Variola maimuței? Numărul de cazuri crește în toată lumea și au apărut primele decese. Boala s-a extins și în afara comunităților gay, fiind afectați chiar și copii. Alte țări au început deja vaccinarea persoanelor cu risc,[1][2] încetinind astfel epidemia; noi tot stăm și așteptăm liniștiți să primim „donația” din partea Comisiei Europene.[3] Despre ce turuie ministrul sănătății? Despre pastilele cu iod…
Coronavirus? Acum, într-un val „blînd”, mor vreo 25 de oameni în fiecare zi. De-a lungul epidemiei, am făcut un fel de harakiri-party național, refuzînd, din prostie, vaccinarea. Ce face ministrul sănătății? „Speră„[4] (!) ca următoarea campanie de vaccinare să aibă succes, iar, pînă atunci, ne trimite la medicul de familie să ne luăm… pastilele cu iod!

Zice ceva ministrul Rafila despre poluarea provocată de arderea deșeurilor? Despre lipsa sîngelui pentru transfuzii? Despre corupția din spitale?
Nu. Principala lui preocupare, principalul lui proiect ca ministru pare să fie distribuirea iodurii de potasiu. Oare de ce?
Dar haideți, mai întîi, să vedem ce este cu iodul radioactiv și cu celebrele, deja, pilule cu iodură. Voi prezenta succint principalele informații, iar pentru detalii puteți consulta materialele indicate la sfîrșitul articolului. Deci:
- Există mai multe tipuri de atomi de iod. Iodul obișnuit, cel cu care ne întîlnim în sarea iodată, în betadină sau în pastilele dlui. Rafila este denumit Iod 127, cu prescurtarea 127I. Iodul obișnuit este stabil, adică nu dispare în timp. Dacă pui 10 g de 127I într-o sticluță (și o ții închisă…), tot 10 g vei avea și peste 30 de ani, și peste 3.000 de ani.
- Mai sînt și alte tipuri de atomi de iod, unii mai ușori și alții mai grei decît cei de 127I. Toți aceștia sînt radioactivi. Din punct de vedere chimic se comportă la fel cu iodul obișnuit, dar nu sînt stabili în timp și, foarte repede, se transformă într-un alt element. De exemplu, dacă pui 10 g de 131I într-o sticluță, după 8 zile vei mai avea doar 5 g de iod, restul transformîndu-se în xenon (neradioactiv). După alte 8 zile cantitatea se va înjumătăți din nou, deci vei rămîne cu doar 2,5 g de iod, și tot așa, pînă cînd întreaga cantitate inițială va dispărea. Destul de repede, în loc de iod vei avea doar xenon. Această durată se numește perioadă de înjumătățire și diferă de la un tip de atom la altul.
- Iodul 131 este produs în cantități importante în reactoarele nucleare, dar se descompune rapid. În cazul unui accident nuclear, timp de cîteva săptămîni, 131I este unul dintre principalii contaminanți, dar, avînd o perioadă de înjumătățire scurtă, devine neglijabil după 3-4 luni.
- Tiroida are nevoie de iod ca să funcționeze normal și captează acest element din organism, indiferent de versiune (cea obișnuită/stabilă sau cea radioactivă). Concentrația de iod din tiroidă este cu mult mai mare decît cea din restul organismului.
- Dacă 131I se acumulează în tiroidă, o va iradia și există riscul apariției cancerului de tiroidă, mai ales în cazul copiilor. Cancerul de tiroidă este tratabil, iar în multe cazuri vindecarea este completă.[5] După accidentul de la Cernobîl, în zonele apropiate de centrală, s-a înregistrat o creștere importantă a cancerelor de tiroidă la copii, dar aproape toate au fost tratabile, iar decesele au fost foarte puține. În cazul accidentului de la Fukushima, impactul radiațiilor a fost neglijabil.[6]
- 131I eliberat în urma unui accident nuclear poate intra în organism pe două căi: aeriană și digestivă. În primul caz este vorba de respirarea unui aer contaminat cu vapori de iod, în cel de-al doilea, de ingerarea de alimente contaminate. Importanța relativă a celor două căi diferă în funcție de distanța față de locul accidentului: pe o rază de circa 20 km în jurul reactorului afectat absorbția iodului radioactiv se face mai degrabă pe cale aeriană, iar la o distanță mai mare va conta majoritar ingestia de alimente contaminate.
- Cînd spun „alimente contaminate”, mă refer mai ales la laptele proaspăt obținut de la animale care au păscut pe pășuni contaminate. De ce? Animalele pasc pe o suprafață relativ întinsă, iar iodul se concentreză în lapte.[7] Și alte alimente proaspete fi contaminate, dar laptele este, de departe, principalul pericol.
- Principala măsură de protecție pentru cei aflați la peste circa 20 km de locul accidentului este să nu mănînce alimente provenite din zona contaminată! Mai ales lapte proaspăt… (dacă laptele este păstrat – pasteurizat UHT sau transformat în brînză – cel puțin patru luni, poate deveni bun de mîncat. De ce? Iodul radioactiv dispare și, odată cu el, scade semnificativ riscul de iradiere… Bineînțeles, mai pot exista și alți contaminanți, cu viață mai lungă, așa că vor fi necesare analize de laborator pentru a verifica siguranța lactatelor, dar asta este o altă poveste.) Cazurile de cancer tiroidian post-Cernobîl din fosta Uniune Sovietică s-au datorat dezorganizării administrative care a permis consumul de lapte proaspăt de la animale care au păscut în zona contaminată.
- Administrarea preventivă de iod, de obicei sub forma pastilelor cu iodură de potasiu, este folosită pentru saturarea tiroidei cu iod obișnuit, astfel încît să nu mai fixeze eventualul iod radioactiv pătruns în organism. Este o măsură standard, dar care se aplică doar atunci cînd există un risc semnificativ de contaminare cu 131I. Deși iodura de potasiu este, de obicei, inofensivă, pot totuși apărea efecte secundare grave la nou născuți sau la persoane cu anumite probleme metabolice. Riscurile cresc atunci cînd populația se isterizează și nu este corect informată…
- Uneori, pastilele cu iod sînt puse din vreme la dispoziția oamenilor, dar exclusiv pentru cei aflați în imediata apropiere a unei centrale nucleare! În Statele Unite pastilele cu iod sînt distribuite preventiv doar celor aflați pe o rază de 16 km (10 mile) de un reactor. De fapt, această măsură respectă recomandările Asociației Americane pentru Tiroidă (prescurtat ATA în engleză). De asemenea, ATA recomandă menținerea de stocuri de iodură de potasiu în inelul următor, mai precis în zona cuprinsă între 10 și 50 de mile (16 – 80 km), stocuri aflate în administrarea autorităților, nu a populației![8] Un caz particular este Elveția, unde circa 60% din populație primește, preventiv, pastile, dar criteriul este același: distanța față de o centrală. Elveția este o țară mică, care are 5 centrale nucleare, iar majoritatea oamenilor locuiesc în imediata apropiere a uneia. Pragul de distanță era de 20 km, fiind crescut la 50 km în 2015.[9] Repet, Eleveția este un caz particular, avînd o populație bine educată, bine informată și bine organizată, și o lungă istorie a apărării civile. Să vă reamintesc că peste 100.000 de elvețieni își păstrează acasă pistolul-mitralieră oferit de armată, iar pînă în 2007 aveau și cartușe pentru el?[10]
Sînt convins că doctorul Rafila știe prea bine cele de mai sus. Și atunci, de ce insistă ministrul Rafila asupra imbecilei măsuri de a distribui pastilele de iodură de potasiu aproape tuturor?
Se nasc mai multe întrebări:
- Existența unor stocuri de pastile cu iodură de potasiu este o măsură obligatorie pentru România; nu din cauza situației din Ucraina ci pentru că avem o centrală nucleară la Cernavodă (50 km de Constanța și 150 km de București) și o alta, cea bulgărească, la Kozludui (60 km de Craiova și 200 km de București). Centrala ucraineană de la Zaporojie e mult mai departe, la peste 500 km de Iași, 600 km de Constanța, 750 km de București și aproape 840 km de Cluj. Oare nu existau deja stocuri de iodură de potasiu la Rezervele Statului, în depozitele armatei sau în altă parte? Dacă nu, de ce? Dacă da, de ce această comandă plasată intempestiv către Antibiotice Iași?
- Existența stocurilor de iodură de potasiu este una, iar distribuirea preventivă a pastilelor către populație, cu totul altceva. Mai ales fără instrucțiuni clare legate de folosirea lor… O astfel de campanie de informare trebuia pregătită din timp și executată profesionist; ce a făcut ministerul sănătății acum nu este decît o farsă sinistră. Cum am ajuns în acest punct? Este vorba (doar) de incompetență sau mai sînt și alte motive în spatele deciziei tembele de a distribui iodură pe scară largă?
- Una dintre ideile vehiculate care să justifice presiunile făcute de ministrul Rafila pentru a se accelera distribuirea pastilelor este că acestea „ar expira”. Fals. Termenul de expirare înscris pe pachete apare din motive legale, dar substanța activă este perfect stabilă, iar pastilele își păstrează eficacitatea pe un termen practic nelimitat dacă sînt depozitate în condiții decente, care să nu ducă la distrugerea ambalajului.[11] Cu alte cuvinte, pot fi păstrate în rezervele de stat 5, 10, 25 de ani (și e bine să le avem, repet!). De ce această grabă de a le distribui? Să fie doar o încercare de a construi un succes artificial pentru a justifica decizia inițială de a cheltui 6 milioane de euro?
- Un comunicat de presă al companiei spune că „Antibiotice Iași a produs pentru prima dată iodura de potasiu acum 11 ani, în urma accidentului nuclear de la Fukushima, Japonia. Acest medicament se fabrică la solicitarea autorităților guvernamentale, pentru a putea fi oferit în mod gratuit, populației, în situații de criză determinate de un incident nuclear.„[12] Ce s-a întîmplat cu respectivele pastile?, căci populației nu i-au fost distribuite. De ce mai facem altele, dacă le avem deja pe astea?
- Mai interesant, situații oarecum similare, implicînd tratamente incerte, au mai fost în anii trecuți. Lăsînd deoparte pastilele cu iodură produse „în urma accidentului nuclear de la Fukushima” (ce treabă aveam noi cu un accident de pe partea cealaltă a Pămîntului?), la începutul pandemiei actuale, Antibiotice Iași, o firmă controlată de stat, s-a grăbit să producă hidroxiclorochină pentru a o vinde ministerului,[13] deși nu era deloc evident că medicamentul ar avea vreun efect împotriva covidului (răspuns simplu: nu are)[14]. Să fie clar, este cît se poate de normal să faci teste clinice ca să vezi dacă o substanță sau alta funcționează, dar nu este OK să dai drumul la o fabrică ca să producă un medicament nedovedit (zice directorul Antibiotice Iași: „2,5 milioane de comprimate […] Și 2,5 milioane de comprimate ajung cam pentru 6 luni„). Oare cine a plătit pentru cele 2,5 milioane de comprimate de hidroxiclorochină?
- Și ministrul Rafila s-a implicat în promovarea în mass-media a unui medicament cu rol incert în tratarea covid. Este vorba de antiviralul favipiravir, folosit la origine împotriva virusului gripal. Aici lucrurile sînt mai nuanțate, dar nu voi intra în detalii căci o discuție amănunțită ar devia de la subiectul articolului. Cu toate acestea, datele sugerează că favipiravirul, mai degrabă, nu are vreun efect împotriva covidului.[15][16] Lucrurile erau știute cînd dl. Rafila ne anunța prin presă că „Favipiravir se va găsi în scurt timp și în farmacii cu circuit deschis„.[17] Între timp, dovezile împotriva Favipiravirului se acumulează, acesta nefiind considerat „un medicament esențial în managementul infecției COVID-19, mai ales atunci cînd este luată în calcul frecvența efectelor adverse„.[18] Totuși, ministerul sănătății continuă să susțină folosirea lui.[19] De ce?
- Și mai interesant, este prețul la care sînt vîndute pastilele de iodură statului român, de către o firmă controlată de stat. Un leu pastila de 65 mg, în condițiile în care substanța activă costă cel mult 10 bani[20]… Să aibă oare vreo legătură acest contract cu faptul că Antibiotice Iași a anunțat un profit record în primul trimestru, mai mult decît dublu față de anul trecut?[21] Să nu uităm că Antibiotice Iași este controlată, nu deținută de stat! 47% din acțiuni (și din profit) sînt ale unor investitori privați, principalul fiind SIF Oltenia, cu 26,4% din capital. Iar conform unui ziar din Constanța, SIF Oltenia are o ciudată legătură cu dl. Rafila, prin intermediul unui fost deputat PSD, numit de curînd administrator la un mare producător de ulei, controlat de acest fond de investiții…[22]
Una peste alta, sînt cam multe întrebări. Să fie, oare, DNA-ul cel care ar putea să ofere un răspuns?
Vom vedea.
- FAQ despre folosirea iodurii de potasiu (US Nuclear Regulatory Commission):
- Despre stabilitatea pastilelor (FDA):
Alexandru Toma Pătrașcu este autorul cărții Povestiri despre Epidemii și Vaccinuri, publicată la Editura Humanitas în 2020
note:
[1] https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/countries-offering-vaccine-monkeypox-2022-05-24/
[2] https://adevarul.ro/international/europa/italia-inceput-campania-vaccinare-variolei-maimutei-1_62f1210b5163ec42716d2983/index.html
[3] https://adevarul.ro/news/societate/alte-noua-cazuri-infectie-variola-maimutei-raportate-ultima-saptamana-rafila-vaccinul-recomandat-contactilor-1_62f0f81e5163ec42716bf076/index.html
[4] https://www.mediafax.ro/social/rafila-despre-doza-a-4-a-de-vaccin-sper-sa-avem-succes-cu-o-noua-campanie-de-vaccinare-21056055
[5] https://www.nhs.uk/conditions/thyroid-cancer/
[6] Miyakawa M. (2014). Radiation exposure and the risk of pediatric thyroid cancer. Clinical pediatric endocrinology : case reports and clinical investigations : official journal of the Japanese Society for Pediatric Endocrinology, 23(3), 73–82. https://doi.org/10.1297/cpe.23.73
[7] https://www.atsdr.cdc.gov/sites/oakridge/docs/orr_iodine_tech-factsheet_508.pdf
[8] https://www.thyroid.org/pre-distribution-ki/
[9] https://sites.utexas.edu/culturescontexts/2015/01/04/potassium-iodide-for-the-masses/
[10] https://www.swissinfo.ch/eng/soldiers-can-keep-guns-at-home-but-not-ammo/970614
[11] https://www.fda.gov/files/drugs/published/Potassium-Iodide-Tablets–Shelf-Life-Extension.pdf
[12] https://www.antibiotice.ro/noutati/romanii-vor-avea-iodura-de-potasiu/
[13] https://www.vestibune.com/antibiotice-iasi-va-produce-hidroxiclorochina-folosit-in-tratamentul-pentru-covid-19/
[14] https://www.who.int/publications/i/item/WHO-2019-nCoV-therapeutics-2022.4
[15] https://www.nature.com/articles/s41598-021-90551-6
[16] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8335450/
[17] https://newsweek.ro/actualitate/rafila-medicamentul-favipiravir-benefic-in-tratamentul-covid-se-va-gasi-in-scurt-timp-in-farmacii
[18] https://link.springer.com/article/10.1007/s40121-022-00617-9
[19] https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-25701564-valul-6-covid-19-romania-cand-cum-administreaza-antivirale-14-intrebari-raspunsurile-medicilor.htm
[20] https://www.laboratoriumdiscounter.nl/en/potassium-iodide-999-very-pure-usp-bp-ep-fcc.html?gclid=EAIaIQobChMI5ZWdp9i7-QIVmYxoCR01BwvEEAYYASABEgJiKPD_BwE
[21] https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/antibiotice-iasi-raporteaza-un-profit-de-8-6-milioane-de-lei-in-20826678
[22] https://www.replicaonline.ro/fostul-deputat-psd-george-visan-numit-administrator-la-argus-sa-constanta-517020/
Întrebare din public: cine a început?
Dacă a fost OK ca Pfizer să facă un vagon de bani pe bază de recomandări fanteziste, atunci poate să facă și Antibiotice Iași un sac de bani, tot pe recomandări fanteziste. Privind din afara sistemului, se pare că Pfizer a cotizat la comunicatorii ”care trebuie”, în timp ce Antibiotice Iași nu vrea să dea și la alții o pâine de mâncat 😀
Recunosc, n-am putut citi articolul decat „pe diagonala”. Suna foarte ermetico-stiintific si m-as fi asteptat sa fie scris de un chimist sau de un medic. De fapt, imi pare un articol politic, in esenta.
N-am votat niciodata PSD, nu sunt un admirator al domnului Rafila, dar, STRICT IN PROBLEMA faimoaselor pastile, eu zic asa:
Sa dea Domnul sa nu fie nevoie de pastilele cu iod, vreodata! Dintre toate cheltuielile pe bani publici ce ar trebui anchetate de DNA, accept ca asta sa fie ultima pe „task list” si chiar accept sa nu fie deloc pe lista!
Cat despre vaccinul anti-covid, conform datelor INSP, 45% dintre cei ce se imbolnavesc de covid sunt vaccinati (da, am scris bine, 55% sunt ne-vaccinati) si 30% dintre cei morti sunt vaccinati. 30%!
Sursa, aici:
http://www.cnscbt.ro/index.php/analiza-cazuri-confirmate-covid19/3293-raport-saptamanal-episaptamana31-2022/file
Nici nu vreau sa știu ce anchete ar putea fi derulate la nivelul administrației UE în privința achiziționării vaccinului anti Covid fabricat de Pfizer. Ombudsmanul european a demarat o ancheta, însă imediat Ursula a început sa-si șteargă mesajele private cu șeful Pfizer. Oare de ce? A întrat în panica? Atunci ce sa mai vorbim despre Rafila și Antibiotice Iași….sunt vremuri ideale pentru castiguri în industria farma. Ba un virus, ba un ipotetic accident nuclear sau cine mai știe ce poate apărea. Ocazii pentru facut miliarde (cum se lauda si Pfizer) si pentru controlul populatiei. Chestia cu virusurile este ca poate dura atâta vreme cât doresc autoritățile, pe când amenintarea cu un accident nuclear nu poate fi prelungita la infinit.
Splendida interpretarea datelor! La fel si incercarea de discreditare a autorului!
Si asta fara macar sa citesti articolul.
Magistral!
Eu am citit si articolul si m-am holbat minute bune la grafic. Graficul e suficient ca sa intelegi cateva chestiuni esentiale legate de utilitatea „vaccinului” covid:
1. Intre decembrie 2020 – septembrie 2021 (mai putin aprox 30 de zile in perioada iunie-iulie 2021) rata de mortalitate a fost aproximativ aceeasi la nivelul Romaniei si al UE, CHIAR DACA au fost mult mai multi vaccinati in UE decat in Romania
2. A existat o perioada de crestere semnificativa a ratei mortalitatii in Romania in perioada octombrie – noiembrie 2021, in comparatie cu UE
3. Chiar daca rata de vaccinare s-a pastrat scazuta la noi in tara, rata mortalitatii in Romania si in UE a ramas aproximativ la acelasi nivel incepand cu decembrie 2021 si pana in ziua de azi.
Concluzia finala: „vaccinul” a fost „eficient” in scaderea ratei mortalitatii timp de aproximativ 90 de zile, in rest nu a avut nici un impact. Si asta fara sa luam in calcul multiplele reactii adverse de care sufera cei vaccinati.
Vaccinul este eficient, chiar dacă nu e perfect. Faceți o greșeală de interpretare, cunoscută sub numele Nirvana Fallacy.
Deși dintre români 55% nu sunt vaccinați, 70% dintre cei decedați nu erau vaccinați. Procentul decedatilor este mai mare, ceea ce indică Eficacitatea vaccinului.
De asemenea, jumătate dintre cei 30% vaccinați care au decedat erau fie abia vaccinați, fie de mai mult de 6 luni vaccinați. Perioada de eficacitate a vaccinului este limitată, de la 30 la maxim 180 zile, deci cei aflați în afara acestui interval pot fi considerați nevaccinati. Coroborat, înseamnă că 85% (adică 70% + (30/2)%) dintre decedați erau nevaccinați, iar numai 15% erau vaccinați.
Pe de altă parte, multi dintre cei nevaccinati sunt neinteresați de subiect și, ca urmare, nu se testează periodic. Astfel se face că statisticile nu sunt perfecte din acest punct de vedere.
Chiar are rost sa mai avem o disputa cand chiar dvs spuneti ca „Perioada de eficacitate a vaccinului este limitată, de la 30 la maxim 180 zile”? Un „vaccin” administrat de la de doua ori pana la de 12 ori pe an nu are sens.
Scuzati-ma, dar pseudo-argumentul „cei aflați în afara acestui interval pot fi considerați nevaccinati” este folosit tocmai in incercarea de a sustine un tratament cu o eficacitate cel putin discutabila.
Procentele nu sunt la zi, deja numarul celor vaccinati a trecut de 50% de mai bine de cateva luni si oricum nu pot fi de acord cu ce afirmati in legatura cu cei vaccinati si considerati nevaccinati, asa cum spuneam mai sus.
Reactiile adverse la vaccin le considerati dvs limitate in timp si neglijabile, mie mi se pare ca sunt destul de extinse si au inceput sa fie recunoscute, timid, chiar in presa mainstream din Occident.
Totusi, la grafic v-ati uitat? Pentru ca de acolo a pornit comentariul meu si cu toate astea nu v-ati legat deloc de acest aspect.
Procentele nu sunt la zi, deja numarul celor vaccinati a trecut de 50% de mai bine de cateva luni si oricum nu pot fi de acord cu ce afirmati in legatura cu cei vaccinati si considerati nevaccinati
Nu trebuie sa fiți de acord cu mine. Dacă numărul celor vaccinați a trecut de 50% cu atât mai mult 70% dintre cei care au decedat arată că vaccinul este eficient. Nevaccinatii devin o minoritate, dar sunt încă cei mai multi cand e vorba de decese. Dar să nu disperam: Când vor fi 100% vaccinați, toți cei decedați vor fi ei ei vaccinați. Paradoxal, nu?
Scuzati-ma, dar pseudo-argumentul „cei aflați în afara acestui interval pot fi considerați nevaccinati” este folosit tocmai in incercarea de a sustine un tratament cu o eficacitate cel putin discutabila.
Așa funcționează toate vaccinările antivirale: nu sunt definitive. Multe alte medicamente trebuie luate periodic, iar întreruperea tratamentului înseamnă vulnerabilitate împotriva unui agent patogen. Nu e deci pseudo-argument, ci realitate. În cazul discutat, pot să accept formal că nu vreți să-i considerați „nevaccinați” pe cei care au mai mult de 6 luni de la ultima doză, dar atunci trebuie și dumneavoastră să acceptați a-i considera neimunizați împotriva covid. Corectez deci: 85% dintre decedați erau neimunizați, iar numai 15% dintre ei erau vaccinați mai recent de 6 luni.
„De asemenea, jumătate dintre cei 30% vaccinați care au decedat erau fie abia vaccinați, fie de mai mult de 6 luni vaccinați.”
Asemenea date sunt pur și simplu invenții ale dumneavoastră. Nu au fost publicate nicăieri, de către nicio agenție guvernamentală.
Trece și asta cu lectura!
Punctul 3 din sumarul săptămânii 1-7 august 2022 din raportul săptămânal la care face trimitere Decebal.
Iar reacțiile adverse la vaccin sunt, in general, limitate la câteva zile, în vreme ce sechelele determinate de virus pot fi mult mai îndelungate, uneori chiar remanente (long covid).
Virusul însuși este și el „programat” genetic, dar natura face acest lucru în mod aleator, deci cu multe efecte necunoscute, iar nu controlat precum vaccinul tip mRNA, care produce reacții adverse în general neglijabile.
„Iar reacțiile adverse la vaccin sunt, in general, limitate la câteva zile,”
fals.
Vă spun eu ce e fals, anume logica celui nemulțumit de efectele pozitive ale vaccinului, efecte pe care le vede prea limitate în timp, în vreme ce reacțiile adverse le consideră aprioric remanente.
@Mihaela
Daca e ceva ce simtiti ca nu intelegeti, va stau la dispozitie, pentru explicatii.
INSP e o sursa de informatie ceva mai distantata de „zgomotul” din media, de latratul agentilor de influenta, de insinuarile politicienilor ratati.
Sa se limiteze, fiecare dintre noi, la ceea ce se pricepe sa faca, zic…
Sunteti amabil, dar au intre timp v-au explicat destul de clar antevorbitorii mei ce si cum cu statisticile Covid. Probabil ca veti fi printre primii care vor conchide ca vaccinul a fost creat „degeaba”.
Pacat ca mortii Covid precum si cei cu sechele post-covid de lunga durata nu va pot da dreptate.
Fiecare moare pe limba lui in fond, ca orice pasare cantatoare.
Sa auzim de bine!
PS: Poate va faceti timp totusi sa imi explicati in cuvinte cat mai simple, evident, ce va deranjeaza la autor si de ce deviati de la subiectul articolului in felul acesta.
Sigur, va raspund cu placere, dar nu inainte de a-mi spune dumneavoastra ce va place (atat de mult) la acest autor si ce-l califica sa scrie articole ca acesta. :)
P.S.: Vaccinul n-a fost creat degeaba, s-au imbogatit unii de pe urma lui.
Vaccinul n-a fost creat degeaba, s-au imbogatit unii de pe urma lui.
Dimpotrivă, a fost creat degeaba pentru cei care nu au folosit oferta. Să calculam, că matematica nu minte! Conform Worldometer la 10000 de români, 35 au murit urmare a infectării covid. Asta înseamnă:
30% decedați vaccinați = 10,5 români din 4500 total vaccinați, adică 0,233%
70% decedați nevaccinați = 24,5 români din 5500 total nevaccinați, adică 0,445% deci aproape dublu.
Ergo: Vaccinul este eficient. QED
Pentru „SaGandim”:
În vestul Europei au murit 25 occidentali la 10000. Rata de vaccinare este circa 70%, deci rezultă:
30% decedați vaccinați = 7,5 occidentali din 7000 total vaccinați, adică 0,107%
70% decedați nevaccinați = 17,5 occidentali din 3000 total nevaccinați, adică 0,583%
Ergo: cu cât procentul de populație care acceptă imunizarea este mai mare, ca atât se îmbunătățește rezultatul total. QED
Asa cum bine spunea profesorul Cristian Apetrei de la University of Pittsburgh, Rafila este un impostor. Iar originile sale securist-comunisto-bolsevice nu-l puteau aduce in alta parte, decat alaturi de clica de borfasi comunistoida numita PSD. Iar in clica de borfasi intri direct la varf, doar daca esti un borfas de nivel inalt.
Concluzia!? Campaniile „favipiravir” si „iodura de potasiu” sunt mai mult ca sigur penale! Si cum nu e rau sa impusti mai multi iepuri dintr-un foc, in afara banilor castigati murdar, individul profita si face si pe placul catorva milioane de prosti, care vor fi potentiali votanti ai sai in cazul in care clica de borfasi il va numi pe acest pui de securist bolsevic in calitate de candidat al clicii la prezidentiale.
Aceste milioane de prosti, pescuite din randurile publicului de la Antena 3 si Romania TV, indoctrinati cu idei comunisto-populiste, admira „capacitatile” intelectuale si manageriale ale impostorului Rafila, impostor al carui coeficient de inteligenta nu depaseste media IQ in randurile PSD, medie care e apropiata de IQ-ul pasarilor de curte.
Cum exposeul de chimie a iodului si izotopilor de iod al domnului Toma Patrascu este clar si ar trebui sa poata fi inteles cu usurinta de catre orice absolvent de liceu, banuiesc ca Rafila stapaneste aceste elementare cunostinte. Nu pot crede ca a lucrat la Inst Matei Bals si nu ar fi in stare sa inteleaga aceste chestiuni elementare. Cu toate ca, nu ar fi imposibil. Nivelul de inteligenta al gealatilor comunisti nu e prea departe de al mocofanilor care se spala pe maini o data la 2 saptamani.
In rest, ce sa zic, Rafila e in proportie de peste 50% antivaccinist….nu stiu daca din dorinta de a face pe placul tontomanilor care sunt majoritari in Romania sau doar pentru ca pur si simplu e un idiot!
Foarte bun articolul, multumesc. Intr-adevar e jale cu educarea populatiei si. isterizarea ei. Eu am o vorba, „chiar si daca ii dai 1 miliard de dolari romanului el tot va prefera obiceiurile sale de neam prost si va toca si banii ca atata stie, e genetica treaba asta”. Oare ce rezultate ar fi la recensamant daca s-ar baga si o sectiune cu teste IQ? In fine, inapoi la oile noastre, macar pastilele au fost comandate in Romania si nu au fost cumparate din occident si mai scumpe si prin intermediul vreunei firme dubioase. Cu alte cuvinte, ma bucur ca se sprijina economia locala, ca de ciuma rosie nu o sa scapam nici peste 100 de ani.
ehhh, nu i putin lucru sa fii raFila sau maCiuca si sa ncasezi zeci de mii de euroi lunar fara sa stii cum te cheama! hmmm, de ar fi doar pastilele de iod, paguba n ar fi asa de mare. domnule, jaful este generalizat de trei decenii. scursurile bolsevice si urmasii lor (din politica, justitie, sri/securitate, politie/militie, armata) fura acum legal/cu legea n mina. ei sint jupinii, e tara lor domnule, cui nu i place sa plece n alta.
Numai sa nu ne puna si pe noi sa furam pentru ei, stii, ultimele proiecte de lege a securitatii, oamenii obligati de lege sa colaboreze… Ne intoarcem inapoi in anii ’80 cand ti-era frica sa vorbesti cu altii. Disolutia societatii.
Mafia FARMA este cea mai puternică din România, ba chiar şi din Lume. Este mai puternică chiar decât mafia bancară.
Distribuirea in timp real a antidoturilor de urgenta postexpunere (cum sunt si comprimatele cu iod) nu poate fi eficienta decat ori la militari (unde madicamentul se afla la infirmeria unitatii respective care are program non-stop) ori la civili daca exista circumscriptii sanitare (ca medici de familie sunt in realitate unul pentru Dnul, altul pt Dna, altul pt copii, de nu stie stanga ce face dreapta, ca asa-i in democratie si in plus au si ei program ca orice alt salariat). Bine ca in realitate nu ne paste inca pericolul de explozii nucleare (deocamdata).
Iodul din sare nu e suficient că-l consumăm zilnic?
Sarea nu conține iod.
Se adaugă ulterior.
Pentru zonele unde exista carenta de iod din alte surse . ( Mâncare).
In perioada creșterii copiilor- tinerilor , lipsa iodului ( din zonele respective) provoacă boli cu efecte in timp.
Adăugarea iodului in sare e o recomandare OMS.
De aia găsești în comerț sare normala și sare cu iod.
Nu intra nimic cu eventualele radiații.
Pastilele de iod se iau doar când există radioactivitate in aer. Nu înainte.
Nu funcționează preventiv.
Rafila a combinat o tâmpenie cu eliberarea pastilelor preventiv.
Basca a insistat in prostie adăugând necesitatea unei rețete.
Pastilele cu iod se țin in depozite. Se eliberează doar când e nevoie si pe baza de evidenta populației. ( Cei sub 40 de ani )
Nu e nevoie de rețetă. ( In alte tari mai serioase)
Importanta băncilor de date din MI e crucială.
@stefan60
TOATA sarea alimentara din comert este iodata. Se mai gaseste sare gema, fara „antiaglomeranti”, in magazinele de produse naturiste.
Ca sa administrezi la momentul potrivit pastila cu iod, trebuie sa o ai la indemana – fiecare sa o aiba acasa. In cazul unui accident nuclear (care poate fi si la Cernavoda, de exemplu), nu ai timp sa le distribui la toti cei ce au nevoie.
Răspuns simplu: nu.
Iodul din sarea iodată este într-o cantitate prea mică pentru a avea vreun efect protector împotriva ingestiei de iod radioactiv. El este adăugat pentru a se asigura cantitatea necesară fiziologic, nu pentru radioprotecție. Pentru asigurarea protecției este nevoie de suprasaturarea organismului cu iod obișnuit pentru a împiedica fixarea celui radioactiv – este, de fapt, o competiție între cele două varietăți.
O pastilă cu iodură de potasiu îți dă de vreo 300 de ori mai mult iod decît ai nevoie într-o zi. Pentru a obține același efect cu ajutorul sării iodate, ar trebui să mănînci cca. 1,5 kg de sare într-o singură zi, chestie care te-ar omorî cu siguranța. Decît să faci așa ceva, mai bine înghiți nițel iod radioactiv, e mult mai sănătoasă a doua variantă :)
Iodul adaugat in sare e lipsit de sens. Este prea putin ca sa conteze. E suficient sa consumi regulat lactate si oua, alimente mult mai bogate in iod decat sarea.
Fara sa punem la socoteala faptul ca nu toata lumea are nevoie de iod suplimentar si ca excesul de sare iodata inseamna si exces de iod, care este nociv…
In plus, inteleg ca si in paine se adauga iod.
Sarea cu iod este buna in zonele geografice recunoscute pentru lipsa de iod natural, asa numitele zone gusogene. In rest, a se folosi in toate produsele alimentare inclusiv paine, sare cu iod nu este recomandat medical.
Rafila ? Hum…dr.Jekyll si mr. Hyde. Un doctor care se pricepea nevoie mare în toate cele ale pandemiei înainte sa devină ministru. Si care s-a dovedit, cum era de asteptat, că nu e decât un politruc incompetent în plus pe lunga listă.
Ca să nu mai spun că e ultrasuspect si legat de înversunarea cu care vrea să-l dea jos pe Arafat de la ISU, pentru ca să pună ministerul sănătătii gheara pe el.
Și ISU e de drept feuda lui Arafat, l-a construit cu banii lui aduși de-acasă și trebuie să-l păstreze până la sfârșitul vieții? Sau care e ideea?
Spune o vorba ca nu e bine sa faci schimbari la ceva ce functioneaza bine. Eu am vazut, de aproape, echipaje SMURD la interventie, de cel putin trei ori, in judete diferite. In toate cazurile au dat dovada de profesionalism si eficienta. Nu pot spune acelasi lucru despre niciuna dintre institutiile statului.
Bun. Și peste 30 de ani ce facem, îl împăiem pe Arafat și îl ținem în vitrină, că altfel nu dă SMURD dovadă de profesionalism și eficiență? Cimitirele sunt pline de oameni de neînlocuit 😀
Toti murim. Cineva va prelua stafeta. Am mai mare incredere in cineva ridicat din si format in SMURD, decat in cineva ridicat dintr-un partid politic (oricare ar fi acel partid)… :)
Calitatile necesare pentru a avea „succes” in sistemul politic romanesc sunt, de fapt, defecte. Din pacate!