINGURA PROPUMNERE: Maimuta lui Dragnea. ”
      „Alesii legitimi” nu sint doar PSD+ALDE, ci si PNL, USR, PMP si UDMR.
      Si nu a existat o singura propunere, ci 3.
      Apoi, blatul dintre presedinte si fostii sai aliati e vizibil: a invitat Partidele la consultari, dar PSD si ALDE au mers impreuna, desi nu sint o uniune de partide legiferate juridic, ci doar o alianta pentru guvernare. Presedintele, conform Constitutiei, putea desemna pe oricine dintre cei propusi, caci niciun partid nu are 50+1 parlamentari.
      Daca ar fi vrut inlaturarea actualei coalitii de la guvernare forta alegeri anticipate.
      Dar ai dreptate si aici: unii se imbata cu apa rece.

      • Celelate doua prouneri erau ale lui Basescu: Tomac si Muresan. Evident mai buna ca ultima maimuta a lui Dragnea, dar ramane intrebarea. Cate voturi are in parlament partidul lui Basescu?! Fo’ 6%… Pai vedeti?

        Intr-adevar neamtul putea sa refuze sa primeasca impreuna la consultari PSD si ALDE. Insa nu e ilegal sa-i primeasca impreuna. Iar primirea lor separat n-ar fi rezolvat nimic. Dragnea avea in buzunar tzidula cu semnaturile parlamentarilor dispusi sa-i voteze maimuta. Si chiar daca Tariceanu intra separat n-ar fi avut alta propunere. End of story.

        Daca PNL, USR si PMP ar fi venit impreuna la consultari cu o propunere comuna, credeti ca neamtul nu i-ar fi primit impreuna?! Chiar daca nu au majoritatea (impreuna fac cu chiu cu vai 33%) macar ari fi fost semn. I-ar fi dat presedintelui o sansa sa joace. Insa n-a fost cazul. A decis in mod corect sa incheie comedia cat mai repede. PSD are din nou sansa sa livreze natiei miracolul economic promis.

        In alta ordine de idei daca presedintele refuza fara un motiv intemeiat propunerea PSD (Tampenia candidatei e ceva insuficient. Daca tampenia era un motiv suficient de itnemeiat de respingere jumatate din demnitarii patriei ar fi pe drumuri) astia aveau un motiv valid de suspendare. Adica timp de o luna Tariceanu devene presedinte interimar. Legea ii permitea sa numeasca pe cine vrea premier, plus putea schimba sefi organelor si masacra justitia cu DNA cu tot. Dupa aia neamtul putea sa se intoarca la Cotroceni in mijlocul peisajului selenar fara a putea da inapoi NIMIC… Nu-i asa?

        • Ca in cunoscuta legenda: si tu ai dreptate.
          Eu pornesc de la ideia, pe care si protestele si atitia intelectuali o spun: PSD va duce tara de ripa. Chiar presedintele, rar. dar o mai face, critica actuala guvernare. Si atunci dece sa dai inca o sansa acestui Grup Infractional Organizat? pentru ca presedintele este interesat de alegerile din 2019.
          Stiu, unii au pregatit scenariul-scuza: daca respingea propunerea PSD, ar fi fost suspendat, Tariceanu ar fi devenit interimar o perioada si ar fi facut nu-stiu-ce.
          Asa ca mai indicat e sa stai blimd la Cotroceni si sa nu iti uiti fostii aliati.
          Si-apoi, dece e mai buna actuala guvernare in loc de un guvern minoritar ori chiar alegeri anticipate?
          Klaus poate ca a salvat PSD-ul de la infringere.
          Poate ma repet: acum protestele ar trebui indreptate in aceiasi masura si impotriva Cotroceniului. Ca de acolo vin „sansele”.

          • OK: Să zicem că neamțul o refuza pe maimuța lui Dragnea. Care era alternativa?! Să ceară PSD să vină cu un alt premier?! Asta v-ar fi mulțumit?! Era vreo diferență?

            Vă repet: „Opoziția” a fost incapablă să vină cu un un nume. Punct. Dacă măcar USR și PNL s-ar fi raliat propuerii, lui Băsescu (că ei tot n-au avut nicio altă idee) i-ar fi dat într-adevăr neamțului posibilitata să facă măcar un pic de joc de glezne. Dar nu au făcut-o. Asta e realitatea tristă. PSD-ul nu avea cum să piardă decât dacă se sinucidea. Iar borfașii nu se sinucid niciodată. De siucis se sinucid numa’ ‘telectualii rafinați și chinuiți de mari dileme exitențiale.

            Posibilitatea suspenării e una cât e poate de vie. Nu ar costa PSD nimic și i-ar da șansa de a-și atunge o bună parte din obiective rapid și curat. Refuzul realității (care refuz pare a vă fi foarte drag, și din păcate nu numai dumnevoastră) duce la cataclismele de genul celor de la alegerile din 2012 și 2016. După cum vă spuneam, imbecilitatea agresivă ce pare să fie principala caracteristică a „opoziției” & „societatății civile” din România are toate șansle să-l aducă pe Dragnea, sau una din creaturile sle la Cotroceni în 2019. Țineți-vă bine!

            • „Dacă măcar USR și PNL s-ar fi raliat propuerii, lui Băsescu” Intr-adevar, „daca”.
              Dar presedintele putea sa numeasca pe unul dintre cei doi propusi inafara propunerii PSD.
              Am fi trait vremi interesante: PNL si USR ar fi fost in mare incurcatura. Sa voteze cu dusmanul Basescu sau mai dadeau si ei inca o sansa lui Dragnea.
              Presedintele nu s-a dovedit a fi om de stat, ci un alergator dupa al doilea mandat.

            • @ victor L

              Gresiti din nou. Numirea unui premier fara nici un fel de suport politic nu ar fi ajutat pe nimeni in afara de PSD. PNL si USR nu s-ar fi aflat in incurcatura, ci doar s-ar fi facut pline de aplomb de toata jena. Criza cauzata de problemele penale ale lui Dragnea ar fi devenit dintr-o data o criza provocata de opozitie si presedinte :) . In final la a doua strigare oricum majoritatea PSD/PNL ar fi reusit impunerea carpei lui Dragnea. Spectacolul prelungit al impotentei si desertaciunii nu ar fi facut decat sa demoralizeze si mai mult (daca mai e loc de demoralizare). Cireasa de pe tort, ar fi fost suspendarea neamtului si dcistrugerea ultimelor ramasite ale ceea ce era statul de drept.

              In ce priveste mandatul #2 al neamtului va invit cu caldura sa priviti din nou realitatea in fata in toata trisetea ei: Departe de a fi varianta ideala, neamtul e raul cel mai mic. „Opozitia” e practic incapabila sa gaseasca pe altcineva suficient de competent si cu oarecare priza la public. Vor iesi la interval cu un pluton de nimeni plini de ifose care se vor sfasia intre ei si vor provoca exact absenteismul atat de necesar victoriei PSD. Raul cel mai mare e Dragnea si mexicanizarea toatala a Romaniei. Dupa cum imi stiu conationalii nu ma indoiesc ca sunt 3sanse din 5 sa aleaga (indirect, desigur, dar cu acelasi efect) in 2019 raul cel mai mare, ca sa se razbune pe tradatorul nemtesc… Nu-i asa? :)

            • @ Josef Svejk ,
              noi abordam strategii diferite
              Chiar daca sintem de acord ca politica nu o face strada, ca greseala a fost absenteismul la vot, eu insist ca presedintele a gresit dind inca o sansa acestui GIO.
              Nu ma poti convinge ca Iohannis nu are ca prioritate al doilea mandat; eu asa ii inteleg toate actiunile.
              Aceasta formulare „am hotarit sa le mai acord inca o sansa” este ca un sfredel in creieri.
              Constitutia ii lasa o marja de manevra, doar sa fi vrut.

            • @victor L

              OK. Asa cum spuneti constitutia ii da lui jupan Klaus marja de manevra. Acum hai sa zicem ca il numea pe Siegrfied Muresan prim ministru. Buuun! Acum va rog pe dumneavoastra sa ne spuneti ce ar fi urmat sa se intample. Cel mai probabil curs al evenimentelor la care va puteti gandi.

              Sunt numai ochi si urechi….

            • Svejk, respingerea/acceptarea propunerii Dancila ar fi fost un test al puterii PSDragnea in interiorul PSD. Sigur, testul se va face la votul din Parlament, dar sub alte premise: supunerea Presedintelui a intarit PSDragnea in interiorul PSD, a urcat PSD in sondajele publice si a reinviat suspiciunea ca USL traieste si prin el. Un pas in directia gresita.
              Sigur, si testarea PNL si USR era la fel de importanta. Prin ratarea ocaziei, singurul testat a fost Iohannis. Pentru mine, in lipsa unor surprize consistente si rapide in zilele urmatoare, Iohannis a picat testul. “Cel mai important”, zicea cineva. Nu spui cine (sic!). Poate data viitoare…

    • „De ce sunteti in strada?! Pentru ca n-ati fost in stare sa mergeti la vot. ….Cu tot regretul, dar nepasarea bovina din Decembrie 2016 a celor ce zbiara azi cu ochie iesiti din cap ca melcu’ a permis ca fauna de azi din parlament cu Dragnea si Tariceanu”

      Cum ati ajuns la concluzia ca „aia care zbiara cu ochii iesiti din orbite” sunt tot aia care „cu o nepasare bovina” nu au votat in decembrie 2016? Aveti vreun studiu sociologic, ceva?

      In strada protesteaza mii, zecii de mii, maxim sute de mii de oameni (februarie 2017). Vorbim de persoane implicate puternic in viata publica, fara doar si poate. Sa ne aducem aminte ca au fost peste doua milioane de oameni care au fost la vot si nu au votat nici PSD si nici ALDE.

      Cred ca mai degraba problema e alta. Nu exista inca o masa critica in Romania care sa doreasca schimbarea starii de fapt. Pe scurt, aia care protesteaza sunt si aia care au votat. Problema e ca sunt cam putini, raportati la cele 16-18 milioane de cetateni adulti, cu drept de vot.

      • @ silicon_v,
        o fi, ca o spui hotarit: „In strada protesteaza mii, zecii de mii, maxim sute de mii de oameni (februarie 2017)”.
        Care, garntezi tu, au votat0. De acord. Dar iti dai seama ce putini sintem? Si, in loc sa-i atragem pe ceilalti, ii facem „stirbi”!
        Daca doar atitia sintem la vot, atunci avem o problema.
        Nu Dragnea si Klaus e problema noastra, ci aroganta, si nerespectarea unui drept esential democratiei, votul.
        Am pierdut, in 2012 si 2016, prin neprezentare. Este o evidenta, iar argumentele tale nu intorc rezultatele.

      • @silicon_v

        Alegeri prezidentiale 2014, turul al doilea:

        „Numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne a fost de 11.719.344, adica 64,10%”.

        https://tinyurl.com/ybkf5xso

        ***

        Alegeri parlamentare 2016:

        Prezenta la vot a fost de 39,49%”, adica 7.212.022 cetateni.

        http://prezenta.bec.ro/

        Rezulta o diferenta in minus de 4.507.321 alegatori (cu 24.61% mai putini) fata de alegerile prezidentiale din 2014.

        „Tinerii chiulesc, rezultatul e decis de segmentul 45-64 de ani.”

        Cum arata prezenta la vot, pe categorii de varsta, potrivit calculelor noastre:

        • 18-24 de ani (dintr-un total de 1.501.624 persoane, au votat 437.073) – prezenta 29%;

        • 25-34 de ani (dintr-un total de 2.679.803, au votat 879.504) – prezenta 32%;

        • 35-44 de ani (dintr-un total de 3.057.070, au votat 1.283.573) – prezenta 42%;

        • 45-64 de ani (dintr-un total de 5.371.831 au votat 2.903.539) – prezenta 54%;

        • +65 de ani: (dintr-un total de 3.646.152 au votat 1.708.334) – prezenta de 49%.

        Cum arata ponderea categoriilor de varsta in totalul celor 7.212.022 de voturi de la nivel national:

        • 18-24 ani: 6,1%

        • 25-34 ani: 12,2%

        • 35-44 ani: 17,8%

        • 45-64: 40,3%

        • +65: 23,7%

        https://tinyurl.com/y7xfvfcn

  9. Domnule Vancu, care articole din legile justitiei sunt, in opinia dumneavoastra, cele mai nocive? Care dintre cele trei legi vi se pare cea mai periculoasa? De ce? (cu referire la articole, concet)

    • Un articol al uneia dintre acele propuneri legislative zice că magistrații trebuie să înstrăineze în termen de un an anumite bunuri obținute prin moștenire.

      Ceaușism pur.

      Că nu am auzit magistrați să protesteze punctual (cum cereți și dumneavoastră) este o formă de autism (decideți dumneavoastră dacă a mea)

  10. Ce frumos scrie Presedintele pe pagina sa de FB:
    „La un an de la alegerile parlamentare, avem deja două guverne PSD eșuate. Este o situație care mă nemulțumește profund și mă îngrijorează. Există riscul unor urmări economice negative ale acestei crize generate, din nou, de PSD. Vreau să previn ca această nesiguranță politică să degenereze în instabilitate.”
    Si pentru ca sa nu „degenereze în instabilitate”, Presedintele le-a mai acordat o sansa
    Desi e ferm ” Este o situație care mă nemulțumește profund și mă îngrijorează.”
    Dar mai incercati odata, baieti si fete!

  11. Vuiau gazeturilii cu infierarea lui…Basescu ! Si de pe stanga si de pe dreapta ! Nu demult ? NU !! Omul a avut SI ARE O VORBA la care rumunii nu aderara !! Eu sunt mai okosi , si mai cu mot !! Multi, foarte multi nu cred ca PUTEREA SE IA CU VOTUL! Au crezut ca se ia cu …lehamitea !! PRECUM si domnia sa domnul VONCU !! UNDE NU-i CAP, VAI DE VOT !!ESTE categoric o axioma !! Totusi Maurul BASESCU si-a facut treaba cum l-a dus capul si a facut-o si spre beneficiul d-lui VONCU . Dupa 28 de ani macar bine ca ne-am ales si cu atat . TOTUL dintr-o data si mai ales dintr-o lupta cu somnolenta de dupa cuptior, nu se poate dupa cate se poate constata. Si se constata din plin !! Asa ca STRADA, STRADA, DAR …CU CINE VOTEZI ?

  12. Eu as fi inteles ca lumea sa fie in strada pentru ca li s-a refuzat un drept fundamental, acela de a vota.
    Cand, in ziua votului decisiv pentru tara si, implicit, pentru viitorul tau, iti vezi de programul tau si de micul tau univers meschin, cand in ziua votului afisezi cu nonsalanta indiferenta si nepasare impinsa pina la nesimtire, cand in ziua votului lasi tot pe cei care voteaza acelasi lucru de aproape 30 de ani, atunci nu mai arunci tantrum dupa tantrum in strada !!!!
    Este de neconceput ideea asta care persista ca un miros pestilential, ideea ca o sa vina cineva, nu stim cine, care o sa ne dea ceva, o sa ne faca sa fim mandri, care o sa ne salveze de nu stiu cine sau nu stiu ce….de ce ? santem o natie de lobotomizati, handicapati, retardati de n u putem face ceva singuri, pentru noi, pentru viitorul nostru ?
    Ma ingrozeste mentalitatea asta de sclav !
    Consider ca toate evenimentele petrecute in ultimul an au scopul de a ne invata o lectie usturatoare, dureroasa ca o operatie fara anestezie insa atat de necesara – maurizarea, invatarea democratiei pe calea cea grea !
    Eu nu mai sper nimic, eu vreau fapte. Si daca acestea vor lipsi atunci asta va fi Romania in viitor – o tara cu locuitori cu mentalitate de sclavi.

  13. As adauga si o varianta. Nu cumva Dancila a fost o propunere pusa special pentru a fi refuzata de presedinte? Si adevarata propunere era varianta 2 cu care ar fi venit PSD dupa refuzul presedintelui?

  14. Scurt si la obiect.
    Am senzatia, din ce in ce mai pregnanta, ca suntem condusi doar de toparlani cu spoiala, semidocti dar orgoliosi, dornici de parvenire, cleptomani neatinsi de constiinta civica. (Sper sa ma insel, totusi!)
    Din cauza mecanismelor putrede de promovare din politica romaneasca, „perfectionate” in ultimii 28 de ani, in functiile de conducere din partide s-au aburcat oameni cu anumite „calitati”. Cei ce nu au dat dovada de „calitatile” respective, n-au ajuns in „Olimpul” partidului si fie s-au lasat de politica, fie s-au lasat de partidul respectiv si sunt (cu adevarat) politicieni independenti. Mecanismele de parvenire din politica romaneasca difera prea putin de la un partid la altul, asa ca toate partidele cu „state” vechi sunt la acelasi nivel, d.p.d.v. al calitatii resursei umane din conducere. La PSD, care a mostenit cei mai multi PCR -isti (isi mai aduce aminte cineva de „punctu 8” de la Timisoara?), probabil ca situatia este ceva mai nasoala decat la alte partide vechi.

    In aceste conditii, atata vreme cat conducatorii tarii se aleg dintre conducatorii partidelor aflate la guvernare, n-avem motive sa speram la mai bine. Ar fi ilogic si naiv…
    In concluzie, doamna Dancila, fiind membru de frunte al PSD, nu este, probabil, nici mai buna nici mai rea decat orice alt membru de vaza al partidului de culoare rosie.
    Singura sansa a noastra, a celor care credem ca PSD nu este solutia corecta pentru Romania, este ca PSD sa piarda increderea cat mai multora dintre cei ce i-au dat votul. Si e posibil ca programul lor de guvernare sa-i aduca in acel punct, prin luna martie, de exemplu.
    Pana atunci, trebuie sa facem tot ce ne sta in putere pentru a impiedica PSD sa imobilizeze Justitia.
    Ne vedem sambata, in strada! Sunt tare curios cati suntem! Nu iesim impotriva unui anume prim-ministru, ci impotriva actiunilor PSD asupra Justitiei.

    • Nu vor fi prea multi in strada. Pentru ce am mai iesi? Sa aparam forme fara fond ( ex.statul de drept, justitia, separarea puterilor in stat etc ) sau institutii care nu vor sa fie aparate(vezi CSM sau CCR). Alegerile pentru conducerea CSM ne-au aratat dimensiunea dezastrului. Prietenii lui Dragnea si Iordache nu au avut contracandidati. Adica cei care pareau ca nu sunt total dominati de psd nici macar nu au incercat sa prezinte un candidat. Au abandonat fara lupta asa cum a facut si presedintele. Despre opozitie nici nu mai vorbesc pentru ca astia au abandonat primii ( cu exceptia USR care au facut ce au putut si ei ). Daca institutiile nu functioneaza ce putem face prin iesirea in strada? Nu va iluzionati ca psd se va eroda la guvernare si romanii se vor „dezvraji” pana la urmatoarele alegeri. La urmatoarele alegeri nu va conta cine voteaza ci cine va numara voturile. Noi putem vota ce dorim dar institutiile alea care trebuie sa functioneze in democratie sunt sau vor fi conduse de personaje care au fotografia lui Dragnea pe birou. Romania , ca tara europeana , nu mai poate fi salvata. Celor mai tineri le recomand sa plece cat mai pot . Deocamdata sunt doar pesimista sper sa nu devin depresiva.

      • @Carmen

        Ei, doamna/domnisoara, deocamdata traim intr-o democratie. Nu va scoate nimeni cu forta in strada si nici nu va impiedica nimeni sa publicati comentarii pro-PSD, mai mult sau mai putin „ambalate”. E ceva!…

        Eu refuz sa plec din tara din cauza unor ticalosi, asa ca ies, maine. Aia care om fi maine, multi sau putini, suntem cei ce refuza sa capituleze in tacere. E ceva!…

        • Imi cer scuze ca am lasat impresia unui comentariu pro -psd . Nu a fost asta intentia mea. Voiam sa spun ca nu mai avem nici un fel de sustinere de la nici o institutie a statului si asta ma face extrem de pesimista. Dar , in fond, aveti dreptate, de ce sa plecam noi si sa ramana nenorocitii astia sa faca ce vor. Macar sa le facem viata cat mai grea.

          • In caz ca nu este suficient de clar pentru toata lumea: E razboi, in Romania! Intre Est si Vest, intre nou si invechit, intre oameni crescuti stramb si oameni ce vor sa creasca drept, intre cei ce fac si cei care promit, sterp, ca vor face, intre harnici si lenesi, intre morali si amorali, intre gashca ciocoilor si restul…
            In aceste conditii, orice demers demobilizator (indiferent de ce resorturi l-au declansat) nu serveste decat dusmanului.

            Eram cam in primul sfert al marsului, sambata. Ajuns la fantani, la Piata Unirii, am trecut pe benzile de circulatie de pe sensul opus (desi domnii jandarmi-calare ne-ar fi vrut inghesuiti doar pe sensul catre Palatul parlamentului), m-am urcat pe ghizdul unei fantani si am privit, timp de cel putin 20 de minute, multimea care curgea. M-am uitat la figurile cat mai multor oameni si am trait o stare de intensa bucurie: foarte multi oameni de bun simt am vazut si foarte multi tineri (unii – cu copii). Si mi-am dat seama ca ticalosia n-are nicio sansa (chiar daca inca nu e constienta de asta).
            Si m-a mai bucurat ceva: aproape toti scutierii jandarmeriei (ce mergeau pe marginea fluviului de oameni) isi fereau sau isi coborau privirea. S-a dat peste cap domnul Dragnea sa o tina in pozitie pe obedienta doamna Carmen Dan, dar cred ca n-o sa-i foloseasca prea mult… :) In final, ca atatia alti pacaliti, e foarte posibil ca doamna Carmen Dan sa plateasca si ea oarece oale sparte de domnul Dragnea… :)

      • Cateodata daca te uiti mai de departe, vezi mai bine :-).

        Suntem in etapa constientizarii politicii. Pana acum am judecat partidele nu dupa politica (doctrina, ideologia) lor, ci dupa alte criterii.

        Asta a facut ca cvasimajoritatea partidelor din Romania sa fie de stanga. Cele din parlament in orice caz.

        Ca urmare, intreaga lupta pseudo-politica s-a dus intre cei care au fost la putere mai mult si cei care au fost la putere mai putin. Evident, asta a insemnat diferente intre nivelele de coruptie. Care diferente au aparut ca diferente intre etichetele acestor partide de stanga.

        O buna perioada aceste diferente au perpetuat non-ideologizarea, camuflata de etichete, de forme fara fond.

        Ceea ce s-a schimbat:
        a) o parte a populatiei a inteles ca are nevoie de o oferta politica democratica, pe coordonate stanga-dreapta – ca logica: trebuie sa apara un partid de dreapta
        b) nivelul coruptiei nu a crescut foarte mult probabil in ultimii 20 de ani (nu am date dar asa cred), a crescut insa nivelul constientizarii populatiei.

        Aceste 2 schimbari cred ca s-au reflectat in:
        1) absenteismul de la vot (nu a fost dezinteres, ci o forma de fortare a schimbarii, probabil inconstienta)
        3) organizarea strazii si cresterea volumului de manifestare in strada.

        ===
        In concluzie, dupa parerea mea, traim o perioada a schimbarii politice (nu a schimbarilor de politici, ci a schimbarii relatiei sociale intre societate si politic). Cu riscuri de derapaje, evident. Dar sunt chinurile facerii, nu chinurile mortii. Parerea mea :-)

  15. Daddy-Dragnea a reușit să obțină o excelentă victorie de etapă în lupta cu partea care ce are capul pe umeri din poporul român, prin care a reușit o lovitură directă: să învrăjbească o parte a susținătorilor lui Iohannis (unii, mai slabi de înger, au decis la cald să protesteze la Cotroceni) și una colaterală: să alunge investitorii japonezi, tratându-l cu spatele pe Shinzo Abe, pentru a lărgi pârtia investitorilor chinezi (se știe, lupta pentru piețele din Est dată de cei doi competitori asiatici e acerbă; dovadă că Abe nu a inclus Cehia și Ungaria în turneu).
    Îmi pare rău pentru toți cei care-l condamnă, la cald și pe negândite, pe Iohannis. Eu cred că el și consilierii săi au făcut cea mai bună alegere posibilă când au decis să nu lărgească și mai mult breșa pe care GIO a făcut-o deja în societatea noastră, care abia ce reușise să-și găsească calea.
    Haideți să gândim cu capul nostru, și nu în clișee și cu frustrare. A făcut Băsescu propuneri de premieri? Serios? Dar de ce nu-l propune pe Siegfried Mureșan la conducerea PMP, dacă e bun de premier (și chiar e un politician valoros)? Simplu, pentru că gândește exact ca și Daddy – vrea putere și vrea control. Cu Siegfried la conducerea PMP, Băsescu ar deveni istorie.
    S-a propus Orban premier? Nu. Pentru că știe, simte că ICCJ il va condamna la pedeapsă și poate chiar una cu executare. În plus, în PNL tensiunile între vechii peneliști și pedeliști stau să dea pe-afară.
    Dar Barna, de ce nu a făcut propunere de premier? Cică nu au avut timp. Incredibil. Păi de ce să nu fie Barna propunerea de premier, că nu înțeleg? Simplu, pentru că USR e doar un partid megafon, nematurizat, cu fondatorul la pândă, gata să-și ia partidul înapoi.
    Ori, în aceste condiții, erau anticipatele posibile? Putea Iohaniis să tragă în aer și ultimul glonț de argint? NU! de o mie de ori NU!
    Am mai scris asta. Avem un deșert de traversat acum. Dacă opoziția nu va înțelege să se fortifice, să devină o alternativă credibilă, nici alegerile din 2020 nu vor aduce alterantiva la PSD.
    Iar dacă Iohannis nu va fi reales în 2019, Daddy și-a facut foarte bine treaba. GIO îi va ridica o statuie.
    Dacă nu vrem asta, ar fi bine ca sâmbătă să fie măcar o jumătate de milion de oameni în Piața Victoriei.
    Opțiunile sunt deschise. Sigur, o opțiune este, pentru cei frustrați, să protesteze la Controceni, alături de lefegii lui Codrin Ștefănescu.

    • Daddy-Dragnea va trebui sa imparta „victoria de etapa” cu presedintele. El a fost arbitrul care l-a favorizat.
      Daca nu realizam asta si morti-copti vrem sa-l exoneram pe presedinte, ma tem ca Daddy-Dragnea va mai obtine multe „victorii de etapa”.
      Pentru ce sa fie jumatate de milion doar in piata Victoriei? guvernului i s-a dat inca o sansa de catre Presedinte.

        • Victoria utilitatii asupra principiilor. Halal arta!… Sunt considerati buni conducatori cei ce sacrifica umanul si principiile, in favoarea utilului (imbracat in hainele „binelui comun”)…
          De fapt, cea mai mare „realizare” a politicienilor este ca reusesc sa convinga omenirea ca are nevoie de ei… :)

      • Cred ca amestecati lucrurile… Eu nu ma duc pentru Iohannis, in Piata… Ba chiar, in contextul actual, s-ar putea zice ca ma duc si impotriva lui… :)

        Si, oricat de absurd ar putea parea, atotputernicul domn Dragnea nu este de capul lui… :)

        • Nu e vorba despre perceptia dvoastra, ci despre fatul ca Iohannis a mai acordat inca o sansa PSD-ului. Si daca se protesteaza contra PSD-ului, logic ar fi sa se protesteze si impotriva celui ce a acordat inca o sansa Grupului Infractional Organizat.
          Ce amestec de lucruri vedeti in asta?
          Dece pe „stirbi”, care sustin PSD-ul, ii condamnam si ironizam, si nu pe toti cei ce sustin PSD-ul?
          Asta da amestecatura: „Eu nu ma duc pentru Iohannis, in Piata… Ba chiar, in contextul actual, s-ar putea zice ca ma duc si impotriva lui… :)”

          • @ victor L

            Din punctul meu de vedere, domnul Iohannis da o noua sansa PSD -ului sa arate ce poate, iar eu cred ca PSD -ul nu poate decat (din ce in ce mai) prost si din ce in ce mai multi oameni vor intelege asta. Ceea ce este un castig, pentru mine.
            PSD -ul trebuie sa cada dat jos nu de catre noi, cei care am votat mereu impotriva acestui partid si suntem in minoritate, ci de catre cei care au votat (veseli) cu acest partid, pana acum. Abia aceea va fi victoria. :) Mitingul de sambata nu are nimic de-a face cu Iohannis, ci cu sustinerea Justitiei. Deci cam amestecati lucrurile. Si am senzatia ca tineti cu lupul… :)

    • Dle Felea, gandirea umorala si ideile preconcepute va joaca feste. PSDA3LDE este purtat din victorie in victorie de analisti ca dvs. In ciuda vointei dvs., sunt sigur (…). Ca Ro sa treaca desertul de care tot ne amintiti, dvs. v-ati suflecat manecile sa-l creati?

        • In aceasta zi, tragica pentru Romania,au invins lispa de educatie, prostia si lenea electoratului roman, determinate de cei 45 de ani de comunism ce au reusit a fauri ” omul nou ” , lenes, hot, mincinos, turnator si tradator, mulat perfect pe calitatile de sluga hoata si sireata ale romanului, cizelate in multe secole de robie la turci, polonezi, rusi, austrieci si unguri .
          In aceasta zi, au invins de asemenea , fudulia ciocoiasca a autoproclamatelor ” elite ” intelectuale si politice din actuala opozitie la guvernarea PSD. Acesti insi marunti ( indiferent de pregatirea si cultura lor ) n-au putut trece de orgolii meschine si nu reprezinta astazi nimic, dar absolut nimic, drept variata la nebunia dezastruasa in care am ajuns sa traim, Au avut timp 28 de ani sa se coaguleze, sa-si formeze cadre, dar n-au invatat nimic nici macar din dezastruoasa guvernare a Conventiei Democratice din 1996 – 2000, cea care a pecetluit in fapt suprematia PSD in Romania , drept singura guvernare pe care acest popor o poate genera si suporta.
          In aceasta situatie , ce putea face Presedintele Johannis, in afara de a limita proportiile dezastrului si a evita o criza politica de proportii ( suspendarea presedintelui, guvern provizoriu alegeri anticipate ) astazi cind Europa si lumea se reaseaza ? O criza care ar fi fost de fapt fara iesire datorita impotentei asa zisei opozitii indiferent de ce nuanta este. ? A incercat sa fie normal , intr-o lume anormala si va sfirsi prost si trist, spre multumirea din nou a gloatelor .
          Nu uitati ca , toate sondajele de opinie, fara exceptie, indiferent de cine le-a comandat, dau drept cistigator sigur PSD, in cazul unoer alegeri anticipate organizate acum.
          Presdintele Johannis, mai are o sansa. Sa moara frumos. Sa se opuna atiti cit poate constitutional, legilor modificate ale justitiei. Sau daca vrea, sa-si ia adio dela cariera sa politica si sa renunte la ce voia sa faca pentru Romania, sa refuze , cu orice risc, promulgarea lor si sa demisioneze. Ar fi o iesire teatrala din scena, care .poate ar mai dezmorti eloectoratul.
          Dar criza de personalitati, de oameni capabili in partidele de opozitie, ramine. Ce faceti, doamnelor si domnilor ? Viata politica a Romaniei, nu a putut produce in 28 de ani, decit o singura personalitate publica capabila si mai ales integra. DACIAN CIOLOS. Aduceti-l inapoi , prin alegeri , de data aceasta, dar sinteti oare in stare de acest lucru si mai ales, sa-l sustineti dupa aceea , pentru mai multe mandate, fara divizari ,fractiuni si susoteli pe la colturi ?
          Va umbla prin cap vreo alta idee nebuneasca ?
          S-ar putea ca strada sa hotarasca ! Da Doamne !

          • @ Dan Nicolescu (18/01/2018 la 18:30)

            ” Viata politica a Romaniei, nu a putut produce in 28 de ani, decit o singura personalitate publica capabila si mai ales integra. DACIAN CIOLOS. Aduceti-l inapoi , prin alegeri , ……………”

            Pana la acest moment Dacian Ciolos nu prea se inghesuie sa participe in alegeri si ar prefera sa fie numit !

            Viata politica nu se face numai pe Internet (facebook, twitter etc.) si aici aveti exemplul Donald Trump

  16. Cred, sper ca opoziția din societatea civică să formuleze și să prezinte conceptul lor acum în sfera publică din țară și UE, pentru a prelua responsabilitatea în guvern, parlament, instituțiile și serviciile publice rând pe rând democratic, la alegerile pentru PE (doamna Premier Viorica Dăncilă ce a realizat ca reprezentant al țării în PE?) 2019, prezidențialele 2019 și parlamentarele 2020.
    Dupa 28 de ani de libertate mai e posibil ca penalii, hoții să se declare mare „patrioți“, să câștige alegeri?

    … „.. Sigur că sunt și eu deprimat, ca toată lumea: a trăi într-o Românie în care personaje foarte slab pregătite ca Viorica Dăncilă ajung prim-miniștri e o insultă personală pentru noi toți…. … – să așteptăm ca efectele dezastrului economic al PSD să dezvrăjească tot mai mulți dintre votanții PSD – și să determine pe cei neutri să iasă din letargie. „….

    Cetățenii scârbiți de jocurile mârșave ale politicienilor dâmbovițeni penali au ales migrarea în vest 1990-2018. Ce se întâmplă cu țara dacă în continuare 150.000- 200.000 locuitori (tineri?) pleacă an de an în occident?

    Ce ne folosesc istoricii și cărțile lor festive pentru centenar dacă nu zgârâie măcar un pic gunoiul, puroiul „istoric“ care întunecă aniversarea 1918-2018?
    Apatia, pasivitatea acuzată de autor e gravă, periculoasă azi și mâine. Apatia, pasivitatea acuzată de autor e un risc major pentru viitor.

    Centenarul 2018 e un prilej pentru „istorici“ să cerceteze mai profund realitatea de un secol al țării și a locuitorilor.

    1) Sistemul comunist e criminal după vorbele unui președinte. Nu e de ajuns. Naționalcomuniștii autohtoni au vândut cetățeni evrei, sași, șvabi pentru dolari. Mai precis au santajat famillile care de sute de ani locuiesc în Sibiu, Banat etc. pentru a primi un pașaport de plecare definitivă. Stiu ce scriu, i-am văzut, ca mulți alții. Securiștii au încasat în mână devize de la început în anii 1950 de la cetățeni evrei, mai târziu în era ceaușistă de la șvabi și sași. PCRiștii și securiștii au practicat șantajul și hoția ca politica de stat. Nu a observat nimeni dintre locuitori (A. Pleșu scrie.. nu totul a fost corect..) ce se întâmplă cu vecinii lor timp de 45 de ani? Nu a derangat pe nimeni jaful practicat de „budgetarii“ statului?
    Unde au ajuns banii furați?

    2) Naționalismul legionar- ortodox e făcut lege 1941: Legea Românizare, expropierea, deportare și eliminarea evreilor. Vreu să reamintesc jaful, hoția, epurarea etnică ca politică de stat practicată de „budgetarii“ țării.
    Cine a participat la „românizarea“ caselor, terenurilor, mobilelor, scaunelor, farfuriilor evreilor expropiați și deportați 1941-1944?
    Eschimoșii, marțienii, pigmeii africani?

    3) Naționalizarea comunistă a început în martie 1945 cu expropierea pe bază etnică a sașilor și șvabilor. Care administrație a condus țara în martie 1945? Cine a jefuit vecinii care au locuit 700 de ani în Transilvania si 250 de ani în Banat? S-a simțit cineva deranjat de această hoție a statului? Pun această întrebare pentru faptul că cel mai mare dezastru „istoric“ vine imediat după instalarea puterii „populare“ 1947-1989. Expropierea burgheziei, a românilor (acum nu mai e românizare, e naționalizare), distrugerea totală a economiei private din țară are consecințele cela mai dezastruoase până azi. A dispărut proprietarul de intreprinderi sau teren agricol, a dispărut responsabilitatea în toate domeniile economiei, justiției, a societății atomizate. A dispărut competența în economie, învățământ, în toate domeniile de stat și a făcut loc „tovarășilor de origine sănătoasă“. A dispărut performantț economiei românești și a făcut loc “decretelor titanului carpaților“.

    4) Mârșăviile politice, jefuirea unei părti a locuitorilor a început de fapt pe baza constituției 1923. Nu vorbesc de apariția naționalismului legionar ortodox și violența antisemită începând deja 1923 (modelul Duce/ Mussolini/ Roma). Pamântul „obștesc- săsesc- bisericesc- comunitar“ a fost expropiat, furat prin legea reforma agrară. Nu a derangat pe nimeni, nu e un conflict de interese începând în epoca interbelică până azi? Care comunitate acceptă sa fie expropiată, jefuită „legal“? Cea de azi din țară?

    Cine a profitat tot timpul 1923- 1939- 1989 de această hoție ca politică de stat dâmbovițean? Pun întrebări pentru că vreau sa știu cum schimbăm această mentalitate de jecmănire a vecinilor? Pun întrebări pentru că vreau să știu (mai mult decât scriu istoricii patrioți) cum se poate opri această politică de stat practicată de penali, hoți, jecmănitori, tâlhari și ticăloși atâta timp?

    Noi cei cu biografia în două epoci foarte diferite dorim pentru tinerii de azi un trai mai bun, o viață împlinită.

    Suntem datori tinerilor să nu le lăsăm numai datorii de stat (pensii speciale ale torționalilor, jecmănitorilor) și infrastructură ruinată. Tinerii sunt viitorul. Pentru ei: pe stradă sau oriunde în societatea civică,
    Vă vedem!!

  17. Constatare: Sondaj Curs după consultarea lui Iohannis cu partidele; intenții de vot – PSD 42%; PNL 27%. Vezi presa de astăzi.
    Avea Iohannis spatiu de joc, era reala alternativa anticipatelor?
    La aceste întrebări fiecare poate raspunde singur, la rece.

    • Eu cred ca un sondaj, f. posibil manipulat, e o simplificare prea mare a realitatii. Pe scurt: suspendarea presedintelui inseamna accesul borfasilor 100% la butoane. Nu putem permite asta, inca mai tragem sperante ca presedintele va juca o carte atunci cand vine vorba de promulgarea legilor justitiei.
      Intre timp, poate strada se mai aduna si da semnale ca Presedintele nu e singur. Grangurii PSD se tem de strada, chit ca vor face tot posibilul sa para ca nu.
      Hai sa nu mai asteptam sa ne curete altii, in cazul asta Iohannis, ba chiar Tudose ( ?!!! ), mizeria pe care am facut-o prin absenteismul masiv de la vot.

    • …perseverare, dle Felea…
      Daca dl SNSPieleleAnu ar relua azi sondajul cu pricina, PSD ar iesi cu 53%. Intelegeti? Oare ce fel de analisti-artisti -politici il sfatuiesc pe dl Presedinte?
      P.S.
      Eu vad un om care si-a dat foc la valiza si vrea s-o stinga alegand in barcuta sparta a unui pescar care da la stiuca in mijlocul baltii. Belle inage, nu-i asa?

  18. daca politica i o „arta”, atunci bietii muzicieni, pictori, sculptori, poeti, ar tebui sa se simta rusinati! politica nu i nici o arta. eu (cetatean) nu platesc un politruc, judecator, militian sau securist sa fie artist, ci slujbas in solda mea (banii mei nu s munciti sa i reprezinte pe ei sau sa fie realesi) ci sa respecte adevarul si dreptatea, sa ma apere de hoti si nelegiuiti (nu s interesat de „strategiile” lor), atit si nimic mai mult. daca acesti scamatori (care nu produc nimic in definitiv) sint „artisti” si nu simpli lefegii atunci societatea nu i pe o directie buna.

  19. ” Drept pentru care dacă tot ținem cu tot dinadinsul ca ziua de 17 ianuarie 2018 să aibă cât de cât un nume în istoria României o putem numi ziua în care a învins contabilitatea ”
    Nu este adevarat !
    In aceasta zi au invins lispa de educatie, prostia si lenea electoratului roman, determinate de cei 45 de ani de comunism ce au reusit a fauri ” omul nou ” , lenes, hot, mincinos, turnator si tradator, mulat perfect pe calitatile de sluga hoata si sireata ale romanului, cizelate in multe secole de robie la turci, polonezi, rusi, austrieci si unguri .
    In aceasta zi, au invins de asemenea , fudulia ciocoiasca a autoproclamatelor ” elite ” intelectuale si politice din actuala opozitie la guvernarea PSD. Acesti insi marunti ( indiferent de pregatirea si cultura lor ) n-au putut trece de orgolii meschine si nu reprezinta astazi nimic, dar absolut nimic, drept variata la nebunia dezastruasa in care am ajuns sa traim, Au avut timp 28 de ani sa se coaguleze, sa-si formeze cadre, dar n-au invatat nimic nici macar din dezastruoasa guvernare a Conventiei Democratice din 1996 – 2000, cea care a pecetluit in fapt suprematia PSD in Romania , drept singura guvernare pe care acest popor o poate genera si suporta.
    In aceasta situatie , ce putea face Presedintele Johannis, in afara de a limita proportiile dezastrului si a evita o criza politica de proportii ( suspendarea presedintelui, guvern provizoriu alegeri anticipate ) astazi cind Europa si lumea se reaseaza ? O criza care ar fi fost de fapt fara iesire datorita impotentei asa zisei opozitii indiferent de ce nuanta este. ? A incercat sa fie normal , intr-o lume anormala si va sfirsi prost si trist, spre multumirea din nou a gloatelor .
    Nu uitati ca , toate sondajele de opinie, fara exceptie, indiferent de cine le-a comandat, dau drept cistigator sigur PSD, in cazul unoer alegeri anticipate organizate acum.
    Presdintele Johannis, mai are o sansa. Sa moara frumos. Sa se opuna atiti cit poate constitutional, legilor modificate ale justitiei. Sau daca vrea, sa-si ia adio dela cariera sa politica si sa renunte la ce voia sa faca pentru Romania, sa refuze , cu orice risc, promulgarea lor si sa demisioneze. Ar fi o iesire teatrala din scena, care .poate ar mai dezmorti eloectoratul.
    Dar criza de personalitati, de oameni capabili in partidele de opozitie, ramine. Ce faceti, doamnelor si domnilor ? Viata politica a Romaniei, nu a putut produce in 28 de ani, decit o singura personalitate publica capabila si mai ales integra. DACIAN CIOLOS. Aduceti-l inapoi , prin alegeri , de data aceasta, dar sinteti oare in stare de acest lucru si mai ales, sa-l sustineti dupa aceea , pentru mai multe mandate, fara divizari ,fractiuni si susoteli pe la colturi ?
    Va umbla prin cap vreo alta idee nebuneasca ?
    S-ar putea ca strada sa hotarasca ! Da Doamne !

  20. Realpolitik este una si este in cadrul Constitutiei, iar protestele sunt tot constitutionale dar sunt altceva decat jocul politic al unui Presedinte. Asadar inca PSD se va juca de-a guvernarea . Doar voi il puteti da jos dar aveti suficienta energie , curaj si vointa?

  21. @ Josef Svejk,
    Poate ca ai dreptate mai multa decit pot eu sa indur: Iohannis nu avea cui altcuiva sa incredinteze formarea guvernului:
    „Din păcate, mizeria USL-ului este mai actuală ca oricând, iar mafiile transpartinice PNL – PSD funcţionează perfect . Azi, primul exemplu de ‘luptă’ liberală pentru combaterea corupţiei :
    1.Deputaţii PNL Ion Ştefan, Raluca Turcan (şi tu Ralucuţa ?), Claudiu Racuci şi Bogdan Huţucă iniţiază o lege prin care se dă amnistie fiscala pentru dezvoltatorii imobiliari evazionişti. Iniţiativa trece fulgerător prin Senat şi Camera Deputaţilor, este trimis la promulgare pe 30 decembrie şi promulgată pe 15 ianuarie 2018 de Iohannis.”
    Ocazii sa fie, ca evazionisti se gasesc.

  22. Va multumesc dle.Vancu pentru ca mi-ati adus aminte de ce ne aflam in strada.
    Ne intalnim pe 20 ianuarie tot in strada.
    Seara buna

  23. pentru
    @ Josef Svejk
    18/01/2018 la 22:10
    Daca presedintele ar fi fost convins ca actuala coalitie e Raul suprem, daca rarele lui cririci la adresa actualei guvernari ar fi fost sincere, nu ar mai fi acordat inca o sansa unei coalitii care s-a dovedit incapabila de a guverna, ci a obligat o tara intreaga sa asiste la lupte de putere in PSD.
    Ca atare orice om de stat ar fi optat pentru alta varianta oferita; si in politica se merge la risc.
    Cadea, presupunem, primul guvern. Urma alta propunere, dar la fel, nu de la PSD sauALDE.
    Aici intervin doua scenarii:
    – daca ar fi cazut si acest guvern, ar fi urmat alegeri anticipate (e o faza a democratie, si vedeam care pe care, si vedeam citi sintem si daca stim ce vrem, nu numai sa-i facem „stirbi” pe altii);
    – am convingerea (nu pot demonstra) ca acest al doilea guvern ar fi trecut, caci pesedistii nu riscau sa-si piarda scaunul parlamentar.
    Guvern minoritar. Nu stim cum s-ar fi asezat apele.
    Mai bun decit actualul guvern, doar ca Frica de a ajunge la guvernare, unde esti expus criticilor, nu e un loc caldut.
    St-apoi, dece sa ne tot amagim cu opozitia daca nu o vedem la lucru?
    Sa vedem ce poate face Sica scripcarul cu liberalii sai, ce pot face Salvatorii Romaniei, caci felul de gica contra nu e politica. Nu stiu daca acesti Salvatori, adata ajunsi la guvern, ar fi acceptat si PMP-ul. Normal ca nu, cel mai nociv partid, caci il contine pe Basescu.
    Ei bine, trebuie sa incercam si acest scenariu, altfel „formatorii din mass media” vor scrie articole si esuri frumoase, si cu asta ne vom alege.
    Dar pentru acest scenariu trebuia un om de stat care sa nu aiba privirea atintita spre alegerile din 2019.

    • Eu as face o diferenta intre fentele smecheresti ale PNL (Lorban, Galina,…) si atitudinea timid-constructiva a USR: Barna a deschis tomid usa coagularii “Dreptei”, in timp ce atitudinea liderilor PNL m s-a parut a dezvalui blatul PNL cu PSDragnea. Cred ca de aici i se trage lui Barna si sarja inamicala venita din partea impaunatului Nicusor.

    • Cred ca mitingul asta nu mai avea loc,ar fi fost distrasa atentia de la el si reintram in politichie damboviteana lipsita de continut. Prefer mitingul. El este important intro alta ordine …

  24. Marsul de maine este foarte ,foarte important . Desigur ca nu va cadea vreun guvern sau nu va demisiona vreun parlamntar sau careva de la CCR sau altele/altii asemenea, dar in acest moment cand in plan european atentia este indreptata spre ce se intampla la noi si credem ca se cunoaste si scrisoarea trimisa de organizatiile neguvernamentale organizatoare ale marsului catre Guvernul Romaniei si catre Ministrul Justitiei si mai ales dupa acel Raport distrugator publicat joi de Grupul Statelor împotriva Corupţiei (GRECO), organismul anticorupţie al Consiliului Europei (CoE), cat si dupa ce s-a stabilit ca in ce de a doua sesiune plenara din acest an adica in cea din februarie a Parlamentului European de la Strasbourg conform deciziei Conferintei presdintilor compusa din liderii grupurilor politice si presedintele Parlamentului Europen se vor discuta problemele de la noi privind justiti, numarul mare de oameni va fi cel mai pternic argument cu care putem veni in sprijinul acestor eforturi europene.
    Pe maine la ora 18:00.

  25. Repet: Marsul de azi este foarte ,foarte important . Desigur ca nu va cadea vreun guvern sau nu va demisiona vreun parlamntar sau careva de la CCR sau altele/altii asemenea, dar in acest moment cand in plan european atentia este indreptata spre ce se intampla la noi si credem ca se cunoaste si scrisoarea trimisa de organizatiile neguvernamentale organizatoare ale marsului catre Guvernul Romaniei si catre Ministrul Justitiei si mai ales dupa acel Raport distrugator publicat joi de Grupul Statelor împotriva Corupţiei (GRECO), organismul anticorupţie al Consiliului Europei (CoE), cat si dupa ce s-a stabilit ca in ce de a doua sesiune plenara din acest an adica in cea din februarie a Parlamentului European de la Strasbourg conform deciziei Conferintei presdintilor compusa din liderii grupurilor politice si presedintele Parlamentului Europen se vor discuta problemele de la noi privind justitie, numarul mare de oameni va fi cel mai pternic argument cu care putem veni in sprijinul acestor eforturi europene.
    Pe azi la ora 18:00.

    PS Am aflat la Nora Damian ca sibienii vin grupati. bravo lor!

  26. Ce faci când îl prinzi pe hoț, noaptea ? Îi spui: Hai că de data asta te iert pentru nu știai ce faci !
    Dar când îl prinzi încă o dată, de data asta în plină zi ? Îi spui: Hai că și de data asta te iert pentru nu știai că sunt acasă !
    Dar a treia oară, când îl prinzi cu mâna în contul tău, privindu-te în ochi cu nerușinare și zicând că e spre binele tău să te ușureze de banii cuveniți dar pe care încă nu i-ai încasat, ce-i spui tâlharului ? Că îi mai dai o șansă ?
    Păi cum să nu-i mai dai o șansă dacă știi că la apelul la 112 va răspunde un sistem birocratic care te va amenda pentru că ai folosit în mod abuziv Un Sistem de care depind Viețile Cetățenilor aflați în situații de urgență ?
    Dar dacă, a patra oară, vei surprinde Un Grup de Hoți, că urmăresc să dea o Lege prin care ți se vor fura banii economisiți din munca ta pentru pensia ta și nici atunci nu îi vei da pe mâna poliției atunci înseamnă că vei fi luat de prost și că îți vei merita soarta !

    -Mr. Johannis, tear down this wall !
    -We, the People, are ready, standing near by with our votes, like hammers, în our hands !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Radu Vancu
Radu Vancu
Radu Vancu (n. 1978, Sibiu), poet, prozator, eseist și traducător. Profesor dr. habil. la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Redactor-șef al revistei "Transilvania". Fost președinte al PEN România (2019-2023). Redactor al revistei „Poesis internațional”. Membru al Grupului pentru Dialog Social. A publicat peste 20 de cărți, în toate genurile literare, pentru care a obținut câteva dintre cele mai importante premii naționale. A tradus din Ezra Pound ("Opera poetică", volumele I și II, Humanitas; ediție îngrijită de H.-R. Patapievici), din William Butler Yeats (tot pentru editura Humanitas) și din John Berryman ("Cântece vis", Casa de editură Max Blecher, 2013). A editat, singur sau în colaborare cu Mircea Ivănescu, Marius Chivu și Claudiu Komartin, antologii literare pe diverse teme. A îngrijit ediții din opera lui Alexandru Macedonski, Emil Brumaru și Alexandru Mușina. Ultima carte publicată este "Kaddish" (Casa de editură Max Blecher, 2023).

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro