luni, mai 20, 2024

Un partizan mediocru, care-şi obstrucţionează conaţionalii să voteze, nu poate face politica externă a ţării sale. Afară!

Acum trebuie să plece. A avut o ultimă şansă, politică şi morală, să repare răul făcut intenţionat. Nu a folosit-o. A preferat să rămână partizanul mediocru pe care-l ştim dintotdeauna, obedient şi fără strălucirea intelectuală necesară unei asemenea poziţii, departe de anvergura colegilor săi din Europa, în speranţa că victoria şefului său de partid îl va salva cumva, încă o dată. Despre celălalt, săracul, saltimbancul vesel de la Românii de Pretutindeni, chiar n-avem ce să mai zicem. E mult prea mare scena aceasta pentru el, mă tem că nici nu înţelege în ce piesă joacă…

Vineri, 7 noiembrie, la şedinţa organizatorică din minister, când ambasadori cu experienţă diplomatică semnificativă (el, e drept, n-a condus nicio misiune diplomatică) i-au spus că numărul secţiilor de votare este prea mic, că pe 16 noiembrie vor veni mai mulţi români ca oricând la vot, Ministrul NOSTRU de Externe a răspuns prin măsuri „apă de ploaie”, anunţând o suplimentare cu 800 de diplomaţi a reprezentanţilor MAE, dar la acelaşi număr de secţii de votare. Asta nu înseamnă însă nimic. „Pâlnia” prin care trebuie să încapă sutele de mii de români care vor veni să voteze a rămas la fel de strâmtă.

Cu cei 800 de diplomaţi şi funcţionari în plus şi cu un efort instituţional urgent, de bună credinţă, mai putea deschide cel puţin 250-300 de secţii în ţările cu mulţi români (de ce două şi nu zece, de exemplu, secţii de votare la Paris sau la Londra?), având în vedere că în birourile secţiilor de votare intră, prin lege, şi reprezentanţii locali ai partidelor. 2-3 angajaţi de la MAE într-o secţie sunt suficienţi. Bănuiesc că nu suplimentează personalul de la secţia de votare din Phenian. Este vorba, în principiu, de vreo 10-15 ţări binecunoscute la Externe, unde era nevoie de mult mai multe secţii de votare, în mult mai multe localităţi. Ar fi însemnat încă două, poate trei sute de mii de români în plus la vot, pe lângă cei maxim 220-250.000 care pot vota în condiţiile actuale („îmbunătăţite” recent), depăşind astfel numărul „istoric” de aproximativ 155.000 din 2 noiembrie. A preferat să spună că nu are voie să deschidă mai multe secţii.

Minciuna s-a văzut imediat. Biroul Electoral Central a arătat public că Ministerul Afacerilor Externe putea să mărească numărul secţiilor de votare, dar nu a făcut-o, ca semn al unei voinţe politice clare, de obstrucţionare a votului cetăţenilor români din diaspora. Numărul secţiilor de votare din străinătate este stabilit de Ministerul Afacerilor Externe şi punct. Nimeni altcineva nu este de vină că sunt acum prea puţine, că au fost desfiinţate secţii de la alegerile precedente, în anumite oraşe (de exemplu, două în Belgia etc.), şi înfiinţate secţii în locuri unde nu erau neapărat necesare, doar ca să pară că numărul total nu a scăzut. Dar de ce nu putea creşte masiv, de la bun început, numărul secţiilor?

În fine, să n-o mai lungim. Ministrul NOSTRU de Externe vrea să limiteze pe cât posibil numărul votanţilor din străinătate. Asta se vede şi de pe lună. A, că ştim ce vor vota?, că, trăind la Paris, Londra sau New York, oamenii aceia nu pot accepta ca un plagiator dovedit, fost ofiţer acoperit şi magistrat în acelaşi timp (fapt interzis prin lege), protectorul baronilor corupţi şi garantul graţierii sau amnistierii lor colective, să devină duminică seara Preşedintele ales al României, asta e cu totul altceva. Dar Ministerul de Externe, alimentat din contribuţiile tuturor românilor, trebuia să le ofere şanse rezonabile tuturor românilor să poată vota (în sensul distanţei faţă de secţie şi al numărului orelor de aşteptare), chiar dacă ministrul de Externe înţelege şi el, măcar atât, că nu îi vor vota şeful de partid.

Oamenii aceia, care nu trăiesc în ignoranţa sudului subdezvoltat şi slab educat al României, într-o atmosferă dependentă şi manipulată zi şi noapte, de televiziunile unor infractori şi de baronii arestaţi acum pentru corupţie, unul după altul, nu îl vor pe Ponta, ci pe Iohannis să reprezinte ţara de unde provin. Să nu fim ipocriţi, s-a văzut din primul tur cum votează românii occidentalizaţi. Ştim foarte bine ce va urma. La turul al doilea raportul în diaspora va fi de cel puţin 85-15% în favoarea lui Klaus Iohannis, dar ideea MAE şi a Guvernului Ponta e să fie cât mai puţini, să nu conteze.

Probabil, vor câştiga cei care ne guvernează acum. Nouă sute de mii de voturi sunt greu de recuperat, în condiţiile în care opoziţia a fost atât de divizată, şi atât de multe figuri ilustre ale dreptei se arată încă ofensate că nu le sunt recunoscute meritele. Nu e imposibil de recuperat, dar e greu, foarte greu. Noi, cei care nu vrem ca Ponta şi PSD să ne conducă şi să ne reprezinte, pentru că am înţeles cine sunt aceştia şi interesele cui sunt în spatele lor, este posibil să pierdem duminică, să fim mai puţini la urne (iată, din tot felul de motive), dar, paradoxal, vocea celor care nu îl vor pe Ponta în funcţia de Preşedinte al României va deveni din ce în ce mai puternică.

Ştiu, ministrul NOSTRU de Externe e român din tabăra celui „care uneşte”, ortodox de Medgidia, conferenţiar în drepturile omului (chinuit de dezvăluirile presei[1]) la Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir (mare om, mare caracter, mare ministru, mare universitate!), dar, în condiţiile acestei discriminări intenţionate a cetăţenilor români, politicianul acesta banal nu mai poate face, credibil şi onorabil, politica externă a României.

Pe mine, ca român, creştin, ortodox, care se întâmplă să cunoască nivelul diplomaţiei occidentale şi prăpastia uriaşă care-l desparte pe mediocrul partizan de la Bucureşti de miniştrii de externe din Vest, un asemenea „şef al diplomaţiei” nu mă mai poate convinge. Un singur gest ar mai putea urma, tardiv dar totuşi la limita onorabilităţii, în prelungirea răului făcut României şi românilor. Demisia!

PS. Peste o oră este anunţată o conferinţă a ministrului de Externe. Este posibil să anunţe noi secţii de votare. Sau demisia? Cel mai tare mă tem de pseudo-soluţii, de vorbele care par să sune a soluţii găsite, de limbajul de lemn gen „perioada de evaluare consolidată din MAE”, menite să calmeze ipocrit tensiunile din ţară şi de afară, dar care nu rezolvă problemele pe fond. Improvizaţia şi ezitările acestui ministru sunt tot mai evidente.

Acum, capcana în care a intrat e şi mai limpede: dacă măreşte numărul secţiilor de votare, întrebarea este de ce nu a făcut-o de la primul tur? Cât de semnificativă va fi acum mărirea? O sută, două sute, trei sute de secţii în plus?

__________________________


[1] http://www.romanialibera.ro/special/investigatii/titus-corlatean-a-devenit-conferentiar-cu-un-dosar-ce-contine-o-carte-copiata-si-trei-articole-compilate–vezi-pasajele-identice-315205

Distribuie acest articol

29 COMENTARII

  1. Foarte bune observatiile d-voastra.

    Cat despre conferinta de presa si speranta marii numarului de sectii de votare, bat pariu ca in nici nu caz nu va anunta cateva sute de noi sectii. Cel mult vor fi vreo 10-20, daca vor fi si acelea.

    Vor incerca sa faca tot posibilul sa para ca au ascultat vocea romanilor si ca au suplimentat sectiile, la fel cum au facut in prima instanta anuntand cu surle si trambite ca au marit numarul cabinelor de votare, de la 3 la 5-7, sau cate or fi fost.

    In orice caz, vor face in asa fel incat, votul din diaspora sa fie in continuare nesemnificativ.

    Sa ne asteptam, si sa nu ne mire, la o apa de ploaie de la aceasta conferinta de presa.

    Cu stima,

    • timpul trece si trece in favoare hotilor de la PSD.
      Ca sa deschzi niste sectii de votare noi iti trebuie ,totusi, si ceva timp si efort.
      Hotul de Corlateanu a facut TOT posibilul ca seful lui de partid sa castige.Ca dupa aia are grija sefu’ de spatele lui.

    • In 2012, cu ocazia acelui referendum, initial au fost aprobate 150 de sectii de votare in strainatate, insa numarul acestora a fost suplimentat, de la 150 la 306 sectii de votare pentru romanii din diaspora. De ce atunci a putut fi suplimentat numarul sectiilor de votare pentru romanii din diaspora, iar acum nu se mai poate? De ce atunci s-a putut vota pana la ora 23, iar acum, in 2014, la primul tur de scrutin, s-a putut vota doar pana la ora 21?

  2. Caracatita PSDista mai bine sacrifica un pion, decat sa riste pierderea alegerilor. Practica clasica a tapului ispasitor.
    Demisionati cu totii, javrelor, sunteti niste mincinosi nedemni de guvernat o tara!

  3. Ati pus punctul e i, asta e buba politicii romanesti, gradul de impostura, incompetenta au atins un asemenea nivel incat ne ducem tot spre o fundatura. Si in fundatura vom ajunge cu Ponta presedinte, asta e clar! Nici o viziune de viitor, numai impovizatii, asta nu e proiect de tara! Cu aceasta clasa politica vom vedea un final urat!

  4. Felicitari pentru articol dle Naumescu. Lucid si la obiect ca de obicei. Ei, uite ca ministrul de externe si-a dat demisia. S-a rezolvat ceva? Nu… Ar fi putut sa acopere votantii din diaspora diferenta de procente dintre Iohannis si Ponta? Nu, dar ar fi contat semnificativ… Aveti dreptate cand spuneti ca probabil vor castiga cei care ne guverneaza acum. Incerc sa trec peste frustrare si sa vad partea pozitiva a acestui fapt: opozitia va avea sansa sa se consolideze, sa se curete si sa se caleasca iar dl Iohannis va avea ocazia sa se afirme ca un adevarat lider al dreptei si al opozitiei. Va fi foarte greu.

  5. clar si la obiect: minciuna si incompetenta guverneaza tara;
    doar votul lucid ne mai poate scapa de incompetenta, minciuna, coruptie si injustitir

  6. – Cind au dat OUG prin care se stabilea o DEROGARE la lege si astfel se institutionaliza traseismul primarilor , nu a demisonat nimeni , avocatul poporului a tacut malc si CCR se uita in alta parte .
    – Acum membrul clanului Ponta demisioneaza deoarece : „MAE nu poate incalca legea ” .
    – Misto , sublim sa vezi ca atunci cind interesul peronal , de gasca e in conflict cu legea , se gaseste derogarea .
    Cind in schimb interesele personale vin afectate de eventuale derogari , hop cu legea in mana pentru a apara statul de drept , inviolabilitatea legilor .
    Tara asta a ajuns in ultimul hal iar politica o exclusivitate pentru criminalitatea organizata numit pompos partide .

    • Cazurile sunt multiple, însă acesta este unul dintre cele mai flagrante. Vreau să vă spun că, din perspectiva unui tânăr cu interes și cunoștințe medii față de politică, aceste neconcordanțe, ca și multe multe altele, sunt stupefiante. De-a dreptul stupefiante.

  7. Ati anticipat bine. S-a pus, probabil, problema: ori le maresti numarul si nu demisionezi, ori ma ajuti sa-i tin la respect pe diasporeni, devin presedinte, dar demisionezi. O sa te rasplatesc eu, ca si cap al statului, pentru asemenea loialitate dusa pina la sacrificiul maxim acceptat intr-o semi-democratie rosie. Intrebari de genul, „daca se putea de ce nu le-ai marit numarul in turul intai”, sunt pentru cei intitiati. „Poporul PSD”ar fi troznit de mandrie pentru fapta ministrului sau.

    Momentul pierdut al romanilor din Tara a fost turul intai, cind optind sa stea acasa, l-au propulsat pe prim-mitoman in turul doi. Daca vor alege aceeasi varianta si duminica, micul plagiator va ajunge presedinte, i se va da puterea absoluta. Ne intoarcem la Ilici cel stalinist si socialismul sau reabilitat prin nepotul sau politic.

  8. Felicitari pentru pozitia transanta! Si-a dat demisia dar spunind ca suplimentarea nr de sectii de vot ar fi ilegala! Incredibila lipsa de caracter a acestor impostori!

    • nu el, cumnatul se pare. Nu vor fi mai multe sectii ci mai multi oameni trimisi acolo sa irite si mai mult,sa incurce, sa provoace,cine stie; sintem pur si simplu tratati ca niste animale. Pe ce maini a incaput tara, Ponta, Corlatean, Cazanciuc, Olguta Vasilescu, vae victis!

  9. E admirabila campania asta pentru a facilita votul romanilor ce traiesc pe alte meleaguri.
    De fapt e o miscare de a aduna voturi din diaspora in ideea ca ele vin pentru candidatul favorit.
    De acord ca procedura de vot din primul tur a fost greoaie, dar totusi am inregistrat un record de votanti in afara granitelor la toate exercitiile elecorale de pana in prezent.
    Traiesc in alta tara iar sectia de votare e printre cele ce au inrtegistrat cozi si insatisfactii la primul tur. Dimineata am votat lejer, cozile au inceput cam dupa pranz. In acest context mi se pare nerezonabil sa ceri sectii de votare care sa faca fata afluxului de votanti indiferent de ora la care acestia se gandesc sa se prezinte. Nu construiesti autostrazi care sa asigure un trafic fluent in zilele de varf ale anului pentru ca nu e rentabil, nu proiectezi motoare care sa functioneze la putere maxima precum la cea nominala pentru ca e neeconomic si absurd.

    Mi se pare iarasi nerezonabil si unic in lume sa pregatesti sectii de votare pe baza de estimari relative ale numarului de romani emigrati intr-o tara. Cetatenii oricarei tari europene si SUA trebuie sa se inregistreze la ambasada locului cand isi stabilesc rezidenta in afara tarii si sa se scoata din evidenta la fosta rezidenta din tara. Daca nu faci asta, nu esti primit la vot in afara tarii. In multe tari europene nu poti vota in alta tara daca esti in tranzit pe acolo in ziua alegerilor decat daca te-ai inregistrat in prealabil cu niste samptamani in avans.

    Problema nu se poate rezolva in cateva zile si e clar ca nu va avea rezolvare pana cand nu se va introduce votul electronic si prin corespondenta. Dar chiar si atunci, cetatenii romani ce vor sa voteze din afara tarii vor trebui sa-si declare rezidenta in tara respectiva.

    Altfel gasesc deplorabila exprimarea ‘Oamenii aceia, care nu trăiesc în ignoranţa sudului subdezvoltat şi slab educat al României…’.
    Aveti cumva vreo statistica pe judete si regiuni a nivelului de ignoranta din Romania? Eu am intalnit ignoranta in mod egal in mai toata Romania, cel putin pe unde am calatorit. Si altfel, sugerati cumva ca sudul Romaniei ar trebui sa nu aiba drept de vot? Credeti ca Dvs sau cetateni din alte zone istorice sunt mai indreptatiti sa decida cine sa fie viitorul presedinte? As fi curios sa aflu pe ce va bazati, mai presus de faptul ca simpatizati cu un candidat si v-ar conveni sa fie ales chiar si nedemocratic. Ca ne place sau nu, peste tot acolo unde dreptul de vot este universal, ignorantii si subdezvoltatii au si ei drepturi egale cu ceilalti mai destepti si mai bogati iar presedintele trebuie sa-i reprezinte pe toti.

    In plus, aveti idee cati ‘ignoranti si subdezvoltati’ sunt in afara granitelor tarii ca sa puteti sa-i considerati pe toti emigrantii drept model pentru cei ramasi in tara? Eu traiesc de destul de multa vreme in afara granitelor si va pot spune ca te simti mai mult decat jenat de ‘ignoranta’ si ‘subdezvoltarea’ unor conationali ce-si cauta norocul pe alte meleaguri. Nu vreau sa detaliez, sunteti umblat si stiti la ce ma refer.

    Cat despre manipulare iarasi banuiesc ca stiti foarte bine ca adreseaza toate categoriile sociale si poate transforma in ignoranti inclusiv persoane cu studii multe si cu pretentii de nivel inalt de cultura si civilizatie. Un brain wash la alt nivel dar cu aceleasi rezultate. Chiar si campania asta de presa este un exemplu clasic de stimulare emotionala a electoratului favorabil (extern, cu studii, din zonele care au votat ‘cum trebuie’).

    E trist ca asemenea metode si dezbateri au ajuns regula in campaniile electorale din Romania anului 2014. Ambii candidati au probleme serioase, niciunul nu e presedintele ideal dupa cum nici cei de pana acum nu au fost. Ar fi fost interesant sa discutam ce pot face ei in aceasta functie, care e mai bun si de ce merita votul. Numai asa vor alege romanii pe cel mai bun si numai asa ii veti lumina pe ignorantii si subdezvoltatii pe care ii considerati balast atat Dvs cat si alti purtatori de opinie si politicienii de toate culorile.

    • Domnule, aveţi respectul meu pentru onestitatea şi civilitatea opiniei. Nu ştiu ce preferinţe politice aveţi, însă am convingerea că sunteţi o persoană respectabilă şi atentă la cei din jur. Vă urez să aveţi o viaţă frumoasă, oriunde aţi trăi!

    • Omule, avem peste 2 milioane de romani in afara granitelor si dificultati cand au vrut sa voteze 150 mii! Chiar vrei sa spui ca nu e nicio problema?

    • Stimate domn, daca cei care sunt „in trecere” prin alte tari nu ar trebui sa aiba dreptul sa voteze…cum ramane cu cei care sunt „in trecere” prin alte judete din RO, in special sudul tarii? Ati vazut cati au votat pe asa numitele „liste suplimentare”? Guvernul tarii trebuie sa imi asigure dreptul constitutional de a vota, ca sunt in RO ca sunt in alta tara!

      • Domnule Radu, guvernul niciunei tari nu are circumscriptii de votare in alte tari care sa acopere intreaga emigratie existenta acolo. Ar fi nesanatos si nerealistic un asemenea efort nemaiauzit.
        Interesati-va cate sectii de votare au de ex alte tari democratice in Romania si daca acopera tot cuprinsul tarii conform expatilor rezidenti la noi. Daca au sectii de vot in afara ambasadelor si consulatelor lor. Ne facem de ras cerand sectii de vot prin alte tari si e jenant sa vezi articole ce arata disponibilitatea unor primarii italiene sa ne ofere spatii de vot. Nu suntem migratori, nu avem nevoie de astfel de servicii ce nu au mai fost cerute de nico alta comunitate de emigranti nicaieri in lume. De asta ne si atragem antipatia localnicilor pentru ca mergem in tara lor iar apoi ii agresam cu problemele noastre de acasa.

        Asta se poate face doar cu vot prin corespondenta si electronic. Exista din cate inteleg o astfel de lege in Parlament, dar asa ceva nu poate fi aplicat pompieristic ci doar dupa niste ani de pregatire. Altfel apar inevitabil disfunctionalitati si se creaza conditii pentru posibile ilegalitati.
        Dar si in acel caz, trebuie sa te inregistrezi in prealabil cu ratiuni solide. Nu oricine si oricand voteaza prin corespondenta.

        Despre votul prin tara in alte circumscriptii fata de cea in care esti arondat am cam aceeasi parere. Din pacate multi concetateni ar privi o astfel de regula precum Dvs, respectiv o limitare a drepturilor. Eu nu o consider astfel, eu o consider o masura normala si care tine de civilizatie.
        E o mare confuzie in Romania intre limitarea unor drepturi si exercitarea unor drepturi intr-un cadru reglementat, conditionat.
        Cand romanii vor invata sa se supuna regulilor si legilor abia atunci vom depasi criza morala si politica de azi. Dar iarasi din pacate, multi romani nu-si vad interesul si se lasa prada impulsurilor emotionale si manipularilor diverselor partide politice.
        Va garantez ca nu va fi sfarsitul lumii si nici vreo schimbare radicala daca in aceste alegeri prezidentiale va castiga unul sau altul dintre candidati. Ar trebui insa sa alegem cu mintea si sa votam candidatul care ni se pare cel mai bun sa indeplineasca functia de presedinte al Romaniei asa cum o cere aceasta functie in stat.
        Si ar trebui sa nu uitati ca nu votam un vataf in fruntea tarii ci un om care sa ne reprezinte asa cum suntem noi ca popor: cu multi ignoranti, cu subdezvoltare, cu bune si rele.
        asa ca mergeti si votati cum va spune ratiunea si nu dupa cum va indeamna media sau simpatiile neconditionate. Abia atunci vom face un pas inainte.
        Personal am o mare tentatie sa nu merg la acest vot. Asta pentru ca mi-e scarba de ceea ce avem in acest moment drpet clasa politica. In plus si pentru ca nu ma consider intru totul indreptatit sa votez pentru viitorul celor care au ramas in Romania din moment ce eu nu mai traiesc acolo si nu voi suporta consecintele votului meu in mod direct.
        Dar voi incerca sa judec ce e mai bine si sa imi exercit dreptul asta indiferent cat de mici sau mari vor fi cozile.

        Oricum ar fi, eu nu mi-am dorit niciodata sa reduc drepturile ignorantilor subdezvoltati dupa cum sugereaza articolul. Desi nu am fost niciodata in politica, mi-am dorit mereu sa ajut ignorantii subdezvoltati’ sa ‘se destepte’ si sa judece cu propria minte si constiinta ce vor sa aleaga ca sa le fie mai bine. Asta consider eu ca inseamna democratie si nu substituirea dorintelor mele majoritatii.

        Votati cum credeti ca e bine pentru viitor, dar sa nu ne pierdem mintile si sa picam in ridicol si patetic asa cum pare sa se intample in aceste zile.

    • @ bozo – asta e manipulare ieftină, o versiune mai inteligentă decât a lui Corlățean, dar tot manipulare rămâne. în funcție de numărul de cabine și numărul de ștampile, există un număr de votanți procesabili pe oră, o capacitate maximă a secției de votare. Faptul că în primele 2-3 ore nu s-a mers la capacitate maximă nu înseamnă că secțiile respective de vot erau capabile să asigure exercitarea votului de către toți potențialii votanți din zonă.

      Comparația cu autostrada este falsă, o autostradă se construiește în câțiva ani, pentru a funcționa zeci de ani și cu costuri de sute de milioane de euro. O secție de votare se amenajează în câteva ore.

      Rezumatul comentariului dvs. este că ”proștii trebuiau să se scoale mai de dimineață”. Cu abordări din astea mergeți dvs.la Ponta și la Corlățean.

    • Adica tot eu sint de vina ca nu am fost la ora 8 in fata consulatului? Am facut un drum de 2 ore, avem 3 copii pe care a trebuit sa ii luam dupa noi, nu i-am putut trezi cu noaptea in cap ca sa fim la coada la ora 8. Am ajuns la 1pm si am stat la coada 1 ora. Mi-am declarat rezidenta la consulat imediat dupa ce am emigrat, ceea ce sint convins ca au facut foarte multi alti romani plecati pe termen lung sau definitv. Am dubla cetatenie, iar MAE cred ca nu ia in considerare pe cei cu dubla cetatenie (din rea intentie), altfel nu se explica cum de in Franta de exemplu au contabilizat doar 45K romani si sectii de votare pe masura… Sint mii de sate mici in Romania care au avut mai multe stampile la suta de votanti decit au avut tari intregi. Nu spuneti nimic de necesitatea votului electronic insa divagati folosind metafore cu autostrazi… Absolut penibil comentariul dvs, ca sa nu spun altfel.

  10. Felicitari Domnule Naumescu pentru ideile perfect exprimate pe care le-am citit dintr-o suflare! Cel mai bun articol al Dvs. sau dintre cele de la top!

  11. Un articol foarte bine argumentat, ca de altfel atatea altele care le-am citit aici semnate de dv..Perspicacitatea specialistului,imbinata cu voirea de bine adevarata pentru tara nostra impun la modul cel mai convingator. In virtutea acestor considerente , indraznesc sa SUPUN ATENTIEI dv.problema DIASPOREI si a rolului sau in evolutia democratiei noastre tinere,cat si perspectivele sale intr-o viitoare constructie constitutionala (SIC!) ca sistem politic autohton.. Spun acest lucru in virtutea unei „ocazii”singulare , cred , in istoria moderna de cca 200 de ani a spatiului geopolitic in care fiintam: similitudinea intereselor diasporei cu interesele majore ale „interiorului” nostru politic.. Dupa parerea mea este o surpriza extraordinara in care se intrevad posibilitati si beneficii noi pentru evolutia Romaniei in general, in primul rand a consolidarii democratiei „romanesti” si a insertieii sale europene.Cred ca problema stimularii , a incurajarii organizate a aceste SOLIDARITATI impune o atentie deosebita, ce merita a fi dezbatuta pe larg in societatea romaneasca, inclusiv a diasporei din tarile cu democratiile cele mai consolidate.

  12. felicitari, domnule Naumescu. imi pare bine ca ati spus lucrurilor pe nume. ati avut dreptate in privinta lui Corlatean. se vede ca nu a putut iesi din logica meschina de campanie electorala de 2 lei nici cand si-a dat demisia. din partea mea, observ ca adversarul joaca in continuare la fel de prost ca si pana acum. astia chiar sunt in stare sa-l faca pe Ponta presedinte blocand pe fata, in mod absolut grosolan, dreptul la vot cetatenilor care au alte preferinte politice, si asta chiar in capitalele tarilor civilizate si sub ochii presei. bravo PSD. este o miscare la fel de inteligenta ca si cea de a paria toti banii pe un plagiator si un impostor cu acte, numai bun de presedinte de tara membra UE. din nou foarte bine.

    nu avem de-a face cu mari strategi aici, ci cu niste insi marunti de genul corlatean sau sova, care chiar gandesc si inteleg lumea la nivel de antena 3. victor ponta este o bomba cu ceas. la noi dureaza ceva mai mult pana o sa explodeze, dar ne-am apropiat foarte mult de masa critica in ultimul timp, cu ajutorul lor. asa ca e foarte bine, sa blocheze votul si de data asta, daca asa vor. le vor primi voturile alea negative inzecit.

  13. Deci dl. Melescanu a fost nominalizat.
    Se pare ca numarul persoanelor care fac parte din conspiratia de punere sub control a Romaniei este mic, daca il refolosesc pe acest agent secret (al nostru, al lor?).
    Evident, nu oricine este initiat in aceste secrete.
    Am ajuns ca serviciile secrete sa asigure drepturile democratice ale cetateanu;ui roman!

  14. Si, totusi, cine sa fi fost Viktor Babes de Universitatea maghiaromana din CLuUuJ l-a pus in denumire? De ce nu l-au pus pe Racovita pe care il cunoaste intreaga omenire si care le-a fost chiar si rector cand si le-a infiintat sectia de roman a Universitatii foste exclusiv maghiare din CLuUuJ?
    (pentru ca respectivii sunt bolnavi mintali – iar ca neanderthalieni nu au niciun viitor)

    Pana una alta in Panteonu cultural-stiintific european nu figureaza niciun ardelean alaturi de Dimitrie Cantemir, desi se lauda ca au universitati CATOLICE vechi in limba latin0-maghiaro-germana de aproape 1000 de ani, desi nu pot pronunta nici in zilele noastre pe RRRRRRRRRRRR!

    Cat despre pionul Corlateanu, sa comenteze sPioni ierii marelui UNgureaNU.

  15. O nebunie imi trece prin minte. Cum ar fi sa chemam cat mai multi romani acasa in ziua votului? M-as duce dupa ei si i-as duce si inapoi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

Valentin Naumescu
Valentin Naumescu
VALENTIN NAUMESCU este profesor de relații internaționale la Facultatea de Studii Europene a Universității Babeș-Bolyai Cluj, președintele think tank-ului Inițiativa pentru Cultură Democratică Europeană (ICDE) și directorul Centrului EUXGLOB. Este abilitat în conducerea de doctorate în domeniul relații internaționale și studii europene și este coordonatorul programului de master de Relații Internaționale, Politică Externă și Managementul Crizelor (în limba engleză) de la UBB Cluj. Între 2005 și 2007 a fost secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe, iar între 2008 și 2012 a fost consulul general al României la Toronto. Are gradul diplomatic de ministru-consilier, obținut prin concurs.A publicat 23 cărți, în România și în străinătate (Marea Britanie, Canada, Olanda), ca autor unic, coautor, editor sau coeditor și peste 60 de articole științifice și capitole/studii în reviste de specialitate și volume colective. Printre cărțile publicate în ultimii ani se numără: Politica marilor puteri în Europa Centrală și de Est. 30 de ani de la sfârșitul războiului rece (Humanitas, 2019), The New European Union and Its Global Strategy: From Brexit to PESCO (Cambridge Scholars Publishing, 2020), Războiul pentru supremație SUA-China și cele cinci forțe care schimbă lumea. Consecințe pentru România (Polirom, 2022) și Great Powers’ Foreign Policy: Approaching the Global Competition and the Russian War against the West (Brill, 2023).

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro