duminică, mai 12, 2024

Nu parlamentarii, ci Strada va dărâma zidul care desparte „Casa Poporului” de alegători

M-a impresionat imaginea ciobanilor veniţi să protesteze la Bucureşti, stând cocoţaţi pe zidul care-i desparte pe parlamentari de popor. Mi-a amintit de fotografiile din decembrie 1989, când Zidul Berlinului se prăbuşea.

Nimic nu cred că simbolizează mai bine ruptura dintre zişii „aleşi ai neamului” şi alegători decât acest gard de piatră, stupid şi urât. Construcţia a fost începută de Ceauşescu şi finalizată sub domnia prea-coruptului Adrian Năstase, pe vremea când era preşedintele Camerei Deputaţilor. Fac comparaţia cu clădirea Capitoliului, care găzduieşte Congresul SUA şi pe care preşedintele Thomas Jefferson a gândit-o de la început ca pe un simbol al unei noi naţiuni. Din primăvară până în toamnă, pajiştea şi treptele clădirii sunt pline de vizitatori. Mica librărie de la subsol este accesibilă oricui. Iar dacă veţi intra în clădire, în aproape orice zi, veţi fi impresionaţi de numărul elevilor veniţi să înveţe cum funcţionează o democraţie.

Ceea ce numim azi Palatul Parlamentului, clădire denumită iniţial, de Nicolae Ceauşescu, „Casa Poporului”, a fost de la bun început conceput ca un sediu al unei puteri absolute, dictatoriale şi megalomane. Cred că a fost o greşeală să mutăm cea mai importantă instituţie a unei democraţii în această clădire, dar dacă tot s-a întâmplat aşa, de ce nu o deschidem către cetăţenii acestei ţări? Pentru că puterii politice îi este frică. Îi este frică de cetăţenii tot mai revoltaţi. De aceea au nevoie Vasile Blaga, Gabriel Oprea sau Alina Gorghiu de protecţia SPP. Pe de o parte, este dispreţul. Când v-aţi întâlnit la metrou cu vreun politician de marcă? Pe de altă parte, este teama. Nu pentru că poporul român ar fi violent, nu pentru că Bucureştiul ar fi un oraş măcinat de tulburări politice. Ci pentru că ştiu că au de ce să se teamă. Pentru că, de la un ciclu legislativ la altul, s-a accentuat sentimentul că, odată aleşi, parlamentarii fac ce vor şi nu le mai pasă de absolut nimic în afară de interesul lor.

De vină nu este însă Parlamentul, instituţie indispensabilă undei democraţii, ci vechile partide, care domină de 25 de ani viaţa politică şi care au creat un cartel prin care-şi protejează privilegiile. Aşa-zisele alegeri uninominale au fost o păcăleală, de fapt tot partidele au decis cine ajunge în Legislativ. Este incorect, cel puţin parţial, să fie acuzaţi alegătorii pentru că au votat nişte corupţi. De fapt, partidele, prin baroni, au controlat de la început la sfârşit procesul electoral – blaturi, pomeni electorale, ş.a.m.d. Aceasta este casta care ne conduce prin înţelegeri murdare, transpartinice. Nu suntem departe de 1989: ţara este condusă de un singur mare partid, cel al corupţilor. Politicienii se luptă între ei la televizor, dar avem permanente exemple ale înţelegerilor transpartinice, în interes propriu. Pensiile speciale pentru parlamentari şi baronii locali sunt doar nuca de pe colivă. În paranteză, mă întreb de ce parlamentarii PNL sau preşedintele Iohannis nu au atacat legea pensiilor pentru parlamentari la Curtea Constituţională. Chiar credeţi că nu aveau suficiente argumente pentru a depune plângere la CCR?

Asaltul dus împotriva Parlamentului de către ciobanii indignaţi de legislaţia parlamentarilor-vânători (iniţiatorii legii care limita numărul câinilor ciobăneşti erau în conducerea Asociaţiei Generale a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi, AGVPS) s-ar putea să fie doar începutul. Ruptura dintre instituţiile politice şi alegători este atât de mare încât tot mai mulţi se gândesc că doar ieşirea în stradă (iar de aici la violenţă mai este un singur pas) îi mai poate speria pe liderii actuali. Guvernul Cioloş a venit pe un val de speranţă, cu oameni noi, dar a luat până acum vreo măsură curajoasă, reformistă? A acceptat tot ce i-a impus acest Parlament delegitimat. Spuneţi că nu aveau timp? Dar deja au emis vreo 4-5 ordonanţe de urgenţă…Măcar una din aceste ordonanţe să fi dat un semn că e vremea schimbării.

Eu sper ca 2016 să fie anul în care strada, nu noua nomenklatură, să îşi ia ţara înapoi. Până nu este prea târziu…

Iar viitorul Legislativ trebuie să înceapă cu două măsuri: anularea pensiilor speciale pentru parlamentari şi dărâmarea zidului ceauşist care-i desparte de popor.

Distribuie acest articol

22 COMENTARII

  1. Imi pare rau dar nu vad logica daramarii zidului. Cu ce ajuta concret acest lucru? Exceptand faptul ca daramarea lui si refacerea zonei va genera un santier care va costa sute de mii de lei, nu vad vreun avantaj. Se poate accede la cladire pe la portile situate pe toate laturile.

    Pe de alta parte, daca „strada” doreste sa-si manifeste nemultumirea „abordand” cladirea sau pe functionarii din ea, are cineva dubii ca vor fi masate de zece ori mai multe forte de aparare ale jandarmeriei/politioei/armatei decat cele folosite in prezent? Altfel spus, inca o cheltuiala marita.

    Sunt de acord cu faptul ca parlamentarii sunt nejustificat de multi (300 sunt ceea ce poprul a cerut) si 90% incompatibili sau ajunsi in functii prin mijloace sau cu scop meschin insa chiar nu vad sensul razbunarii pe zidul ce ii inconjoara.

    • Sunt de acord si totusi…
      Zidurile sunt facute pentru a ascunde.

      Intr-adevar uneori zidurile sunt ridicate pentru a proteja.
      Un exemplu de zid de protectie decurand intarit – cel de la BNR.
      Inteleg si apreciez aceasta preocupare.

      Oricum ar fi construirea sau daramarea lor se face cu niste costuri.
      Mereu ar trebui sa ne intrebam daca acel zid merita sa fie ridicat/daramat sau daca nu cumva este o alta modalitate de a solutia aspectele aflate in discutie.

      Unii au facut ziduri inalte pentru a fi remarcati – si uite ca pana astazi dunt pomeniti in istorie.
      Altii au daramat zidurile intr-o noapte – si iarasi au intrat in istorie – o lume s-a schimbat de atunci

    • Textul nu e in primul rand despre dărâmarea fizică a zidului Casei Poporului (CP), dar eu sper din tot sufetul să se ajungă şi la asta. CP e un monstru. E expreisa cea mai tipica si mai clară a totalitarismului celui mai nebun. Nu trebuie să rărmână aşa cum l-a conceput ceauşescu. E ca şi cum am venera statuia lui Ceauşescu ca in Coreea de Nord. E o ruşine intelectuală.
      Distanţa fizică dintre CP şi oamenii de rând e PREA MARE, subliniată, enervantă, umilitoare. Încurcă circulaţia, lumea, planul Bucureştilor. Distanţa asta trebuie să fie redusă fizic.Oricine îşi dă seama că distanţa dintre vârful dealului şi gard e distanţa dintre poporul de rând şi casta superioară. Aşa ceva nu a existat nici la sângeroşii azteci.

  2. Principala problema este lipsa de raspundere personala a functioanrilor din aparatul guvernamental.

    Aceasta lipsa de raspundere personala a favorizat „ascunderea in spatele institutiei” si – in contiunuare – o lene absolut ucigasa.

    Sunt cazuri in care functioanri guvernamentali nu au facut nimic ani de zile – sau aproape nimic.

    Interzierea proiectelor europene a evidentiat acest lucru: lipsa de rapsundere personala a functioanarilor.

    O masura simpla si curajoasa ar fi asta: instituirea a 2 categorii de functionari:
    a) funcionari publici de stat – cei care au in contractul de munca raspunderea personala fata de actul administrativ, si doar in subsidiar sa fie atrasa raspunderea institutiei
    b) funcitonari de executie – fara raspundere personala

    Astfel, doar 10% din numarul actual al funcionarilor din aparat ar fi in prima categorie – dupa ce ar semna un act aditional la contractul de munca. Doar acestia ar urma sa primeasca salarii marite si sa fie subiect al legii functionarului public. Toti ceilalti ar avea salarii la nivelul unui profesor, fara a avea drepturile si obligatiile dispuse de legea functionarului public.

    =====

    In prezent, functionarul public considera ca este reprezentantul unui stapan absolut – Statul – care are drepturi speciale fata de cetatean si care este mai presus de lege.

    Aceasta stare de lucruri bolnava este la originea dezastrului administrativ din Romania si nu coruptia sau salariile parlamentarilor.

    PEntru corectarea ei este nevoie de o ordonanta de urgenta cu 2 articole si o procedura prin HG ce ar putea dura 2 saptamani.

    ===

    Situatia aceasta este exacerbata la nivelul persoanelor care au de-a face cu fonduri europene in aparatul de stat si local, si care fac „ce vrea muschii lor” – atunci cand fac ceva.

    • Cred ca principala problema ca nu exista inca parghia legala pentru a pedepsi lipsa de responsabiltiate a parlamentarilor.

      In NCP au fost scoase prevederile legale referitoare la subminarea economiei.
      Avem o mare problema din punct de vedere legal.

      • Ciudat este ca parlamentarii au suficienta responsabilitate pentru a face institutia sa functioneze. Asaltul mediatic a lasat insa o impresie contrara.

        Sigur ca Parlamentul nu e o casa a sfintilor, dupa cum nici Romania nu da pe afara de cinste si corectitudine, oriincotro te-ai uita.

        Parlamentul insa e o tinta usoara iar faptul ca deputatii si senatorii au ca forma de lucru discutia ii face in mod special vulnerabili in fata unui popor care continua sa considere drept munca numai trasul la strung si la lopata.

        Inlocuirea intregului parlament (mai e un an pana atunci…) nu va schimba lucrurile, pentru ca oricum 90% din legislatia necesara exista deja, 9% provine din UE si doar 1% a mai ramas legislatie de facut (cifre orientative, evident).

        Parlamentul este o tinta falsa ce legitimeaza de fapt atacul la democratie. Cam cum s-a intimplat cu ofensiva NSDAP asupra Reichstagului in urma cu 100 de ani. Cu efectele cunoscute….

        • Stiti, cand magistratii nu fac lucruri bune – precum copiii rasfatati si obraznici- sunt trasi la raspundere pentru ca exista o instanta/institutie a lor care ii cerceteaza si da verdicte in consecinta.

          Pentru parlamentari nu exista un organism/o putere care sa le controleze activitatea si sa ii demita, in mod justificat, inainte de terminarea termenului. Ba mai mult, parlamentarii au imunitate ceea ce face ca chiar si atunci cand ai maldar de dovedi, numai bune pentru trimiterea in judecata, daca muschii parlamentarilor spun NU se intampla ca justitia sa nu poata opera. este drept asa? Este cu adevarat un stat de drept RO?

          Checks and balance:
          „The various procedures set in place to reduce mistakes or improper behavior. Checks and balances usually ensure that no one person or department has absolute control over decisions, and clearly defines the assigned duties. The existence of checks and balances within an organization prevents any one person or department from having too much power, and forces cooperation in completing tasks.”

    • Restul functionarilor publici au raspunderile definite si exista modalitati de control si de tragere la raspundere pentru fiecare categorie.

      • Pai, tocmai ca nu exista parghii legale pentru a face un functionar public sa-si faca datoria.

        Toate prevederile sunt in realitate inaplicabile.

        Parlamentarii nu sunt functionarii publici.

  3. Jos privilegiile clasei politice. Un parlamentar nu ar trebui sa se bucure de nici un drept in plus fata de orice cetatean normal. Dimpotriva, au onoarea si si-au asumat datoria sa reprezinte fiecare mii si mii de votanti si sa munceasca pentru binele tarii si a cetateanului ce i-a votat si ii plateste din taxele si impozitele sale.
    1.indemnizatie cit un salar mediu pe economie – fara pensii speciale, diurne, bani de chirie, deplasare, benzina, orice ae venituri banesti sau cuantificabile in bani.
    2 program de 8 ore pe zi strict monitorizat – sau in parlament, sau in biroul de parlamentar din teritoriu. sanctiuni severe daca chiulesc.
    3 fara vacante parlamentare. durata legala de concediu de odihna. monitorizare atenta pentru cazurile de concediu medical – listarea online a locurilor unde sunt internati in caz de boala.
    4 construirea de catre stat a 3 blocuri cu 300 de garsoniere, nivel de finisare comparabil 3 stele, pentru cazarea gratuita a parlamentarilor ce locuiesc dincolo de o raza de 30 km de Bucuresti, strict pe perioada mandatului.
    5 preturi reale de piata la serviciile oferite parlamentarilor – cantina, spalatorie, etc –
    6 inminarea pe baza de semnatura/lista de inventar la inceput de mandat de laptop, telefon, tableta de servici – monitorizare atenta a dispozitivelor, pentru a fi folosite doar in interes de servici
    7 eliminarea traseismului – pierderea functiei, organizarea alegerilor in circumscriptie pe cheltuiala traseistului. pierderea dreptului de a mai candida vreodata daca schimba formatiunea politica/devine independent in timpul exercitarii unui mandat/perioada de ocupare a unui functii numite politic
    8 limitarea la 2 candidaturi pe viata pt orice cetatean. – are sansa sa convinga doar de 2 ori alegatorii
    9 limitarea la 2 mandate pe viata pt orice cetatean in orice functie / pozitie aleasa sau numita politic. Politica nu poate constitui o cariera publica.
    10 eliminarea oricarei forme de imunitate Calitatea de parlamentar ar trebui sa ii faca sa respecte legile cu mai mare atentie decit un cetatean de rind.
    11 anchetarea din oficiu de catre DNA daca exista o diferenta de 10 % in avere dupa exercitarea vreunui mandat ales sau numit politic
    12 introducerea incompatibilitatii absolute intre calitatea de membru de partid si ocuparea unui post (de orice fel) in orice structura finantata de la bugetul de stat. Sau exercita o meserie pe baze de competenta (angajat la stat) sau intra in structurile de stat prin politica.
    13 calitatea de membru de partid – circumstanta agravanta pentru orice infractiune savirsita. 14 triplarea pedepselor actuale pentru coruptie, mita, trafic de influenta, primire de foloase necuvenite
    Perioada de maxim 2 mandate ce le poate ocupa un cetatean imbracind haina de parlamentar/alta functie numita politic trebuie sa nu devina o ocazie de imbogatire, de acordare de privilegii, de ridicare a unora peste altii.
    Este un inalt serviciu public asumat si onorabil, incarcat cu o imensa responsabilitate, nu o ocazie de “innobilare” a unei restrinse si rapace categorii de cetateni.

    • Spuneti ca „Un parlamentar nu ar trebui sa se bucure de nici un drept in plus fata de orice cetatean normal”. Corect. Doar ca ii stabiliti un noian de obligatii si dezavantaje in plus si il platiti prost. Dvs. ati vrea sa ocupati o demnitate cu o asemenea fisa de post?

      • Nu din dragoste de patrie, spirit de sacrificiu si bla bla bla se face cineva parlamentar?
        Le facem o statuie dupa 2 mandate daca scapa nearestati.
        Asa e bine?
        „demnitatea” aia de parlamentar intii sa se vada intr-o adevarata si inalta si grea slujire a alegatorilor, si abia apoi in avantaje materiale.
        99,99% din ce misuna pe scena (troaca) politica actuala nu ar face fata nici macar unei cautari de loc de munca „pe bune” adica…ia ziarul si cauta-ti job.
        Ziceti ca le restring drepturi.
        Sunt doar niste masuri de protectie ale mele ca cetatean impotriva unei haite de securitsi, mafioti si mincinosi.
        Cui nu ii place…..sa stea acasa.

  4. foarte bun textul
    multi nu inteleg inca semnicatia lui „the wall” al lui pink floyd
    zidul este o demarcatie intre criminali/hoti/analfabeti/imorali si oamenii curati. isi nchipuie ca si vor pastra averea furata baricadindu se. ca si vor masca impostura ascunzindu se n spatele gardurilor inalte. paziti de oameni cu minte putina inarmati pina n dinti, inconjurati de slugoi si ciomagari (remunerati „special” ca nu cumva sa evolueze mai sus de jigodii).

    • cred ca ati ascultat o alta versiune a „the wall”. alienarea lui pinky (adica roger walters) nu are nimic in comun cu criminali/hoti/analfabeti/imorali….

      • era vorba de simbolistica concertului the wall de pe ruinele infamului zid care despartise doua lumi identice dar diferite ! waters n a respectat playlistul albumului, lirica a fost modificata, semnificatia era alta in 90. ai dreptate n ce spui, am impreovizat si eu „temele” (un the wall romanesc) de vreme ce intentia nu era sa fac o cronica pink floyd, gilmour & comp

  5. 1.Problema de a ,,ne lua tara inapoi”, nu trece pe linga gardul Parlamentului si nici gardul Parlamentului nu sta intre alesi si popor!Intelighentia din care face parte si autorul, stie bine ca strada eventual darima, dar nu construieste nimic (de regula).Sint de acord cu tot ce se spune negativ despre clasa politica (in intregul sau) cit si despre parlamentari, ca esalon de frunte al acesteia!Dar poate raspunde cineva la intrebarea, ce vina au parlamentarii ca fac ,,lucruri trasnite”, din lipsa unei oferte a intelighentiei nationale – de a face lucrurile asteptate:politici publice capabile sa creieze cele 5 milioane de locuri de munca pierdute dupa 1989, care sa conduca la diminuarea datoriei externe, la intoarcerea migrantilor economici, la revalorizarea natiunii, hulita pretutindeni pentru prejudiciile aduse unor comuniti straine (odata cu aportul la PIB-ul acestora),etc.?
    2.Nu pot spune, ca politicii si clientela lor, n-au luat o buna parte din tara, dar aceasta parte, a ramas macar in Romania!Dar cea mai mare parte au luat-o si o iau, firmele si statele straine, care ne vind inzecit resursele, iar ceeace produce romanul, pleaca si nu contribuie la propasirea noastra.Dar aceasta clasa politica, corupta si iresponsabila, a primit de undeva oferta unui ,,PROIECT NATIONAL”, care sa o schimbe in PRO-ACTIVA ECONOMIC, in atasata si responsabila pentru noi, ceilalti?
    Ce asteptari pot exista de la clasa politica, care pentru a se afla in treaba si a adauga puncte de activitate la evaluarea periodica, trebuie sa inventeze tot felul de nazbitii legislative, pe care mie si lehamite sa le amintesc?Ne apropiem de anul 2016 si a trecut deja 1 DECEBMRIE, ziua aniversara in care clasa politica si intelighentia trebuiau sa ,,marturiseasca” ca n-au facut nimic pentru Romania, in 2015!Spun acest lucru, deoarece inca din 2004, filosoful (national) G. Liiceanu spunea la 1 decembrie, la postul TVR :,, O natiune nu este bogata prin bogatiile solului sau subsolului, ci prin capacitatea de a construi un PROIECT NATIONAL si a mobiliza natiunea Ia realizarea lui”!Ce Proiect National, de ,,reconstructructie economica – industriala si sociala” a oferit INTELIGHENTIA nationala Presedintelui, Parlamentului sau P.Ministrului, care profund debusolati, continua drumul sigur spre dezintegrarea economica si umana a tarii?Ce altceva se poate produce decit un desert industrial, in lipsa de 7 ani, a oricaror investitii industriale straine – capabile sa asigure intoarcerea din MAREA migratie a unei populatii mai numeroase decit cea dusa de MOISE pe ,,tarimul fagaduintei”?Cind va apare sau va fi evaluat ca oportun si fezabil de consultantii economici ai celor TREI, un proiect care sa faca Romania, ,,Tara Fagaduintei”, pentru cei care cauta in lume, ceeace nu li se ofera acasa:un loc de munca si un viitor in propria tara?!
    3.Casa Poporului – poate fi considerata simbolul inactiunii si lipsei de proiecte nationale in cei 26 de ani de la Revolutie, dar nu zidurile sale stau in calea iesirii din starea de natiune esuata – ci lipsa Proiectului National, pe care sa-l traduca in realitatea economica si sociala nationala, locatarii acesteia…

  6. Inceputul trebuie facut bagand tot parlamentul la parnaie.Fara discriminare.Tot parlamentul.Pentru ca absolut toti sunt hoti.Si au distrus tara si pe cetatenii ei.

    • Deputatii si senatorii sunt propusi de partidele politice si alesi de cetateni.

      ===
      Cica vine Abdul Sirianu la sefu’ lui, Hans:

      „Sefu! Eu vreau dau demisia!”

      Seful:
      „De ce ma Abdul, nu ai tu salariu destul?”
      „Ba da, sefu!”

      „Ma, Abdul, nu lucrezi tu cate 5 ore pe zi?”
      „Ba da Sefu!”

      „Pai si atunci de ce vrei sa pleci?”
      „Colegii mei rasisti estem!”

      „Cum, ma Abdul?!”

      „Pai da, colegin Franz I-a zis lui colegin Johannes ca toti avocatii, farmacistii si refugiatii ar trebui impuscati!”

      Seful: „E, si ce-i cu asta?!”

      Abdul ” Pey, Johannes a zis ca de ce si farmacistii!”

      :-))

      ==

  7. @Alex (02/01/2016 la 19:49)

    Foarte adevarat ce spuneti.

    Nu intelege cine-i obliga pe unii sa devina parlamentari / primari etc. adica „oameni poltici”,

    Toti acesti asa zisi insasi „oameni politici” sunt penibili si ipocriti si n-au simtul masurii, ci doar al tupeului, laudandu-se cat de profesionisti sunt ei (ingineri, economisti, juristi, marinari, profesori etc.)!

    As dori sa vad minunea cand vreunul din acestia s-ar angaja in vreun job, potrivit diplomelor si doctoratelor pe care le afiseaza/clameaza cu ostentatie, in vreuna din tarile in care au emigrat (sau lucreaza) romanii!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Autor

George Mioc
George Mioc
George Mioc este antreprenor, CEO al unei firme americane (PSI Industries). Este stabilit in SUA din 1976. Este inginer: CDS, Scranton, Pennsylvania (1985) Associate Degree in Mechanical Drafting & Design Technology.

Sprijiniți proiectul Contributors.ro

Pagini

Carti noi

 

Cu acest volum, Mirel Bănică revine la mai vechile sale preocupări și teme de cercetare legate de relația dintre religie și modernitate, de înțelegerea și descrierea modului în care societatea românească se raportează la religie, în special la ortodoxie. Ideea sa călăuzitoare este că prin monahismul românesc de după 1990 putem înțelege mai bine fenomenul religios contemporan, în măsura în care monahismul constituie o ilustrare exemplară a tensiunii dintre creștinism și lumea actuală, precum și a permanentei reconfigurări a raportului de putere dintre ele.
Poarta de acces aleasă pentru a pătrunde în lumea mănăstirilor o reprezintă ceea ce denumim generic „economia monastică”. Autorul vizitează astfel cu precădere mănăstirile românești care s-au remarcat prin produsele lor medicinale, alimentare, cosmetice, textile... Cumpara cartea de aici

Carti noi

În ciuda repetatelor avertismente venite de la Casa Albă, invazia Ucrainei de către Rusia a șocat întreaga comunitate internațională. De ce a declanșat Putin războiul – și de ce s-a derulat acesta în modalități neimaginabile până acum? Ucrainenii au reușit să țină piept unei forte militare superioare, Occidentul s-a unit, în vreme ce Rusia a devenit tot mai izolată în lume.
Cartea de față relatează istoria exhaustivă a acestui conflict – originile, evoluția și consecințele deja evidente – sau posibile în viitor – ale acestuia. Cumpara volumul de aici

 

Carti

După ce cucerește cea de-a Doua Romă, inima Imperiului Bizantin, în 1453, Mahomed II își adaugă titlul de cezar: otomanii se consideră de-acum descendenții Romei. În imperiul lor, toleranța religioasă era o realitate cu mult înainte ca Occidentul să fi învățat această lecție. Amanunte aici

 
„Chiar dacă războiul va mai dura, soarta lui este decisă. E greu de imaginat vreun scenariu plauzibil în care Rusia iese învingătoare. Sunt tot mai multe semne că sfârşitul regimului Putin se apropie. Am putea asista însă la un proces îndelungat, cu convulsii majore, care să modifice radical evoluţiile istorice în spaţiul eurasiatic. În centrul acestor evoluţii, rămâne Rusia, o ţară uriaşă, cu un regim hibrid, între autoritarism electoral şi dictatură autentică. În ultimele luni, în Rusia a avut loc o pierdere uriaşă de capital uman. 
Cumpara cartea

 

 

Esential HotNews

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro