În iunie 2023, de la cel mai înalt nivel al statului, a fost asumat explicit idealul întregii clase politice: stabilitatea. Stabilitatea e numai o nouă fațetă a idealului sistemic din 1990, « liniștea », un ideal atât de bine încarnat de Ion Iliescu timp de trei mandate prezidențiale si, iată, de Klaus Iohannis timp de două mandate. Stabilitatea e deci liniștea și liniștea e asigurată datorită legii tăcerii. Se tot vorbește de « Scandaluri », dar sunt false scandaluri, care nu-i deranjează cu adevărat pe deținătorii puterii.
În numele stabilității, președintele a numit un prim-ministru de la PSD, asta deși în 2019 câștigase alegerile tocmai spunând că nu va mai da o nouă șansă acestui partid. Dar idealul stabilității poate legitima această decizie, o decizie luată, în plus, invocând seriozitatea respectării angajamentelor anterioare. Insistența cu care s-a invocat protocolul care prevedea rocada, un protocol care nu constituia o obligație pentru șeful statului, e simptomatic: chiar venise timpul ca politicienii să afirme clar că angajamentele făcute între ei sunt mai importante decât cele luate în fața electoratului.
Rapiditatea cu care s-au desfășurat procedurile legal-constituționale de instalare a noului guvern condus de Marcel Ciolacu e semnificativă pentru golirea de conținut a mecanismelor instituționale: formal, s-au « bifat » obligațiile legale, de facto coaliția a evitat reale audieri ale viitorilor miniștri prin accelerarea la maxim a procedurilor. Dar momentul cel mai golit de autenticitate a fost chiar ședința comună a celor două Camere. O ședință prezidată cu multe erori de premierul abia demisionar. Prezența generalului-premier Ciucă la conducerea sesiunii Camerelor reunite creează confuzie instituțională între Executiv și Legislativ, dar ce mai contează! Această prezență se explică tot printr-o votare-fulger a acestuia în funcția de președinte al Senatului. Și alegerea numărului doi în stat a devenit o formalitate, funcția fiind în acest caz o recompensă nu numai pentru foarte regulamentara demisie la ordin, ci și pentru întreaga activitate de premier, una în care a acceptat să golească de conținut politic funcția pe care a deținut-o. Ai impresia că generalul Ciucă nu-și dă seama de măsura în care modul în care a acceptat să fie pionul președintelui ca fals lider al PNL și fals prim-ministru e mult mai gravă decât alte acuze vânturate în spațiu public parcă pentru a face uitată această impostură politică. Astfel Ciucă a acceptat să fie unul din principalii actori ai de-democratizării și militarizării României, dar nici măcar nu și-a dat seama de asta pentru că în cultura sa instituțională, acesta este numele normalității.
Această (aparentă?) inconștiență îi promite un viitor luminos. Privind zilele acestea duiosul cuplu Ciolacu-Ciucă chiar ajungi să te întrebi dacă zvonurile care ne spun că PSD-ul ar accepta un președinte ca Ciucă nu sunt atât de aberante pe cât par. Dacă a acceptat să fie un premier și un președinte de partid de formă, poate accepta și să fie un președinte de formă. Idealul prim-ministrului Ciolacu probabil chiar e un președinte tip Ciucă. Un cuplu PSD-PNL îl poate promova în finala prezidențială, unde mulți spun că Simion poate ajunge ca Bau-bau-ul perfect care-și va transforma orice adversar în învingător al prezidențialelor. Dacă e așa, ar intra perfect în logica golirii de conținut a mecanismelor constituționale, dintre care cel mai important este cel al alegerilor. E greu să ai stabilitate dacă nu faci un blat-două la alegeri.
Spectacolul ședinței celor două Camere din 15 iunie a fost unul trist. Nu prin excese, scandal, cum au titrat televiziunile. A fost trist prin faptul că ne-a prezentat o clasă politică resemnată, fiecare membru jucându-și plictisit rolul. Spiritul democratic a părăsit instituțiile noastre. În acest sens, liniștea, stabilitatea, au învins. Prezența opoziției e și ea formală, fără imaginație. Camerele de luat vederi se pot concentra pe un exces sau altul, dar tabloul de ansamblu este acela al unei lumi politice sclerozate, îmbătrânite înainte de vreme, trăind din inerție.
Teoretic acest Parlament mai funcționează până la sfârșitul anului viitor, totuși pare că bate un vânt de alegeri, care pot veni mai repede decât ne așteptăm. Sarabanda promisiunilor președintelui PSD devenit și prim-ministru poate că e un semn în acest sens. În numele stabilității, probabil se va încerca o golire de conținut democratic a momentului electoral 2024.
Greva profesorilor a fost o supapă socială care ajută inițial noul guvern. Dar multe categorii sociale vor simți că PSD-ul e gata să-și cumpere voturile cu bani grei, deci vor vedea o oportunitate în intervalul de la instalarea guvernului până în alegeri. Ori e greu de crezut, de altfel nu sunt resurse, pentru ca guvernul să împartă cadouri electorale timp de aproape un an și jumătate. Acesta e deci un argument pentru ca acest trio de succes (din punctul lor de vedere) Iohannis-Ciucă-Ciolacu să vrea să pună la cale o tentativă de organizare a alegerilor anticipate, probabil spre sfârșitul acestui an.
Scoatere UDMR din guvern face lucrurile ceva mai simple, în plus evită și umflarea AUR. Primele discursuri ale noului prim-ministru ne indică deja campania electorală permanentă care va caracteriza partea PSD a Guvernului Ciolacu. O campanie în care PSD-ul se întoarce la elementele care i-au permis lui Dragnea să câștige cu un scor record (45%) alegerile din 2016: naționalism (să nu mai fim sclavii moderni ai Europei), socialism (asimilare a pieței cu speculația), populism (promisiuni la greu pentru toți alegătorii PSD, începând cu pensionarii). La asta se adaugă un discurs pro-Nato menit să liniștească partenerii occidentali, a căror prioritate în acest moment e departe de a fi natura democratică sau nu a regimului de la București.
PNL-ul nu și-a trimis liderii în guvern, semn că știe măsura în care acest Executiv va deveni un organ de campanie al PSD-ului. Dar PNL nu va putea să-și reconstituie măcar în parte electoratul decât dacă are o voce distinctă de cea a PSD. Rămânând în guvern, merge la o sinucidere sigură. E probabil ca PNL să părăsească Guvernul PSD, ceea ce e un prilej de a provoca anticipate. Iohannis va considera că numai acestea pot aduce o nouă clarificare etc., și se va transforma din nou în antipesedist. Va putea explica în exterior că o astfel de decizie va da un guvern și mai stabil și creșterea AUR va fi mai ușor de limitat. În acest timp, Ciolacu poate rămâne la guvernare și are o scuză că nu-și poate aplica toate promisiunile decât dacă este votat în alegeri. PNL-ul își va reafirma identitatea opunându-se populismului PSD. Nu va fi crezut de mulți, dar va evita o prăbușire inevitabilă a sfârșitul unei guvernări de 3 ani cu PSD. Astel, toți din PSD-PNL au de câștigat, minus parlamentarii care riscă să nu fie realeși, dar ei vor fi puțini. UDMR se vede cu perspectiva de a nu depăși pragul electoral. AUR rămâne fără obiectul muncii dacă se dovedește că e doar o copie a identității profunde a PSD. USR e dezavantajat dacă parlamentarele au loc înaintea europarlamentarelor, dar și a localelor.
E doar un scenariu…dar poate singurul care-i permite președintelui Iohannis să controleze condițiile ieșirii sale din rolul prezidențial.
În fine, instituția constituțională a alegerilor anticipate nu a fost experimentată până acum pentru că presupune condiții foarte greu de realizat, dar poate că acum i-a venit momentul. Oricum, în actuala componentă, Curtea Constituțională nu va fi un obstacol în calea acestei soluții. Și dacă tocmai această soluție e cheia fericirii binomului PNL-PSD?
România, dar și întreaga Europa, este într-o situație aproape dramatică, nu numai din cauza războiului din Ucraina dar și din cauze economice și politice. Să recunoaștem deschis, România este obstrucționată și dinspre Vest, pe linia Germania-Austria-Ungaria. Nu cred că de stabilitate este vorba ci despre securitate.
Pentru PNL problema este că nu mai are mesaj. În definitiv, ori este pro-european, ori este pro-national/ naționalist?
PSD, iată, se pregătește să preia discursul populist-nationalist-religios precum AUR. PNL ce va face? Va prelua mesajul pro-european, ca de ex. Federalizarea Europei? Păi PNL este un partid NAȚIONAL, deci ce mesaj va prelua PNL?
Problema securității are potențialul de a închide orice discuție politică propriu-zisă, nu se mai poate spune nimic…câteodată e cazul, eu însumi am justificat coaliția inițială prin acest pericol, războiul se vedea la orizont când gen. în rezervă Ciuca a format guvernul PNL-PSD, dar nu putem opri orice analiza politica pana când războiul se oprește. Guvernarea PSD, instituțional și imagologic, s-a instalat cu o viteză fără precedent. Parcă nu e o simplă o reconfigurare a ministerelor, ci o preluare a puterii de către PSD. O preluare fără alegeri, o preluare datorită unui președinte care își avea ca singură identitate politică la alegerile din 2014 și 2019 un declarat anti-pesedism. Cred că e important de notat faptul că sub discursul stabilității și respectării angajamentelor unui protocol între partide, președintele își încheie mandatul în contradicție cu singurul discurs propriu-zis politic care i-a adus voturi.
Politic, nu exista altă soluție. Combinația PNL+USR+UDMR nu a funcționat din cauza USR, în plus nu exista altă variantă de guvernare. Nici mie nu-mi place…dar asta e!…Vox populi, vox Dei….
Cel mai bine descrie starea de fapt din tarab un citat ,ad litteram , din Ciulinii Baraganului de Panait Istrati:
” buna țara , rea tocmeala hut-o-n cur de randuiala”.
Pragmatic vorbind, stabilitatea e un plus.
Tot pragmatic vorbind, nu-i rau sa avem mai putin zgomot politic. N-a disparut, dar e mai in surdina.
Si tot pragmatic, partidele cu componente de centru ale ideologiei trebuie sa faca ceva sa mai atraga din ratacitii coagulati in jurul freneziei hauriste.
Nu in ultimul rand, fara indoiala, calul troian al Orbaniei (cea care este calul troian al rusiei) nu are ce cauta la guvernarea Romaniei, in plin razboi al rusiei cu Occidentul. E bine ca UDMR a fost exclus din coalitia de guvernare.
Ca noul guvern nu va face reforme, e clar, dar nu e nici primul si nici ultimul guvern romanesc care „o scalda”. Apartenenta Romaniei la UE si NATO, precum si parteneriatul strategic cu SUA vor limita posibilitatile guvernului de a face gafe monumentale.
„Stabilitatea e numai o nouă fațetă a idealului sistemic din 1990,…”.
Daca stabilitatea tarii e considerata o situatie blamabila, cu ce ar trebui inlocuita? Sau ar trebui facuta o diferentiere intre o stabilitate „buna” si una „rea”; iar daca cea prezenta e cea „rea”, cum ar trebui sa arate cea „buna”?
Evident că stabilitatea e esențială pentru orice regim democratic, problema este că stabilitatea ca discurs a fost adeseori utilizată împotriva pluralismului democratic. Sondajul publicat acum de Hotnews conține precizarea că doar 37% dintre respondenți au indicat un partid politic. Pluralismul politic presupune atât o ofertă diversă, cât și cerere din partea societății, noi avem probleme la ambele capitole. Când războiul din zonă e o scuză ca să limităm și mai mult acest pluralism, cu perspectiva ca următoarele alegeri să fie scurtcircuitate de un pact între principalele două partide, pot să mă tem că stabilitatea invocată e mai legată de cultura politică nedemocratică, decât de firescul unui regim pluralist.
Românii votează masiv cu PSD și PNL, fiindcă sunt masochiști.
Resetarea Romaniei se poate face prin Anticipate!
Ce înseamnă domnule „resetarea” României!?
Bravo Lucifer,
Ai nota 10 pentru raspuns.😵
Succesul Rotativei inseamnă trecerea scumpei și frumoasei noastre patrii la o etapă superioară Democrației, și anume DEMOCRATIVA, acea formă de organizare în care ”votezi pe cine vrei iar la putere ajunge cine trebuie”. Întotdeauna!
Situatia politica actuala reflecta o lupta intre populismul guvernamental si dorinta partidelor de a obtine avantaje inaintea alegerilor anticipate. Este regretabil ca astfel de strategii politice pot afecta stabilitatea tarii si prioritatile reale ale cetatenilor. Este nevoie de lideri responsabili care sa puna interesul national inaintea intereselor partizane, pentru a asigura un guvern eficient si sustenabil.
„E doar un scenariu…dar poate singurul care-i permite președintelui Iohannis să controleze condițiile ieșirii sale din rolul prezidențial.”
PSD scade lent in momentul asta. PNL scade accelerat. Si au plecat de sus. PSD a ajuns la aproape 40% imediat dupa ce a fost adus de Iohannis la guvernare, PNL urcase spre 25% imediat dupa inceperea razboiului din Ucraina. Oamenii au „cumparat” ideea de stabilitate vanduta de Iohannis si de guvern condus de un general, in vreme de razboi.
Daca se apuca acum alianta asta de jocuri politice cu demisia lui Ciolacu imediat dupa numire, de guverne de sacrificiu respinse la foc automat si de anticipate, pot baga mana in foc ca AUR ajunge la 30%, iar USR la 20%.
Fiecare vede altceva . Guvernul PSD -PNLnu este altceva decit rezultanta plecarii rusinoase a USR de la guvernare si a spargerii PNL de catre gruparea Orban ce impreuna cu fostul sef al USR au incercat marea cu degetul crezind ca il pot sunta pe Iohannis .Nimic mai fals . Totul s-a dovedit o fantosa iar acum fostul sef PNL plimba ,de dimineata pina seara tirziu in noapte, tot felul de pancarde mai ceva ca grevistii profesori tobele si vuvuzelele, pe la Cotroceni .Guvernul PSD -PNL a fost construit doar spre a putea oferi natiunii un moment de respiro iar numirea premierului Ciuca s-a dovedit o alegere ce deja isi confirma valoarea .Cehia alege si ea un general in functia de Presedinte .Iohannis numeste astfel , total anticipativ , omul potrivit la locul potrivit momentului .Alegerea facuta de Iohannis era singura alegere oferita de rezultatul configurarii Parlamentului urmare a trecutelor alegeri neexistind o alta posibilitate tehnic vorbind . Guvernul Ciolacu este un guvern al natiunii el neavind la baza o intelegere politica ci doar una ce contine acesta forma de alianta creeata spre binele tuturor .In alegerile din 2024 fiecare Partid al Aliantei va merge de unul singur .Acesta este motivul plecarii UDMR de la guvernare.UDMR incearca sa treaca pragul electoral iar apartenenta la guvernare nu ii permitea asta .In acelasi timp PNL este favorizat de aceasta plecare ce ii ofera o noua perspectiva electorala la fel cum se intimpla si cu PSD ce fura electoratul AUR . Punerea in valoare a noilor legi a pensiilor normale si a celor considerate speciale , noile reforme administrative si administrativ teritoriale , legile salarizarii si pozitionarea fata de Ucraina si Rusia ,impreuna cu banii obtinuti din PNRR si cu tot mai probabila intrare a Romaniei in Schengen , ofera PSD si PNL, dupa plecarea UDMR de la guvernare , mari satisfactii electorale iar daca se va oferi si votul atasat personelor de peste 16 ani cele doua partide vor conduce impreuna Romania pina in 2028 ,asta daca si PNRR isi lungeste termenele . Cind vorbim despre Alegeri Anticipate ne este evident cum in Romania zilelor noastre ele nu se pot face .CCR a decis deja . Parlamentarul este un ales al neamului ce are un mandat fix de patru ani ce nu poate fi intrerupt de nimeni decit de vointa proprie a celui mandatat .In cazul nostru doar un vot luat in unanimitate in Parlamentul unit al Romaniei fiecare parlamentar exprimindu-si decizia in nume personal poate declansa anticipatele ceea ce este insa o utopie .Peste toate se suprapune si decizia CCR ce ne arata cum toate Institutiile Statului trebuie sa decida in sprijinul functionarii acestuia si nu viceversa .Opozitie nu exista in Romania .Partidele ce se opun guvernarii nu au forta de penetrare electorala si nici oameni carismatici asta ca sa nu mai vorbim de discursul politic ce a devenit usor „mahalagistic ” .Singura necunoscuta este numele noului Presedinte al Romaniei acolo unde Iohannis are decizia in buzunar .Este nevoie de un Predesedinte cu mari afinitati europeane (Ciolacu deja incerca sa faca asta ) ce se dezice public de Rusia (campania electorala va ataca acest subiect si multe surprize vor aparea ) ce respecta deciziile venite de la Bruxelles si care poate reprezenta Romania la nivel intelectual in toate structurile incepind cu NATO si cele ce converg catre parteneriatele realizate de Iohannis cu Japonia si Franta si bineinteles cu cel cu SUA. Un cetatean al Romaniei fara nici o pata va deveni noul Presedinte asta daca nu care cumva Maia Sandu se decide sa candideze si in Romania si in Rep.Moldova totul facut pe model Cuza .Este foarte dificil pentru orisicare candidat cu exceptia doamnei Kovesi care sa vina sa elimine „umbra” de maretie a actualului Presedinte .Deocamdata nu stim cine vor fi participantii cu exceptia sefului AUR asta daca Partidul va mai exista in anul 2024 si daca nu care cumva UE va incerca sa elimine toate cozile de topor ale Rusiei aflate oriunde pe teritoriul ei .In Romania primul pas a fost facut cu ambasada Rusiei la Bucuresti . Nimeni nu poate crede cum acest nou Guvern ar putea rata toate aceste tinte ce au tot fost aminate fie doar si spre a putea fi rezolvate ca punere in practica chiar inainte de Alegerile din anul 2024 .„Urma scapa turma .”
Dl. Gussi e un temerar. A aruncat publicului publicului o mănușă . O provocare directa pe adresa seriozității si gîndirii conceptive a societații. Bine a făcut și face.Pentru că va continua. SIGUR.Firește ca e și un moment propice. AL STABILITĂȚII ? DA , al stabilității .al apropierii de final pentru un ciclu istoric. Cel al ieșirii din comunism spre un liman mai ”LINIȘTIT”. Un fel de iesire din tunel.După părerea mea exclus de la gafe monumentale pentru Guvern.Dar și pentru JOHANNIS însuși.DA, el are de pe acum toate condițiile „IEȘIRII sale din rolul prezidențial”.ONORABIL (ba chiar și mai mult deatît !) Nu , nu doar apartenentei RO la UE,NATO și parteneriatului cu SUA. CI pentru că asigură RO prin stabilitatea Guvernării SCHOLZ în Germania. (toți germanii o știu!)Merkel la vremea ei a dat satisfacție ORBANIADEI pentru re-unificare .Acum se pare ca a sosit vremea pt Scholz sa facă …pași.In ciuda faptului ca plutește un halou de-asupra.Se va vedea la un moment dat și conturul clar.
”ORBANIA” ieșită de la guvernare e un rezultat f. bun si,o dată ieșită, e de lungă durată tocmai pentru că a degajat drumul constituțional necesar pentru declansarea anticipatelor. DA,PNL va ”cădea” in istorie.Nu cred ca își va mai putea reveni. AUR nu dispare din lupta. Dimpotriva. Are toate sansele să ocupe spatii si mai largi,și mai profunde. A devenit jucător tot mai bun , a devenit mai prudent, mai experimentat. ȘOȘOACĂ nu va mai putea reveni la matcă.AUR este pe cale să acapareze alți oameni valoroși informațional din toate domeniile,iar diaspora e o sursă incredibilă pt formație Următorul ciclu istoric se pare că îl va include inexorabil.Global vorbind are șanse și i se deschid drumuri de străbătut.Tocmai de aceea,personal ,nu văd AUR o copie profundă a PSD. Poate invers, mai degrabă . NU ”combat ” prin tot ce am scris aici opiniile f avizate ale d-lui GUSSI. Dimpotrivă ! Mai ales e limpede cu totul ca a lăsat deschise toate azimuturile discuției.Ale dezbaterilor ,vreau să zic.
Nimic din ce vehiculeaza guvernul pe piata politica – bine punctat de comentatori – nu constituie un proiect de tara, ci doar vorbarie ametitoare, care tine Romania de peste trei decenii in starea de natiune esuata…
Noilile legi europene ,ce apar in curind ,vor elimina ingerinta straina in alegeri indiferent care sunt modalitatile ce pina acum erau parte a alegerilor din tarile ce apartin UE .Totul se modifica iar cei care vor pune in practica toate aceste noi legi si cele vechi (obligatorii )din PNRR vor capata voturi .
Fiecare vede altceva . Guvernul PSD -PNLnu este altceva decit rezultanta plecarii rusinoase a USR de la guvernare si a spargerii PNL de catre gruparea Orban(fost sef PNL) ce impreuna cu fostul sef al USR au incercat marea cu degetul crezind ca il pot sunta pe Iohannis .Nimic mai fals . Totul s-a dovedit o fantosa iar acum fostul sef PNL plimba ,de dimineata pina seara tirziu in noapte, tot felul de pancarde mai ceva ca grevistii profesori tobele si vuvuzelele, pe la Cotroceni .Guvernul PSD -PNL a fost construit doar spre a putea oferi natiunii un moment de respiro iar numirea premierului Ciuca s-a dovedit o alegere ce deja isi confirma valoarea .Cehia alege si ea un general in functia de Presedinte .Iohannis numeste astfel , total anticipativ , omul potrivit la locul potrivit momentului .Alegerea facuta de Iohannis era singura alegere oferita de rezultatul configurarii Parlamentului urmare a trecutelor alegeri neexistind o alta posibilitate tehnic vorbind . Guvernul Ciolacu este un guvern al natiunii romane el neavind la baza o intelegere politica ci doar una ce contine acesta forma de alianta creeata spre binele tuturor .In alegerile din 2024 fiecare Partid al Aliantei va merge de unul singur .Acesta este motivul plecarii UDMR de la guvernare.UDMR incearca sa treaca pragul electoral iar apartenenta la guvernare nu ii permitea asta .In acelasi timp PNL este favorizat de aceasta plecare ce ii ofera o noua perspectiva electorala la fel cum se intimpla si cu PSD ce fura electoratul AUR . Punerea in valoare a noilor legi a pensiilor normale si a celor considerate speciale , noile reforme administrative si administrativ teritoriale , legile salarizarii si pozitionarea fata de Ucraina si Rusia ,impreuna cu banii obtinuti din PNRR si cu tot mai probabila intrare a Romaniei in Schengen , ofera PSD si PNL, dupa plecarea UDMR de la guvernare , mari satisfactii electorale iar daca se va oferi si votul atasat personelor de peste 16 ani cele doua partide vor conduce impreuna Romania pina in 2028 ,asta daca si PNRR isi lungeste termenele . Cind vorbim despre Alegeri Anticipate ne este evident cum in Romania zilelor noastre ele nu se pot face .CCR a decis deja . Parlamentarul este un ales al neamului ce are un mandat fix de patru ani ce nu poate fi intrerupt de nimeni decit de vointa proprie a celui mandatat .In cazul nostru doar un vot luat in unanimitate in Parlamentul unit al Romaniei fiecare parlamentar exprimindu-si decizia in nume personal poate declansa anticipatele ceea ce este insa o utopie .Peste toate se suprapune si decizia CCR ce ne arata cum toate Institutiile Statului trebuie sa decida in sprijinul functionarii acestuia si nu viceversa .Opozitie nu exista in Romania .Partidele ce se opun guvernarii nu au forta de penetrare electorala si nici oameni carismatici asta ca sa nu mai vorbim de discursul politic ce a devenit usor „mahalagistic ” .Singura necunoscuta este numele noului Presedinte al Romaniei acolo unde Iohannis are decizia in buzunar .Este nevoie de un Predesedinte cu mari afinitati europeane (Ciolacu deja incerca sa faca asta ) ce se dezice public de Rusia (campania electorala va ataca acest subiect si multe surprize vor aparea ) ce respecta deciziile venite de la Bruxelles si care poate reprezenta Romania la nivel intelectual in toate structurile incepind cu NATO si cele ce converg catre parteneriatele realizate de Iohannis cu Japonia si Franta si bineinteles cu cel cu SUA. Un cetatean al Romaniei ,fara nici o pata,ce nu are legatura cu structurile actuale de partid ,va deveni noul Presedinte asta daca nu care cumva Maia Sandu se decide sa candideze si in Romania si in Rep.Moldova totul facut pe model Cuza .Este foarte dificil pentru orisicare candidat cu exceptia doamnei Kovesi care sa vina sa elimine „umbra” de maretie a actualului Presedinte .Deocamdata nu stim cine vor fi participantii cu exceptia sefului AUR asta daca Partidul va mai exista in anul 2024 si daca nu care cumva UE va incerca sa elimine toate cozile de topor ale Rusiei aflate oriunde pe teritoriul ei .In Romania, primul pas a fost facut cu ambasada Rusiei la Bucuresti . Noile legi obligatorii ce tin de domeniile IT ,noua legislatie ce acopera restrictionarea obtinerii banilor folositi de catre Partide daca ei au provenienta straina , eliminarea implicarii altor natiuni in alegerile din tarile ce apartin UE , modficarile facute in Media care nu va mai putea minti sau care vor fi obligate sa isi asume declaratiile politice , eliminarea textelor de tip fake pe toate retelele de socializare ce vor fi obligate sa ne arate proovenienta unor ziceri , vor reface impreuna forta demcratiilor europene .Nimeni nu poate crede cum acest nou Guvern ar putea rata toate aceste tinte ce au tot fost aminate fie doar si spre a putea fi rezolvate ca punere in practica chiar inainte de Alegerile din anul 2024 .„Urma scapa turma .”Asadar vom asista la o maximizare a voturilor acordate celor doua Partide aflate la guvernare ce vor fi nevoite sa realizare toate aceste noi obligatii venite pe filiera de la Bruxelles .Amestecul unor puteri straine in alegerile din UE va fi astfel eliminat vointa cetatenilor fiind singura masura a lucrurilor .Cit despre AUR el se va confrunta cu aceste noi legi ce ne vor arata fata ascunsa a acestui Partid si atunci prabusirea electorala ii va fi fatala daca nu cumva lucrurile stiute devin sau capata alta conotatie la nivel european .UDMR este deja scos din jocul politic el nereusind in alegerile viitoare sa mai treaca pragul .O serie intrega de fapte stiute sau mai putin stiute vor iesi la lumnia zilei iar cei care le vor aduce in fata natiunii devin cistigatori in alegeri .Noile legi europene vor face diferenta .