joi, martie 28, 2024

Transgenderii, „Dezastru al unor oameni fără Dzeu”?

Îi mai țineți minte pe CpFeii ăia cu mîna pe cruce și familia-n gură care puseseră de-un referendum acum vreo doi ani ca să ne apere „țărișoara” de „perversiunile occidentului secularizat”? Mai țineți minte ce marotă aveau cu „transghenderii”? Iubiții noștri creștini dezumflați, refugiați acum prin cotloanele Internetului, continuă să țină de obsesia lor ca gaia mațul și mai publică din cînd în cînd știri ca să înțelegem ce depravată este Europa de Vest.

Un recent sondaj de opinie din Franța,[i] care arată că 22% dintre tinerii cu vîrsta între 18 și 30 de ani se consideră transgenderi, i-a scos din amorțire, iar comentariile curg pe pagina de FB. „Îndrăcire” ne asigură o doamnă ce are o icoană la poza de profil. „Cînd dracu-ți ia mințile, aici se ajunge. O lume fără Dumnezeu!” mai adaugă cineva. Așa e, sînt de părere cei mai mulți (28 de like-uri și 2 inimioare): este un „Dezastru al unor oameni fără Dzeu”.

Fideli principiului tradițional „Crede și nu cerceta!”, bravii CpFei rostogolesc știrea, dar nu fac efortul de a căuta studiul original și de a-l citi. Dacă ar fi făcut-o, ar fi aflat lucruri interesante și care ar fi putut să le dea de gîndit.

Într-adevăr, în medie 22% dintre tineri nu se identifică drept bărbat sau femeie, dar există diferențe mari în funcție de religie. Dacă tulburarea de gen afectează 17% dintre cei fără religie, în cazul catolicilor practicanți numărul celor care suferă de această afecțiune este aproape dublu, de 31%. Mai mult, diferența este și mai pregnantă în cazul celor care resping foarte puternic identificarea drept bărbat sau femeie: 16% în cazul catolicilor practicanți față de doar 4% în cazul nereligioșilor!

Am comparat catolicii cu cei fără religie căci aceste două categorii acoperă împreună marea majoritate a tinerilor și au ponderi aproximativ egale (sînt mai mulți necredincioși decît catolici).[ii] Sondajul indică, în general, un procent semnificativ mai mare de transgenderi printre persoanele religioase decît printre cei fără religie: 32% (protestanți, ortodocși etc.), 31% (catolici practicanți), 29% (musulmani), 23% (catolici nepracticanți).

Poate acum o să-i vedem pe CpFei făcînd campanie împotriva religiei ca să ne apere „țărișoara” de „transghendări”. Cine știe?…


[i] Studiul „Fractures sociétales : enquête auprès des 18-30 ans”, publicat în noiembrie 2020, este disponibil la https://www.ifop.com/wp-content/uploads/2020/11/117735-R%C3%A9sulats-Marianne.pdf

[ii] Europe’s Young Adults and Religion. Findings from the European Social Survey (2014-16) to inform the 2018 Synod of Bishops. Disponibil la https://www.stmarys.ac.uk/research/centres/benedict-xvi/docs/2018-mar-europe-young-people-report-eng.pdf

Distribuie acest articol

63 COMENTARII

  1. „Într-adevăr, în medie 22% dintre tineri nu se identifică drept bărbat sau femeie, dar există diferențe mari în funcție de religie”
    pfff… in ce lume traim fara sa stim. domnule, la sc gen, lic, univ fiind n am observat statistica dvs. eram baieti sau fete, nu exista riscul ca flacaul sa confunde fata cu baiatul sau scula cu prefectura. din ce spuneti dvs se pare ca nu doar colegul de banca era transgendru dar si bunicii ar fi fost fatalai (sarmanii de ei cum or fi rezistat in lagarele rusesti cu asa discriminari). n am auzit ca n Romania politrucii si aparatul bugetar sa fie discriminati, dimpotriva sint angajati toti hotii si toti prostii astfel incit sa fie pace si armonie intre jivine.

    • Domne, statistic înseamnă că și noi sîntem ghei fără să știm. Dacă am avut de-a face cu un număr suficient de mare de gagici rezultă că din alea 22% care sînt bărbați în capu’ lor e imposibil să nu ne fi intersectat și noi cu cîteva (cîțiva?), d-aia zic că Ilie Năstase care zice că s-a distrat cu vreo 2000 de fete la viața lui e într-o poziție foarte nasoală fiindcă statistic fro’ 440 dintre ele erau bărbați. Ghinion, rezultă că ăl mai mare macho din tenis pe care îl aveam și noi e gheu!

  2. Stand stramb si judecand drept, un sondaj de opinie nu e un studiu stiintific. Intr-o lume invadata de analfabeti functional, inainte sa pui o intrebare subiectului, ar trebui sa te asiguri ca subiectul o intelege pe deplin. :)
    Din cate inteleg eu, „transgender” (sau „transgen”) nu exista in DEX. Cine are deja o definitie in cap, merge pe aia; cine nu, cauta pe internet si poate afla, cu surprindere, ca „transgender” nu e sinonim cu „transsexual”. Nu stiu daca sondajul de opinie la care se refera articolul oferea si o definitie a cuvantului „transgender”, celor sondati, sau doar le punea intrebarea.
    Din cate inteleg eu, „transgender” este persoana ce se considera de alt sex decat cel cu care s-a nascut, nu persoana care nu e sigura carui sex ii apartine sau si-ar dori sa apartina. Dintre trangender -i se aleg transsexualii – cei ce aleg sa-si schimbe sexul (dupa mine, cei din urma ar fi transgender -i „adevarati”).
    O afirmatie de genul „22% dintre tinerii cu vîrsta între 18 și 30 de ani se consideră transgenderi”, coroborata cu un procent de cel putin tineri 50% analfabeti functional, ma duce cu gandul, inginereste, la cel mult 11% (subiectiv, cred ca procentul e chiar mai mic). Sincer sa fiu, ma preocupa mai mult ideea ca peste 30% dintre tineri sunt supraponderali.
    Ca sa fie clar, nu sunt cepefist ori vreun alt fel de bigot, dar intru pe contributors pentru „texte cu valoare adaugata”.

    • Stimate Domnule (?) / Doamna (?) / sau ce vreți dvs.,

      Aveți mare dreptate cînd subliniați pericolele analfabetismului funcțional. Un analfabet funcțional este capabil să citească un text, dar nu reușește să-i ințeleagă sensul.

      Ca să vă fac descifrarea lui mai ușoară și viața mai simplă, subiectul principal nu era numărul de transgenderi dintr-o țară sau alta ci cum este instrumentalizat ideologic un studiu prin prezentarea trunchiată a datelor.

      Și încă ceva. Să știți că e vorba de Franța unde analfabetismul funcțional în rîndul tinerilor în jur de 15 ani este de circa 20% (folosind ca definiție un scor PISA sub nivelul 2). Peste 50%, așa cum afirmați, întîlnim doar prin Muntenegru, Argentina, Rep. Moldova sau Albania. În România este în jur de 40%. Găsiți detalii la https://www.oecd-ilibrary.org/education/pisa-2018-results-volume-i_5f07c754-en

      • Stimate Domnule (?) / Doamna (?) / sau ce vreți dvs.,
        Eu sunt multumit cu sexul din nastere si sper ca societatea, minoritatile si ONG -urile sa-mi permita sa raman asa, pana la sfarsitul vietii mele. :)
        De acord, bigotii ideologizeaza, la fel ca si secularistii. E normal ca cele doua ideologii sa fie in razboi, iar in razboi e permis orice. Un sondaj de opinie nu e un studiu stiintific, dar, desigur, poate fi un bun pretext pentru ceva continut online (mai mult sau mai putin ideologizat).
        Ca sa mai si glumim, ma intreb cat de aglomerata ar fi o a treia toaleta (transgender), intr-un spatiu public? :)

  3. sondajul e facut de cei de la barza si sexul

    O intrebare pentru domnul autor : daca m am gandit o data ca as putea fi homosexual , gandul acela ma face automat homosexual , nu ?

  4. Am 37 de ani si provin dintr-un mediu extrem de urban (centru Bucurestiului). Am urmat cursurile unui colegiu national de prestigiu pentru Bucuresti si cursurile facultatii de medicina.
    Intre 18 si 30 de ani NU am cunoscut niciun om care sa se identifice altceva decat a fost biologic nascut ca fiind – barbat sau femeie. Am cunoscut homosexuali si lesbiene, persoane bisexuale dar niciun transgender.Lumea parea ok cu „barbat” si „femeie” asumandu-si aceasta indentiate fara mari probleme.

    Acum, de nicaieri, aflam ca pana la 35% din tinerii aflati intr-o comunitate religioasa si 20% per total dintr-un stat UE se indentifica ca fiind transgender.

    Concluzia? e doar o chestie culturala. E ok? Nu stiu. Avem nevoie, ca societate, de asta? eu zic ca nu.

  5. Un tanar (adult) care nu se identifica cu genul caruia anatomic ii face parte nu inseamna ca nu face parte din acel gen. Dintre cei 22% probabil sub 1% vor ramane fideli ideii si vor si face operatie de schimbare de sex. Ar fi indeteresant de aflat motivele , ideile, convingerile, cum au ajuns la neidentificarea cu genul caruia ii apartin.

  6. Intrebarea era „Je ne me reconnais pas dans les deux catégories de genre hommes / femmes” – 22%. Asta nu inseamna neaparat transgender ci mai degraba ca exista n-spe alte categorii inventate de unii in care ei considera ca se incadreaza. Nu stiu legat de religie, nu mi se pare foarte relevant, dar 48% din liceeni nu se recunosc intr-una din categoriile barbat / femeie. Asta arata o indoctrinare colosala in scoala. Mai departe doar 21% din studenti raman sa nu se regaseasca in conceptele barbat / femeie. Asta arata ca oamenii se desteapta totusi din indoctrinare. Iar in categoriile „Actif occupe” „Demandeur d’emploi” care cuprind tinerii dupa liceu sau dupa facultate si pana in 30 ani, la fel raman 23-24% neregasiti. Si o alta dovada de indoctinare e ca in cadrul astora muncitorii („Ouvrier”) – adica tinerii mai conformisti legat de educatia din scoala – raman cei mai afectati 29%.

    • Eu nu sunt indignat de articol, dar procentajul mentionat de 33% este
      mult prea mic. Sau asa o fi la catolici.
      La noi la ortodoxi e spre 100%. De altfel este de notorietate ca aproape
      toti preotii poarta barba . Exact ca femeile austriace la Eurovision.

  7. Eu cred ca era muuuult mai relevant, un astfel de studiu realizat pe un esantion cu varsta cuprinsa intre 2-5 ani. Cu toate ca rezultatul ar fi identic, sigur ar demonstra indubitabil, grava eroare in care se afla CpFeii.

  8. „…în medie 22% dintre tineri nu se identifică drept bărbat sau femeie”
    Una e prin ce se identifica si alta este starea lor biologica.
    Probabil neidentificarea cu starea biologica este petrecerea prea indelungata in lumile virtuale, a vizionarea de tot felul de filme fantasy, cu alte cuvinte, incep sa devina tineri cu probleme patologioce la nivel mintal i nu are nici o legatura cu religia iar tulburalile de gen biologice se pot constata usor daca doctorul se uita intre picioarele lor.

    • Pai tocmai aici e baiul, daca-i bai. Ceva din social produce aceasta confuzie,, c-o fi indoctrinare voita in scoli sau doar faptul ca personajele din desene, jocuri sunt gasite mai atractive pentru genul opus, eu zic ca fenomenul se incadreaza perfect in pierderile de identitati nationale, religioase si cu voia dvs ultimul pe lista individualismul… Bine sau rau e o evolutie a societatii si vituperarea de orice parte e fara sens.

  9. Ce ciudat!
    Acum 25 de ani nimeni nu era transgender. Erau cei cu apucaturi „dosnice”, dar nu ne copleseau numeric. Pe masura ce se deruleaza „the road map”, biologia, genetica, anatomia nu mai sunt conforme cu pretiozitatile neo-marxiste si trebuie ajustate ideologic si spiritual, si potrivit „renumerarii dupa bugetul” nelimitat, acordat de uniune prin nealesii decidenti unor promotori nespecialsti care sa bifeze o publicare de articol.
    Veniti cu dogma argumentata de studii exhaustive, tovarasi! Lasati chestiile cu secularizarea pentru a da cu piatra in cei convinsi religios si combateti-i pe cei cu studii la scoala face-to-face, pe cei cu cercetari verificate serios.
    Asemenea tentative de destructurare a societatii pe planuri multiple sunt echivalente cu o mai mare consolidare a credintei in variantele teoriei conspiratiei de controlare a populatiei, de depopulare si de infricosare, de transformare diabolica a individului intr-o caricatura vrednica de mila si de interventie chirurgicala pe bani publici, care altfel ar fi pretiosi pentru domeniile de baza ale existentei umane.
    Deocamdata, coronavirusul nu te intreaba de gen, nici de facturile la utilitati, nici de ideologia sinistra pe care marxistii, socialistii si comunistii nu au putut s-o aplice!!! Parca George Bernard Shaw voia sa-i elimine „bland” pe cei care nu-si pot justifica existenta!
    Stanga a luat-o razna in obsesia satanica a alungarii Lui Dumnezeu din viata oamenilor si a inlocuirii moralei celor 10 porunci cu destrabalarea sexuala ca mijloc de „eliberare”.
    Aceste studii nefondate duc la mutilarea sexuala si psihica a indivizilor si uite-asa mai scapam de un numar de oameni!
    S-a ajuns la situatia socanta ca parintii sa-si someze copiii de 4-5 ani sa-si decida genul si sexul!

    • Daca un parinte isi someaza copilul de 5 ani sa-si decida genul, problema e a parintelui. Si ala cu mici exceptii a fost format/crescut cand, spuneti chiar dvs., nu bantuiau transgenderii. Poate daca s-ar uita mai mult la copil si mai putin la telenovele sau pe telefon/retele sociale dupa conspiratii mondiale si alti cai verzi n-ar mai face somatiile cu pricina?

    • Cata sfinta indignare…..
      Ii someaza cineva pe parintii aceia sa-si someze copiii ?
      V-a somat cineva sa votati Constitutia prin care va obligati sa va supuneti nealesilor decidenti ?
      In loc de a trage un semnal de alarma ca Vasile Roaita de ce nu puneti dvs mina pe o furca sa rezolvati problema ? Pe o secera , un ciocan, ceva.

    • Nu erau atatia transgenderi acum 25 de ani pentru ca traiau ca transgenderi pe ascuns. Daca se declarau ca atare erau prada oprobriului public. Chiar si homosexualii romani se intalneau pe ascuns, mai prin parcul Operei in Bucuresti si nimeni nu stia ca exista, sut pericolul de a ajunge la puscarie pentru relatii homosexuale. Transgenderii traiau si mai ascuns la vremea respectiva.

  10. [i]”Les interviews ont été réalisées par internet du 13 au 18 novembre 2020.”
    31%(sunt francezi tineri si catolici practicanţi) DIN 22%(francezi tineri care nu-s nici aşa, da’ nici altminteri) => 6,82% (+/-2,8%) din 1000 de francezi tineri(18-30 in 2020) CARE SE DECLARA catolici practicanţi, ŞI „nici asa, da’ nici altminteri”

    [ii]”Weekly Mass attendance is 7% among French, .., Catholic young adults.”(7% din x? francezi 16-29 in 2014 si 2016 cumulate)

    – definiţia practicant/nepracticant? (Weekly Mass attendance?)
    – diferă plajele de vârsta şi anii colectării (18-30 în 2020 vs 16-29 în 2014 şi 2016 cumulate)
    – [i] realizat prin intermediul internetului (autodeclaraţi catolici practicanţi, respectiv „confuzi” din spatele ecranului)
    – [ii] In the ESS, data have to be collected via face-to-face CAPI interviews in all participating countries(nu se specifică numarul total de intervievaţi din Franţa)

    Cam scârţâie.

  11. Studiu la care te referi poate fi f bine comparat cu sondajele de opinie in piata Obor privind calitatea verzii murate.
    Mi se pare neserios ca anumiti activisti, de diferite minarii, sa incerce sa ne ameteasca cu tot felul de aiureli, chiar daca vin de la nu stiu ce Marianne!?
    Taare as fi tentat sa folosesc niste expresii neaose pt a descrie seriozitatea studiului, ma limitez a spune ca au fost intrebati 1006 persoane pe internet.
    Am si eu o pagina de facebook cu peste 1200 de prieteni, as putea porni un studiu privind infleuenta persoanelor cu ochii verzi asupra schimbarilor climatice.

    Un articol penibil care inceraca sa se scoata bagind niste diagrame la fel de penibile.

    • daca investigam mai adanc, poate vom afla si cati se identifica cu zodiacul, flori, ficusi, pisici, catei sau ce-or mai fi fost intr-o viata anterioara

    • Nu stiu de ce dam atata importanta ? sa fie sanatosi si daca au probleme sa mearga la doctor iar daca sunt plecati cu capul, ce sa facem, nu.i putem ferici pe toti.

  12. Deci concluzia este ca…!? Haideti s-o spunem pe sleau!

    Cei ce nu cred in povestile perimate propovaduite de religie, cei ce nu cred in „adevarurile” promovate de catre religie(„adevaruri” nedemonstrate si neconfirmate vreodata de vreun studiu stiintific serios) sunt mai putin „cazatori” in transgender-ism. Pentru ca sunt mult mai bine adaptati realitatii, pentru ca gandesc mai clar si mai lucid, pentru ca sunt mai constienti de ceea ce inseamna universul, lumea in care traim, pentru ca au o educatie stiintifica cel putin minimala, raportat la cei care cred cu tarie in gogomaniile ridicate la rang de adevaruri absolute de crestinism.

    Cand crezi cu usurinta in fel si fel de gogomanii, esti mult mai supus tentatiei de a gandi reductionist si a te comporta pe masura!

    • In acest comentariu atat de tolerant, realitatea inlocuieste cuvintele religie si crestinism cu ateism sau anticrestinism.

    • Interesanta concluzie. In primul rand, domnu’ secular autor, sau autor secular, ne spune ca transgenderii sunt ceva normal. In acelasi tinp, „studiul” ne spune ca astfel de „normalitati” sunt mai des intalnite printre tinerii catolici practicanti decat orintre seculari.

      Deci concluzia dumneavoastra ar trebui sa fie ca normalitatea este mai des intalnita printre catolici, decat printre seculari. Dumneavoastra vedeti transgenderii ca pe ceva anormal, asa secular cum sunteti si dumneavoastra. Hmmmm, transgenderi = anormal… Un secular il contrazice pe alt secular.. Anyway, va recomand sa dati fuguta la biserica sa va simtiti normal!

  13. Progresul stiintei si a tehnicii, inclusiv in medicina a deschis simplu si usor usa unor asemenea fenomene. Exista si situatii genetice ori intervenite pe parcursul copilariei care duc la incertitudini de gen. Unii regreta mai apoi, dar prea tarziu, iar multi medici au facut averi fabuloase din aceste practici. Dar indiferent ca sunt atei ori religiosi vor trebui sa fie acceptati de societatea in care traim. Multi dintre ei au statut de buni profesionisti pe diferite domenii.

      • Interesant, la fel sa faca si domnisoarele cu silicoane?!? Nu inteleg ce atat aversitate pentru niste oameni care practic nu inoportuneaza/deranjeaza pe nimeni … adica, „live and let live” … sa fim toti sanatosi si fericiti

        • Yul imi permite sa cred ca limba engleza va este familiara .
          https://youtu.be/_C6YTHGg0fA
          Din moment ce cateva zeci de milioane de americani sunt ingrijorati de faptul ca o scranteala a ajuns sa fie votata de un presedinte dependent de medicamente, dati-ne voie si noua sa fim nelinistiti de cat de prompt a reactionat autorul articolului, la curentul care sufla aprig dinspre Washington.
          In urma cu aproape o jumatate de secol, Franta a fost la un pas de a legaliza pedofilia.
          70 de intelectuali printre care se aflau multi psihiatrii dar si pedagogi, marea majoŕitate de stanga , au semnat un apel in acest sens, sustinand ca mentalul minorilor care se bucura de atentia intima a adultilor se dezvolta armonios.
          Astazi, usile puscariilor le sunt deschise supravietuitorilor semnatari ai apelului si personalitatilor publice care le-au impartasit pornirile care tin de pedo-criminalitate.
          Si incitarea la schimbarea genului va avea repercursiuni de ordin penal intr-n viitor nu foarte indepartat.
          Umanistii secularisti ar trebui sa mediteze la principiile parintelui fondator al miscarii lor ,JSHuxley si sa recunoasca faptul ca nu tot ce i-a trecut prin minte excentricului lord este recomandabil sa fie experimentat social.

  14. Da, dar simultan le-a bagat mortu-n casa si anticlericalistilor, n-o sa mai poa’ sa zica nimic de putine spitale, multe biserici pe face de bouc ca-si dau pe fata transfobia.

  15. ,,Sondajul indică, în general, un procent semnificativ mai mare de transgenderi printre persoanele religioase decît printre cei fără religie . ,,

    Pai sondajele se fac pe baza declaratiei celui intervievat .
    Chiar credeti ca toti cei care se autodefinesc ,, persoane religioase ” sint intr-adevar astfel ?!
    Mai mult ; in mod real , credinta in Dumnezeu poate sa aibe oricine indiferent cum se autodefineste . Oamenii fac declaratii in functie de context , de interese .
    Persoana religioasa poate fi o persoana fatarnica . Si un sondaj se poate baza pe asa ceva pentru ca asta primeste . Sondaje facute pe minciuni ….pute pamintul .
    Nu uitati ca , in Sfinta Scriptura scire ca pomul se cunoaste dupa roade si omul dupa fapte . De vorbit ( aiureli ) e in stare oricine . Si operatorii de interviu ( care cistiga si ei un ban cinstit ) noteaza in sondaj toate debilitatile exprimate de intervievati .
    Minciuna e luata drept adevar si adevarul drept minciuna .

  16. He-he-he, d-le Alexandru Toma Patrascu, probabil traiti fix dupa ora Casei Albe, de sunteti asa pe faza cu agenda transgender a noului presedinte al SUA, Joseph Biden. Sa mai zica cineva ca zelul si oportunismul nu merita o marire a subsidiului! Pentru cei care n-au aflat, dintre gravele probleme ale Americii, tovarasul sef al progresisto-belemisto-antifistilor – un tip de partid-gramada, nou aparut, in campania pentru alegerile prezidentiale americane de anul trecut – a ales sa “solutioneze” un moft extravagant si himeric, pe cel al transgenderismului, care e infinitezimal si plin de pretiozitate.

    Biden a promis că „în prima sa zi în funcție” va emite un ordin prin care va da acces transgenderilor în băile și vestiarele comune ale școlilor. El chiar porneste astfel cu stangul in mandatul prezidential, permitandu-si un act autoritarist si de intruziune in educatia culturala, care are un statut similar cu educatia religioasa. Cultura si religia interfereaza, ambele sunt strans legate de aceleasi obiceiuri si traditii, in care intra si credintele, iar toate sunt sursa identitatii si vitalitatii oricarui popor. Nu mai vorbesc de faptul ca religia este partea cea mai consistenta a unei culturi. Sa nu obiecteze cineva ca la evrei educatia culturala e rupta de educatia religioasa, iudaismul impregneaza tot procesul de socializare, la care participa familia si scoala, in etape si proportii diferite. La fel e si la europeni, chinezi, indieni, arabi – crestinismul, budismul, hinduismul, islamul sunt baze ale educatiei culturale.

    De ce sa intervina Biden in educatia culturala a americanilor, care este un drept al omului? E ca si cum ar da ordine in religie, sa schimbe credinte, comportamente, obiceiuri. Aaa, daca transcenderii sa considera o religie, n-au decat sa-si fondeze propriile scoli si universitati, cum au crestinii, islamicii, iudaicii etc. Pai prin ce se poate compara un baiat cu o fata, ca sa pretinda ca si el este de sex ”feminin” si sa aiba acces la baia si vestiarul fetelor?! Cu partea din “spate”?! Dar o fata, si aici lucrurile sunt total absurde, prin ce isi poate inchipui ca e “baiat”?! Nu are cu ce, ii lipseste proba, organul falic!

  17. :))))))))))
    Vai, ce articol complex.
    Asa se intampla cand ai impresia ca viata vine din IT sau din AI sau din alte acronime.
    Si cand ai f mult timp liber, plictis pana in maduva spinarii, easy money si asa m departe.
    Sfatul meu pentru dl autor este sa fie mai putin sarcastic si batjocoritor la adresa alora cu familia in gura, nu de alta dar deja seamana la atitudine (dispret și ifierare) cu aia cu familia in gura. Ah, știu, totul e permis băieților buni. Scuze pt subst „baieti”.
    Ura, ură naște.

  18. gender identity – din cate inteleg e vorba de un rol social … Pai ce sa spun, societati sunt diferite si rolurile sunt foarte neclare. Dupa ce ne uitam? Daca porti fusta este femeie sau barbat? Daca ai mai circulat observi ca in unele tari barbatii poarta fuste. Nu e clar nimic … 100% sunt transgender.

    • Ioane, ai dreptate.

      E o falsa dilema bazata pe neintelegerea interbarilor din sondaj de catre majoritatea romanilor. Franceza e cam subtila pentru unii dintre noi.

      Gender Identity este rolul social bazat pe gen, separat clar in activitati si atribute masculine (el – razboinic) si feminine (ea – printesa). Asta explica de ce catolicii au probleme de identificare pentru ca in Catolicism, rolul femeii si al barbatului sunt mult mai strict definite.

      Comic vorbind, sa traducem problema in termeni romanesti. De exemplu, in Romania, rolul feminin este definit de urmatoarele caracteristici : „Ea” gateste, face curat, are grija de copii, spala rufe, se duce la biserica iar rolul masculin „El” munceste, muta mobila, duce gunoiul, injura de toti dumnezeii, se imbata din cand in cand cu prietenii si o mai bate din cand in cand pe ea si pe copii. Sigur ca cineva care nu-si bate copii si nevasta si mai si gateste din cand in cand nu se va identifica 100% cu rolul masculin. Iar un licean roman, fata sau baiat, care nu gateste, munceste, nu muta mobila, nu duce gunoiul, nu are grija de copii, nu injura, nu se imbata si nu se bate, evident nu se va regasi in aceste categorii clasice de gen…

  19. Nicio surpriză. E pur și simplu o evoluție normală in lumea catolică. Era să spun…universul catolic, dar suna pleonastic. Tot așa cum catolicul practicant (din rebeliune față de protestantismul lui taică-su) Marx a devenit revoluționarul Marxist de mai târziu primind o educație iezuită, și astăzi junele catolic franțuz e mai predispus la mutații ideologice și metamorfozări magice ale sinelui din moment ce mintea lui plăpândă trece prin mâinile unor indivizi cărora li s-a răpit ipostaza de părinte. Popii catolici sunt inclinați să modeleze tinerii, să-i ‘perfecționeze’ prin retezarea instinctelor, recte să-i pervertească mental. Prin urmare tânărul ce primește o intensă educație religioasă e ăl mai mare prostănac, omuletele lipsit de spirit critic dar minat cu arhetipuri magice precum Salvatorul, Rebelul, Fecioara, de unde și puzderia de militanți de stânga tarați de complexul mesianic ce provin din familii religioase (Stalin a fost seminarist ortodox, Castro student iezuit).

    Creștinismul este o religie obosită dar febrilă, aparent doar expirată, dar incă activă social. Catolicismul produce de 500 de ani biserici și bisericuțe, prin schisme, înmulțind astfel creștinii prin diviziune…socială. La fiecare sută de ani mai apare și câte-un avorton, precum marxismul, așa că nu-i de mirare că acum livrează carne de tun trangenderismului. E plină lumea de nătărăi școliți sub aripa Bisericii cacofonice gata să primească licoarea trans-substanțierii sexuale de la orice guru ce i se ivește in cale. Și apropo: zice biblia ceva de sexul lui Isus? sau de activitatea și orientarea lui sexuală? Păi nu prea. Deci transgenderismul e incă și mai compatibil cu creștinismul decât marxismul… :)

  20. Cu respect, am luat cap coada cele 2 studii mentionate si nu vad de unde reiese statistica referitoare la transgenderi. Apar toti termenii dragi postmodernismului politic (de la patriarhat la white guilt) dar nu gasesc niciunde referintele relevante la transgenderi. Rog daca se poate o referinta mai clara?… (pagina)

    Altfel, parerolog cum sunt si eu, consider ca aproape un sfert din tineri considerandu-se trans (sa consideram datele ca fiind corecte) este un simptom clasic al pierderii reperelor in civilizatia vestica, cu temeliile dinamitate de acum ceva vreme de postmodernismul francez si spawnurile neomarxiste din universitati… (…le Vestului). De la lupta de clasa la lupta de sex si rasa, inginerii omului nou au nevoie de maiaua oprimat-opresor ca sa declanseze urmatoarea grozavie totalitara.

    Probabil „tinerii” respectivi au mare pofta de gulaguri si cartele, le doresc tuturor pofta buna!

    P.S. nu inteleg de ce tonul agresiv din articol (mai ales incheierea), mi se pare sub demnitatea unui autor de pe aceasta plaforma rafuiala tip commenturi pe feisbuc… de gen „stiu eu mai bine”. En fin.

    • Am cautat si eu. Am gasit doar pe ultima pagina din [i], la intrebarea daca se identifica cu „homme/femme”, 22% au raspuns ca deloc. De-aici pana la a-i face transgenderi este o eroare de interpretare, cred eu. Cine nu se pricepe la numere nu poate concepe cat de mult inseamna 22% la nivelul unei populatii. Intri intr-un restaurant si la fiecare masa de 5 persoane, in medie, este un transgender? Sa fim seriosi.

  21. „… dar nu fac efortul de a căuta studiul original și de a-l citi. Dacă ar fi făcut-o, ar fi aflat lucruri interesante și care ar fi putut să le dea de gîndit.”. De gandit ? Sigur ca da. Domnul care semneaza articolul a introdus cuvantul „ortodox” ca si cum l-ar fi preluat din „studiul original”. Numai ca exista o „mica” problema: el nu exista. Sondajul NU cuprinde vreo grupa de religie ortodoxa sau care sa o cuprinda. De ce a facut acest lucru domnu’ autor ? Pai e simplu de ce. Pentru ca aduce „valoare adaugata”. Unora.

  22. ” Îi mai țineți minte pe CpFeii ăia cu mîna pe cruce și familia-n gură care puseseră de-un referendum acum vreo doi ani ca să ne apere „țărișoara” de „perversiunile occidentului secularizat”? Mai țineți minte ce marotă aveau cu „transghenderii”? Iubiții noștri creștini dezumflați , refugiați acum prin cotloanele Internetului, continuă să țină de obsesia lor ca gaia mațul și mai publică din cînd în cînd știri ca să înțelegem ce depravată este Europa de Vest.” ?!

    Sa radem sau sa plangem ? Distinsul autor uita ca avem o Constitutie are garanteaza libertatea constiintei (Art.29 ). Avem aici un exemplu clasic despre cum nu trebuie scris un articol „de opinie” ( recte prin etichetari , generalizari gratuite , paralogisme , citarea unor studii pseudo-stiintifice) respectiv intr-un limbaj primitiv, care aminteste de exprimarea triviala a unui politician (https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-3008561-senzational-numar-magie-coruptia-gura.htm ) si are trimiteri subliminale – https://adevarul.ro/locale/ploiesti/cum-aparut-ciudata-expresie-a-gaia-matul-legatura-joc-copilariei-vechime-1_572ca79e5ab6550cb89fb5f7/index.html (” o reflectare la propriu a imaginii păsării care, atunci când este surprinsă de oameni când îşi devorează prada, zboară cu măruntaiele (maţele) puilor în plisc.” ).

    In esenta , autorul joaca ( singur ) tenis la perete , Scrasnetele printre dinti si ura viscerala manifestate din plin in acest text ( de ce , este o cu totul alta problema ) se indeparteaza in mod dramatic de eticheta dialogului civilizat si european . Era mai usor sa injure pur si simplu de mama toti CpFeii, sa mearga peste ei cu bata de base-ball , eventual sa se inscrie in AUR pentru ca acolo e nevoie de convingeri foarte ferme.

    • Cum e scris articolul nu îmi place, cum nu îmi place nici poziția autorului. Decupaje din ziare și glosări pe marginea lor poate face oricine. Unii sunt supărați pe cepefei, alții pe verzi, unii văd neomarxiști la orice intersecție, alții transghenderi. Și dă-i și luptă!
      Și dacă tot am ajuns aici, hai să recunoaștem că articolul de față este doar o reacție la etichetările, generalizările, paralogismele și citările pseudo-științifice ale cepefeilor domniei sale. Autorul lucrează cu materialul clientului.

      • Aceasta scuza ( ” Autorul lucreaza cu materialul clientului” – definit intr-o forma sau alta drept oligofren ) este invocata frecvent de acest tip de autori care lucreaza direct cu stampile , dar nu tine loc de argument . Materialul clientului este una, materialul autorului , alta ( ” “Le style c’est l’homme même”) si este valabil pentru multi autori care au o predilectie suspecta pentru limbajul primitiv , contondent si o disputa purtata la nivelul strazii .

        • Vi se pare că urmăresc să îl scuz pe autor? Vă înșelați. Am spus deja că nu îmi place.

          Cu totul altul era scopul comentariului meu.
          “Îndrăcire” este etichetare, “o lume fără Dumnezeu” este generalizare, citarea sondajului de opinie de către cepefei este tot pseudo-știință. Cum de vedeți toate astea doar de o parte a baricadei?

  23. Un articol inutil, abordând o falsa problema, folosind niște statistici bazate pe sondaje superficiale (vezi comentariul lui transgehnderii). N-am inteles care este mesajul final? Doar o înțepătura de tantar la cei care cred ca pengtru mai mult de 99% din populație sexul biologic (genetic) este format la vrâsta de 2-3 ani.
    Asa cum comenta cineva mai sus unii autori au prea mult timp liber si nu știu sa-l folosească pentru studii sau cauze serioase.
    Un posibil subiect: influenta mediului social si a internetului in formarea târzie a identității de „gen”.

  24. Exista statistici si mai devastante. Am citit undeva ca rata de sinucidere a tinerilor transgenderi apartinand diferitelor culte este extrem de ridicata. Asta e o tema buna pentru un articol scris de dl. Patrascu. Explicatia este presiunea cumplita la care sunt supusi acesti tineri sa renunte la „aberatiile” lor. Unele biserici, cum e cea mormona, a avut o astfel de rata de sinucidere mare din partea tinerilor homosexuali si a intrat in apa clocotita cu propriii enoriasi. Acum biserica mormona tinde sa devina mai acomodanta cu acesti membri ca sa evite scandalul public.

  25. Daca ne place stiinta, iata un subiect de studiu stiintific: daca religia e dobandita, iar transgenderismul, daca ar fi sa credem activistii, e innascut, cum se explica ipoteza ca procentul de transgenderi e mai mare in populatia religioasa?

    Transgenderii sunt o grupare eterogena care cuprinde:
    -persoane intersex – cele care au o anormalitate cromozomiala, precum sindromul Down.
    -persoane desemnate incorect la nastere ca barbat sau femeie, eventual operate gresit, din cauza caracteristicilor sexuale secundare ambigue, cauzate de disfunctii hormonale
    -persoane cu caracteristici secundare ambigue
    -autoginefili
    -travestiti
    -rebeli si transgresori de dragul rasturnarii normelor sociale.
    Asta ne spune stiinta.
    Toate povestile cu „ma simt barbat in interior” sunt misticisme anti-stiintifice.

  26. Stimabile autor. Faptul ca ati pus simbolul atomului in dreptul reprezentarii grafice a ponderii persoanelor fara religie reprezinta o forma subtila de manipulare vizuala, o insusire pe nedreapt a stiintei de catre seculari. Tinand cont ca stiinta nu este reprezentata de seculari si nici secularii de stiinta cred ca ar fi cel mai corect sa schimbati acel simbol al acelui element (atomul) care la randul lui este insusit in mod gresit ca simbol al stiintei. Am folosit cuvantul „gresit” deoarece stiinta inca nu a descoperit ce reprezinta de fapt atomul, deci nu e 100% indreptatita sa il ia ca simbol.
    Cu doar cateva articole in urma era un coleg pe aici are incerca o forma de manipulare oarecum asemanatoare. Era vorba de o incalcire grosolana a ponderii secularilor in randul oamenilor de stiinta care nu numai ca se contrazicea cu acelasi studiu al aceluiasi individ (secular si el) ci batea matemaica si logica la fund. Adica 90% din populatie e religioasa (4% atei), 90% din laureatiii premului Nobel sunt religiosi (4% atei), peste 90% din marile genii ale istoriei au fost religiosi, iar un nene a venit cu un „sondaj” in care ni se servea uimitoarea cifra de 40% atei in randul savantilor! Intr-un alt sondaj (de fapt era acelasi dar publicat pe un alt site erau de fapt 12%!! Dar comedia cea mare nu era de fapt incercarea manipulare sau contradictia cifrelor ale aceluiasi sondaj ci setul de intrebari adresate de secular persoanelor intervievate. Cutati articolul si va veti convinge. Daca secularii au ajuns la asemenea metode e foarte trist pentru ei.

    Nu stiu cum se intampla si cum se face ca mereu este bagata la inaintare religia si tot va „impiedicati” de ea. Nu inteleg ce treaba vedeti dvs ca are orientarea religioasa cu orientarea sexuala ca de fapt ele nu au nimic in comun exceptand faptul ca religia spune ca barbatul trebuie sa se casatoreasca cu femeia si in nici un caz barbat cu barbat sau femeie cu femeie. Diferenta intre un catolic (practicant sau nu) si un catolic care tine si face tot posibilul sa respecte toate Invataturile si Cuvantul Lui Dumnezeu este uriasa si nu vad ca acestia din urma sa fie parte din acest sondaj iar asta face irelevante toate acele cifre impreuna cu titlul articolului dvs.
    Mai bine intrebati-va daca acel studiu reflecta catusi de putin realitatea ca pare a fi o alta metoda de manipulare cum sunt si alte asa zise sondaje ale secularilor pentru ca e greu de crezut ca ponderea celor care „se simt” cu alt sex decat cel cu care s-au nascut este mult prea mare pentru a fi adevarata.
    Am ramas mirat ca nu ati adus si o statistica legata de ponderea hoților sau infractorilor de orice tip esalonata pe diferite religii si nonreligii pentru ca exista si comentarii pe facebook care spun ca un hot care fura de la un sarac este lipsit de Dumnezeu… In acel sondaj hotii „religiosi” intervievati ar trebui sa fie mai multi decat hotii seculari, dar asta nu ar trebui sa ne mire deloc deoarece, tot statistic vorbind, ponderea persoanelor cu aparteneta religioasa este mult mai mare decat cele care nu se identifica cu nici o religie. Situatia este similara pentru ca si aici este vorba de nerespectarea invataturilor biblice.

    Nu demult citeam ca Nancy Pelosi va propune congresului american eliminarea cuvintelor „gender specific” precum mama, tata, fiu, fiica, frate si sora.
    Pur si simplu incredibil.. o ineptie greu de descris in cuvinte..
    Totusi dupa ce se va reusi (daca vor reusi vreodata) sa implementeze cu brio acest proiect, adica acceptul homosexualitatii si transexualismului la scara larga ca facand parte din normal, ce va urma? Zoofilia? Casatoria dintre om si animale? Adica un om care va merge in patru labe pe strada latrãnd la la fiecare trecator, el identificandu-se cu un caine, va fi indreptatit sa se poata casatori cu un caine iar noi ceilalti „cu familia in gura” va trebui s-o acceptam si pe asta fara sa ne indoim de sanatatea mintala a acelui individ? Va intreb pentru ca in zilele noastre daca cineva are un asemenea comportament este dus de urgenta la un spital de psihiatrie (uneori cu camasa de forța), dar pe viitor s-ar putea schimba perspectiva la fel cum s-a intamplat cu LGBT si as vrea sa stiu anticipat ca sa pot incepe sa ma obisnuiesc de pe acum cu ideea..

    Ca sa nu fiu inteles gresit referitor la acest subiect as vrea sa mentionez ca in opinia mea, fiecare este liber sa isi aduca orice doamna, domn (sau orice combinatie dintre femeie si barbat) prin patul sau, este liber sa se machieze/demachieze cum vrea, dar nu sunt de acord cu impunerea acestor obiceiuri si comportamente celorlalti sau primovarea lor ca parte a unui comportament normal.
    Trebuie sa faceti diferenta intre exprimarea dorintelor si orientarii sexuale in intimitate si promovarea lor in mod public. Ca o comparatie desi a face sex (barbat cu femeie) este deosebit de placut, acesta trebuie obligatoriu sa se petreaca in intimitate, sexul in public i-ar multumi doar pe participanti dar in mod sigur i-ar dezgusta pe observatori. Deci pe langa faptul ca ar fi de prost gust si dpdv matematic este minoritatea vs majoritatea unde majoritatea are si va trebui sa aiba intotdeauna prioritate in fata minoritatii, adica majoritatea decide. Asta e un principiu fundamental al democratiei iar cei cu LGBT-ul nu face decat sa incerce sa il incalce prin diverse metode si siretlicuri.

    Problema LGBT este una cu un foarte mare impact social noi nici macar nu ne dam seama ce probleme va aduce pe viitor. Este ca o cutie a pandorei care odata deschisa va aduce doar haos, incertitudine, lipsa de moralitate si etica.

    O nelamurire am si eu: de ce considerati ca avem mai putina dreptate noi „cei cu familia in gura” decat cei cu orice altceva in gura?

    • Nu mai crede tot ce citesti pe Internet. Ceea ce ai citit despre Nancy Pelosi si eliminarea cuvintelor gender-specific este fals, cauta si tu pe net cum sta treaba cu adevarat.

      Ceea ce este cu adevarat incredibil este ca cineva poate crede ca in congresul american se propune interzicerea cuvintelor father si mother, si, desi recunoaste ca e incredibil si o ineptie greu de descris in cuvinte, nu se gandeste ca e pacalit de autorul site-ului ci inghite galusca si accepta faptul ca atare.

      • Care din noi e pacalitul?
        „U.S. House Adopts Gender-Neutral Language for Rules Document”
        https://www.advocate.com/politics/2021/1/05/us-house-adopts-gender-neutral-language-rules-document
        https://nypost.com/2021/01/04/sorry-pelosi-eliminating-official-use-of-mother-isnt-inclusive-its-waging-war-on-women/
        https://m.washingtontimes.com/news/2021/jan/2/no-more-he-she-father-mother-new-house-rules-go-ge/
        https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/01/16/fact-check-house-rules-only-changed-gendered-language-one-document/4175388001/
        Frumos ar fi sa cercetam putin inainte de a face o afirmatie menita sa diferentieze adevarul de fals.

        Nimeni nu credea nici ca democratia Americii va fi zguduita de proteste similare euromaidanul din Ucraina, turmoilul din Belarus, primaverile arabe sau tentativa de rasturnare a guvernului din Venezuela si totusi am fost martorii unor scenarii halucinante care au chiar au demonstrat ca america e tara tuturor posibilitatilor.

      • „Ceea ce este cu adevarat incredibil este ca cineva poate crede ca in congresul american se propune interzicerea cuvintelor father si mother”
        Eu zic că este incredibil că cineva poate ignora realitatea istorică -ce bubuie pe toate ulițele netului- a eliminării dintr-un text legal adoptat de Congres recent a termenilor de gen. E adevărat că legea respectivă nu interzice -deocamdată- utilizarea cuvintelor precum mamă și tată de către legiuitori, dar este in mod clar un prim pas in această direcție. Altfel, in afara luării in considerare a unei agende politice extremiste ce vizează incriminarea morală implicită a heterosexualității și binarității -de unde și caracterul prezumat peiorativ al termenilor eliminați, nu are niciun sens o asemenea reglementare chiar in debutul unui mandat prezidențial/parlamentar.

        Iată textul cu pricina (Code of Official Conduct for the House):

        The rule states that „a member, delegate, or resident commissioner may not retain the relative of such individual in a paid positionClause 8(c)(3) specifies what individuals the rule includes in the term „relative.”

        Previously, the clause defined „relative” as „father, mother, son, daughter, brother, sister, uncle, aunt, first cousin, nephew, niece, husband, wife, father-in-law, mother-in-law, son-in-law, daughter-in-law, brother-in-law, sister-in-law, stepfather, stepmother, stepson, stepdaughter, stepbrother, stepsister, half brother, half sister, grandson, or granddaughter.”

        Now, the clause will define „relative” as „parent, child, sibling, parent’s sibling, first cousin, sibling’s child, spouse, parent-in-law, child-in-law, sibling-in-law, stepparent, stepchild, stepsibling, half-sibling, or grandchild.”.”
        Other changes to the text of the Rules of the 117th Congress include switching the term „seamen” to „seafarers,” the word „Chairman” to „Chair,” and the phrase „himself or herself” to „themself.”

  27. E normal sa existe astfel de statistici surprinzătoare într-un sistem în care copiii sunt îndoctrinați cu ideologia fluidității sexuale. Se produc programatic generații de homosexuali, transcenderi și alte specii pentru a demonstra justețea relativismului absolut al dogmei care sta la baza acestor experimente la care indivizii sunt supuși. Evident că au apărut și noii corifei woke români care vor sa ne lumineze și să ne scoată din bezna ignoranței. Unii vom rezista dar cuvântul nostru va fi înfierat revoluționar și va trebui sa alegem între a deveni niște paria înapoiați demni de pedeapse sau oameni noi fără identitate sau conștiință și îmbibați de gândire corecta politic. Ce dramă sa trăiești într-o lume în plină disoluție.

  28. Ar fi bine ca cei ce opereaza cu termeni ca transgender sa le si defineasca dupa ce s-au informat despre utilizarea lor mai larga. Nu de alta, dar a nu te recunoaste in stereotipurile binare de gen nu are mai nimic de a face cu ceea ce inteleg prin transgender majoritarea persoanelor care discuta termenul sau se identifica astfel. Daca cineva vrea sa faca o noua interventie in analizele de gen, a incepe prin calificarea non-binarismului in acest fel, fara sa introduci termenul cel mai comun de discutie si in primul rand autoidentificare, ‘queer’, reprezinta un tip de discurs diletant care nu ajuta la nimic, decat poate la continua aburire a realitatii din teren.

    • Foarte interesant ! In calitate de autor ati publicati cu ceva timp in urma un articol in limba engleza  pe aceasta platforma foarte cunoscuta din Romania ( n.n- majoritatea autorilor straini care publica aici folosesc limba romana  , dar Dvs care demonstrati acum ca stiti limba romana ati avut alta optiune atunci) si despre o problema foarte sensibila( https://www.contributors.ro/gender-as-proselytism-romanias-education-law-hits-a-new-low/#comments ) , dar nu ati raspuns atunci  la niciun comentariu si nu v-ati aparat acolo opiniile nici in limba engleza, nici in limba romana. De ce nu ati raspuns si de ce ati preferat sa va adresati cititorilor romani doar in limba engleza ( cei care nu stiu limba engleza au ramas pe dinafara …) sunt intrebari foarte interesante.
      Pe de alta parte, interveniti acum in calitate de comentator ( dar sub fotografia folosita ca autor ) si analizati un articol despre aceeasi zona sensibila contestatand si articolul si  competenta autorului (“  un tip de discurs diletant care nu ajuta la nimic, decat poate la continua aburire (s.n.) a realitatii din teren.” ).
      Intr-un fel, aveti dreptate. Autorul este specializat in cu totul alte domenii (https://www.contributors.ro/author/alexandru-toma-patrascu/) decat subiectul articolului , dar exact in aceeasi situatie suneti si Dvs ( https://www.contributors.ro/author/maria-bucur-deckard/).
      Cum spuneau vechii greci , probleme oamenilor nu provin de la lucruri , ci de la opiniile lor despre lucruri.
      Din aceasta pespectiva opiniile Dvs si opiniile autorului au aceeasi valoare de adevar care poate fi acordata oricarei alte opinii , libertatea de exprimare fiind inscrisa in Constitutie – Art.30(1).
      Marea problema este ca opiniile sunt una , iar faptele alta .
      Nimeni nu are dreptul sa joace cu destinul unei fiinte umane , cu mintea ei ,cu sufletul ei sau cu corpul ei ( cum a facut  Josef Mengele ) . Din acest punct de vedere  majoritatea nu poate folosi patul lui Procust impotriva unei minoritati si cu atat mai mult minoritatea nu-l poate folosi impotriva majoritatii. 
      Apropo de ” aburire ” si vorba unui comentator glumet la articolul pe care l-ati scris in engleza  :  ” Daca un barbat se crede Napoleon, e internat la glumeti… daca se crede femeie, poate merge la toaleta femeilor si sa concureze la categoria femei in competitii… Nu e o discriminare aici ? :) „.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Alexandru Toma Patrascu
Alexandru Toma Patrascu
Membru fondator ASUR - Asociaţia Secular-Umanistă din România MBA la Open University UK Director de marketing într-o companie IT

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro