joi, martie 28, 2024

Victor Ponta, imaginea esecului


Esecul motiunii de cenzura si a mitingului, presupus a speria parlamentarii puterii, consfinteste acum ceeace multi banuisera de la inceput: Victor Ponta este imaginea esecului, a infrangerilor, a compromisurilor si a umilintelor.

A anuntat cu o zi inaintea votului ca-i lipsesc 3,4 voturi, ca sa treaca motiunea. Iar in ziua motiunii ca s-au strans toate voturile necesare. Un bluff, nu era nimic adevarat. Vise politice.

A declarat in ziua mitingului ca “Jandarmilor li s-a spus ca astazi va fi o lovitura de stat. Li s-a dat munitie. Fac un apel sa inteleaga ca nu trebuie sa faca ceea ce le spune Basescu, asa cum n-au facut nici cand le-a spus Ceausescu sa traga in oameni. Este foarte grav ce se intampla. Credem in continuare ca democratia poate fi salvata. Ne aflam intr-un moment prin care Romania n-a mai trecut din decembrie 1989″.

O declaratie iresponsabila, care daca ar fi fost luata in seama de cei din piata, manifestanti si forte de ordine, s-ar fi lasat cu lupte de strada. Noroc ca nu pune multa lume pret pe spusele lui Ponta.  Iar din cei 80.000 de mitingisti promisi s-au adunat pana la urma vreo 30.000, dintre care 20.000 erau sindicalisti si doar 10.000 membri PSD. Din toata tara.

A tratat de sus PNL si pe Antonescu. Le-a transmis ca mai intai “sa omoram ursul, apoi vedem ce facem cu blana”. Premonitie. S-a dovedit ca se certau pe blana ursului din padure. Cand Antonescu a propus cateva nume de premieri si ministri, o comisie comuna care sa articuleze un program comun minimal, Ponta l-a tratat cu superioritate: “punem motiunea dupa congresul nostru”, care va da lumea pe spate prin calitatea programelor si ideilor. Programe  de un populism respingator, fara legatura cu lumea reala in care traim, mizand pe naivitatea unui electorat credul si usor de aburit. Sa te lasi pacalit de niste sondaje platite de tine, care iti arata partidul la cote ametitoare, iata o dovada pura de infantilism politic. Si a urmarilor   puterii cazuta in bratele unui om tanar, nepregatit filozofic pentru o astfel de incercare.

Eroarea politica a “carlanului fara minte” s-ar putea dovedi fatala in primavara, cand, odata cu posibila accedere a lui Vasile Blaga la conducerea PD-L, relatiile dintre PNL si PD-L s-ar putea debloca, in vederea alegerilor din 2012. Si atunci, PSD va avea in fata o perspectiva sumbra: inca 4 ani in opozitie. Din cauza  “carlanului” care ii conduce.

Continutul motiunii de cenzura a reprezentat un amestec gretos de promisiuni fara acoperire, pamflet politic, diatribe de mahala, minciuni flagrante, fara solutii fezabile, validate de specialisti romani si straini. In ideea ca laboratoarele din Kiseleff bat orice institutie de analiza si prognoza economica. Doar ca n-a crezut nimeni asa ceva.

Cine da o sansa cat de mica unei guvernari PSD-PNL? Eventual cei aterizati in Romania din alte planete. La noi, guvernele de coalitie n-au prea functionat pana in prezent. Nu s-au inteles ele PD-L si PNL, ambele cu programe de dreapta, cum sa se inteleaga PSD cu PNL, cand au programe care nu se pupa de nicio culoare? Nici macar in punctele neesentiale. Cand se dispretuiesc reciproc si cand fiecare dintre cele doua partide isi doreste rolul de vioara prim-solista. Cand Ion Iliescu il califica pe Antonescu drept “superficial si aventurier”.

Lui Victor Ponta i-a mai venit o idee. Sa amane discutarea si aprobarea in Parlament a bugetului pe 2011. Dupa principiul: cu cat mai rau va fi Romaniei si romanilor, cu atat mai bine pentru PSD. Pentru sansele sale electorale. Ar functiona,  daca intreaga Romanie ar fi o gradinita, cu Victor Ponta in post de educatoare. Dar nu este cazul.

Asa incat Victor Ponta a inceput cu stangul. Prima actiune de amploare organizata in calitate de lider al PSD s-a dovedit un mare esec. Din colaborarea cu PNL s-a ales praful, impingandu-i pe liberali, aproape sigur, in bratele lui Vasile Blaga. Congresul PSD a aratat un partid care nu a invatat nimic din esecurile electorale repetate, din 2004 si 2008. Discursul public ramane cantonat in zona promisiunilor utopice, fara baze economice, fara ancore in realitatile economice si proiectele Uniunii Europene.

Am mai scris candva ca PSD va plati nazbatiile lui Victor Ponta. Cu inca 4 ani de opozitie, fara acces la borcanul cu mierea bugetara si la bazinul de functii publice. Pana la urma fiecare partid are conducatorii pe care ii merita.

Distribuie acest articol

62 COMENTARII

  1. am spus in dimineata motiunii ca-i o zi decisiva pt Po(a)nta :)
    Am spus ca in conditiile in care, mitingul este sub asteptari, nu se isca scandal si pica si motiunea, acest „carlan” este terminat politic.
    Acum nici alegatorii fideli psd, tinuti de ilici, nu-l mai cred pe acest adolescent visator. Nimeni nu se mai poate baza pe el. Nici macar „mogulii” din spate. Or sa-l arunce ca pe un mar stricat.
    De altfel am spus de la alegerea lui ca presedinte PSD ca e palaria prea mare pentru el.
    Ce a invatat de cand este presedinte PSD este sa-si dezvolte un vocabular de mitocan. Nimic altceva. Nu a luat in seama nici ce spunea Iliescu.

    Daca base schimba al treilea presedinte PSD de cand este presedintele tarii inseamna ca PSD-ul inca nu i-a gasit „nasul” lui Base :)
    Pe teava asteapta Oprescu. Urmatorul la rand :)

    • Eu nu inteleg de ce toti o iau razna cind ajung presedinti la PSD. Geoana, inainte de a fi presedinte PSD, parea oarecum rezonabil. Nu deborda el de inteligenta, da’ macar parea un tip decent. Cum l-au facut presedinte, cum a inceput sa calce-n strachini.
      Ponta, la fel, o mai comisese el si inainte, doar daca ne amintim de celebra declaratie de la prezidentiale ca „ai lor au furat mai mult”, da’ parca era totusi rational. Acuma se comporta ca o maimuta scapata de la gradina zoo. De ce trebui sa creeze asteptari atit de mari in privinta reusitei motiunii? Nu era mai inteligent daca spunea ca s-ar putea sa fie surprize? Si atit? De ce a declarat ca jandarmii au glont pe teava? Sau ca la miting au fost 100.000 de oameni cind pina si babele care-i idolatrizeaza pe Iliescu au vazut ca erau cel mult 30.000, cu indulgenta? Cum de un om care totusi nu-i prost poate sa-si punba sie insusi atitea piedici? fara sa-l oblige nimeni si nimic???

      • Asa se intampla cu oamenii care se cred semizei, odata ajunsi in oarece functii de conducere. Iliescu a fost mai sobru, nu se credea Mesia si adatorita faptului ca vazuse ce-i cu functiile astea: cand te ridica, cand te coboara!

        • Mie incepe sa-mi fie dor de PNL-ul lui tariceanu sau de PSD-ul lui nastase. Au amindoi bubele lor mari de tot, dar macar erau predictibili. Astia doi decuma imi creeza imaginea unor adolescenti care adopta comportament teribilist din nevoia de a impresiona, de a fi bagati in seama…

    • Cred, sau mai bine spus sunt convins, ca ei sunt imaginea eşecului României în drumul Ei spre „mai bine” decât imaginea eşecului lor ca partid. Cred ca nici măcar nu m-ar fi deranjat prea tare ultima situaţie pe când prima nu numai că mă deranjează ci mă afectează direct. Şi poate că nici asta nu ar fi de nedepăşit din punct de vedere psihologic dar ce facem cu viitorul copiilor, nepoţilor şi urmaşilor noştri.

      Ce o să le lăsăm moştenire lor?

      Asta-i cu adevărat un mare deranj.

  2. Stimate domnule Vlaston
    observatiile dumneavoastra sunt corecte si oportune, insa as fi apreciat si o exprimare corecta. „Datorita “carlanului” care ii conduce.” Corect ar fi fost „din cauza carlanului…”.

  3. Buna ziua.
    Cu Ponta este clar dar vad ca vorbiti de Blaga in final ca despre o certitudine, ma rog, cvasi. Ma indoiesc, dar nu face obiectul discutiei de azi.

    • Blaga pare singura persoana din PDL care are imagine buna si in partid, si la TV, si la partidele de opozitie. Ar mai fi cumva si primarul ala de sector, imi scapa numele, dar ala nu prea pare dispus sa se bage in lupta. Nu vad pe altcineva credibil cu care PDL sa se poata afisa la alegerile din 2012. Eu as paria pe un PDL cu Blaga propus ca premier si baconski la prezidentiale in 2015

  4. Un articol mai plin de adevar despre acest lider de partid nici ca se putea. Sincere felicitari! Problema e daca il citesc si cei mai cu glagorie din PSD. Ma indoiesc insa ca vor accepta asemenea adevaruri mai degraba cred ca va vor injura printre dinti. Acest Ponta este un pericol public. Actiunile sale nu mai sunt de mult politice. Sunt actiuni de destabilizare si de incitare a maselor impotriva ordinei de stat. S-a folosit de nemultumirile bugetarilor si de cate ori a avut ocazia i-a indemnat pe acestia la actiuni dintre cele mai periculoase. Ma refer aici la mitingurile organizate si sustinute moral si material din ultimele zile culminand cu mitingul din ziua motiunii despre care nu s-a sfiit sa afirme ca va fi sfarsitul acest guvern ce va fi rasturnat prin forta, ba chiar s-a pus in fruntea unor oameni care in mare parte nici nu stiau ce cauta prin acel loc. Eu nu cred ca orice declaratie a unui om politic trebuie sa fie automat considerata drept discurs politic. Ar trebui sa existe o granita care sa nu fie depasita. Pentru ca de bun simt si sapte ani de acasa nici nu poate fi vorba nici in cazul Ponta nici in cel al lui Antonescu, urmati indeaproape de o pleiada intreaga de PSD-isti si PNL-isti care inafara de jigniri, etichetari si injurii nu cred ca mai au altceva in vocabular. Ne-am pricopsit Domnule Vlaston cu o clasa politica infantila si in multe cazuri iresponsabila!

      • Poate ca asa ar spune unii. Numai ca ar fi un adevar spus doar pe jumatate. Multe dintre aceste creaturi politice au ajuns in parlament datorita unei legi struto-camiliste a uninominalului nasita de campionul democratiei romanesti sef la Pro-Democratia si aprobata cu ardoare de Tariceanu pe atunci Prim Ministru. Daca legea aceia nu ar fi fost, liberalii nici nu ar fi accedat in parlament, inclusiv liderul lor Crinut. Asa ca in mare parte s-au propus pe liste drept candidati si s-au si ales. Stiti hazul de necaz al taranului roman de dupa aleferile di 46: Foaie verde de cicoare votai ochi si iesi soare, Cam asa s-au intamplat lucrurile si in 2008. L-am votat pe Gheorghe in circumscriptia mea si a fost trimis in parlament Vlaston care a obtinut un numar mai mare de voturi in alta circumsriptie? ? ? Ce e aia vointa a populatiei locale care l-ar fi vrut pe Gheorghe? Vlaston e de-al nostru, baiat bun deci . . . Culmea e ca acea lege este inca agreata de politicieni si desi se fac declaratii ca trebuie si va fi schimbata pana acum nu am auzit de schimbari majore electorale. Poate nu sunt eu informat. Poate!

    • clasa politica nu intelege nici capitalismul,nici UE,nici etc. Au invatat politichie unii dela altii si mai ales de la mentori legati doctrinar de Stefan Ghweorghiu. Propun solutii sociale si economice ca si cum ar mai fi granite catre UE, ca si cum ar fi stapani peste mari firme,ca si cum romanii s-ar informa din presa „de partid”.

  5. O guvernare PSD-PNL nu e imposibila. Articolul porneste de la premisa ca ar fi necesar un program de guvernare comun. Dar PSD si PNL ne-au demonstrat ca pot colabora foarte bine fara asa ceva, cand o cer interesele. Daca imi aduc bine aminte, prima lor colaborare dateaza din 1992. PNL a sustinut PSD din 2000 pana in 2004. Apoi PSD a sustinut PNL in 2007 si 2008.

    • orice guvernare e posibila, cu conditia sa vina cu un program economic ce garanteaza incadrarea in NOILE regului UE privind deficitul. Nici programul PSD nici cel al PNL nu duc altceva decat la deficite CERT marite in speranta IPOTETICA ca va fi mai bine, fara a se preciza cand. In plus, cele doua programe sunt contradictorii in destule puncte. Cu alte cuvinte, intre dorinta si puterinta….

  6. Cu Ponta sau nu – PSD a demonstrat ca e partidul „care face”, as opposed to PDL, care e partidul „care tace”.
    Daca nu i-a iesit partea cu motziunea, lui Ponta i-a iesit in schimb partea cu auto-izolarea PDL-ului „la putere”, adica chiar in exercitiul puterii si pe serviciul lui Basescu.
    De data asta PDL-ul n-a fost izolat de altii, ca in 2008, ci s-a izolat singur de populatie. Nu stiu dac-a mai existat vreodata in ultimii 20 de ani, un partid atat de rupt de populatie pe cat este PDL astazi.
    Nici PSD n-a reusit o astfel de performanta in 2004 cand era numit partidul „arogant”.
    Ponta a creat deci diferenta pozitiva capitala dintre PSD si PDL: a devenit „imaginea” insasi a acestei diferente.
    A razbunat nodul in gat si tacerea penibila a lui Geoana din confruntarea cu basescu.

      • Nu numai, dle. Vlaston. N-a impiedicat nimeni PDL-ul sa aiba un dialog cu partea cealalta care „munceste”, sau care vrea pur si simplu sa munceasca – dar nu are unde.
        Dupa cum nicio lege n-a impiedicat PDL-ul sa-si faca „moguli” care sa-i promoveze politicile corecte – asa cum Vantu promoveaza strategiile PSD-ului.

        PDL nu are niciun dialog cu populatia – de oricare parte ar fi ea – nu din cauza politicilor ec. corecte sau a mogulilor PSD-ului, ci pur si simplu pentru ca PDL e un partid care nu reprezinta pe nimeni.
        PDL nu stie sa-l „reprezinte” decat pe Basescu.

        • Uite, eu sunt din partea care munceste si n-am simtit nicio nevoie de dialog cu guvernul. Inseamna ca guvernul e rupt de mine?

          • Inseamna ca asta e guvernul perfect, si dintre toti romanii, numai tu si PDL sunteti convinsi de lucrul asta. Foarte bine pentru tine.

        • Si „dialogul” este suficient sa aduca mancare si joburi? Cei care asteapta dialog ar face bine sa-si deschida o firma sau sa plece la munca afara. Din dialog nu se pot castiga bani. La ce ar folosi sa ne plangem de mila unii altora? Chiar nu inteleg. Noi purtam aici un dialig, dar nu de la guvern la guvernati. Doar sa ne limpezin ideile.

          • Dle. Vlaston

            Faceti dvs. un exercitiu pedagogic aici, si incercati sa-i explicati unui bugetar somer fara niciun fel de cunostinte de antreprenoriat, cum sa-si deschida o firma, cu ce bani – si mai ales in ce domeniu.
            Cu exemple pe intelesul tuturor.

            Fiti sigur ca daca PDL-istii ar fi fost astfel de oameni, ori nu se faceau membrii de partid, ori erau capabili pana acum sa inteleaga ce trebuie facut pentru economie – in loc sa culpabilizeze populatia ca „nu vrea” sa munceasca si ca asteapta pomeni de la stat.

          • @Andra
            Ajungem la miezul problemei. Cine este vinovat ca exista oameni fara cunostinte de antreprenoriat, cu competente sa se angajeze la privat sau in UE, cu meserii de mare cautare, sudori, mecanici, instalatori? Statul? Ca nu i-a luat sa le dea mura in gura o meserie? Va contrazic cele 3 milioane de romani care si-au luat lumea in cap, unii si familiile si si-au facut un rost acolo unde se munceste si munca e platita la justa valoare.

          • Aveti dreptate, asta e miezul problemei. El arata ca romanii vor sa munceasca pt. ca statisticile spun ca romanii muncesc enorm de multe ore pe zi comparativ cu europenii, dar cu productivitate mult mai mica (deci culpabilizarea PDL-ista e cu atat mai insultatoare).
            Numai ca in Romania romanii obisnuiti nu stiu sa faca afaceri, iar cand se duc in strainatate nu se duc sa faca afaceri, in general, ci se duc tot ca sa se angajeze la patron, iar dvs ii trimiteti in strainatate unde deja somajul e de multe ori mai mare decat in Romania.

            Asta e perspectiva pe care o ofera PDL-ul unei populatii care ar vrea sa munceasca dar nu are unde. Dialogul ar insemna sa stii cu cine vorbesti, iar eu tocmai v-am explicat cine sunt cei cu care PDL-istii nu-au-ce-sa-vorbeasca, pentru ca nu PDL-istii nu „reprezinta” pe nimeni.

            Ca sa inchid discutia si ca revenim la topic, sunt sigura ca PSD-istii si Ponta vor sti sa vorbeasca si despre asta, pentru ca vasile dancu nu este sebastian lazaroiu :) Probabil insa ca nu vor vorbi acum ci mai tarziu, cand situatia va deveni mai albastra decat este azi.

          • @Andra
            Nu PD-L sau oricare alt partid ofera perspective cetatenilor, decat in mica masura. Si le ofera singuri, pe cat pot si vor. Ca nu poate munci un guvern in locul a 20 de milioane. De cand cu UE e si mai simplu. Au acces intr-o piata a muncii imensa, daca le lipseste „dialogul” cu propriul guvern. Asa cum au facut 3 milioane de romani. Ce le-a fost si lor greu, e adevarat. Multi au iesit insa la liman. Au strans bani si si-au deschis afaceri. Doar un exemplu: piata de constructii de la Milano si imprejurimi este dominata de firme cu proprietari romani.

        • @Andra
          Nimeni nu spune ca e perfect, dar depinde de asteptari. Daca prin guvern perfect integeti pe acela care da oamenilor de mancare si slujbe, n-o sa-l gasiti nicaieri pe lumea asta.

        • 33% din americani nu stiu cum il cheama pe presedinte, ca sa nu mai vorbesc despre ministri. Asta ii face peamericani mai putin democratici sau guvernul mai izolat.Ei cred, pe buna dreptate,ca guvernul cu cat e mai putin implicat cu atat e mai bine. La noi, milioane de persoane vor „sa ni se dea”. Si nu doar de la guvernul Boc incoace.

          • 33% din americani nu stiu cum il cheama pe presedinte, ca sa nu mai vorbesc despre ministri. Asta ii face pe americani …

            nu, asta ii face pe americani mai increzatori in ordinea de stat decat romanii.

            eu spuneam ca la noi e exact invers: guvernul PDL habar nu are si nici nu vrea sa stie cine sunt si ce vor romanii pe care-i guverneaza.
            Un cetatean care are incredere in stat nu e „izolat” de stat si de guvern, chiar daca nu stie care-i numele ministrilor.
            In USA, increderea si supunerea fata de autoritate si fata de ordinea de stat sunt o realitate construita pe experienta proprie a fiecarui cetatean – si nu un produs media ca in Romania, aflat exclusiv in posesia televiziuniulor de partid, care-l pot atribui sau retrage unui guvern sau altul exclusiv dupa cum bate „vantu”.
            PDL nu va fi niciodata capabil sa construiasca o guvernare de „autoritate”, de aceea e si asa de usor s-o sufle vantu.

        • andra draga eu is convins ca un medic sau un profesor si-ar gasi de lucru oricand,in afara meseriei lor !
          mai nasol e de cei „nascuti”pentru birou (care sant si plini de diplome-fara nici un fel de cunostinte ! ) pe care taticu,sau unchiu i-a angajat la birou si au impresia ca statul le e dator cu salarii grase !
          astia TREBUIE SA DISPARA de acolo ! sant umpluturi-se poate si fara ei !
          astia trebuie sa se recalifice din meseria de birouar in orice altceva util,de preferinta productiv !
          uite asa bugetarii ramasi (aia buni ! ) ar putea avea salarii MAI MARI !
          de ei avem nevoie !

          • Am scris de 100 de ori sa se aplice si la buget principiul sfant din privat: mai putini salariati, mai multa munca, salarii mai mari. Nimeni nu vrea sa auda. Era suficienta alocarea banilor global, dupa criterii transparente, nu salarii individuale. Replica ca se produc abuzuri, e contracarata de faptul ca si asa se produc si chiar mai mari: unii care taie frunze la caini si incaseaza salarii.

          • Pai cred ca si ei ar fi foarte bucurosi sa „dispara” de acolo ca sa nu mai dea dureri de cap PDL-ului si nimanui, cu conditia sa aiba unde sa se duca.
            Somajul e 10% in Europa, iar in Romania romanul obisnuit habar n-are sa faca afaceri. Statisticile spun ca maxim 2% din populatia ocupata are o afacere proprie, restul lucreaza in companii straine private care in general aduc 80% din veniturile la bugetul Romaniei. Deci nici macar veniturile la bugetul romaniei nu e facut de inteligenta de afaceri romaneasca.
            Ergo, oamenii n-au unde lucra, au credite si rate la banci, iar stiinta de a face bani prin afaceri cinstite lipseste cu desavarsire intre oamenii obisnuiti – adica la majoritatea romanilor.
            daca nu ma crezi pe mine, cere-i lui V. Dancu sa-ti arate datele statistice.
            So – culpabilizand romanii „ca nu muncesc:”, guvernul asta practic se injura singur.

          • @andra
            sa le spuna la tati si la unchiu sa-i duca de manuta la „privat”la fel cum i-au dus la stat !
            sau privatul n-are bani pentru taietori de frunza la caini,ca statul ???

          • @andra
            Pot repeta de o mie de ori. Cetatenii sunt datori sa-si asigure un nivel de trai decent, nu statul. In conditiile in care piata muncii a expandat l anivelul UE, nu mai exista nicio piedica pentru cine vrea sa-si asigure un trai decent in 27 de tari.

            Aste e greseala, sa stam cu mana intinsa la statul condus de PD-L sau de oricare alt partid. Pomana contra voturi. Trebuie sa iesim din paradigma asta cat mai e timp, cat mai repede cu putinta. Inainte de a ne scufunda.

          • Dle. Profesor,
            Va datorez foarte mult respect pentru tot ce ati scris legat de educatie, democratie si de multe altele, si astept mereu sa va citesc cu nerabdare. Dar dati-mi voie ca aici sa nu fiu de acord cu dvs.
            Obligatia cetateanului de a-si asigura singur un trai decent e aplicabila numai in tari cu economie de piata functionala si cu democratie si justitie adevarate.
            Unei populatii abia iesite din comunism – cum sunt romanii – fara cultura afacerilor, care nu se poate baza nici pe libertatea pietei, nici pe aplicarea legilor, nu-i poti spune: „ia-ti soarta in mana si fa ce vrei cu ea”.
            Poti cel mult sa-o inveti cum sa faca afaceri, sa-i garantezi aplicarea legilor si libertatea pietei, si abia apoi sa-i reprosezi ca n-a facut nimic ca sa-si asigure „traiul”.

            Dvs. ii trimiteti pe romani in Europa sa fie acolo tot un fel de cersetori un pic mai spalati, sa lucreze tot la patron pt. un salariu de nimic – adica sa lucreze tot ca „angajatul” cuiva, un fel de stat, doar un pic mai „generos” decat guvernul PDL.
            Toma, mai sus, ar vrea si el tot cam asa ceva: sa-i duca mami sau tati de manutza sa se „angajeze” la patron.

            Nu va trece niciunuia dintre dvs. prin minte ca un roman s-ar presupune ca trebuie sa stie sa munceasca pentru el – nu pentru patron sau stat.
            Ori, daca nici dvs. nu va trece un astfel de gand prin minte – cum as putea astepta sa le treaca PDL-istilor … care nici macar n-au habar ce probleme are populatia si nici nu-i intereseaza … ?
            Va multumesc foarte mult pentru rabdare si pentru dialog, si ma opresc aici pentru ca am reusit sa comunic tot ce era important de spus.
            Va multumesc si astept cu bucurie sa va citesc urmatoarele articole.
            A.

          • Multumesc si eu pentru aprecieri. Mi-a folosit dialogul pt. ca nu ma consider perfect si vreau sa invat si sa aflu cat mai multe.

            „nu-i poti spune: “ia-ti soarta in mana si fa ce vrei cu ea”. Tocmai va contrazic cele 3 milioane de romani care asta au facut, plecand afara.

            Nu trebuie sa fie angajatul cuiva, sa-si deschida propria firma. Sunt oameni fara multa carte, dar cu initiativa, care au inteles acest lucru. Cunosc destui.

            Miezul problemei: Imi iau soarta in propriile maini sau stau agatat de un job la buget, unde, iata, nu mai sunt bani.

          • @andra
            nu sant pdl nici psd,pnl,etc
            ma intristeaza ca cineva asteapta sa fie angajat undeva,de catre cineva anume . nimeni nu are obligatie sa asigure locuri de munca nimanui . un patron care incepe o afacere are nevoie de angajati specializati intr-un anumit domeniu si pe acest criteriu isi alege salariatii .
            in romania,daca esti major (si nu ai afacerea proprie ),te poti angaja conform meseriei in care esti pregatit . cine n-are pregatire temeinica (sau n-are chef sa lucreze) SE ANGAJEAZA LA STAT ! (daca ai pile nimeni nu-ti face nimic,te accepta si asa ! ) .de aceea un disonibilizat de la stat nu stie incotro s-o ia ! are diplome,deobicei doua sau mai multe ( manager,drept,mediu,jurnalism,etc.) dar CUNOSTINTE IOC !
            privatul te ia,cu diploma intr-o specializare, dar cu pregatire conform diplomei !
            e tragic ca cei mai multi vor posturi caldute si bine platite fara sa ofere nimic in schimb !
            da , statul ar trebui sa ofere conditii infiintarii si bunei functionari firmelor ( ceea ce la noi nu tare se intampla ! ) dar nu sa creeze locuri de munca !
            ar trebui sa ajute la incadrarea tinerilor,persoanelor cu handicap,a somerilor . dar nu sa-i angajeze la stat si sa-i plateasca degeaba !

        • @andra. Cifrele FALSE nu duc la opinii corecte si in niciun caz la concluzii valide. Din 3,5 mil. salariati la privat, cf. cu ce zici numai 70 000 lucreaza la firme romanesti??? Unde nu da Dzeu sa lucreze 3,4 mil de romani la firme straine? Numai IMM exista 650 000, iar PFA vreo 200.000. Astia n-au „salariati”???? Pt mine credibiliatea ta a ajuns la 2% CU INDULGENTA !!!!

          • prudent
            nu e deloc obiceiul meu sa folosesc premize false. am spus ca 2% dintre romani au o afacere proprie – nu am spus ca 2% dintre romani lucreaza la privat (adica sunt slugi la un altfel de „stat”)
            observ ca toata lumea face aici confuzia asta: a avea o afacere proprie – cu a lucra la privat.
            iata deci ca nici macar termenii nu sunt suficient de familiari, pentru ca pur si simplu n-au intrat inca in limbajul comun. si asta e un fapt care arata cat de multi romani pot fi „banuiti” ca au spirit de intreprinzator, si cat de mult lipseste cultura afacerilor din spatiul public. daca noi aici ne-ntelegem nici macar asupra unor lucruri simple, cum sa pretinzi unui guvern autist ca al PDL-ului sa relanseze economia ?!

          • Refrerinte

            Economia in 2009:

            2000 de întreprinderi aduc 85% din veniturile bugetului Romaniei

            „Din analizele efectuate de Ministerul Finantelor Publice rezultã
            cã, la nivelul anului 2007, din cei 617.525 de contribuabili persoane
            juridice, 2000 asigurã peste 85% dintre veniturile publice. Numãrul
            societãtilor care au declarat pierderi la nivelul anului 2007 a fost de
            242.106 (39,2% din numãrul total al societãtilor înregistrate), în
            conditiile în care cifra de afaceri a acestor întreprinderi se ridicã la
            nivelul de 134 miliarde lei.”
            (Nota de fundamentare a rectificãrii bugetare).
            Mentiunea redactiei: Desigur, textul se referã nu doar la impozitul
            pe profit, ci si la TVA, impozitul pe venit si salarii, accize, taxe
            vamale etc.
            Cititi, pe site-ul www-bursa.ro nota de fundamentare a rectificãrii
            bugetare.
            http://www.bursa.ro/on-line/s=macroeconomie&articol=49971.html

          • Referinte: romani care au o afacere proprie

            Daca din populatia activa scadem somerii obtinem astfel populatia ocupata, respectiv 8.934.336 persoane, sau 41,6% din populatia Romaniei.
            Populatia ocupata cuprinde:
            – 1.039.317 lucratori familiali neremunerati (96% dintre acestia lucrand in mediul rural), respectiv persoane care-si exercita activitatea intr-o unitate economica familiala condusa de un membru al familiei sau o ruda, pentru care nu primesc remuneratie sub forma de salariu sau plata in natura (spre exemplu, gospodaria taraneasca este considerata o astfel de unitate).
            Daca din populatia ocupata scadem si lucratorii familiali, ajungem la un total de 7.895.019 persoane.

            Dintre acestea, 1.728.838 reprezinta numarul lucratorilor pe cont propriu (72% sunt barbati, iar 17% provin din mediul urban), respectiv persoane de tipul intreprinzatorilor independenti (vanzatori ambulanti, taximetristi, meditatorii, femeile care ingrijesc copii etc) sau liber-profesionistilor (avocati, artisti etc).

            Ce mai ramane daca scadem si lucratorii familiali?
            Ramane un numar de 6,16 mil. persoane,
            dintre care 125.562 sunt patroni (77% provin din mediul urban), iar 6.035.042 salariati.

            Conform datelor Institutului National de Statistica, in primul trimestru din 2010, populatia Romaniei a totalizat 21.462.186 persoane, dintre care 3.252.118 reprezinta numarul copiilor cu varsta mai mica de 15 ani, copii ce nu pot lucra din punct de vedere legal.
            Sursa: INS – “Forta de munca in Romania: ocupare si somaj, in trim. I 2010″
            Pe Khris.ro
            http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7818116-cati-oameni-muncesc-cati-nu-muncesc-romania.htm

            Deci, sa vedem: 125.562 de patroni din 21.462.186 de romani ar fi cam 0,5%.
            Prudent: Zero cu indulgenta e o nota buna pentru textul tau insultator ? Eu cred ca da. De obicei nu raspund la texte care contin insulte, azi insa am facut-o de dragul lucrurilor pe care vroiam sa te transmit.

  7. Dupa parerea mea Poanta este imaginea viitorului, eu personal nu-l vad un invins deoarece nu e invins, mai degraba un luptator , care are la fel ca cei mai multi tineri din tara asta SPERANTE, IDEI SI VISE ,vise pentru care lupta cu adevarat si vrea sa i se realizeze in tara lui. E un castig pentru PSD.

  8. Mi-e teama ca problema lui Ponta este alta decat cea ca este „nepregatit filozofic” si da dovada de „infantilism politic”. Mi-e teama ca problema lui se numeste lipsa de cultura, de inteligenta si de decenta.

    Si e pacat, fiindca eu cred ca Romania are nevoie de un partid social-democrat solid si credibil. Ponta este exponentul cel mai simptomatic al manelizarii politicului. Partide care cred ca vor obtine voturi printr-un Ilie Nastase, un Vanghelie sau un Ponta si inlocuind ideile cu diatribe ieftine si teribiliste. Ceea ce poate fi adevarat pe termen scurt, dar e sinucigas pe termen lung. Si cadavrele la PSD par sa ia un timp foarte lung sa se descompuna.

      • Mie imi mirosea mai mult a telenovela: tradari, reintoarceri, impacari, certuri, bani, dragoste, esec … tot ce vrei numai verticalitate nu.
        Nu zic politica cere si maleabilitate, dar de la maleabilitate la ce fac ei e cale luuuuuuuunga.

    • in 1949, SD din Germania avea un congres epocal, care lamurea relatia SD cu capitalul, Iliescu se pregatea sa-i infiereze pe capitalistii revansarzi din RFG. Un Bad Godesberg nu a avut loc in PSD, ba dimpotriva. Citez aprox din Ponta: vom taxa nu munca ci capitalul. O fi reprodus ceva din Lenin/Stalin/Engles/Marx? sau direct din Chavez? A descoperit o economie unde capitalul este pus pe fuga? Noroc ca nu e decat seful dubielnic al uniui partid de opozitie, caci daca era la guvernare era o chemare la faliment economic al tzarii.

  9. Dl Ponta, spre deosebire de Mazare, care este un golan autentic, suna foarte fals atunci cand incearca sa pozeze in „Gigi Duru'”. Nu credeam sa spun asta, dar imi lipseste Adrian Nastase…Si aici nu cred ca este vorba de maturitate sau infantilism politic, cred ca este pur si simplu lipsa de caracter si inteligenta. Din pacate pentru Romania atat Ponta cat si Antonescu sunt pur si simplu penibili.

  10. Pt cine a avut „ochi” po(a)nta nici nu putea fi altceva. A fost suficienta clipa-n care, intr-o tara sufocata de tribut, pesches, para-ndarat, spaga, mita, taxe de protectie, etc, s-a laudat c-ar fi starpit coruptia din randul „badegarzilor”. Aferim.

  11. faptul ca : „A declarat in ziua mitingului ca “Jandarmilor li s-a spus ca astazi va fi o lovitura de stat. Li s-a dat munitie.” ” nu inseamna instigare ? ( s-a si vazut ca erau cativa „grevisti de profesie” care incercau sa rupa cordonul,sa provoace jandarmii ) oare nu trebuie SA SE AUTOSESIZEZE cineva ?
    iarasi declaratia (aprox.) : i-am „convins” pe „n” parlamentari,mai avem nevoie de 2-3 voturi,nu-i corupere,mituire ? mi se pare iarasi ca ar trebui SA SE AUTOSESIZEZE cineva !
    cam multe pt.liderul unui partid de talia psd !

  12. felicitari pentru articol!Cred ca este crud dar din fericire este crudul adevar.
    Sper sa fie citit de cat mai multi oameni,indiferent de culoarea politica.Sunt convins ca un om rational si fara parti pris ar putea intelege mult mai mult decat urmarind te miri ce canal Tv.Thank’s!

  13. „Am mai scris candva ca PSD va plati nazbatiile lui Victor Ponta. Cu inca 4 ani de opozitie, fara acces la borcanul cu mierea bugetara si la bazinul de functii publice. Pana la urma fiecare partid are conducatorii pe care ii merita.”
    Mi-ar fi placut, poate, sa-l vad pe po(a)nta in fruntea unei comisii parlamentare de ancheta pt a afla cum draqu de ajunsese populatia rss tzigania cat pe ce s-o-ntreaca pe a Poloniei, daca e sa luam in considerare listele intocmite de moasele de familie. Sau cum de un felcer emitea aprox 3oo de retete compensate/gratuite pe zi. Ori cum de niciolaescu dadea, prin incredintare directa, 25 mil euro pe vaccinuri pt potcoave de cai morti. Ahhh… am uitat, competentele sale nu depasesc nivelul unui paznic. Care a avut indrazneala sa se interpuna intre un petitionar si stapanul sau. Saraca ridzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Stefan Vlaston
Stefan Vlastonhttp://stefan-vlaston.blogspot.com/
Candidat din partea ARD la Camera Deputatilor la alegerile din decembrie 2012 Profesor de liceu, director de liceu in perioada 1990-2008, Presedintele asociatiei EDU CER- Educatie si Cercetare. Preocupari in domeniul politicilor educationale, in privinta calitatii educatiei, a managementului educational. Contributii in media scrisa si audiovizuala, pe temele privind educatia, formarea profesionala si cercetarea.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro