vineri, martie 29, 2024

Victor Ponta nu se mai întoarce în România. Și câteva clarificări legate de spiritul Constituției.

Motto: Cum e sacul, așa și peticul.

În acest moment Victor Ponta mai e doar un bidon de informații cu robinetul spart ce face autostopul în căutare de protecție la Istanbul. În context, ar fi mai degrabă dezirabil ca statul român să asigure recuperarea acestuia cât mai curând posibil înainte să o facă alții, spre binele lui Ponta dar și al camaradului său de arme geamăn, Sebastian Ghiță, un alt proaspăt incapacitat ajuns în poziția lui Ponta: poziția sifonului disperat.

Problema zero a lui Ponta și a celor la care duc firele împletite în nodul din gâtul exilatului e generată de principala slăbiciune structurală a profilului în cauză: Victor Ponta nu rezistă sub tensiune și toți cei interesați știu acest lucru. În absența păpușarilor ce l-au obișnuit cu măsluirea permanentă a cărților în favoarea sa, Victor Ponta nu e capabil să se descurce de unul singur și nu va rezista în arest ori în condiții de detenție. Dacă se va întoarce în România, Victor Ponta o va face doar din frică și pentru că a ales să-și facă viața mai ușoară, atât cât mai e posibil în acest moment.

Din această perspectivă, devine inteligibilă starea de prostrație melancolică în care s-a aflat Victor Ponta în cursul escalei sale la Baku căci, dincolo de ultimul avion spre libertate (limitată) în care acesta s-a îmbarcat imediat după votarea moțiunii de cenzură, Victor Ponta privea, printre altele, spre familia abandonată conștient și spre viitorul care tocmai a încetat să mai existe. Nu a fost ușor pentru Victor Ponta să-și vadă ultima carte a ordonanței de urgență împotriva DNA tăiată prin refuzul ministrului justiției și al vicepremierului de a se arunca în aer pentru și împreună cu inconștientul premier inculpat, actualmente autosuspendat din funcție. Însă orice alt deznodământ ar fi fost inacceptabil pentru România.

*

Dincolo însă de problemele imediat-penale ale gemenilor Ponta-Ghiță, persistă încă în România un model de comportament prost și extrem de păgubos, model ce va fi eradicat la nivel instituțional doar printr-un dureros și exemplar tratament de dezvățare și dezintoxicare aplicat din interior de acele instituții ale statului ce își înțeleg corect propriile responsabilități conform Constituției.

Acest tip de comportament poartă numele de obediență în fața ordinului ilegal al superiorului, iar de departe cel mai devastator exemplu îl reprezintă pasivitatea și complicitatea cu care diverșii actori colectivi și individuali angrenați în sistemul de pârghii instituționale ale statului român privesc și se raportează la ordonanțele de urgență emise abuziv prin încălcarea condițiilor excepționale prevăzute în Constituție.

Până când nu se va consolida o practică de rezistență instituțională, urmată de înlăturarea, inclusiv din Constituție, a efectelor imediate prin care aceste abuzuri legislative flagrante permit intervenția fulgerătoare a executivului asupra status-quo-lui legislativ aprobat de Parlament și asupra procedurilor aplicabile în România în sensul cel mai larg, nu se va putea vorbi de stat de drept consolidat în România.

Din această perspectivă, rămâne permanent îngrijorătoare fractura logică în care se află gândirea și cultura juridică a românilor avizați atunci când trebuie să genereze o reacție față de abuzul flagrant reprezentat de intrarea imediată în vigoare a unei ordonanțe de urgență ce excede în mod evident limitele cadrului prevăzut în Constituție. În regulă generală, din vara lui 2012 încoace, dilemele sunt mai mereu prezentate ca imposibile iar lamentările sunt nesfârșite, însă în realitate soluțiile sunt simple, în spiritul Constituției și la îndemâna tuturor, chiar dacă litera imperfectă a Constituției pare a nu oferi actualmente cadrul de rezistență necesar și suficient pentru contracararea unor asemenea abuzuri ale puterii executive din România.

