marți, martie 19, 2024

Tv-urile si opoziția groazei: orice subiect este bun pentru demonizarea puterii

De data aceasta picară  victime copilașii de 5-7 ani. Și ei sunt buni să servească drept carne de tun în lupta pe viață și pe moarte împotriva puterii.

După fundul gol al lui Emil Boc, istericale cu „nesimțit și dobitoc”, bolnavi de cancer, zăpezi istorice de care vinovată este actuala putere, grevă parlamentară „accentuată”, iată și bobocii candidați la clasa pregătitoare și la clasa a I-a transformați în muniție electorală. Jalnice tv-uri, jalnică opoziție, dacă alt subiect de critică a puterii n-au mai găsit. Că sunt atâtea.

De data aceasta mărul discordiei este Ordinul de Ministru care reglementează accesul în clasa pregătitoare și în clasa I-a din ciclul primar.

Prima acuză, pentru care avocații „părinților” (care părinți?) au și dat în judecată statul și Ministerul Educației, are la bază cerința ca părinții să-și poată înscrie odraslele la orice școală doresc.

Dar metodologia anexă la OM spune:

Art. 8. (1) Toți copiii ai căror părinți solicită înscrierea în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I la școala de circumscripție vor fi înmatriculați la unitatea de învățământ solicitată. (2) Pe locurile libere, se înscriu și, ulterior, se înmatriculează, copiii care provin din alte circumscripții școlare, în conformitate cu solicitările părinților și cu prevederile prezentei metodologii. (3) În sensul prezentei metodologii, numărul locurilor libere este stabilit ca diferența dintre numărul de locuri alocate pentru un anumit nivel de clasă – clasă pregătitoare, respectiv clasa I – și numărul de copii din circumscripție care trebuie înscriși la acel nivel de clasă.

Adică, așa cum este și normal, au prioritate la înscrierea la școală copiii aflați în proximitatea școlii, în circumscripția școlară la care sunt arondați. Aceasta pentru a reduce efortul părinților legat de deplasarea copilașilor  spre și de la școală.

Pe locurile rămase libere se poate înscrie oricine, iar daca  nu prind loc la scoala ravnita se pot intoarce, linistiti, la scoala de circumscriptie. Nu mai functioneaza legarea „de glie”, existentă în anii trecuți, adică pe timpurile când nu exista  variantă de înscriere, alta decât școala de circumscripție.

Exista si varianta de evitare a scolii de circumscriptie. Accesibila tuturor.   Școlile, așa zis „foarte bune”, erau și în trecut exceptate de la principiul „legarea de glie”. Ele erau accesibile  doar celor cu bani, relații clientelare, pilelor, intervențiilor de sus, de la Inspectorate sau chiar de la Minister. De aici supărarea avocaților, moderatorilor tv, clientelei. Acele locuri ni se cuvin nouă, spun ei,  celor cu influență și bani, nu și „amărâților”. Care amărâți ar avea dreptul, de data aceasta, cel puțin în principiu, să ajungă și la astfel de școli.

Avocatii sustin, sus si tare, ca parintii au voie sa-si inscrie copilul la orice scoala. Si daca scoala solicitata nu are atatea etaje, cate solicitari sunt? Cine ramane?

În cazul în care numărul înscrișilor depășește numărul locurilor alocate, există criterii de departajare, stabilite conform descentralizării de fiecare unitate școlară în parte, dar sub rezerva aprobării și supravegherii Comisiei Naționale și a Comisiilor  județene instituite special pentru derularea acestui proces. Criterii de tipul:

a)existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți sau provine de la o casă de copii; c) existența unui document care dovedește că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală; d) existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învățământ; e) existența unui frate/a unei surori a copilului, înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea.

Adică, exact amărâții de care vorbeam, îndreptățiți acum să ocupe locurile protipendadei.  Vai, vai, ce supărare mare!

În urma recensământului copiilor cu vârste intre 5-7 ani, a primei etape de cereri de înscriere, comisiile județene decid alocarea de clase suplimentare, acolo unde cererea este mare dar există și resurse de spațiu, relocarea cifrelor de școlarizare, alte măsuri care se impun. În condițiile în care suntem în primul an când avem de-a face cu o astfel de activitate de amploare mare. Este de presupus ca aprox.  80% dintre părinți își vor duce copiii la școala cea mai apropiată, de circumscripție, că majoritatea copiilor aflați în preajma vârstei de 7 ani vor merge în clasa I-a, cei aflați în preajma vârstei de 6 ani la clasa pregătitoare și totul se va dovedi, până la urmă, o furtună indusă inutil și politic, incă un motiv de a mai demoniza puterea. Pe seama celor mici, de data asta.

Că sunt școli bune și altele, mai puțin bune, este o realitate. Nedreaptă, dar asta este. Finanțarea urmează elevul, inclusiv în învățământul obligatoriu privat, ar fi de natură să schimbe această situație. Oferta este mai mare decît cererea, există școli care ar putea să rămână fără elevi, deci fără bani. Sau, s-ar putea înființa scoli private, profitând de oxigenul financiar venind de la bugetul de stat. Finanțarea merge acolo unde este calitate, decisa de alegerea părinților, indiferent de forma de proprietate. Acesta este una din marile inovații  ale Legii Educației, care aduce competiția în lumea școlară, singura generatoare de calitate. Să așteptăm sa-și producă efecte, abia din anul școlar următor intră în funcțiune.

Al doilea aspect respins cu vehemență și pentru care am fost infierat cu mânie proletară într-o emisiune tv, este legat de verificarea psihosomatică, realizată de către specialiști, legată și de participarea sau nu la forme anterioare de școlarizare, pentru a se decide unde este locul cel mai apropiat de dezvoltarea biologica a copiilor: grupa mare la gradiniță, clasa pregătitoare la școala primară sau clasa I-a.  Acest lucru are acoperire în Legea Educației Naționale:

Mi s-a reproșat vehement că doar părinții au dreptul să decidă, nu altcineva. Când am argumentat că părinții nu au, neapărat, pregătirea și expertiza unei astfel de evaluări, ca sunt subiectivi, că în America, bunăoara, părinții care au pretenția să-și școlarizeze singuri copii sunt verificați, evaluați și acreditați de o autoritate a statului american, mi s-a replicat că asta e in America, În România trebuie să fie altfel.

Există studii și un principiu consacrat în Legea Educației, (Art. 57 (5) Copiii și tinerii capabili de performanțe înalte beneficiază,indiferent de vârstă, de programe educative care le respectă particularitățile de învățare și de orientare a performanțe), conform căruia, clasa și nivelul studiilor trebuie să fie cât mai apropiate de stadiul de dezvoltare psihosomatică al copiilor. Adică, dacă un copil de 5 ani stie sa citească, să socotească și să scrie, ar putea merge, teoretic, direct în clasa a II-a, ce să facă în clasa pregatitoare și in clasa I-a, s-ar plictisi, pur și simplu. Pot stabili acest lucru părinții, cu subiectivismul lor cunoscut? Nu. Specialiștii, psihologii, profesorii, ei pot face o evaluare obiectivă și pot stabili nivelul atins de elev pe scara evoluției biologice. Nu este nimic în neregulă aici. Dacă, la limită, un părinte ar crede ca propriul fiu este apt să sară peste câteva clase primare, nu înseamnă că i se îndeplinește automat credința.

O ultimă mentiune. Ministerul, Inspectoratele, au făcut cunoscute aceste prevederi prin toate mijloacele de informare care-i stau la îndemana, inclusiv broșuri tipărite pentru fiecare părinte în parte. Situațiile particulare pot fi lămurite la școala cea mai apropiată, sau la comentariile de la acest articol.

Daca vrei sa faci din orice  un motiv de demonizare a puterii,  atunci orice pretext este bun.

Inclusiv soarta unor copilasi de 5-7 ani.

Distribuie acest articol

91 COMENTARII

  1. Daca as fi azi bolnav de cancer in Romania, pentru putina satisfactie pe care as mai putea sa o am, inainte de inevitabil, as lua cu mine in iad vreo 2-3 Botisi,2-3 Udrele, Ridzi, Pasati, Lazaroi, poate pe EBA sau pe soru-sa, vreun Videan, vreo Roberta.La oricare PDL-ist la care am acces cat de mic sau cat de mare, la oricare m-as gandi si as lua cu mine cat mai multi.Asta e starea de spirit, nu gangurerile de copii cu cash la gura de la Antena3.Romania e pe un butoi de pulbere, eu sper la un nou 1907, sa le arda viloacele, sa le aratam celor ce ne conduc, ca intr-adevar ne-au dus inapoi in timp.

  2. Domnule profesor, latratul de acest tip la televiziunile mercenare a ajuns si va ajunge sa indobitoceasca acest popor intr-un mod pe care atunci cind exista doar TVR si-mi doream sa apara si alte posturi care spre exemplu sa sustina adevarata Piata a Universitatii, nu-l banuiam a fi posibil, mai ales dupa 22 de ani. De aceea sint convins ca regresam ca natie civilizata prin exemplarele care inghit fara sa mestece toate minciunile si manipularile zilnice. Acest fapt reprezinta un subiect in sine, care ar trebui mult mai bine aprofundat si dezbatut in societatea romaneasca, pentru ca traim vremuri in care se face mai mult rau prin asa zisa informare de interes public. In acest ritm peste inca 22 de ani (sau mai devreme) poate vom ajunge sa ne dorim sa inchidem televiziuni.

    • Subscriu la ce ati scris. In plus nu inteleg cum este posibil intr-o democratie, pe care cei de la posturile antene si irealitatea tot timpul o neaga sa se permita asemenea ” murdarii”. Nu sunt simpatizant al nici unui partid(desi sunt liberal din fire dar a avut grija dl Antonescu sa distruga acest partid).
      Opinia mea si in acelasi timp si o solutie ar fi ca orice comentariu sa aiba dreptul la replica, altfel ne vom afunda in retorici tip Becali sau Dan Diaconescu( atei, farisei ).
      Daca societatea civila nu se va destepta, vom ajunge intr-o mocirla greu de imaginat, in care fiecare va face ce vrea.
      Sunt de nationaliate maghiara, respect legile acestei tari, sunt alaturi de toti care vor o democratie reala in Romania, dar nu pot suporta colaboratrii SECU.Nu am uitat si no sa uit niciodata acesti oameni.
      Cu stima,
      geo

      • Foarte adevarat. Va invit pe blog sa mai discutam acest subiect care furnizeaza zilnic teme de gindire dar poate si de atitudine impotriva acestor… nici nu stiu cum sa-i mai definesc la cite epitete li se potrivesc.

  3. eu nu pricep de ce au mutat gradinita la scoala…
    din cate stiu, personalul de la gradinita si de la 1-4 au dubla calificare adica invatatori/ educatori.
    de ce nu se pot face in gradinite, ce se face in clasa pregatitoare?

    • Procesul didactic la scoala este supravegheat de directori si inspectori, au mijloace de invatamant adecvate, ambientul scolar cu care se familiarizeza, (orarul zilnic), sa nu mai fie un soc cand ar veni in clasa a I-a.

          • fara suparare. nu am copil de dat la scoala, nici alt interes. singura mea amintire din clasa intai este cea a unui coleg cu ghiozdanul in spate. el foarte mic(jumatate cat mine) si ghiozdanul urias in comparatie cu corpul lui.
            de aceea am si insistat la comentarii. pana la urma copiii trebuie sa fie cei ocrotiti si sa invete in conditiile cele mai bune, capatand cunostinte si insusindusi deprinderi…

  4. E o scapare in lege. Caz concret: locuiesc de peste 10 ani intr-un alt oras decat cel de domiciliu. Mi-am putut inscrie copilul la gradinita de cartier fara probleme, dar saptamana trecuta mi-au refuzat inscrierea lui la scoala. Motivul? Nu am viza de resedinta care sa demonstreze ca locuiesc unde locuiesc si trebuie sa astept etapa a II-a, daca raman locuri libere. Asadar, daca nu-mi conving proprietarul locuintei sa vina cu mine la politie si sa obtin viza de resedinta in cateva zile, copilul meu va fi nescolarizat? Ar trebui sa-mi inscriu copilul la gradinita in orasul unde am domiciliul stabil, desi nu mai am nicio legatura cu acel oras? Trebuie sa astept sa vad unde raman locuri libere – eventual in celalalt capat al orasului desi am doua scoli in cartier?

      • Stimate Domnule Vlaston,

        M-ati lasat cu gura cascata!. Adica statul trebuie sa refuze dreptul la educatie copilului pentru ca nu am eu viza de flotant?! Scuzati-ma, dar e caraghios! Principiul e tot cel comunist, in care fiecare roman avea o locuinta in care traia pana ii dadea partidul alta. Aveti idee cate persoane sunt in situatia mea in orasele mari si cate locuinte schimba intr-o unitate de timp oarecare din motive de cost al chiriei, confort sau proprietar? Deocamdata eu am o singura certitudine: copilul nu a fost inscris la scoala. Pe mai departe, sunt probabilitati: DACA vor exista locuri…. mai vedem!

        Cat despre „alte probleme”, sanctiunea pentru mine, pentru ca nu am stampila politiei pe buletin, consta intr-o amenda contraventionala modica. Ce treaba are scoala cu asta?

        • As adauga ca statul nu mi-a refuzat niciodata cota din impozitul pe venit care se duce, inevitabil, spre finantarea invatamantului, pentru motivul ca nu am viza de flotant.

        • E o problema de principiu. La o scoala f. buna din buricul targului s-ar prezenta toti doritorii cu explicatia ca stau langa scoala dar nu au cum dovedi, ca nu au nici macar viza de flotant. ce-ar trebui sa faca directorul scolii, sa-i creada pe toti? Mai ales in isteria asta care s-a creat.

        • domnul meu, nu e vina nici a dnului Vlaston, nici a statului pt ca dvs nu aveti dovada vizei de flotant. E doar vina dvs., punct! Banuiesc ca aveti diverse scuze pentru avest motiv, dar statul nu are de unde sa stie ca dvs. locuiti intr-un loc si aveti acte in altul. Va platiti taxele si impozitele aferente salariului/afacerii dvs., asta e foarte bine si e normal, caci daca nu le plateati deja ajungeam la probleme de natura fiscalo/juridice. Nu invocati plata obligatiilor firesti pentru stat (toti le platim) pentru a scuza deficiente ce tin doar de dvs. Nu vi se refuza dreptul la educatie, daca nu veti face rost de acte, ramina etapa a doua, dar aici cu risc, dupa cum ati si remarcat. Legea e data de un an, era timp sa rezolvati.

        • Cam ridicol sa dai vina pe altii ca dumneata nu ati avut intr-un an de zile timp/rabdare/chef sa iti faci viza de flotant, cu atat mai mult cu cat legea va obliga sa faceti asta.

          Uite o situatie de complicitate (probabil plata unei chirii mai mici contra lipsei vizei de flotant) care lasa urmari. Pana la urma este absolut natural sa ceara dovada locatiei, cum altfel s-ar face departajarea in functie de zona (poate dupa culoarea ochilor)?

          Sper ca incet-incet sa mai ne apropiem de normalitate, sa fie taxate toate anomaliile care se intampla in jurul nostru.

        • Mie mi se pare caraghios ca nici dumneavoastra si probabil nici proprietarul nu aveti interesul sa respectati o regula/obligatie, aceea de a va declara domiciliul dar urlati ca statul va refuza dreptul la educatie? Adica statul are obligatii pe care trebuie sa le respecte iar dumneavoastra le respectati doar daca aveti timp sau chef?
          Faptul ca nimeni nu s-a sesizat pana acum, nu va dreptul sa considerati ca situatia e una de normalitate. Uite asa se debilizeaza un sistem……si nu mai stii ce e normal si ce nu.

        • @e o scapare, puteti arata contractul de inchiriere avizat de fisc. Aoleo! Nici d-asta n-aveti? Inseamna ca sunteti partas la o evaziune fiscala.

        • SI sa inteleg ca nici corespondenta nu aveti ca nici impozit local nu platiti, etc… prostia vine din partea autoritatilor, in Germania stat capitalist si democrat cand te inregistrezi la posta sa primesti corespondenta automat stie si politia de tine si primaria…esti in baza de date si ai acces la o scoala in zona… ce spuneti despre impozit ca nu aveti viza de flotant poate ar trebui sa aveti in vedere ca proprietarul plateste darile curente… cand se intampla ceea ce am zis mai sus automat toti proprietarii sunt inreg ca benefiaicri de venutiri din chirii… evaziune zero…

          • Aoleu, deci daca eu nu am o amarata viza de flotant si merit o sanctiune contraventionala de 200 de lei, copilul meu nu trebuie scolarizat! Mare reforma in educatie, domn’e, chiar descurajeaza analfabetismul! Presupun ca toti tiganii vor lua cu asalt evidenta populatiei ca sa-si faca viza, pentru ca nu pot merge puradeii la scoala!

            @ gigel, impozitul local se plateste pe proprietate si platesc pentru o amarata de masina, in localitatea de domiciliu. Impozitul pe venit este platit acolo unde lucrez. Ce face proprietarul, daca face evaziune sau nu, nu mai este treaba mea. E a autoritatilor platite pentru asta!

            Probabil nu m-am facut bine inteles. Principiul proximitatii este normal si are ca scop supraaglomerarea unor scoli. Aici vorbeam despre o alta situatie: domiciliul in alt judet, cu parinti care locuiesc fara forme legale sau se muta des in acelasi oras. Daca eu sunt din Suceava, stau in Bucuresti si am un copil dar nu am viza de resedinta, trebuie sa-mi trimit copilul la Suceava? Acel copil urmeaza in prezent o gradinita arondata scolii de cartier. Ar trebui sa iau de la ISJ o evidenta a scolilor si sa bat din poarta in poarta sa vad unde este un loc liber?

    • Este numai consecința delăsării dvs. de 10 ani!
      Nu aveţi absolut nici un motiv să vă plângeţi!
      Vorba românului: Unde nu-i cap, vai de picioare!

  5. Mare dreptate aveti cu Tv-urile astea jenante unde tot felul de gagicute si baietei platiti de dan voiculescu ataca guvernul aiurea numai sa faca senzatie. Dar nimic constructiv. Aceleasi mutre, aceiasi vorbitori penibili care se pricep la toate, gen abramburica sau tipa aia de la loto, sau ex-matematiciana specialista in parfumuri, sau cativa pensionari sau pensionabili nesimtiti gen marga, etc. Nimic constructiv, orice idee noua e rea.

    Apropo, ar trebui publicata teza de doctorat a lui Marga, plin de comunism pe acolo. Formidabil ce cameleon.

    Dar cu America nu aveti dreptate. Am fost, am vazut, am trait ani de zile si traiesc periodic inca. Daca ai bani, obtii ce vrei acolo. Invatamantul e de proasta calitate, indiferent ca e acasa, la public schools sau la salbele de scoli private gen Academy unde la clasa I era cam 10 mii de dolari pe an. Si nu-i verifica pe parinti, cam cum ii verifica pe soldatii americani in afganistan, cam asa. Adica fac ce vor daca au relatii. Nu e un ideal sisitemul american de educatie, e ca mancarea lor de plastic, superficial.

  6. Grabindu-va sa aparati orbeste puterea va comportati de fapt la fel de ridicol ca si cei care o ataca orbeste!
    Pe deoparte ca „fruntas neo-republican” ne vorbiti, again and again despre „statul minimal”, cel care nu trebuie sa se amestece in treburile cetatenilor, pe de alta parte va grabiti sa aparati de fapt o atitudine pur comunista: „Statul stie ce e mai bine pentru cetatenii sai, statul decide ce e mai bine pentru ei”!
    Nu sesizati ridicolul situatiei? Pe vremea comunistilor principiul era fix acelasi, te inscriai la scoala de circumscriptie. Morala fiind ca am avut norocul de a nimeri la o scoala bunicica. Prietenii mei au avut ghinionul de a nimeri la o scoala proasta, plina de tigani, doar pentru ca stateau pe partea cealalta a strazii! Weird, nu?
    Cu ce autoritate morala decide statul in numele parintilor ce e mai bine pentru copii lor? Argumentati ca ar fi „in interesul copiilor sa nu fie departe de scoala”, dar este in interesul copiilor sa fie inscrisi intr-o scoala proasta? Ce viitor vor avea acesti copii, daca din start vor avea handicapul unei educatii de slaba calitate? Sau asta e de fapt noua republica pe care vi-o doriti? Una in care cetateanul sa fie dresat de mic sa asculte ce decide statul ca trebuie sa faca?

    • N-ati prea inteles. Nu te poti inscrie la orice scoala, unele ar trebui sa aiba 20 de etaje. Poti, in schimb, sa presezi sa apara scoli private, la care sa-ti dai copilul. Recititi cu atentie articolul si tratati-l pe autor cu mai multa politete, daca vreti sa va bucurati de reciprocitate.

      • Credeti-ma ca va tratez cu toata consideratia, chiar si cand ati generat articole vadit partinitoare si multi v-au reprosat asta am preferat sa o fac la modul calm, chiar sa va acord circumstante atenuante.
        Dar ma deruteaza obstinatia cu care aparati orice initiativa guvernamentala, sau mai bine zis pedelista sau basesciana indiferent cat de proasta ar fi.
        Deci sa rezum: vi se pare absolut corecta impunerea inscrierii copilului in scoala „de domiciliu”?
        Nu e vorba ca nu m-as putea inscrie la orice scoala, problema e ca statul imi impune la ce scoala sa ma inscriu. Asa cum statul imi impune multe alte lucruri.
        Iar dumneavoastra, repet neo-republican stato-minimalist aparati o astfel de abordare…

        • Am criticat de multe ori guvernul, dar nu pot fi ori laie, ori balaie. Cand are dreptate are, cand nu, nu. Nu sunt de acord cu „cine nu e cu noi e impotriva noastra”.

          Va mai explic odata: te poti inscrie oriunde, dar care e regula dupa care unii sint preferati la acea scoala si altii nu? Ca nu avem medie de intrare, nu avem taxe, nu avem nimic. Daca la o scoala f. buna, se inscriu de 5 ori mai multi copii decat locuri existente, date de constructia scolii, care ar fi logica pastrarii a 1/5 dintre ei? Raspundeti-mi dv. acum!

          In cazul in care nr. inscrisilor e mai mic decat nr locurilor, pace si sanatate. raman toti acolo.

          • Pai exact criteriile pe care le enumerati acolo nu au nici o „valoare adaugata” vis-a-vis de trierea potentialilor elevi! Gradul de handicap, faptul ca un parinte lucreaza in invatamant, faptul ca mai are un frate la scoala respectiva vi se par criterii „serioase” de departajare??
            Mai inclinat as fi sa sustin o triere bazata pe un test psihologic care sa determine potentialul copilului!

      • Cat despre presiunile pentru aparitia unor scoli private, cata vreme cele de stat existente functioneaza si ele tot „din banii mei” nu vad de ce as plati suplimentar acest serviciu.
        In schimb pot emite pretentii asupra modului cum mi se presteaza acest serviciu.

        • Am propus ca furnizorii si beneficiarii de servicii educationale sa intre in contract direct, fara intermedierea financiara a statului. Adica, dupa scaderea corespunzatoare a atxelor si impozitelor platite, parintii sa-si achite direct la furnizori cv. serviciilor primite si implicit sa pretinda calitatea pt. care platesc. Cred ca ar fi o masura benefica.

      • Buna ziua,

        d-le profesor,chiar si o parere exprimata,zic eu cel putin decent ( @ e o scapare ) ar trebui analizata si dat un raspuns corect. Cei care poarta dialoguri pe aici nu sunt spalati pe creier.Poate ca multi nici nu acorda importanta ( audienta) posturilor tv la care faceti,justificat,trimitere. Consider ca o retinere a problemelor celor care va sesizeaza anumite nereusite sa zicem,sau scapari in problema dezbatuta,ulterior pusa pe masa colectivului care a lucrat metodologia,urmata de o corectie, este benefica. Tinerii ( parinti ) de astazi sunt mult mai pragmatici; nu au o problema sa se mute dintr-o localitate in alta; socitatile (companiile) isi deschid sedii unde le convine,cauta angajati din tara,pe net;tinerii se duc unde salariile sunt mai mari.Iar o problema ca inscrierea copilului la scoala sa nu fie conditionata neaparat de viza de flotant.Legal,„petentul„ a gresit. Dar copilul ,nu. In acest caz solutia ar fi o adeverinta de la locul de munca.Daca omul nu-si face viza ( poate proprietarul nu vrea sa-l declare; pt.mpozit ) la un moment dat va raspunde in fata legii.
        Si va asigur ,nu numai ca cititor,ca in foarte putine cazuri se intampla sa nu fiti tratat cu politete;si atunci sunt de partea Dvs.

    • @garett. A. situatia inversa e mai acceptabila pt. Dvs: nu mai sunt locuri la scoala de proximitate si sunteti obligat sa duceti copilul la 30 de km? B. in momentul in care sunt 50 de candidati pe 25 de locuri (si daca nu se mai pot FIZIC infiinta clase noi) nu trebuie sa existe un filtru? De ce filtrul inventat de Dvs e mai breaz decat cel existent? C. acelasi algoritm functioneaza din 2005 la clasa I-a si la gradi. N-a zbierat nimeni, oare de ce ?
      PS. se utilizeaza acest pretext pt.a darama in totalitate legea invatamantului (inclusiv cel universitar). De aici urletele lui Marga si ale lui Andronescu desi criteriile din 2004 -aplicate in 2005- sunt exact opera Abramburicai.

      • Un momentul in care va referiti la „urletele lui Marga” sau „Abramburica” orientarea dvs. este deja clara deci e limpede ca veti sustine pozitia actualului guvern indiferent de argumentele pe care vi le-as aduce eu…
        Dar, da, as prefera sa duc copilul zilnic 30km dar sa am garantia ca invata intr-o scoala buna decat sa fiu obligat sa-l inscriu intr-o scoala proasta doar pe criteriul ca e in fata blocului.

    • @Garett, da, fratiare, intii imi inscriu eu copilul la scoala de linga bloc si pe urma veniti voi, fitosii, sa va inscrieti daca mai ramin locuri. Bravo, Funeriu!

  7. „orice subiect este bun pentru demonizarea puterii”

    Exact! Cu riscul insa ca este la fel de bun si pentru demonizarea opozitiei. Depinde de ce parte a baricadei se afla comentatorul.

    • mie mi se pare un PRETEXT (80 de parinti din 125.000) pt. a abroga TOTAL legea invatamantului. PS. Partea de preuniversitar trecuse si de deputati si de senatori asa cum e azi. PS2. aceleasi criterii se aplica si la gradi si la clasa I-a. De ce n-or fi bune? PS3. Ai vrea sa fii in situatia unui parinte care NU gaseste loc langa casa pt. ca acei 80 de parinti ti-au ocupat locul?

  8. Discutia nu trebuie limitata la „procedura de inscriere”.
    Las la o parte problemele de ordin tehnic, pe care, cu o buna organizare, avand si banii necesari, orice director le-ar putea depasi. Eu n-am inteles motivul pentru care micutii vor trebui sa mearga la scoala, in loc de gradinita.
    Cred ca nu de interesul copiilor e vorba. Mai degraba reducerea numarului de posturi sta la baza acestei „manevre”. O grupa de gradinita este compusa din mai putini prescolari decat o clasa de scolari. Implicit, vor fi mai putine invatatoare la clasa zero decat educatoare la grupa mare, pentru acelasi efectiv de copii. Nu cunosc cifrele, dar consider ca „economia” nu justifica chinul copilasilor.
    Dar ce putem face, daca la Ministerul Educatiei lucreaza doar „contabili”? Eu i-as inlocui pe toti din Minister cu oameni cu adevarat competenti, profesionisti din „sistem”.

    • Explicatia: regimul de scoala primara este altul decat la gradinitia. Orar, sonerie, mai multa disciplina, o alta interactiune cu profesorii si colegi. A fost o perioada in care clasa a I-a incepea la 6 ani. Nu s-a intamplat nicio tragedie.

      • Majoritatea psihologilor cu care am discutat sustin ca virsta ideala pt mersul la scoala e cea de 7 ani ,eu personal am mers la 7 ani la scoala .

      • //
        „Interactiune cu profesorii” in clasa zero? Se schimba educatoarea cu invatatoarea, atat.
        Iar „colegi” cu care interactioneaza are copilul si la gradinita.
        „A fost o perioada in care clasa a I-a incepea la 6 ani. Nu s-a intamplat nicio tragedie.” Ce legatura are afirmatia asta cu intrebarea mea? Eu am intrebat de ce s-a decis trecerea copiilor din ultimul an de gradinita, la scoala. Nu cred ca stiti raspunsul. Si nici aia care au decis asta nu-l stiu. Asa zisa „reforma” pe care o laudati in diverse articole e doar o schimbare de dragul schimbarii. Nu e nimic facut cu cap, pe baza unui studiu serios. Aiureala asta serveste,poate, guvernantilor, nicidecum copiilor. Eu am impresia ca i-ati luat locul d-nei Vergu. Cred ca „vanati” un post prin Ministerul Educatiei.
        Nu va obositi sa-mi raspundeti, n-o sa-mi mai pierd vremea sa va citesc „argumentele” si cred ca n-o sa mai citesc vreodata articolele dumneavoastra.

      • Domnule Vlaston! In sustinerea ideii dvs.uitati un lucru f.important.Indiferent de ce ar spune psihologii,clasa pregatitoare reprezinta un lucru total irational si,da,este o adevarata tragedie.Familiile din care provin acesti copii au conditii de viata subliminale.Nu poti face reforma in educatie cu copii infometati,care vad foarte rar fructe si legume proaspete(ca sa nu mai vorbim de alimentele de baza,specifice varstei).Adaugati la toate acestea frigul si conditiile vitrege din scoli si veti obtine un tablou datator de mari sperante privind integrarea lor. Puterea trebuia sa creeze mai intai conditii de viata decente si apoi sa vina cu reformele.Chiar daca nivelul ei de asteptare este”exclusivist”(tamplari,instalatori,ospatari,electricieni),nu trebuie sa fii mare filosof ca sa-ti dai seama de dramatismul situatiei.Se merge pe principiul” decat mult si fara rost,mai bine putin si prost”.Astfel,fara niciun fel de ajutor,Puterea se autodemonizeaza.Este simplu ca”buna ziua!”.

  9. Pentru televiziunile groazei,or fi bune orice subiecte pentru ponegriraea puterii,d’a pentru propagandistii regimului bashitlerist toate metodele securistice sant permise si astfel regimul romanesc devine mai abominabil decat cel nazist.

  10. Ma intreb ce s-ar intampla daca ar exista o institutie gen ARACIS care sa evalueze mass-media si sa acorde o anumita gradatie de incredere.
    Membrii comisiilor ar putea fi junalisti straini de mare prestigiu, care se afla deasupra oricareri suspiciuni de coruptie.
    Si atunci ce are spune un telespectator cand stie/vede ca urmareste cu pasiune o televiziune „fara incredere”?

  11. Intrebare pentru autor: de ce parintii sunt suficient de pregatiti si au expertiza necesara pentru a face parte din Consiliul de Administratie a scolii si a decide in probleme legate de curricula, angajari de profesori etc. dar nu au expertiza si pregatirea necesara pentru a hotari ce e mai bun pentru copilul lor? Va descalificati prin propriile dumneavoastra argumente domnule!

    • Dv. nu intelegeti. Daca 2-3 parinti, membri ai CA, medici, juristi, economisti, pot decide problemele scolii, nu inseamna ca TOTI parintii au studiile si competentele necesare pentru a decide ce este mai bine, educational vorbind, cu proprii copii. Mai ales ca sunt subiectivi, fie ii supraapreciaza, de regula, fie invers.

      • Si cine spune ca acestia (medici, economisti etc.) se vor implica in problemele scolii ca reprezentanti in CA? De regula acestia sunt oameni ocupati, cu venituri substantiale, care nu au timp si disponibilitate pentru asa ceva. Tot aceia care au timp (se subintelege de ce) vor fi cei care au acces dar nu si competenta sa decida in probemele ce privesc copiii (de regula prin favorizarea propriilor odrasle).

  12. Domnule Vlaston, spuneti dv: „Daca 2-3 parinti, membri ai CA, medici, juristi, economisti, pot decide problemele scolii, nu inseamna ca TOTI parintii au studiile si competentele necesare pentru a decide ce este mai bine, educational vorbind, cu proprii copii”.
    Daca inteleg eu bine, e suficient sa vina un parinte fluturand o diploma de economist ca sa aiba prioritate in CA fata de un tata care e sofer, sau o mama ce e vanzatoare. Adica doamna X cu diploma de economista la Spiru Haret e mai competenta ca tanti Y ce a stat in banca ei si nu si-a cumparat o bucata de hartie!
    Pai cum facem? Cerem parintilor sa vina cu diplomele la scoala, sa vedem pe unde le-au obtinut si cand, si cu ce note? Si pe urma, la scolile de la sate, o sa cautati mult si bine parinti cu diplome de doctori, economisti si avocati. Ce facem? lasam doar primarul, preotul si directorul scolii in CA ca ei sunt singurii mai destepti?
    Regret, dar nu inteleg deloc o asemenea logica. Mi se pare chiar jignitoare la dresa parintilor. Adica, daca n-are omul diploma universitara nu e capabil sa faca parte din CA!

    • Nu vreti sa intelegeti. Sunt 1000 de parinti intr-o scoala. Cei 2-3 membri in CA se aleg, nu vin singuri, de catre Cons. Reprezentativ al parintilor. Acesta rezulta din reprezentantii parintilor pe clase. Daca ei, parintii, isi trimit in CA pe cine nu merita, pierderea este a lor. Nu cred ca se va intampla acest lucru, cand miza este asa de mare. Stiati ca profesorii nu au majoritatea in CA? Daca un parinte, fara diplome, castiga increderea celorlalti parinti, va ajunge in CA.

  13. Domnule Vlaston,
    In general cei ce se implica in asemenea actiuni sunt si cei care au mai mult timp la dispozitie. Pe de alta parintii despre care spuneti ca nu au pregatirea necesara ca sa decida ce e mai bun in privinta propriilor copii legat de clasa pregatitoare, nu vad cum ar avea suficient discernamant ca sa decida cei mai buni parinti ( total necunoscuti) ca sa-i reprezinte in CA!
    Cele doua afirmatii ale dvs se bat cap in cap.

  14. Domnule profesor Vlaston,

    Domnul Presedinte Traian Basescu si Partidul Democrat Liberal sunt Dumnezeu pe Pamant. Multumesc Divinitatii ca mi-a fost dat sa traiesc intr-o tara guvernata de Dansii.

    Si dvs. va multumesc ca ii sustineti.

    Toate cele bune,
    Gigi

  15. Domnule profesor,

    Am urmarit cu atentie emisiunea de la RTV, unde, datorita deosebitei „atentii” acordate de realizatorii „profesionisti”, Striblea si Dragotescu, ati fost singurul invitat care a sustinut actuala lege si metodologie de aplicare a masurilor in cazul accederii in clasa pregatitoare si clasa I.
    Toti ceilalti au fost invitati sa va „execute”. Sar peste notorietatea negativa a unor personaje gen dna Abramburica (scuzati-ma, dar nu ma pot abtine!) sau de trista amintire, gen dl Theodorescu. ce reprezinta vremuri de mult apuse. Am remarcat personajul „cetateanul turmentat” ce a trebuit sa mearga in mod expres la o conferinta a unui secretar de stat ca sa inteleaga unde trebuie sa isi inscrie copilul, fiindca vezi Doamne, dansul nu a primit nici o brosura (desi gradinitele sunt pline de ele), nici nu a gasit de unde sa faca download (noi am gasit din prima!!) si nici in emisiune nu era lamurit (e clar ca facea pe naivul, ca sa nu spun altcumva!) unde trebuie sa isi inscrie copilul.
    Va felicit ca ati rezistat eroic, asaltului murdar la care ati fost supus, ca ati expus si argumentat ideile, in mod profesionist.
    Tot acest val murdar de denigrare la adresa actualei legi si metodologii a fost generat de faptul ca, unii cu buzunarul gros ce stau in cartiere rezidentiale gen Pipera sau cei care propaga mita nu isi mai pot inscrie odraslele in scolile asa zis bune (unele chiar sunt bune, de altfel!) datorita a doua lucruri:
    1. Se aplica legea ad literam asa cum era din 2005, in sensul ca, cine locuieste in zona de circumscriptie, scoala respectiva este obligata sa il primeasca.
    2. Exista o aplicatie informatica, de stocare si management al inscrierilor in mod centralizat ce elimina tentativa de frauda (felicitari celui care a avut acesta idee!) si implicit mita.
    Caz concret: o scoala „buna”, ce isi modifica arondarea de strazi in fiecare an si cand mergeam sa imi inscriu copilul, raspunsul era invariabil, ca nu sunteti in circumscriptia noastra (desi stau la doi pasi), in schimb gaseam copii care domiciliau in Pipera, Pantelimon, Tunari etc.
    Inteleg, disperarea parintilor si dorinta lor de a isi inscrie copii la scolile „bune”, disperare ce a dus catre solutia vizelor de flotant (majoritatea acestora sunt acordate dupa perioada de recensamant!) numai pentru a face parte din circumscriptia scolii respective, dar vorba dlui ministru Baba: „nu o sa construim scoli de 200 de etaje pentru a putea satisface integral cererile”. Oamenii nu inteleg ca de fapt scoala, invatatorul, profesorul lucreaza cu „materialul” clientului, in speta copilul respectiv. Parafrazez: „Copilul sfinteste locul!”

  16. Domnule Vlaston,
    Noi discutam aici despre capacitatea parintilor de a decide pentru copiii lor. Si dv folositi doua masuri: pretindeti ca acesti parinti nu sunt capabili sa decida singuri in legatura cu acea clasa pregatitoare pt propriul copil ( daca e potrivita sau nu) in schimb sunt perfect capabili sa decida dintr-o mie de necunoscuti ce parinti i-ar reprezenta cel mai bine in CA!!!!
    Am tot respectul pentru cei 18 ani in care ati fost director de scoala, dar nu vad cum influenteaza acest fapt dubla masura pe care vreti sa ne-o impuneti. Ce stiti mai bine decat noi ca zau ca nu pot pricepe! Vorbim de parinti si acestia sunt aceiasi si intr-un caz si in celalalt. Deci sau sunt capabili de alegeri corecte sau nu?
    Imi pare rau ca insist dar ma deranjeaza aceasta privire dispretuitoare la adresa majoritatii parintilor mai ales privita prin prisma unor diplome de valoare discutabila ( dv ati facut aceasta diferentiere intre parinti aducand in discutie „unii ” parinti” si ” ceilalti”).
    Va multumesc pt lamuriri, sper ca acest dialog sa fie util multor cititori.

    • Sunt parinti si parinti. Nu toti pregatiti, nu toti aerieni. Printre ei, unii de mijloc. Daca un parinte ar decide ca propria odrasla e buna pt. clasa a I-a, dar nici nu vorbeste bine, ce sa faca scoala, sa ia de buna ce zice parintele? Procesul de selectie, la nivelul claselor, apoi la nivelul scolii, din 1000 de parinti, 2-3 care sa intre in CA, nu are acelasi efecrt ca orice proces de selectie? ce dubla masura, ca nu inteleg. Sunt parinti si parinti. Si un proces de selectie. Dupa o sedinta doua cu parintii unei clase, iti dai sema cine vorbeste cu miez, cine intelege problemele scolii si cine nu. Mai clar de atata nu stiu sa explic.

      • 2. Exista o aplicatie informatica, de stocare si management al inscrierilor in mod centralizat ce elimina tentativa de frauda (felicitari celui care a avut acesta idee!) si implicit mita.

        Explicatia vine dintr-un post anterior

      • Sunt parinti si parinti asa cum sunt alegatori si alegatori! Daca incepem sa facem diferite distinctii intre parinti sau intre alte categorii de oameni intram cu gratie chiar in miezul conceptelor fasciste. Daca nu credeti va rog sa va documentati! De ce oare nu ma surpinde?

  17. „Ele erau accesibile doar celor cu bani, relații clientelare, pilelor, intervențiilor de sus, de la Inspectorate sau chiar de la Minister”
    Nu inteleg ,daca „ticalosiile” se petreceau cu stiinta si chiar cu interventia Ministerului de ce credeti ca se va schimaba ceva cu noua lege ??Eu zic ca locurile vor fi ocupate de aceiasi copii ,doar ca parintii vor plati ,probabil,o spaga mai mare !Tipul acesta de abordare denota incompetenta ministerului ,neputinta de a-si controla proprii subalterni …
    O scoala e buna in masura in care elevii sint buni,nu cred ca exista scoli bune cu elevi slabi.Cred ca efectul legii va fi uniformizarea in jos a scolilor .

  18. Domnule Vlaston,
    Multumesc pt raspuns. Nici eu nu stiu cum sa explic ca sa intelegeti dar mai incerc. Multumesc pt rabdare.
    Spuneti dv:
    „Daca un parinte ar decide ca propria odrasla e buna pt. clasa a I-a, dar nici nu vorbeste bine, ce sa faca scoala, sa ia de buna ce zice parintele? ”
    Un asemenea copil nu va face fata si va ramane repetent sau printre ultimii din clasa. Nici un parinte nu doreste asa ceva. De ce ar insista sa-si inscrie copilul daca i se va explica acest lucru, presupunand ca nu-si da seama singur?

    Spuneti deasemenea:
    ” Dupa o sedinta doua cu parintii unei clase, iti dai sema cine vorbeste cu miez, cine intelege problemele scolii si cine nu.”
    Cine isi da seama? Cei care nu au capacitatea sa-si dea seama de nivelul copiilor lor ajung sa discearna cine vorbeste cu miez si cine nu intr-o sedinta cu parintii? Nu pot sa cred: ori ai putere de discernamant ori nu.

    Revenind la clasa pregatitoare, este o idee buna, exista si in alte tari dar nivelul este altul; este de fapt obisnuita clasa intai ( copii invata sa scrie si sa citeasca, nu sa tina creionul in mana), doar ca nu sunt note, doar niste calificative pt a stimula copiii. Departe de nivelul clasei pregatitoare de la noi, din pacate.

    • De ce ar insista sa-si inscrie copilul daca i se va explica acest lucru, presupunand ca nu-si da seama singur?

      ca sa i se explice, cineva trebuie sa vada copilul, sa inteleaga nivelul de evolutie.

      de ce sa ajunga sa ramana repetent, ceeace este un stres extrem?

      cine isi da seama? Sa nu desconsideram parintii intr-atat, unii isi dau seama de limitele proprii.

      • Sustineti cu o usurinta dezarmanta si cu o perseverenta demna de cauze mai bune, idei si argumente contradictorii. Este adevarat ca nu in cuprinsul aceluiasi comentariu. Cand le citesti ai impresia ca au fost scrise de o alta persoana, nu de cea care anterior a sustinut sau argumentat in sens contrar. Dar nu va faceti probleme ca doar ati devenit vedeta!

  19. Domnule Vlaston,
    Inteleg ca sunteti la curent cu situatia scolii si in alte tari. Asa incat stiti ca a repeta o clasa nu este deloc un stress extrem ci doar un lucru de multe ori necesar si se inampla foarte des, cu toti specialistii si toate evaluarile facute. Valabil de la clasa pregatitoare pana la universitate. Numai la noi trece toata lumea si avem niste productii de elevi nemaiauzite.
    Ceea ce nu vreti dv sa intelegi este faptul ca un specialist ce face nu stiu cate zeci de evaluari pe zi in aceasta perioada are toate sansele sa treaca peste detalii pe care un parinte le cunoaste. Ca sa nu mai vorbim de ce specialisti avem noi in pedopsihologie scolara!

  20. Traiesc in Germania, lucrez la o universitate si am copil in clasa a IV-a. Deci cunosc sistemul.

    Aici copiii sunt inscrisi in clasa I la scoala din cartier. Toti copiii din zona arondata trebuie sa primeasca loc la scoala respectiva. Si-l primesc.

    Când dintr-o data numarul copiilor a crescut (in cazul zonei noastre acum un an printr-un cartier rezidential nou, unde, evident, cei care au construit sunt familii cu copii), orasul a gasit rapid o solutie de compromis, timp in care scoala noastra a fost supraetajata si o scoala particulara si-a terminat de construit noul sediu in cartier. Masura s-a luat pentru ca e clar ca timp de cel putin 10 ani de acum inainte populatia scolara va fi mai mare.
    Pe perioada compromisului nu s-au acceptat copii din alte cartiere la scoala noastra.

    Daca parintele din Germania nu doreste la scoala din circumscriptie, isi inscrie copilul (si) in alta parte. Acolo intervin exact criteriile de selectie pe care le fosoleste si Ministerul Educatiei, iar daca e o scoala de fite (gen: invatamânt bilingv), se da un test de admitere.

    Toti copiii care merg la scoala trebuie sa treca prin evaluarea psihopedagogica, pe care o face medicul de la inspectia scolara oraseneasca.

    Cu alte cuvinte, in România tocmai se face ordine, si ordinea deranjeaza pe cei invatati sa reprezinte ei exceptia. Presupun ca intregul scandal e generat de parintii bucuresteni cu case in Pipera, Voluntari, Otopeni etc., dar doritori sa-si dea odrasla la scoli bune din Bucuresti. Mai bine s-ar preocupa de crearea unor scoli bune acolo unde locuiesc ei.

    Si inca o informatie despre mine: am mers la 6 ani si 2 luni la scoala arondata si nu regret.

  21. In cele mai multe tari europene de stat, copiii sunt repartizati dupa acest criteriu geografic. E normal, natural si toata lumea accepta. In diverse situatii se accepta si inscrierea altor copii, dar numai intr-un numar limitat si cu motive foarte serioase ( de exemplu un copil foarte bun ce ar trebui inscris intr-o scoala cunoscuta ca fiind cu probleme). Cine nu vrea, sau se muta ( dar pe bune, nu doar pe hartie) in cartierul unde sunt scoli ce considera el ca sunt bune sau isi inscrie copilul la o scoala particulara.
    In nici un caz nu se merge pe aceasta idee de a suplimenta cu 5sau 10 clase o scoala considerata buna. Un om ce gandeste rational intelege de la inceput ca asa ceva nu e posibil, pastrand nivelul scolii! De unde iei personal bine pregatit ca din cate stiu toata lumea se plange ca in invatamant merg doar cei ce nu alta alegere, cu mici exceptii care in nici un caz nu-ti pot asigura aceasta alegere? De unde atatea sali? In plus acesti copii vor continua scoala tot acolo, nu?
    La anul va fi vorba doar de cateva clase suplimentate care vor continua, dar anul urmator ce se va intampla?
    Sunt multe intrebari la care cei din minister evita sa raspunda. Clasa pregatitoare nu e numai la anul si se pare ca se uita.

      • locuiesc in Finlanda, am si eu un copil care va merge la pregatitoare din toamna. Ce vreau sa punctez, aici majoritatea claselor pregatitoare se tin in gradinite cu o educatoare special pregatita pt aceasta grupa. Exista insa si clase pregatitoare care se organizeaza in scoli, dar specific, acestea sunt amplasate in corpuri separate de cele unde sunt elevii mai mari ei si clasa I fiind intr-un corp cu intrare separata si curte separata, in plus au supraveghere permanenta la iesirea in curte la joaca.

  22. O singura observatie – „existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învățământ” – se justifica doar daca acel parinte lucreaza in acea unitate scolara si nu la Cucuietii din Deal , pentru ca altfel suna a discriminare crasa.

  23. daca scoala de langa mine e slaba, ma puteti condamna sa le fac normele cadrelor didactice si sa ne sacrificati copii doar pentru simplu motiv ca sunt cadre didactice si manageri slab pregatiti, dar cu circumscriptie mare ?

  24. Din respect minim pentru mine, nu ma uit la RTV si Antene; aud din relatari in ce hal au ajuns!
    Eu vad inscrierea in anul pregatitor ca un fapt decisiv pentru modernizarea Romaniei;
    Sa ma explic: am o nepotica de 6 ani (impliniti in decembrie)care a fost foarte bucuroasa si mandra ca a terminat cu gradinita si ca acum e la scoala, in primul an „Au revoir, garderie” obisnuia sa spuna- precizez ca este in Quebec-are un program divers, cu activitati de cunoastere generala, de exemplu-„je connais mon alphabete”, despre natura, etc dar mai toate bazate pe stimularea personalitatii elevului! M-am bucurat ca, prin determinarea unui ministru de exceptie, aceste lucruri se vor intampla si in Romania!Eu vad metodologia de inscriere ca o dovada de democratie;va imaginati ca celor din vilele-de regula de la marginea oraselor, care-si aduc copiii la scoala in Jeep-uri, nu le convin scolile de cartier,vor ocupa in integralitate asa zisele scoli bune din centru, in timp ce copiii din blocurile adiacente acestor scoli, vor ramane pe dinafara!E corect sa se intample asta?Felicitari si multumiri domnului profesor Vlaston pentru curajul si implicarea in clarificarea problemelor educatiei, tinand piept cohortelor de nemernici si inamici ai progresului scolii romannesti!

  25. Chiar vi se pare Lucian Duta un personaj care merita aparat?! „Nesimtit” cred ca i se potriveste, nu si „dobitoc”; mai degraba „nemernic”.

  26. @Victor: Regret sa te dezamagesc dar nu sunt „fitos”, nici macar nu am copii de inscris la scoala. Pur si simplu, spre deosebire de multi dintre compatrioti, nu dau din coada de bucurie cand statul imi pune parinteste mana pe crestet si ma asigura de bunele sale intentii! Dpmdv singurul rezultat al masurii asteia va fi scaderea generala a calitatii, si a acelor scoli bune care vor fi napadite de elevi mediocri dar norocosi prin prisma localizarii geografice in vecinatatea lor, sau admisi pe baza unor criterii cep putin discutabile, iar acei copii cu potential vor fi plafonati de obligatia de a fi inscrisi la o scoala proasta dar aflata in imediata vecinatate. Loose-loose. Iar problema e ca acesti copii sunt cetatenii de maine…

    • Imi pare rau, dar aveti pareri de un elitism cam dubios. Spuneti ca scolile „bune” or sa fie napadite de copii prosti, care au norocul ca stau „in zona”. Asta in loc sa fie napadite de copii „buni”. Dar cine stabileste asta? De ce saracul si prostul ala care locuieste in zona nu are dreptul sa se duca la scoala cea mai apropriata de el? Pentru ca e prost si sarac si scoala aia e prea buna pentru el? Nu zau? Sigur nu stati in Pipera? : )

      Eu chiar va cred ca nu aveti copii si vi se pare ca statul face el niste alegeri si nu e ok asta. Dar pana la urma ajungeti la argumentele unuia din Pipera: „eu am jeep si bani si casa, de ce sa nu aiba loc copilul meu la scoala X din oras si sa aiba amaratul aia de sta langa scoala? Si mai e si prost, stiu eu sigur asta.”

      Vad ca nu intelegeti ca e o chestie de aritmetica: daca o scoala are 50 de locuri si vin 100 de cereri, apoi e obligatoriu sa faci o selectie. Si trebuie niste criterii. Cu asta sper ca sunteti de acord, caci altfel nu se poate. Criteriile alea din lege sunt de bun-simt: cei din zona, cazurile sociale, cei care au deja frati in scoala. Poata doar chestia cu copii de cadre didactice sa fie discutabila.

      Cu ce vrei sa inlocuiti aceste criterii? Cu cele existente acum? Sa vi le spun eu pe alea de acum: sute de euro plasate la directoare si/sau invatatoare, pile tari in inspectoratele scolare, varianta mixta (spaga+pile), etc etc etc Cam asa merge acum cand e vorba de scoli socotite mai bune. Si ma refer strict la clasa I-a.

      Si, inca ceva, va spune cineva care are copii mici in scoala, pe care i-am lasat la o scoala normala de cartier: ce Dumnezeu asteptati sa faca in clasele I-IV? Integrale, derivate, sa proiecteze rachete intercontinentale? Invata bastonase, betisoare, sa scrie, sa inmulteasca numere, geografia patriei si alte cele. Pur si simplu discutam aici de o perspectiva gresita. Sunt mult mai importante clasele 5-8, si mai important liceul, si mult mai importanta facultatea, daca copilul poate sa o faca. Acolo sunt importante alegerile facute. Noi ne agitam ca pepsiu-n pahar cu cine face bastonase copilul in clasa I-a.

      Si inca una si ma duc: cine vrea poate sa studieze rezultatele la concursurile scolare in clasele mici (I-IV) la concursuri precum Euclid, Arhimede, Cangurul lingvistic, etc etc etc pentru Bucuresti. Caci sunt online.

      O sa ramana poate uimit vazand de la ce scoli vin elevi cu rezultate bune: si din Titan, si din Drumul Taberei, din Lacul Tei, din Militari, etc etc etc. Vedeti ca nu e chiar asa mare sfaraiala sa iti dai copilul in clasa I-a la Jean Monnet. Si cred ca nici macar in clasa-a a 9-a :)

      • Iarasi regret sa dezamagesc (deja devine un cliseu!) dar nici nu sunt „elitist de Pipera” si nici nu m-am nascut with a silver spoon (nu stiu o zicere autohtona echivalenta, sorry!)
        Am crescut, si locuiesc in continuare, intr-un oras muncitoresc, am facut scoala, pe vremea cand inca se facea, intr-o „generala” obisnuita, de cartier, fara pretentii de fite. DAR, asa cum am spus mai sus, am avut norocul de a sta pe partea „norocoasa” a strazii, cea care nu mergea la „scoala de tigani” de pe partea opusa a strazii! Scoala in care se facea orice, numai invatamant nu! Eu am facut facultatea, altii, de o seama cu mine si din acelasi cerc, au facut „facultati de renume”, chiar in mai multe sentinte…
        Nu spun ca nu a contat si aia 7 ani de acasa pe care ii aveam (si care apropo se anuleaza, din ce am inteles :) ) dar intotdeauna conteaza si mediul. Ori in cazul unor copii de 6-7 ani, aruncati intr-un mediu gresit influenta poate fi hotaratoare.
        Spuneti de criterii obiective, chiar vi se par criteriile enuntate ca fiind obiective?? Situatia parentala primeaza in fata potentialului copilului? Il admitem la Oxford, chiar daca e bata, doar pentru ca provine dintr-o familie monoparentala?? Sau faput ca are un parinte in invatamant garanteaza potentialul unui copil?
        Am enuntat un criteriu pe care personal chiar il consider obiectiv: o simpla testare psihologica, facuta cu simt de raspundere, nu „romaneste”, ar putea stabili cat de predispus este copilul la a face fata unor exigente sporite.
        Nu pun problema la modul „scolile de centru sunt mai bune decat cele de cartier” ci pun problema ca si la o scoala „medie” de cartier nivelul va scadea inevitabil daca vei inscrie copii de-a valma doar pe criteriul vecinatatii.

    • @Garett, regret sa te dezamagesc dar esti de mingaiat pe cap. Cine stabileste ca un copil „are potential”? Directiunea in functie de marimea spagii data de parinte?

  27. De ce nu se aplica regula potrivit careia finantarea urmeaza elevul din anul scolar 2012-2013? Care este motivul amanarii?
    Cred ca ar trebui ca acesta regula sa se aplice sub forma de vaucere, respectiv fiecare parinte sa primeasca un vaucer cu valoarea finantarii anuale si sa se duca cu el la ce scoala doreste, in special la scoli private. In acest fel s-ar stimula o reala concurenta intre scoli pentru calitate. Sau efectul va putea fi invers, tipic romanesc. Va scadea foarte mult calitatea la scolile de stat prin migrarea profesorilor catre cele private care vor da salarii mai mari, astfel incat pentru o scoala buna va trebui sa scoti in continuare bani seriosi din buzunar, iar povestea cu invatamantul gratuit va ramane doar un banc prost. Asa se intampla cand amesteci idei care nu sunt compatibile si cand ignori o realitate evidenta, respectiv subfinantarea cronica a invatamantului preuniversitar, fara a mai vorbi de perpetua reforma curiculara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro