sâmbătă, octombrie 24, 2020

Showbiz și politică

Zilele trecute a stârnit destulă agitație faptul că Dan Bittman și formația Holograf au dat un concert organizat și plătit de Primăria sectorului 5 din București pentru a marca și astfel împlinirea a 50 de ani de atestare documentară a despărțământului în cauză.
Trecem peste faptul că nu cine știe ce pasiunea recent descoperită pentru istorie și aniversări l-a determinat pe primarul Daniel Florea, un fidel al lui Liviu Dragnea, să decidă, cu acordul consilierilor, scoaterea din pușculiță a unor sume de bani care puteau să dobândească o destinație mult mai necesară. Ci dorința de a-și face, pe banii contribuabilor, propagandă electorală, oferindu-le astfel locuitorilor din sectorul cu pricina pâine (adică fasole și ciolan) și circ.
Nu putem însă trece peste detaliul că dl. Florea, primar pesedist, are la ora actuală un deficit consistent de imagine în primul rând fiindcă acolo, în sectorul păstorit de domnia-sa, și-a făcut afacerile necinstite un pretins dezvoltator imobiliar care a construit blocul ridicat în absența tuturor autorizațiilor legale și care a fost mistuit de un incendiu ce i-a lăsat pe bieții proprietari cu buzele umflate. Înainte de momentele artistice pentru care a fost contractată și plătită, din câte se spune cu o sumă consistentă formația Holograf, dl. Florea a găsit de cuviință să țină un lung discurs “de o imensă importanță teoretică și practică” în care și-a lăudat realizările proprii și s-a luat la trântă cu Opoziția. Firește, primarul Florea a devenit complet amnezic în privința necazului care a dat peste cei păcăliți de dezvoltatorul imobiliar în cauză. Nici usturoi nu a mâncat, nici gura nu-i mirase urmașului d-lui Vanghelie. L-am văzut de câteva ori la televizor pe dl. Florea și sunt mai mult ca sigur că insul în cauză dispune de o imensă doză de tupeu împrumutat și transferat tale quale din arsenalul foștilor activiști uteciști și comuniști de odinioară.
Din câte se pare, d-lui Florea nu i-au pierit chiar toți lăudătorii, printre aceștia numărându-se însuși dl. Bittman care a rostit și el câteva cuvinte bine simțite spre a-l unge la suflet și inimioară pe cel în al cărui serviciu comandat se afla. Probabil că laudele în chestiune reprezentau o clauză în contract. Când d-lui Bittman, care a mai dovedit că se vinde ieftin și că nu are probleme de conștiință atunci când îi elogiază contra-cost pe cine îi bagă bani în buzunar, fanii i-au bătut obrazul pe facebook, vedeta de la Holograf i-a trimis pe toți să devină căpșunari în Spania. Că doar are în repertoriu un mare șlagăr mare care chiar așa se cheamă-Banii vorbesc.
Astfel de paranghelii pe bani publici au loc în toată țara. Din rațiuni electorale lumea mănâncă, bea și se distrează gratis. Astfel dispărând bunul obicei de a nu plăti pentru bunurile culturale, astfel ștergându-se din mintea oamenilor ideea că actul de cultură, cultura adevărată nu sunt gratis. Primii care așteaptă invitații gratuite sunt așa –zișii finanțatori ai evenimentului. Consilierii locali și județeni, primarii și președinții de CJ care au aprobat finanțarea evenimentelor nu din propriii lor bani, ci din cei ai contribuabililor. Invitațiile urmând să fie date drept bonificații secretarelor, șoferilor, caloriferiștilor din subordine. Mai vor și alții bilete de favoare. De la micii fincționărași la contribuabilii simpli. Dacă nu ai plătit la concertul Holograf, de pildă, concert finanțat de Primărie, de ce ar trebui să scoți bani din buzunar când aceeași formație dă un concert cu bilete și contra-cost la Sala Palatului? Dacă a fost posibil să vedem gratis în piața publică Vlaicu Vodă, spectacol făcut cadou mulțimii de d-na Gabriela Firea, de ce nu s-ar putea face același lucru și cu Breaking News de la Comedie, cu Furtuna de la Național, cu Gaițele de la Odeon sau cu Hamlet de la Metropolis? Simplu. Fiindcă cultura adevărată are prețul ei. Plătindu-l, îți arăți respectul pentru actul de cultură și cei care îl înfăptuiesc.

Distribuie acest articol

1 COMENTARIU

  1. Ideea articolulului este corecta – dar suporta NUANTARI.

    Bineinteles ca Holograf si Bitman si-au dezonorat statutul de artisti
    cantand pentru primarul sectorului 5 – care E OMUL LUI DRAGNEA.

    Dar putem oare sa il condamnam la fel de acid
    pe Rod Stewart care va canta tot moka
    in campania //Jos Dragnea// pe care o desfasoara
    doamna Firea ?

    Parca NU !

    Scopul scuza mijloacele – iar scopul nostru este
    sa scapam inainte de oricine altcinva de Dragnea.

    Ca urmare – trebuie sa ne bucuram ca Firea a montat beculetze si muzicutze
    in fantana de la Piata Unirii , aia model PLATOU CU COLIVA lasata noua
    amintire de Ceausescu
    pe care ALBINUTZA cu ochi din ce in ce mai dusi o va
    reinaugura in curand , scaldand mahalagii Bucurestiului in dtamai
    catharsisul.

    E si acela un detaliu mic al MARII LUPTE la care participa umar la umar
    Vlaicu Voda si Rod Sewart , Junker si SPP ul , Oreste si Johannis
    precum si fiecare dintre noi in rubrcutele noastre , si care
    se va finaliza prin recapatarea libertatii si democratiei noastre

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Autor

Mircea Morariu
Mircea Morariu
Critic de teatru. Doctor în filologie din 1994 cu teza „L’effet de spectacle de Diderot à Ionesco” şi, în prezent, profesor universitar de Literatură franceză la Facultatea de Litere a Universităţii din Oradea. Dublu laureat al Premiului UNITER pentru critică de teatru (2009 şi 2013)

Colectia Contributors.ro

Carte recomandata

Esential HotNews

E randul tau

Observ cu uimire că invocați, ca reper intelectual creștin, cartea lui Noica, „Rugaţi-vă pentru fratele Alexandru”. Și cumva indirect îi reproșați lui Gabriel Liiceanu un soi de trădare a acestui crez ( „am neplăcuta senzaţie că mă aflu ȋn faţa unui tată care şi-a abandonat, simbolic, copiii”). Mă tem că tocmai această carte a lui Noica este o trădare a suferinței victimelor de: Cristina Cioaba la Dincolo de Isus. Gabriel Liiceanu şi portretul României religioase

Carti recomandate de Contributors.ro

 

 

 

Top articole

Impostura şi ipocrizia

Strania istorie a domnlui Barangă (ce vine după cea a d-lui Cumpănaşu, care – la rândul ei – o urmează pe cea...

Tren la aeroport în 2020, tehnologie din 1930

În urmă cu o lună am scris despre posibile soluții la greșelile majore de proiectare ale acestei lucrări, care altfel riscă să devină...

Implicațiile unei adrese ANAF

Circulă printre grupurile online cu tematică fiscală o adresă recentă prin care ANAF îi semnalează unui contribuabil să fie atent la situația...

Producţia românească de medicamente şi interdicţiile dictate de Nicolae Ceauşescu (1969)

În perioada Războiului Rece, autorităţile comuniste de la Bucureşti au aplicat în economie principiul „Pe unii îi obligăm să fabrice, iar pe...

Cazul Baranga și cheia stării societății românești

”Cazul Baranga”, petrecut de curând evidenţiază încă o dată un fenomen care se petrece în România și dă...

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

„Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel.” – Mihai Maci Comanda cartea cu autograful autorului. Editie limitata.