Pentru claritate, este suficientă testarea prin amplificare la absurd a modelului precar însă aparent necontestat în prezent în România, potrivit căruia guvernul poate emite cu impunitate ordonanțe de urgență ce intră imediat în vigoare și produc efecte ireversibile chiar dacă acestea exced în mod evident limitele prevăzute de Constituție și chiar dacă acestea vor fi ulterior anulate de Curtea Constituțională.

Potrivit practicii găunoase validate de modelul mai sus menționat, guvernul ar putea emite, spre exemplu, o ordonanță de urgență prin care hotărăște desființarea Curții Constituționale cu efect imediat și implementarea acțiunii de către agenții de ordine publică ai statului în următoarele 48 de ore de la publicarea în Monitorul Oficial, aflat în subordinea directă a guvernului.

Dacă Avocatul Poporului, impus de guvern în parlament, nu sesizează Curtea Constituțională, aceasta din urmă se află, procedural și teoretic, în imposibilitate de a statua asupra ordonanței și, drept urmare, va fi desființată, inclusiv fizic, de agenții de ordine publică trimiși de guvern pentru evacuarea sediului Curții Constituționale și legitimarea cetățenilor ce încă se mai cred judecători constituționali și ocupă cu ilegală impertinență o clădire aflată în proprietatea statului reprezentat de guvern.

Or, dincolo de caracterul aberant al unei astfel de situații, și dincolo de faptul că un număr semnificativ de acte și acțiuni în formă de tentativă, mai mult sau mai puțin echivalente cu modelul de mai sus, au fost sistematic executate ori planificate în diferite versiuni și variante de guvernele ultimilor trei ani și de majoritatea parlamentară ce a susținut respectivele guverne, o astfel situație nu poate și nu trebuie să aibă decât un singur răspuns:

(a) din partea actorilor instituționali vizați de astfel de acțiuni de anihilare instituțională – rezistența și refuzul de a recunoaște autoritatea unui act de autoritate neconstituțional și nelegal (chiar dacă acesta poate fi aparent legal în plan procedural);

(b) din partea agenților puterii publice însărcinați cu executarea unor astfel de acte abuzive – refuzul de a executa un ordin ilegal al superiorului ierarhic/instituțional, cu corolarul că participarea la ori pasivitatea față de executarea unor astfel de acțiuni va fi ulterior considerată complicitate și participare la acte de subminare a ordinii constituționale.

O ilustrare concretă, de manual, și utilă prin analogie, a protocolului de acțiune în cazul refuzului de executare al unui ordin ilegal al superiorului se regăsește în cazul acțiunilor din teatrele de război, în contexul special al infracțiunilor ce reprezintă crime de război.

Dacă, spre exemplu, un pluton de recunoaștere aflat într-o patrulă de recenzare a populației locale într-o zonă de insurgență, se confruntă cu un atac izolat/o ambuscadă, soldat(ă) cu victime în rândul plutonului, iar comandantul plutonului ordonă represalii și execuții în rândul populației civile locale, fiecare soldat din cadrul plutonului, în frunte cu adjunctul comandantului ce emite un astfel de ordin ilegal și criminal, au datoria de a refuza executarea unui astfel de ordin și de a lua măsurile necesare pentru înlăturarea de la comandă a acestuia din urmă, inclusiv prin incapacitarea (temporară ori permanentă) a acestuia în cazul în care se transformă într-un pericol direct și imediat pentru securitatea subunității respective și a misiunii acesteia.

Aceasta fiind teoria, diferența dintre practică și teorie se complinește în final, în armatele civilizate, prin trimiterea în fața curții marțiale ori, după caz, a instanțelor penale internaționale. Însă nimic din cele de mai sus nu poate ține locul discernământului, precum și curajului și determinării de a rezista unui ordin ilegal, pe care militarii sunt obligați să le manifeste atunci când se găsesc în teatrul de operațiuni. Chiar și în situații critice, chiar și când viața le este în pericol.

*          *          *

Post scriptum: O nouă majoritate pentru Lege și un guvern pentru români, nu pentru oligarhi.

Odată cu autoevacuarea din țară pe termen (mult prea) vag definit a premierului urmărit penal Victor Ponta, devine din ce în ce mai clar că actuala stare de lucruri nu mai poate continua neschimbată până la alegerile programate la termen în 2016. Fie se generează premisele necesare pentru alegeri anticipate în toamna lui 2015, organizate de un guvern intermar din care Victor Ponta nu mai face parte, fie se generează o nouă majoritate în parlament ce își asumă: (i) ori un guvern politic de uniune națională (fără PSD, însă) până în 2016, ori (ii) un guvern tehnocrat (de preferat), neutru și în interes național, până la aceeași dată. Acesta din urmă ar oferi și un binemeritat și util timp de respiro partidelor parlamentare în vederea pregătirii alegerilor din 2016 fără sabotarea constantă (cu rea voință ori din prostie pură) a intereselor românilor și a statului român de după 2016. Jocul de-a guvernarea practicat de premierul Ponta în ultimele luni nu mai poate fi nici cauționat și nici susținut de către acea parte din clasa politică românească ce își mai dorește să mai aibă un viitor și după 2016. Creativitatea politicienilor din actualul parlament are tot interesul să se manifeste la cote maxime și cu accente susținut majoritare căci, la starea actuală a lucrurilor în România, domniile lor sunt doar niște umbre ce trăiesc pe timp împrumutat de la alții și, nu în ultimul rând, de la poporul român suveran.

Distribuie acest articol

20 COMENTARII

  1. Pe sarite:
    – „(ii) un guvern tehnocrat (de preferat), neutru și în interes național”
    Asta se poate face doar in urma unei lovituri de stat si rasturnare a guvernului PSD&aliatii.
    Altfel cum? a face o propunere e simplu, daca nu dati si o solutie.
    – „Victor Ponta nu se mai întoarce în România.”
    Sa va auda Cel de Sus!
    Dar nu cred sa cedeze prea usor. Plagiatorul nu stie ce e democratia.
    – despre schimbarile/clarificarile din (noua) Constitutie, da, sint foarte necesare.
    – „Până când nu se va consolida o practică de rezistență instituțională”.
    As fi vrut ceva exemple (eu am unele pareri, dar nu conteaza).
    Si da, Ponta nu mai trebuie sa fie prim ministru.
    Despre el aud inca ecouri din vorbele cuiva spuse cu ceva timp in urma: „Ponta este corupt, profund corupt si imatur”.

  2. Excelent! Poate, se va gasi cineva abilitat legal, care sa urmeze ideea din articol si sa puna in fata Curtii Constitutionale problema efectelor imediate ale acelor OUG care sunt ulterior invalidate in plan constitutional.

  3. In noiembrie 2014, o majoritate (tacuta, pana atunci) a reusit sa impuna ca presedinte un candidat creditat cu sansa a doua. Poate sunt naiv, dar sper ca si in clasa politica romaneasca exista o asemenea tabara tacuta, care nu asteapta decat momentul hotarator, pentru a se afirma. Om vedea daca exista si oameni nepatati in politica si om vedea daca acesti oameni se vor afirma, in vreun fel.
    Alaturi de politicieni cu experienta, dar curati, cred ca sansa Romaniei este afirmarea unor politicieni proaspeti, de o „specie” noua. Iar pentru acestia, alegeri in 2015 s-ar putea sa fie prea curand…

    • Sau macar a nu aiba mai mult de 6 case , acesta fiind nivelul care mentine entuziasmul electoratului. Desigur pana va aparea un nou set de uichilics care sa devoaleze mecanismul informatic / nume de program MULTIMEA TACUTA / de rasturnare sistematica a exit poll urilor in estul Europei , ultima oara la finul nas Chirtoaca.

  4. In mod normal ne-am putea gandi ca actorii implicati in emiterea si implementarea OUG-urilor ilegale trebuie urmariti penal.
    Intrebarea este: cine trebuie sa sesizeze Parchetul si institutiile abilitate? De ce nu s-a autosesizat Parchetul?

    Ce s-a intamplat in 2012 a fost un test cu rezultate dezastruoase pt. Romania, dar putea fi si mai rau. Trebuie observate reactiile Jandarmeriei si ale altor institutii ale statului la evenimentele din anul 2012 (proteste contra puterii PDL si lovitura de stat pentru aservirea unor institutii neobediente) si la evenimentele din 2013-2014 (proteste contra puterii PSD) si remarcam o pasivitate extrema in primul caz si exces de zel in al doilea caz. Ce putea fi insa mai rau? Sa avem o putere straina care sa-l santajeze pe un Prim Ministru speriat si acesta sa submineze institutii critice, a.i. puterea straina sa poata ocupa Romania fara a trage prea multe gloante.
    Victor Ponta a fost cu siguranta santajat de cineva si cu siguranta a slabit Romania atat de mult incat am fost adusi in pragul unei paralizii a statului roman. Ar trebui sa avem intelepciunea, noi romanii, sa vedem dincolo de tabere politice si sa intelegem ca interesul Romaniei nu trebuie subordonat simpatiilor politice. Si sa ne reparam statul, caci nu este normal sa avem un Avocat al Poporului santajabil, corupt si extrem de credincios Puterii.

    • Cat de indoctrinat trebuie sa fii, dle RazvanM, incat nici acum sa nu vezi cat rau a facut acestei tari guvernul Basescu-boc! Sau din furtisagurile facute de camarila din jurul lui Basescu ai fost stipendiat si dta? In rest lucrurile stau cum le spune autorul. Numai ca ceea ce a facut (rau) guvernul Ponta, au facut intr-o masura mai mare sau mai mica, toate guvernele coloniei numite Romania.

      • c@ vitansandu,
        si reciproca este valavima: cit de indoctrinat trebuie sa fii, dle @ vitansandu, incit sa vezi raul facut de acestei tari de ” guvernul Basescu-boc!”
        Niciodata in Romania nu a existat „guvernul Basescu-boc”.
        Hai, iti admit ca Basescu a furat, prea se vede ca esti client Haznaua 3, dar Boc?!

  5. Nu stiu cat sunt de in topic, dar ce scriu eu cred ca arde:

    Dl. presedinte Basescu a spus ceva esential la Striblea acum cateva zile, lucru reluat de Ghita ieri, din motivele lui care poate ca nu sunt si cele ale dlui Basescu, dar spusele ar fi urmatoarele:
    „Ca in Romania institutiile fndamentale sunt atacate si nu stie daca este o actiune concertata sau o consecinta a unei situati scapate de sub control”
    Oare dupa asta nu putem crede ca ptr dusmanii tarii lupta anticoruptie a fost bumerangul care le trebuia si prin agentii lor din interior il folosesc de minune sub nasul stupizilor de la CIA si SRI?
    PS. I-am scris lui Cristoiu care ma cam enerveaza increzut cum este(are pe ce dar nu mereu) urmatoarele:
    „Bai desteptilor, Ghita nu are interdictie sa intre in Parlament. Are interdictie sa paraseasca Ploiestiul si inca altele cateva. Nu e problema procurorului unde se afla Parlamentul, care daca are nevoie de Ghita nu are decat sa se deplasezaela Ploiesti ca el Parlamentul nu e consemnat in Bucuresti. Capisci prostanacilor?
    Sau nu sunteti prostanaci ci doar diversionisti? „

  6. Victor Ponta se va refugia în Federaţia Rusă, aşa cum s-a întâmplat în cazul lui Viktor Ianukovici? Nu ar fi prima dată când ruşii ar recupera diferite „conserve”, plantate în ţările din Europa Centrală şi de Est.

  7. Personal, le spun studentilor, si nu e ideea mea, ci a unor francezi care au scris o excelenta carte de comunicare, ca un „nu” curat , spus la vremea lui, te scuteste de foarte multe necazuri ulterioare,

  8. Asa cum singur a recunoscut de frica doar dna-ul il va forta sa demisioneze cu sau fara vreo „intelegere„Si dupa aceea calea pare clara dar cu un amendament :o lege rapida pentru votul prin corespondenta -altfel balamucul se va perpetua inca mult timp!

  9. Victor Ponta nu se mai întoarce în România. (câteva clarificări din partea poporului)

    1990 – Iunie
    Poporul se opune comuniștilor.
    Securitatea și Comuniștii cad de accord că poporul trebuie învins.
    Securitatea aduce minerii.
    Ion Iliescu patronează Crimele Mineriadei dând Activiștilor PCR un semnal fără echivoc : ”Liber la Restaurație !” precum și un alt semnal fără echivoc Occidentului care palpită sub speranța restaurării Democrației în România: ”-Mai puneți-vă pofta-n cui ! Avem democrație originală.”.
    Poprul tace, timorat și cu capul spart.

    2006 – Decembrie
    Președintele Băsescu prezintă în Parlament un Raport a cărui concluzie și-o asumă: regimul communist a fost ilegitim și criminal.
    Cornelui Vadim Tudor îi arată lui Băsescu gratiile închisorii.
    Poporul aprobă Raportul

    2007 – Ianuarie
    Dan Voiculescu patronează Suspendarea Președintelui.
    Curtea Constituțională avertizează că acțiunea de suspendare nu este justificată.
    322 de parlamentari din 342 prezenți nu sunt deranjați de acest aspect și votează pentru suspendare.
    Poporul este indignat.

    2007 – Mai
    Poporul își exercită Suveranitatea conform Constituției și anulează prin Referendum decizia abuzivă a Parlamentului.

    2011 – Februarie
    Dan Voiculescu (PC) + Crin Antonescu (PNL) = Alianța de Centru Dreapta
    Victor Ponta(PSD) + Alianța de Centru Dreapta = USL
    Protocol USL: Dăm lovitură de stat parlamentară:
    ”Prioritatea nr. 3 – Parlament întărit. Vrem și vom realiza creșterea rolului și prestigiului Parlamentului, ca reprezentant suprem al voinței naționale, controlul parlamentar real asupra Guvernului și a(supra) celorlalte instituții prevăzute de Constituție, precum și
    responsabilitatea fiecărui parlamentar în fața celor care l-au ales.”
    Poporul este stupefiat:- Asta-i Dictatură !

    2012 – Aprilie
    Crin Antonescu (co-președinte USL) confirmă Dictatura: ”Ne dorim să dispară PDL, ca o măsură de igienă politică de bun augur în România ”
    Poporul este îngrijorat.

    2012 -Aprilie
    Guvernul Ungureanu este demis prin moțiune de cenzură. Primul Ministru se parfumează și mănâncă de la Japonezi; în plus, îi cam fug ochii !
    Poporul este neajutorat și îngrijorat.

    2012 – Mai
    Băsescu îl desemnează pe Victor Ponta în funcția de Prim-Ministru al viitorului Guvern.
    Poporul este stupefiat și mult mai îngrijorat.

    2012 – Iulie
    Dan Voiculescu patronează a doua Suspendare a Președintelui de data aceasta din postura de Eminență Cenușie a USL.
    Poporul este indignat.

    2012 – Iulie
    Poporul își exercită Suveranitatea conform Constituției și anulează prin Referendum cu neprezentare la vot decizia abuzivă a Parlamentului.

    2012 – Octombrie
    Victor Ponta – Crin Antonescu – pe Arena Națională în rol primadone ale USL în show-ul lansării candidaților pt. alegerile parlamentare din Decembrie.
    Poporul pleacă înainte de terminarea show-ului.

    2012 – Decembrie
    USL câștigă alegerile cu 60% din cei 36% care au votat.
    Poporul, în majoritate (64%), nu se prezintă la vot.

    12 Decembrie 2012
    Poporul (reprezentat de Băsescu) semnează cu USL (reprezentat de Victor Ponta, Crin Antonescu și Liviu Dragnea) un „Acord de colaborare instituțională”, accord în care erau stabilite liniile directoare ale coabitării politice dintre cei doi, menite „păstrării stabilității țării și asigurării unui climat funcțional, bunei guvernări și asigurării încrederii piețelor internaționale”.
    Poporul așteaptă.

    2013 – 2014
    Minciunile lui Victor Ponta năvălesc în cascadă, la fel și Noi Taxe și Impozite – unele fiind dincolo de sănătatea mentală – iar eșecurile guvernării USL se adună.
    Sova nu găsește contractual cu Bechtel, în schimb găsește pușculița de la Băieții Deștepți.
    Austriecii dau mite consistente pentru a jefui pădurile României. DNA anchetează, Justiția condamnă.
    Poporul, cu o îngrijorare crescândă, numără miniștrii intrați la ”tubulatură”.

    2014 – Februarie
    USL se sparge. Apare USD = PSD + PC + UNPR.
    Poporul: ”-Aceeași mizerie !”

    2014 – Martie
    Crin Antonescu și-a dat demisia din funcția de președinte al Senatului.
    Poporul rezistă.

    2014 – Mai
    Crin Antonescu și-a dat demisia din funcția de președinte al PNL.
    Poporul rezistă.

    2014 – Septembrie
    Victor Ponta își depune candidatura pt. funcția de Președinte al României
    Poporul ia la cunoștință că, în locul liberalului Crin Antonescu candidat va fi Klaus Werner Iohannis.
    Poporul rezistă.

    2014 – Noiembrie
    Primul tur la Prezidențiale.
    Poporul diasporean se mobilizează la vot dar nu are suficiente Secții de Votare. Victor Ponta, în tripla calitate de Președinte PSD + Prim Ministru + Candidat la Prezidențiale refuză să resolve problema Secțiiilor de votare.
    Ministru al Guvernului Ponta: ”Puteți vota și acolo unde a-nțărcat mutual iapa. Secția de votare de acolo are o minunată priveliște asupra naturii”
    Alt Ministru de aceeași treapă: ”Votul e un moft !”
    Pe lângă secțiile de votare din diaspora apar indivizi care produc turbulențe. Turbulențele atrag atenția forțelor de ordine locale.
    Poporul este gazat.
    La secțiile de votare din țară sunt semnalate foarte multe cazuri de fraudare a votului. Unii președinți de secție fug cu urna. Alții intimidează reprezentanții Societății Civile acolo unde nu-I pot corupe.
    Victor Ponta privește, mândru că este roman, la milionul de voturi în plus.
    Poporul este îngrijorat, insultat, gazat și cu capul spart.
    Dar rezistă.

    2014 – Noiembrie
    Al doliea tur la Prezidențiale.
    Ponta, care are un avantaj de un million de voturi, a găsit punga de popcorn și se relaxzează.
    Poporul votează, furios, atât în țară cât și în Diaspora.

    2014 – Noiembrie, al doliea tur la Prezidențiale, seara.
    Poporul, indignat și cu capul bandajat, nu mai rezistă: demonstrează: JOS PSD ! JOS HOȚII ! JOS MAFIOȚII !
    Ponta scapă pe jos punga cu popcorn. Dragnea dă de pământ cu celularele. PSD-ul n-a fost niciodată mai jos !
    Poporul se apropie, în număr foarte mare, de sediul PSD.
    Ponta apare în direct și anunță că nu mai rezistă.
    Poporul jubilează și pleacă să-l pupe pe Iohannis.

    2015 – Ianuarie
    Victor Ponta se ridică dar nu-și dă demisia. Se distrează în Dubai.
    Poporul mănâncă sarmale și cârnați.

    2015 – Februarie
    Zgonea anunță că nici vorbă de Vot prin Corespondență !
    Poporul îl privește uimit: ”-Nu s-au potolit !”

    2015 – Iunie
    PSD vrea să dea afară Justiția din țară.
    Victor Ponta strecoară Ordonanțe de Urgență subversive în Parlament.
    Poporul îl privește indignat: ”-Iar ? Ai uitat Iulie 2012 ? Plagiatorule ! Mincinosule ! Tupeistule ! ”
    Sunt anunțate demonstrații de masă.
    PNL: avem zeci de mii ! PSD: Avem sute de mii !
    PNL: facem lanț uman ! Victor Ponta: vă arestez ! Pun legea pe voi !
    Poporul îi cere Demisia.

    2015 – Iunie
    Victor Ponta pleacă, șchiopătând, din țară. Pe furiș.
    Poporul îi cere Demisia. Iohannis îi cere Demisia. Ambasadele îi cer Demisia. Victor Ponta le dă Certificat Medical.
    Poporul nu mai rezistă !

    Va urma ?

    • Imi pare rau domnule Popa, dar trebuie sa va spun ca poporul rezista, ba dupa parerea mea, nici macar nu-l intereseaza. In Romania sunt peste 5 milioane de pensionari care mananca democratia pe paine; cand nu au paine se satura cu democratie. Pe langa ei mai sunt cel putin 2 milioane ce nu au ce manca. Acestia sunt foarte greu de convins sa fie liberali, mai ales ca fostul sef le-a luat de la gura si din pensii si din ajutoare sociale. Acestia vor vota oricum PSD – ul, care vor avea majoritate in Parlament, fie ca o sa mai fie domnul Ponta sau nu. Asa ca va faceti iluzii si pierdeti timpul scriind articole. Nu sunt interesante si nu convingeti pe nimeni. Va spune unul care a votat pe domnul Iohanis, in speranta ca o sa fie liniste in tara, deoarece Iohanis si Ponta reflecta vointa poporului. Dar, ma rog, sunt unii care vor sa fie balamuc in tara, si fac jocul prietenilor nostrii mai de departe.
      Daca vreti sa fiti interesant si sa fiti citit, abordati subiectul: cu cine era doamna….care vrea sa fie ca regina Maria,la carma Romaniei, abia iesita din beciurile puscariei. Mie mi s-a parut ca era un flacau, trecut binisor de 45 de ani, bine facut, chiar zdavan, pe care puteai sa pui o stampila: Bun pentru Ucraina! Dvs. ce parere aveti?

    • Intr-adevar excelent rezumat domnule Popa!

      Uite cum, cu o exprimare clara si putin umor, acest format cu „date si liniutze” (pe care-l uram in scoala, la orele de istorie), devine pe cat de informativ, pe-atat de savuros !

    • Iunie 1990, poporul se opune comunistilor?! Dupa ce-i votase pe 20 Mai?! Haida-de! Nesimtirea de atunci a fesenistilor, iute chematori de mineri, e utilizata de cei ce le stateau atunci alaturi, intr-un perpetuum stigmatizatio care sa le confere acum celor din randul doi o aura angelica. Si asta desi inca in 1992 concurau si castigau alegeri pe listele acestora. Iar alegatorii lor se revolta acum impotriva alora, desi atunci aplaudau minerii si imeghebistii veniti sa faca ordine. Poate pentru a-si linisti constiintele …

      Decembruie 2012: Poporul, reprezentat de Basescu?! Grrrrrrrr ….
      Iaca ce spune Constitutia:
      Preşedintele României reprezintă statul român (…)
      Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român (…)

      • Constituția precizează că:
        Poporul este Suveran și își exercită suveranitatea și prin Referendum

        Aș putea pune un PUNCT la finalul paragrafului precedent dar sunt nevoit să duc corecția până la capăt:

        Alineat adăugat la Constituție:
        Dacă acțiunea de suspendare a Președintelui este respinsă prin Referendum atunci Parlamentul initiator își pierde reprezentativitatea. Punct

        Imediat după Referendumul în cauză Parlamentul era, de facto, decăzut din drepturi, deci Băsescu era reprezentantul poporului.

        Se vede clar acum că ABSENȚA acestui alineat -care ar fi dat un echilibru între puterile representative ale Democrației – nu este întâmplătoare !

        Poporul a votat comuniștii în Mai 1990 ! Ești sigur ?

  10. Haideți totuși să ne ținem un pic și de realitatea constituțională. Guvernul nu poate adopta o ordonanță de urgență care să desființeze Curtea Constituțională pentru că există niște limitări cu privire la domeniul de aplicabilitate al ordonanțelor de urgență. Cel puțin așa zice art. 115 din Constituție:
    (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Adalbert Klein
Adalbert Klein
Consultant specializat în negocierea contractelor internaţionale în domeniul energiei. Locuieşte în Franţa, la Paris. Adalbert Klein este un pseudonim.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro