joi, martie 28, 2024

Semnificatiile scandalului fraudei de la Bacalaureat

1. Toate fraudele din anii anteriori si de anul acesta au fost descoperite de catre procurori si ofiteri de politie. Niciodata de inspectori si/sau Corpul de Control al Ministrului Educatiei. Mai mult, aflam din referatul procurorilor ca inspectori, inclusiv sefa Inspectoratului Sector 6 erau la curent cu pregatirea fraudei si au participat la ea prin „aranjarea” componentei Comisiei de Examen si a echipei de supraveghetori. Interesul sistemului, al ministrului si inspectorilor este sa nu se afle calitatea precara a educatiei si formarii profesionale. In plus, un al doilea interes major, sa se asigure materie prima fabricilor de diplome, care controleaza, conform spuselor lui Mihail Hardau, Ministerul Educatiei si Parlamentul Romaniei.
2. Din teritoriu vin semnale ca ce se intampla la liceul Bolintineanu este varful aisbergului. Elevii povestesc pe forumuri cati bani au dat si cum s-a copiat in diferite locuri din tara.

Iata ce spune un email primit de la Drobeta Tr. Severin:
„Am urmarit cu interes ce se intampla cu evaluarile nationale din acest an si am constatat ca s-a dat liber la copiat. Ce daca sunt camere, daca e voie de sus, probabil, se fura pe rupte. La liceul Traian din Severin, la evaluarea nationala s-a intrerupt curentul vreo trei sferturi de ora. Rezultatul: o gramada de lucrari identice. La bacalaureat: la mai multe licee din acelasi oras s-a copiat la greu. E destul sa stai de vorba cu copiii sau sa intri pe forumurile lor si te ingrozesti. Ca sa nu mai vorbim de banii pentru asa zisul protocol. Tot orasul vuieste ca s-au strans sume variind de la 150 la 200 RON (in unele cazuri mai mult)”

3. Impactul social este cumplit. Elevii si profesorii cinstiti si verticali,  care au dat dovata de demnitate si corectitudine sunt sanctionati de sistemul de educatie prin pierderea locurilor fara taxe la facultate, in favoarea celor care au furat si copiat, sub obladuirea sistemului. Tot bagajul educativ, pe care se presupune ca il obtin elevii in scoala se prabuseste cand ei vad cum profesorii cer si primesc fara rusine mita pentru a le facilita furtul si fraudarea examenului.
4. Examenul de bacalaureat si sistemul de invatamant se decredibilizeaza de la an la an, dovada fiind faptul ca nu toti elevii care aveau dreptul s-au inscris la Bacalaureat si Testarea Nationala. Aceasta reactie vine din convingerea de data recenta a elevilor si parintilor ca diplomele, neacoperite de competente, nu mai sunt valorizate de piata muncii. Angajatorii privati nu mai dau doi bani pe ele, stiind in ce conditii s-au obtinut.
5. Ministerul nu acopera zona de control, ancheta si sanctiune administrativa pe care o are in grija. Anul trecut, la sesiunea de toamna a Bacalaureatului, in judetul Giurgiu au fost de cinci (!) ori mai multi promovati la Bacalaureat, comparativ cu judetul veci Ialomita. Rezultat aberant, ca doar n-au fugit elevii si profesorii buni si competenti din ialomita si s-au refugiat in Giurgiu!
Explicatia  poate fi doar frauda masiva produsa in Giurgiu. Ministerul, inspectoratele, premierul, s-au facut ca ploua. N-au luat nicio masura de verificare, control, recorectare a tezelor, acolo unde rezultatele ridicau semne de intrebare. Au mers pe teoria ca „hotul neprins e negustor cinstit”.
6. Administratia centrala a educatiei si formarii profesionale are instrumentele, inclusiv legale, sa faca ordine in aceasta frauda fara sfarsit. Astfel, in metodologia de derulare a examenului de Bacalaureat, la art. 96 se spune:

„(2) Candidatii care au fost înscriși la examen fără a îndeplini condiiile legale de înscriere sau care au beneficiat de informatii, documente sau alte forme de sprijin, obinute pe cale frauduloasă, care le-au facilitat rezolvarea subiectelor, situaţii constatate de organele în drept, sunt eliminai din examen. Dacă frauda este constatată în centrul zonal de evaluare, lucrările sunt anulate și candidaţii sunt consideraţi eliminaţi din examen.”
(3)În situatia în care frauda este constatată după încheierea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat judeteană/a municipiului București modifică rezultatele examenului, în sensul că respectivul candidat este considerat eliminat din examen. Dacă diploma de bacalaureat a fost completată, dar nu a fost eliberată candidatului, ea este anulată.”

Dupa corectare, tezele se aseaza in ordine alfabetica, asa cum au stat elevii in sali, pentru a se trece notele in cataloage. Este foarte simplu sa se constate tezele copiate, total sau partial, si sa fie anulate, de catre comisii de verificare din alte judete, asistate de observatori neutri din randul ziaristilor si ONG-urilor.

Mai ales la Limba si Literatura Romana, unde sunt subiecte cu rezolvari personale, eseuri, comentarii pe text, etc. Este imposibil ca mai multi elevi sa gandeasca in aceleasi propozitii, cu aceleasi greseli de gramatica sau ortografie.

Tezele respective se anuleaza si ancheta merge mai departe la profesorii supraveghetori din clasele in care s-a copiat, cu sanctiuni administrative care pot merge pana la excluderea din invatamant si cu sesizarea organelor de urmarire penala.  Am avut un singur exemplu de acest fel, in 2011, la Caras Severin, cand s-au anulat in centrul de corectare 111 teze copiate.

Daca in anii trecuti s-ar fi procedat asa la cateva examene de Bacalaureat succesive, acum nu mai aveam fraude.

Avand in vedere ca, posibil,  cele petrecute la liceul Bolintineanu din Bucuresti reprezinta varful aisbergului, in cazul in care nu iau masuri de felul celor descrise mai sus, ministrul Pricopie si premierul Victor Ponta sunt complici la fraudarea examenului de Bacalaureat.

Distribuie acest articol

24 COMENTARII

  1. De vina sunt Basescu, Boc si Funeriu, care ca niste tampiti s-au apucat ei sa introduca, intr-o tara in care fura de la vladica pana la opica, standarde de corectitudine.
    Repet: niste tampiti!
    Ei nu stiu ca la noi in tara nu hotii sunt de vina, ci cei care ii prind sau cei care reclama furtul!
    Iar in cel mai rau caz, hotii sunt de vina pentru ca au fost prosti si au fost prinsi, nu pentru ca au furat!

    • Hotii sunt de vina. Dar intr-un sistem democratic si mai important este ca toti hotii sa fie pedepsiti, nu doar unii.
      Sunt de acord ca trebuie sa se termine odata cu hotiile, dar cand hotii care au furat in treccut, nemaiputand fi dovediti azi, concureaza pe piata muncii cu cei care n-au putut sa fure azi, nu pare ca aia sunt favorizati?! E cam ca in chestia aia cu omul de afaceri „cinstit”, care iti cere azi sa nu-l intrebi cum a facut „primul milion”.

        • Nu asta ar fi fost seaua pe care bateam!
          Un heirupism de genul asta, prin care am vrea sa terminam cu hotiile la bacalaureat, n-are decat valoare de marketing politic. E necesara o legislatie complemetara, minutios elaborata, prin care sa se ofere alternative unui (d)efect care a devenit, de-a lungul anilor, de masa. Altfel costurile sociale, chiar si pentru cei care n-au furat, vor fi mai mari. Nu poti, pur si simplu, ignora problema unui procent semnificativ dintre tinerii care n-au reusit absolvirea, mergand pe ideea „sa se descurce!”
          Chiar si conceptele morale au, cel putin in perceptia celor mai multi, gravitati diferite.

  2. Bine ati revenit! Ma intrebam ce s-a intimplat, ca nu am mai vazut texte semnate de dvs pe aici. In schimb au inceput sa apara laude plagiatorului… :(
    De ce trebuie sa avem scandal in fiecare an la bacalaureat? De ce tocmai in tagma asta a profesorilor, observ o mocirla de interese si actiuni, pornind de la bilbele cu ministri agramati, cu negasirea unui om potrivit in virful ministerului, la problemele de fond, exact ce spuneti – inspectorii nu au descoperit nici o frauda….
    Vai de viitorul nostru… Ar trebui sa ne doara cel mai tare, pentru ca e vorba de copiii nostri…

    • proful care a favorizat frauda este absolvent CU FRAUDA (cumparare de examene la facultate) si care a farudat bac-ul la randul sau. Daca a inceput frauda din 1991, avem cel putin 4 generatii de profi fraudatori.
      Numai pedepse INGROZITOARE pot starpi fenomenul.

  3. Glumiti?
    „si premierul Victor Ponta sunt complici la fraudarea examenului de Bacalaureat.”
    Cum o sa fie un plagiator complice la o frauda? el este parte principala; il jigniti :P

  4. Domnule Vlaston,
    In timpul campaniei electorale am scris administratorilor Contributors insistind sa scrieti ca sunteti candidat, pentru ca scriati des, criticind guvernul si am considerat ca era campanie electorala. Ati sfirsit in a scrie ca sunteti candidat intr-un sfirsit, dar tot au mai scapat vreo 2-3 articole fara mentiune. A! Si mentiunea era la sfirsitul articolului, niciodata la debut!
    Acum va „impaunati” cu titlul de candidat din partea ARD. Dar nu scrieti ca si fost membru PNL pina la demiterea domniei voastre de la directia Liceului unde ati fost director 17-18 ani.
    Acum ne povestiti de fraude si alte cele, ca curba lui Gauss si legile statisticii. Ce inainte n-au fost valabile? Ei nu. Dar nu era cazul sa ne povestiti de ele.
    Timp de 17 ani in calitate de director nu ati patronat fraudele? Ca doar copiatul la BAC nu e de anul asta… Citi elevi ati prins copiind? Ce atunci cind erati director nu se stringeau bani pentru „protocol”? Ce n-ati baut cafea, suc sau mincat fursecuri in perioada aia? Veneau din cer? Dadeau profesorii bani pentru asa ceva? Incetati sa ne mai prostiti in fata.
    Ma asteptam sa luati taurul de coarne si sa povestiti intr-un articol sau 2 sau 3 cum a evoluat sistemul de a ajuns in halul asta. Evolutie in sensul rau al cuvintului. Pentru ca lucrurile au mers din rau in rau anual, nu dintr-o data.
    N-ati facut-o si n-o face nimeni.
    Ati sarit in sus vis-a-vis de plagiatul premierului, dar asta cu plagiatul e veche de macar 40 de ani. Am scris recunoscind ca la lucrarea de diploma eu si generatia mea am copiat mult ca asa se proceda, ca singurele citate in ghilimele erau din Ceausescu. A mai scris cineva? Nu.
    Am scris ca insusi cadrele didactice din scoli si licee cind isi faceau lucrarea pentru gradul I erau indemnate de catre indrumatori (cadre universitare) sa copieze din diverse carti, cele mai multe din lucrarile indrumatorilor.
    Din 1990 am cam pierdut contactul cu scoala, pina prin 1998 cind am trimis copilul la scoala. Si daca primii 4 ani mi s-au parut OK (mai putin chestia cu caietele speciale), surpriza am avut-o cind a trecut in clasa a V-a. Cind se cereau bani pentru tot felul de nimicuri, cind am sesizat notele mici date ca presiune pentru a-l trimite la meditatie sau sumele de bani cerute nu numai de 1 si 8 Martie, „traditional” din vremuri imemoriale, dar si pentru ziua dirigntei sau cadou de Craciun si la fiecare sfirsit de an scolar…
    E drept ca salariile sunt mici, dar nici norma didactica nu e mare, iar ele mici au fost mai mereu.
    Ati gonit vreodata din scoala politrucii veniti la inceperea anului scolar? NU…… Ba i-ati primit si cu flori, invitindu-i sa ia cuvintul si sa va dea indicatii pretioase…
    Timp de atitia ani ati fost director si nu v-a deranjat constiinta. Odata indepartat din functie si iesit la pensie s-a trezit constiinta si indreptati degetul spre unul sau altul.
    Aratati-mi o atitudine luata in toti acesti ani si va voi crede. Altfel, scutiti-ne de sfaturi.

    • Ultima oara cand am fost presedinte la capacitate, prin 2004, am avut 6% promovabilitate. In toamna, ce-i drept. Dupa aceea n-am mai fost numit.

      Ca vicepresedinte la o comisie de bac, tot pe atunci, am dat afara 4 supraveghetori. Dupa aceea n-am mai fost numit.

    • si faptul ca-l insulti pe dl.Vlaston face sa dispara bac-ul fraudat de la LDB? sau ai fost instruit sa-l ataci pe dl.Vlaston ca sa dispara imagineai HOTIEI?

      • Nu cred ca am jignit cu nimic.
        Domnia sa a candidat pe listele ARD si a scris numeroase articole in campania electorala, facindu-si campanie. Am insistat pe linga administratori sa scrie ca este candidat. A durat ceva vreme si n-au fost mentiuni chiar la toate articolele. Stiu bine ce spun. Apoi, dupa alegeri, n-a mai scris aici nici un articol pina acum.
        Cita vreme a fost in sistem nu si-a facut auzita vocea. A fost director de liceu 18 ani (1990-2008). Iar copierea de la BAC dateaza de demult, nu in ultimii ani. Pe mine ma deranjeaza minciuna asta ca se copiaza la BAC de numai 2-3-5 ani. Se copiaza de foarte de mult, iar cadrele didactice sunt parte a acestui sistem. Sub motivul (partial adevarat) ca salariile sunt mici s-a dezvoltat sistemul meditatiilor, iar notele de la scoala si amenintarea cu corigenta au fost un mijloc de presiune. Ma supara ca au acceptat la inceput, iar apoi unii chiar au pretins cadouri din ce in ce mai costisitoare, ca au acceptat pressiunile la care au fost supusi pentru a mari notele la toate loazele. Ma supara ca accepta in scoli la ceremonia de incepere a anului scolar politrucii (parlamentari, ministri, prefecti, primari), adica nici o deosebire de dinainte de 89.
        Din lene (comisii de corectare, munca la corectare, etc), pentru a ne alinia chipurile la cerintele UE, din goana pentru studenti platitori de taxe si din alte motive ascunse noua celor de rind, BAC-ul, prescurtare argotica pentru BACALAUREAT a devenit definitoriu si parte extrem de importanta a examenului de admitere la universitate. In fond e mai usor de aranjat un examen acolo unde ai fost elev 4 ani decit intr-o unitate noua si straina (universitatea), care la o concurenta reala poate alege pe cei buni.
        Este de toata jena pentru o tara ca Serviciul de Informatii sa demaste o frauda.
        Toata lumea trage acum pe liceul ala ca si cum restul ar fi curate.
        Nu dispare incercarea de furt de acolo, dar se atrag luminile acolo si restul intra in conul de umbra necesar pentru furt.
        Nu-s de acord cu camerele de luat vederi nu pentru ca ar stresa pe cineva, ci pentru ca in mod normal nu trebuie sa fie nevoie de ele. 2 supraveghetori in clasa, tot timpul unul in fata si celalalt in spate e suficient. Plus masurile: fara mobile(gasirea lui= tentativa de frauda=dat afara) si altele de genul asta. Chiar credeti ca nu stiu ce au de facut si ce trebuie facut?

  5. Am mai spus-o, o repet si o voi repeta in continuare: unica solutie viabila este privatizarea totala si reala a invatamantului, dincolo de cele opt clase (justificabil considerate ca fiind) obligatorii!

    Pe vremea mea (pre-’89) conta daca erai absolvent de Balcescu, Cantemir sau Neculce (cunoscut printre elevi sub numele de alint „Bastilia”). La fel, conta – doar ca „altfel” si daca erai absolvent de Caragiale, Zoia Kosmodemianskaia sau „Poligrafie”.

    Acum nu mai conteaza, ba chiar dimpotriva: mai bine faci liceul la Constantin Brancoveanu (fost nr. 6, pentru nostalgici), ca de acolo „iesi” cu medie mai mare…

    P.S. Am absolvit „Cantemirul”. In ultimii doi ani de liceu am facut parte din lotul olimipc (doar din cel largit, ce-i drept) la matematica… mancam Demidovici pe paine, sub coordonarea domnului profesor Gheorghe Rizescu. Media mea la matematica, in clasa a douasprezecea? 7,67 (sapte, 67)! Asa intelegea exigenta un adevarat DASCAL, si ma bucur ca unul dintre fostii mei colegi de clasa (Radu Jugureanu), un adevarat talent la matematica, a avut ocazia sa fie – mult mai tarziu, desigur – directorul Colegiului National Cantemir Voda. Acum lucreaza in mediul privat… oare de ce?

  6. Stimate domnule profesor,
    Citesc cu mult interes articolele dvs, mai ales cele referitoare la invatamant. Majoritatea acestora se refera la invatamantul liceal si la bacalaureat, probabil din cauza ca ati predat la liceu. Tinand cont de faptul ca elevii care dau Evaluarea Nationala ajung la liceu si peste patru ani vor da bacalaureatul, va sugerez sa va faceti putin timp si sa analizati situatia din gimnaziu.
    Desi nu lucrez in invatamant si nu sunt parinte, in calitate de angajator, urmaresc articolele de pe ziare.com si hotnews.ro si comentariile cititorilor, deci nu pot sa nu observ nemultumirile legate atat de subiecte, bareme, cat si de eventualele incorectitudini aparute in timpul examenului si la corectare.
    Din datele publicate, rezulta ca in toata tara au participat 123503 elevi, iar 29666 au luat medii in intervalul 9-9.99, ceea ce inseamna 24%! De asemenea, Constanta detine recordul de note de 10 la matematica, si anume 407 din 5416 de elevi, adica 7.5%! Stiu, veti raspunde ca subiectele au fost foarte, foarte usoare, probabil in urma analizei rezultatelor slabe la cele doua simulari. Dar si numarul de contestatii este pe masura, peste 500. Probabil ca numarul de contestatii ar fi fost mai mare, daca nu ar exista acea limita de 0,50 puncte, ceea ce conduce la alta nelamuire. De ce in urma contestatiilor, nota trebuie sa fie diferita cu minim 0,50? O diferenta de 0,45 ar insemna 0,22 la media de admitere si se stie ca fiecare sutime conteaza.
    http://www.replicaonline.ro/popescu-despre-evaluarea-nationala-s-au-luat-note-mari-pentru-ca-nu-au-fost-subiectele-grele-123298/
    http://www.cugetliber.ro/stiri-cultura-educatie-evaluarea-nationala-floare-la-ureche-record-de-note-de-10-181414
    Discutiile cu elevii din Constanta m-au facut sa-mi mai pun o intrebare: este normal ca pe coltul negru sa se puna stampila scolii de provenienta a elevului? Acest lucru nu conduce la banuiala legitima ca profesorii din comisiile de corectura pot selecta lucrarile si pot corecta mai putin obiectiv pe cele ale elevilor meditati de ei? Nu numai la Limba romana, dar si la Matematica, unde pot depuncta elevii care nu au calculat numarul de mere ale lui Calin, ci direct merele Anei, respectand “strict” baremul.
    Drept urmare, consider ca propunerea dvs (legata de Bac) de recorectare a lucrarilor in alt judet, este cat se poate de justa.
    Domnul ministru Pricopie subliniaza de fiecare data cand are ocazia ca notele obtinute respecta curba lui Gauss. Consider ca aceste afirmatii vor deveni credibile cand se vor publica niste grafice, cu mediile generale din gimnaziu, liceu, notele la Evaluare si la disciplinele de la Bac.
    In ciuda celor semnalate anterior, sunt convinsa ca 90% din parinti sunt foarte multumiti de rezultate, iar actiunea celor 10% elevi buni si foarte buni, defavorizati de aceasta situatie, care ar protesta sa ceara examen de admitere, nu are sanse sa se materialelizeze prea curand.

  7. Cine ar fi crezut oare,cu vreo 23 de ani in urma,ce avea sa urmeze in Ro…?
    Imaginatia celor mai sceptici dintre sceptici nu s-ar fi apropiat,macar,de realitatea pe care o traim azi!
    Aveam incredere in fortele noastre,in inteligenta,creativitatea si spiritul inventiv al romanului,si-mi ziceam ca doar regimul comunist,liberticid si nivelator,il impiedica sa arate lumii intregi de ce realizari marete este capabil!!!
    Iata ca m-am inselat cumplit,si gustul este amar,iar deceptia,pe masura asteptarilor si sperantelor,imensa…

    Invatamantul romanesc este ca toata societatea,o ruina bantuita de hoti…
    Asa cum bine subliniati,dle S.Vlaston,surprinzator (???),sau edificator (!!!),este insasi faptul ca fraudele sunt descoperite de procurori sau ofiteri de politie,si nu de cadrele responsabile din Invatamant!Acesta este semnalul ultim de alarma!
    Cei cativa oameni de buna credinta,integri si responsabili,care mai exista in Ro (sunt convinsa!) au de ales pentru ultima data:
    -continua sa ridice din umeri neputiinciosi si sa fie astfel partasi la distrugerea completa a natiei,sau
    -se solidarizeaza si refuza,cu pretul dezaprobarii publice momentane,sa mai cautioneze inacceptabilul si rusinea!
    Nicio camera nu va impiedica vreodata hotul sa fure,si evenimentele recente demonstreaza ca inventivitatea infractorilor este nelimitata,deci capabila sa contracareze orice instrument sau masinarie complexa…dar NU omul,niciodata!
    Daca profesorul NU VREA,elevul nu poate trisa,orice cadru didactic poate confirma asta!
    Ne aflam insa in prezenta unei imense tentative de frauda,la nivel national,iar ceea ce se petrece la liceul Bolintineanu era planificat (s-a afirmat asta!),dar nu s-a spus totul…!?
    Mi se pare cel putin surprinzator modul spectacular in care s-a actionat,netinand practic cont de esential,adica de elevi si examenul lor,s-a debarcat fara menajament in salile de clasa si s-au operat arestari in timpul probei scrise…!!!
    Tot acest episod si abundenta informatiilor si a reportajelor care au si vor mai urma,par a fi de natura sa atraga toata atentia ca sa nu se mai puna ALTE intrebari,ca de ex:care este justificarea nivelului suspect de scazut al dificultatii probelor din acest an…?
    Probabil ca raspunsul este deja clar pentru multi dintre noi:sa fie cifre de promovabilitate superioare anilor precedenti,intru glorificarea actiunii guvernului!

  8. Domnule Vlaston, tot respectul dar de data aceasta cred ca va inselati cand spuneti ca:”Toate fraudele din anii anteriori si de anul acesta au fost descoperite de catre procurori si ofiteri de politie. Niciodata de inspectori si/sau Corpul de Control al Ministrului Educatiei.”
    In link-ul de mai jos de la bacalaureatul din 2011, cand abia incepuse „aducerea in legalitate”, au existat profesori si insectori scolari care au reactionat, dovada ca oamenii erau corecti. Un caz celebru este cel al inspectorului general al ISJ Hunedoara, Alexandru Lăutaru care a dat afara 111 elevi de la un grup scolar din Geogaiu. Si acum exista destule cazuri de elevi prinsi pe picior gresit care sunt dati afara din exemen. Eu cred ca marea majoritate a profesorilor sunt corecti:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/bac-2011-17-candidati-eliminati-in-bucuresti-la-proba-obligatorie-a-profilului-935868.html

  9. Nu prea inteleg care e problema ca se copiaza la bacalaureat daca toata lumea (majoritatea celor implicati in treaba asta) castiga din chestia asta. Cand o majoritate nu va mai castiga din aceasta copiere lucrurile se vor schimba singure pentru ca acea majoritate ca rasturna minoritatea.

  10. Vă îndemn să meditați la următoarea idee: deciziile în democrație se bazează pe majorități.
    Iată cîteva întrebări:

    1. Ce fel de majorități votează?
    2. Ce fel de majorități educă?
    3. Ce fel de majorități au grijă de noi cînd sîntem bolnavi?
    4. Ce fel de majorități intră în sistemul de stat?
    5. Ce fel de majorități ajung la putere?
    6. Cum putem repara toatea astea?

    Am postat astăzi o replică la un articol al lui Vlad Mixich pe HotNews în care arătam că Ministerul Sănătății a publicat o adresă de contact pe un server Yahoo! Iată un „model” de transparență în relațiile româno-americane.

    http://www.ms.ro/?pag=64

    În loc de concluzie: caut dascăli de Matematică, Fizică, Chimie. Doresc să finanțez un proiect complet de e-learning adresat elevilor de școală generală și liceu.

    Cerințe:
    1. Experiență didactică.
    2. Experiență de lucru cu calculatorul: Office, E-mail. Constituie un avantaj: cunoașterea aplicațiilor de tip Latex, Camtasia.
    3. Interes în E-learning.
    4. Abilitatea de a lucra în echipă.
    5. Respectarea termenelor asumate.
    6. Personalitate echilibrată, consecvență, dicție.

    Se oferă:

    1. Remunerare decentă, în condiții transparente și legale, la prețul pieței.
    2. Drepturi de autor.

    Termen de livrare: un an de la îndeplinirea tuturor formalităților legale și demararea proiectului.

    Contact:

    http://www.degarda.org/contact

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro