marți, decembrie 1, 2020

Românii de la Tönnies suntem noi toți

Abia s-au uscau amprentele de pe tastele cu care au scris jurnaliștii despre scandalul sezonierilor români și polonezi de la culesul sparanghelului din primăvara covid19 – 2020 și iată noi probleme la Tönnies în Germania.

Românii de la Tönnies. Tönnies este un lanț de abatoare, care livrează carne ieftină de porc în supermarketurile germane și în unele măcelării. Românii s-au îmbolnăvit la Tönnies. De covid19. Temperaturile scăzute la care lucrau și 13 ore pe zi au permis răspândirea virusului mai rapid decât și-ar fi dorit relaxatul domn Armin Laschet. Nu se vorbește desigur despre faptul că, în acel land al Germaniei, oamenii nu au avut restricții la timp și virusul s-a transmis intracomunitar, ci se spune că românii au adus virusul din România. Adică am putea chiar deduce faptul că românii sunt fabricanții virusului la abatorul Tönnies și cam atât despre logica relaxatului și, mai nou, speriatului domn Laschet.

Acești oameni se află acum în carantină până la mijlocul lunii iulie, într-o țară străină, probabil mulți dintre ei abia vorbesc limba germană și precis nu au avut de unde să-și strângă niște economii. Mulți au copii și locuiesc cu ei în acele condiții mizerabile. Acești români se află după garduri de construcții, înalte de peste 2 metri, improvizate, trăind în acele ghetto-uri, după cum probabil ați văzut în materialul DW. Ei se întâlnesc zilnic, nu doar cu coronavirusul, dar și cu incertitudinea viitorului apropiat, cu nesiguranța că, după ce vor fi ridicate măsurile carantinei, probabil li se vor rezilia și contractele de muncă pe care le aveau, contracte realizate prin intermediari (majoritatea străini de Germania), care nu-și mai asumă nimic, știu doar să încaseze comisioane și cam atât. Cât despre directorul firmei, pur și simplu nu mai are sens să discutăm pentru că ne crește tensiunea.

Nu știm dacă acești oameni au suficientă hrană, dar aflăm că sunt hraniți cu prăjituri și li se aduc lucrurile necesare, în special, datorită generozității de care au dat dovadă vecinii lor nemți, care locuiesc în cartierele apropiate. Aceștia, echipați cu măști și mânuși, le aruncă peste gardul înalt de 2 metri pungi cu mâncare. Iar românii spun : Danke schön! Probabil că fac și autoritățile locale câte ceva pentru a asigura hrana acelor oameni.

Asta în vreme ce România tace. Pentru a doua oară. Iar doamna Merkel semnează o lege pentru interzicerea contractelor de muncă temporare în acest sector. Muncitorilor de la Tönnies nu cred că le folosește asta la ceva, ba dimpotrivă.

Mă intrigă cel puțin câteva lucruri: Germania vorbește, în legătură cu acest scandal, cu prioritate, despre: carnea ieftină care cere sacrificii, despre protecția bietelor animale sacrificate în condiții de ”neimaginat”, despre contractele de muncă temporare, despre concepte de igienă în industria alimentară, despre faptul că, din cauza românilor, inclusiv nemții din Güterloch (localitatea unde rezidențiază muncitorii infectați) au ajuns să fie stigmatizați (li se zgârie mașinile). Germania vorbește despre faptul că oamenii din aceste localități și din cele învecinate nu vor mai putea merge în vacanță (oho, și sunt atât de vehemenți că nu pot face asta). Da, așa cum ați citit, despre asta se vorbește în presa și la televiziunea germană. Numai despre asta. Ca și când condiții de muncă și de cazare ale acelor oameni nu au existat vreodată.

Cu excepția unei scriitoare ”germane”, Jagoda Marinić, și a câtorva jurnaliști mai curajoși, care au atras atenția asupra neregulilor muncii și cazării oamenilor, s-a făcut cunoscută mizeria în care lucrau și trăiau românii. Autoritățile nu au știut nimic. Restul presei este suspect de tăcută, ba chiar moderatorii de la televiziunile germane par că se rușinează să vorbească despre asta. Nici unul dintre politicieni nu vorbește despre inegalitatea de tratament a oamenilor care lucrau în acel abator, nimeni nu vorbește despre abatorul Tönnies ca factor de risc, care a contractat muncitorii prin firme de intermediere (firme, care au procedat și de această dată abuziv, plătind prost, ba chiar impunând muncitorilor să-și achite inclusiv costurile de transport de la domiciliu până la locul de muncă). Nu insistă nimeni despre orele suplimentare în condiții de muncă foarte grea a acestor oameni, despre banii dați ”în mână” uneori pentru prea multe ore muncite. Stați liniștiți, nu cred că vom afla niciodată despre firme sau persoane fizice din Germania, care vor răspunde penal sau civil pentru faptele lor, pentru formele de sclavie și tortură modernă la care sunt supuși oamenii, în special europenii din est și sud-est. Imaginați-vă că industria de procesare a cărnii sau munca agricolă nu sunt singurele sectoare în care se întâmplă așa ceva și că ideea intermedierilor nu a venit de la firmele străine, tot de aici, din Germania, pare să fi plecat. Scandaluri precum Tönnies vor mai veni și asta numai dacă presa va vorbi. Altfel vor muri fără să aflăm despre ele. Autoritățile vor închide ochii. Da, iată această față a Germaniei mai puțin cunoscute de cei care fac reclame cu ”produse de calitate made in Germany”.

De ce se întâmplă toate acestea? Pentru că suntem sărăci și ”nu ne permitem să avem demnitate” (vorba filmului), pentru că românii acceptă ”orice” se ivește de muncă pentru a putea trăi și ei și rudele lor lăsate pe acasă.

Legat de acest scandal mă mai contrariază faptul că, acești oameni nu sunt protejați de nimeni, nu le ia nimeni apărarea pentru că, nu-i așa domnule Iohannis, sunt angajați de firme private și statul nu poate face nimic pentru ei. Îmi pare rău, dar trebuie să vă contrazic: statul ar fi trebuit să facă multe pentru ei, în primul rând, să-i păstreze acasă, să le ofere o țară reală, unde să poată munci pentru un salariu demn, o țară sigură unde să-și crească și să-și educe copiii. Apoi statul, deci și dvs., ați putea să amintiți Bruxelles-ului, cu fiecare ocazie pe care o aveți, că toți cetățenii europeni trebuie să fie tratați în condiții de egalitate și demnitate, deci și românii, că dreptul liber la muncă în Uniunea Europeană nu-l stabilesc intermediarii și el nu înseamnă să plătești prost pe unii și bine pe alții, în condiții de muncă egală. Și în al treilea rând aceasta este o problemă de sistem domnule Iohannis. Spuneți-le cum știți dvs mai bine, că așa ceva este ”inacceptabil”, pentru că este. Și nu, nu este vorba doar despre europeni. Toți oamenii acestei planete ar trebui tratați la fel și ar trebui respectați pentru orice muncă pe care o fac.

Și acest scandal a atras atenția asupra firmelor de intermediere și totuși nimeni nu ia atitudine în Europa legat de ceea ce se întâmplă cu acești subcontractori, care de fapt distrug drepturile salariale ale muncitorilor (deoarece muncitorii nu sunt plătiți direct de către cei pentru care muncesc, deci aceștia nu au nici o responsabilitate față de ei), țin salariile sub prețul corect al muncii (Lohndumping) și asta se întâmplă în absolut toate domeniile de activitate, mai ales în Germania. Firmele de intermediere a muncii există în toate sectoarele, de la sezonierii din agricultură până la inginerii profesioniști în IT, iar câștigurile acestor firme sunt imense pentru o muncă neprestată, doar pe spinarea celor care muncesc în mod real. Acesta este mai nou, modelul preferat de firmele germane, subcontractorii, inclusiv străini, pentru a-și ”angaja” indirect muncitorii, pentru că astfel firmele își reduc costurile și deci le crește profitul. Nu sunt economist, dar mie formele acestea disperate de creștere a profiturilor în detrimentul respectării drepturilor îmi par a fi semne ale unei economii bolnave, cangrenate. Și de fapt nici nu este vorba de economie, ci este vorba de lipsa unui control eficient, este vorba de forme de corupție. Legat de oamenii de la Tönnies mă miră faptul că nici măcar Ministerul de Externe nu trimite nici un punct de vedere, nici Ambasada României la Berlin nu spune mare lucru despre protecția acestor oameni, despre nedreptățile care li s-au făcut, nu vorbește nimeni despre faptul că legile din Germania și în general din Europa, trebuie schimbate astfel încât piața aceasta sălbatică a intermediarilor, care a ajuns o adevărată mafie, să dispară sau să fie reformată, astfel încât drepturile oamenilor să fie garantate, comisioanele să fie transparente, deci la vedere, la fel ca și licitațiile pe baza căreia sunt primite contractele și la ele să poată avea acces toată lumea, inclusiv persoane private. Iar contractele de muncă să fie direct făcute cu beneficiarii muncii. În orice caz, dacă se păstrează acest sistem, firmele subcontractoare, dacă își asumă să le asigure oamenilor cazarea, aceasta nu trebuie plătită de muncitori și trebuie să fie locuințe civilizate, nu cocine de porci.

Și nu, în toată povestea asta nu e vorba doar de românii de la Tonnies, ci este vorba despre noi toți. Despre noi, cei care am fost acceptați în EU doar ca să-și bată joc unii și alții de noi. Și nu doar de noi, românii sau popoarele periferice europene este vorba aici, ci este vorba despre cei care vin să-și găsească o viață mai bună în această lume occidentală. Piața muncii în Europa dar și în lume, este o junglă plină de liane și sălbăticie, de corupție și nedreptate, este lipsită de valori fundamentale, pentru că munca însăși nu este respectată (uneori chiar de către cei care muncesc sau de către cei care impun reguli pe piața muncii). Între umilință și burnout piața muncii cuprinde tot spectrul. Pentru că munca înseamnă pentru toată lumea doar bani: și pentru cei care plătesc salariul sau comisionul și pentru cei care îl încasează. Departe de mine ideea să intru într-o controversă fascistă sau socialistă, dar cred că atunci când ceva nu funcționează la modelul unei societăți, trebuie găsită cauza la fundament, nu trebuie peticit ici și colo ca să facă doar impresie.

Dar, reîntorcându-ne la Tönnies. După acest scandal s-a încetățenit deja ideea în Germania, că covid19 este o boală a sărăciei, că focarele de virus se găsesc în zonele sărace, unde sunt oameni needucați, care nu înțeleg sau nu vor să respecte regulile de igienă. Da, așa se spune. Deci tot noi, săracii Europei, suntem vinovați de boală, că o răspândim. Unii merg la ski și se distrează și noi tragem ponoasele.

Pe noi românii nu ne apără nimeni în Europa, pentru că nimeni nu ne apără de sărăcie la noi acasă, pentru că nimeni nu ne apără cu adevărat de corupție, de needucație, de abuzuri, de nedreptăți. Apărarea de corupție nu se face doar băgând oamenii la închisoare, pentru ca apoi să-i scoți afară eliberându-i condiționat pentru că au scris cărți sau au muncit din greu la cules porumb legați în lanțuri. Apărarea de corupție se face și investind în educație, arătând efectele corupției, construind o adevărată strategie națională și europeană, care să aibă două elemente de importanță egală: prevenția prin educație și pedepsirea faptelor.

Lupta împotriva corupției europene-care are forme mult mai perverse decât corupția autohtonă românească-este lupta pentru recâștigarea demnității, este o luptă pentru recâștigarea eticii, moralității, umanității din fiecare dintre noi.

Până una, alta noi continuăm să ne rușinăm cu originea noastră pentru că suntem sărăci, pentru că avem complexul periferiei.

De ce ne discriminăm etnic în Europa unii pe alții când românii, nemții, bulgarii, italinienii, francezii, olandezii, luxemburghezii, suedezii și restul, suntem toți europeni? Sau ne batem joc de refugiați, făcând din ei traficanți de droguri sau dându-le munci fără șansa de o progresa? Dacă în Europa se gândește în funcție de periferie și de centru, ideea europeană chiar nu are prea multe șanse și ar fi păcat.

Atâta vreme cât în noi și între noi, între popoarele europene, nu se va naște demnitatea europeană și adevărata solidaritate, nu se va naște nicăieri. Policienii nu sunt poporul, nu reprezintă nici ideologii, nici puterea. Ci doar corupția puterii, corupția ideii de putere. Probabil că doar o democrație cu adevărat reprezentativă mai poate salva Europa.

Tot respectul pentru inimoșii vecini ai românilor care locuiesc în Güterloch! Acești oameni au dovedit că sunt cu adevărat europeni. Căci a fi european înseamnă să ai umanitate, să respecți și oamenii și locul unde trăiești.

Poporul întregii Europe nu are nevoie de bani, ci are nevoie acum de solidaritate, respect, demnitate, umanitate și bună organizare. Pe aceste idei trebuie construită Europa, nu pe agresivitatea prosperității.

Nürnberg, 3 iulie 2020

Distribuie acest articol

24 COMENTARII

  1. Eu nu ma identific cu romanii de la Tonnies. Si nu cred ca ceea ce se intampla acolo este o problema specifica romanilor. Oamenii aia se duc de buna voie sa lucreze in astfel de conditii. Nimeni nu-i obliga. Vorbiti de sclavie moderna. Cred ca nici nu stiti ce este aia. Romanii de la Tonnies nu sunt sclavii companiei germane. Sunt sclavii propriei ignorante. Sunt sclavii educatiei romanesti. Sunt sclavii stilului de viata lipsit de demnitate, in care i-au crescut parintii. Daca ii pui sa spele latrine 3 luni pe an ca sa poata sa zaca celelalte 9 cu un pet de bere si o punga de seminte, o vor face.
    DW facea valuri cu poze cu mucegai in casele muncitorilor romani de la Tonnies. Lux!.. aia au crescut cu o buda sapata in pamant, in fundul gradinii. Daca ii deranja mucegaiul, il curatau in 10 minute. Sunt altii, poate chiar frati si surori cu ei, care au evoluat. Care au demnitate, care nu accepta sa fie calcati in picioare pentru cateva sute de euro pe luna. Dar nu le voi plange de mila celor care si-au ales singuri aceasta cale in viata. Sunt destui care nu au avut niciodata sansa de a alege…

    • Comentarii ale bastinasilor pe facebook la stirea ( una dintre ele ,luna trecuta) cu romanii sclavagiti la o firma inchisa ( haha, de ochii lumii evident) pentru „nereguli grave privind tratamentul lucratorilor „(sic):
      – si ce daca lucreaza prea mult,de aia au venit aici
      – daca au timp sa se planga de conditii inseamna ca nu lucreaza indeajuns
      – sa sa intoarca de unde au venit daca nu le convine
      -da’ ce credeau ca e aici
      Dupa cum se vede cam aceleasi lucruri spuse de dvs . reflectand exact mizeria spiritului european d’2020 de care mi-e mai scarba decat de WC-ul cu viermi de forma si marimea unui ou de la camping-ul de anul trecut ( nu,nu din Romania ).

    • Nu te identifici tu, dar te identifica nemtii cu romanii de la Tonnies, nu te intreaba pe tine. Crezi ca l-a interesat pe vreunul din Ditrau daca sri-lankezii de acolo se identificau ca fiind din casta mai spalata sau aia mai nespalata, sau ce alte diferente socioculturale or mai fi in SriLanka? Crezi ca un german oarecare care nu te cunoaste se va interesa in detaliu daca esti moț din spița lui Avram Iancu cu aducatie aleasa sau tigan de Braila, odata format stereotipul despre romani?

      In povestea asta exista o vina si a angajatorului. Exista oameni prea prosti sau prea needucati ca sa inteleaga cand iti bati joc de ei, dar asta nu inseamna ca e moral sau corect sa iti bati joc de ei. E ca si cum le dai margele de sticla bastinasilor contra aur, sau ca si cum pui oameni care nu stiu sa citeasca sa semneze ca-si doneaza casa tie. Sigur, in parte e si vina oamenilor ca sunt prosti, dar e si vina angajatorilor, a sistemului de spalat pe maini prin intermediari etc. Nici amaratii de acolo n-au avut optiunea sa se faca ITisti, din conditii obiective care nu au tinut de ei neaparat,

      Stiu ca noi ca romani suntem conditionati sa ne asumam toata vina, vine tot din educatia romaneasca a capului in pamant in fata stapanului, dar n-ar trebui sa ne fie rusine sa spunem stapanului cand e magar, chiar daca si noi suntem porci.

      • Asa este ,de aceea am renuntat sa incerc si am acceptat realitatea .
        Ceva totusi se intampla, ieri au incropit o tentativa de spalare – un reportaj pe postul national despre cum 2 polonezi au studii superioare sunt integrati si vorbesc limba locala ( tot circul,un vecin care vine „intamplator’ si confirma ca cei doi sunt oameni normali si nu toti polonezii sunt „ne-normali” ) ,patetic .
        Despre romani nu vor face ceva similar .

  2. Dupa 15 ani de plantatie si 2 copii eminenti ce vor sustine societatea locala nu pot spune decat ca am ales gresit .
    Nu,nu suntem la fel . Nu vreau sa fac parte din clubul lor ( e ca si cum as vrea sa-mi beau cafeaua pe holul unde se fac sedintele de chemo ) .Visul a fost frumos ,a murit. Prestand la „visul european” nu facem decat sa prelungim agonia celor ce sunt de ceva timp pe panta -economic,social,genetic ( nu si moral din fericire , amoralitatea occidentala este fascinanta).
    „am ajuns sa-mi repare calculatorul un roman , jonguh jonguh ” – vara 2007 , semianalfabet cu 0 zile in campul muncii dupa ce calculatorul i-a fost reparat gratis

  3. la care lucrau și 13 ore pe zi

    1. Precizari, prin lege nu e permisa munca peste ore pe zi §§ 3, 22, 23 ArbzG
    Die werktägliche Arbeitszeit der Arbeitnehmer darf acht Stunden nicht überschreiten. Sie kann auf bis zu zehn Stunden nur verlängert werden, wenn innerhalb von sechs Kalendermonaten oder innerhalb von 24 Wochen im Durchschnitt acht Stunden werktäglich nicht überschritten werden.

    2. Laschet, ministrul NRW a vorbit de romani si bulgari, nu de polonezi.

    3. Au fost multe studii care au pretins ca infectia s-a imprastiat la vizitarea bisericii si nu de la munca. Altii spun ca la cantina.

    4. Articolul e tendentios si nerealist, in sfintul spirit romano-comunist.

    5. Cert e ca muncitorii romani si bulgari se bat pe asemenea locuri de munca. Chiar daca ar creste salariile mai toti vor prefera sa locuiasca la gramada ca sa economisesca bani sa-i duca acasa. Nu cred ca, repet, chiar in cazul in care ar avea bani mult mai multi, ar lociu la hotel de cinci stele. Stiu sigur, si eu am fost in situatia asta. Dar daca ar creste masiv salariile, ar incepe si nemtii sa munceasca in aceste abatoare si deci romanii ar ramine fara munca.

    6. Focare de infectie asemanatoare au izbugnit si in Austria.

    Si bomboana de pe coliva vine la urma Poporul întregii Europe nu are nevoie de bani,

    Aplauze puternice!

    Sfinta naivitate!

    • habar nu ai. Una e legea, alta e realitatea. Oamenii care muncesc 12 ore pe zi e o chestie normala( mama mea munceste cel putin 10 ore pe zi la fasole, capsuni, dovlecei ) . Multi aleg sa munceasca cele 12 ore pe zi deoarece aduc venituri in plus , dar nu o poti tine un an intreg. Dupa 3 luni esti rupt. Si da, romanii si bulgarii se bateau pe astfel de locuri, acum mai putin. Nemtii au inceput sa se reorienteze catre oameni din Moldova, Ucraina etc. Idea e ca cei oameni in varsta mergeau la munca acolo, acum au mai murit din ei sau sunt prea batrani . Tinerii care sa ii inlocuiasca nu prea mai sunt. Si acum sunt multi care merg acolo pentru cain 3 luni castiga mai mult decat intr-un an in romania, dar asta nu inseamna ca nu sunt exploatati la diverse munci pe care tu in nici un caz nu le-ai face(sapat de santuri cu tarnacopul, constructii, carat chestii super grele, mers in genunchi la 5 dimineata prin iarba plina de umezeala si la 10 grade afara etc). Habar nu ai care e realitatea de acolo. Romanii sunt genul de oameni care tac si sufera. Oare de ce crezi tu ca nemtii nu s-au reorientat catre oameni din germania sa faca munca asta? Iti spun eu de ce, pentru ca aia nu ar accepta niciodata sa munceasca in astfel de conditii si chiar daca ar accepta, nu o sa fie la fel de harnici

  4. Site-ul Contributors e un site de opinii si e normal ca textele publicate aici sa contina o mare doza de subiectivism. Textul asta, insa, depaseste multe limite. Sint atit de multe afirmatii false sau nefundamentate si contradictii logice incit nici nu stiu de unde sa incep.
    Autoarea spune: ” Nu se vorbește desigur despre faptul că, în acel land al Germaniei, oamenii nu au avut restricții la timp și virusul s-a transmis intracomunitar, ci se spune că românii au adus virusul din România”
    Doamna, „acel land” e Renania de Nord-Westfalia (aici locuiesc de mai multa vreme) si restrictiile au fost luate la timp (prin martie) si eu nu am vazut nicaieri in presa de aici (sau cea centrala) vreun articol care sa sugereze ca SARS-COV2 a fost adus de romani. Laschet (si numai el) a facut afirmatia aceea nefericita si incorecta (dar numai referindu-se la Tönnies si nu la tot NRW) si pentru asta a fost criticat si in presa si in mediile politice. Aici se vorbeste (dovada: dati un search pe Der Spiegel dar si pe FAZ etc) mai degraba de faptul ca virusul a fost adus in aici din Ischgl, de cei care au fost la schi acolo.
    Dumneavoastra spuneti: „s-a încetățenit deja ideea în Germania, că covid19 este o boală a sărăciei,”.
    Ne dati si dumneavoastra o sursa, ceva? vreun sondaj? Eu vad, de pilda, tot in Spiegel, interviuri in care se vorbeste daca nu cumva Sylt o sa devina un nou Ischgl, acum dupa inceperea vacantei. Pentru cei care nu stiu: in Sylt merg la vacanta numai cei foarte bogati. Dar probabil la Spiegel nu s-a auzit ca „COVID-19 e o boala a saraciei” ca nu mai faceau astfel de interviuri…
    Pe urma afirmati ca in Germania nu se vorbeste de conditiile de cazare etc ale romanilor. Se vorbeste, sa stiti, dar germanii au inteles ca, intii de toate, trebuie cautata si rezolvata cauza acestor probleme. Si multi se intreaba daca nu cumva presiunea pietei pe pret e un factor hotaritor.
    Pe urma, enormitati de genul: „Piața muncii în Europa dar și în lume, este o junglă plină de liane și sălbăticie, de corupție și nedreptate, este lipsită de valori fundamentale” nici nu merita sa fie discutate, mai e putin si scrieti „proletari din toate tarile, uniti-va”. Vad ca lucrati la o „institutie publica din Bucuresti”. V-a ferit Dumnezeu de jungla de pe piata muncii din Europa. :)
    Mai scrieti: „Pe noi românii nu ne apără nimeni în Europa,”. Nu inteleg, cine si de ce ar trebui sa ne apere?
    Si ar mai fi, dar tot articolul pare a fi o adunatura de impresii probabil izvorite din frustrari personale si aruncate aici fara nici o logica.

  5. Nu cred. Romanii din Tonnies nu se identifică cu românii angajați in administratie. Cu salarii care vin oricum, Covid, ne-Covid. Se identifica doar cu cei care nu muncesc la stat și care au fost profund afectați de această pandemie.
    Orice om muncitor se uită in jur și vede aproape totul închis. Magazine de cartier și mici afaceri închise, disponibilizări la putinele fabrici care mai erau, pământul agricol ars de seceta și nici un arendas cu nevoie de oameni la cules, în iunie. (Femeile au pierdut chiar și alternativă de a fi bone sau femei de servici la școli sau instituții).
    Tonnies e lux, se întrerupe plata asociației in Ro, se scoate apa și gunoiul. Oferă asigurarea medicala pe care nu si-ar fi permis-o in Ro. Daca se trimite macar 200 euro lunar copilului lăsat în România la bunici e super bine. (In Ro 200euro e ajutorul de șomaj).
    Romania nu are industrie, nu are agricultura, nu are servicii solide. Nu are învățământ solid. Tonnies e lux.

    • Aveți dreptate. E o mare inechitate. Tuturor angajaților la stat cărora le-a fost modificată activitatea în sensul reducerii ei semnificative (pentru că nu mai lucrează cu public etc.), ar fi trebuit să li se reducă temporar normele și implicit salariile. Doar asta e cinste, doar asta e justiție socială în vreme de criză.

  6. Importante semnale de alarmă. Contează tot mai puțin omul care muncește. Unii îl exploatează cu nerușinare, alții nu vor să-i vadă suferința. Și tot mai mulți preferă să-și revendice umanitatea prin grija față de animale. Mai comod cu necuvântătoarele.

    Aș vrea să pot da like și din afara Facebook-ului.

  7. Surse articol :
    https://www.zdf.de/politik/maybrit-illner/corona-trifft-nicht-alle-gleich-schwindet-die-solidaritaet-sendung-vom-2-juli-2020-100.html
    In aceasta emisiunea s-a vorbit de exemplu despre romanii de la Tönnies si s-a spus, de asemenea, că covid19 este un virus al oamenilor săraci și needucați.

    https://www.vorwaerts.de/artikel/laschet-ueberrumaenen-bulgaren-aussage-system
    Aici comentariu despre declaratia dl. Laschet despre romani si bulgarii care au raspandit virusul. Cred ca o gasiti si in presa romana daca va straduiti un pic.

    Nu gasesc ca intr-o analiza de acest gen sunt necesare note de subsol, deoarece am dat suficiente informatii in articol pentru a fi verificata informatia cu o simpla cautare google (de exemplu: Laschet despre romani si bulgari). Cine imi citeste articolele stie ca, de obicei, cand este un vorba despre un articol unde sunt necesare note de subsol, le precizez cu acuratete.

    Legat de continutul articolul: traiasca libertatea de opinie! Multumesc pentru comentarii. Atata vreme cat nu sunt atacuri la persoana, ele sunt binevenite.

    • Doamna, cel putin eu cunosc talkshowurile a la Maybrit… nu reprezinta nici pe de parte un Meilenstein al adevarului absolut. Ca tu culegi numai vorbe care ti-ar indreptati parerea e treaba ta, dar nu incerca sa vinzi aceste gogosi ca si cum ar fi mentalitatea nemteasca.

      Oricum in esenta ramine faptul ca romanii, bulgarii, polonezii muncesc pt ca au nevoie de bani. Nu stiu cum iti cistigi tu existenta, dar unii chiar sunt nevoiti sa munceasca f greu.
      Ti-as propune sa infiintezi tu un abator si sa angajezi oameni pe care sa-i platesti regeste, sa-i cazezi in cinci stele. Sau poate esti vegetariana, nu-i bai, fa o ferma agricola si aduna oameni de ce nationalitate vrei tu, negri, albi, galbeni, transexuali si plateste-i regeste, ca, nu asa, banii nu conteaza. Iti place sparanghelul?
      Ai auzit vreodata de analize economice?

    • Sigur ca v-ati inspirat din diferite surse. Nu sunt sigur insa daca ati inteles substratul, limba germana e f grea. Nu mai vorbesc de interpretari personale insufletite,

      s-a spus, de asemenea, că covid19 este un virus al oamenilor săraci și needucați. Cine a spus? Ce dovezi a adus? Exista vreo statistica in acest sens? O grupa intreaga s-a infectat la o petrecere de fitze! Prima grupa s-a infectat la petrecerea de carnaval. Acum s-au imbolnavit unii la Mercedes. Niste turci s-au imbolnavit la petrecerea de dupa Ramadam. Chiar trebuie sa preluati anumite afirmatii a unor social-democrati, (au si nemtii comunistii lor) in spiritul luptei de clasa? Nu ar fi bine sa consultati mai multe surse si sa analizati singura?

  8. Total de acord cu ceea ce Neamtu, Stefan, Marius, pehash explica. For the record [scuze daca repet ceea de dansii au spus cu alte cuvinte; desi nu cred ca repet exact aceleasi idei]: Un approach mai punctual [read: nerd-wise], asa, pe fiecare statement lansat de autor:

    – „probabil mulți dintre ei abia vorbesc limba germană și precis nu au avut de unde să-și strângă niște economii. ” Asa, si? Care e point-ul? Nici eu cand am ajuns in 1996 in NL nu vorbeam olandeza, si aveam zero economii; care e relevanta in contextul articolului?
    – „Mulți au copii și locuiesc cu ei în acele condiții mizerabile. ” Asa, si? Dur spus, dar, cine Dzeu i-a pus sa se duca acolo cu copiii lor? A se scuti de ‘nu aveau alta alegere’. Liberul arbitru exista. Si eu pot sa ma duc sa ma angajez sa zicem in Legiunea Straina, caz in care in cred 2 zile voi primi un shut si afara pentru ca nu prestez. A cui e vina?
    – „Nici unul dintre politicieni nu vorbește despre inegalitatea de tratament a oamenilor ..” Inegalitatea in raport cu ce?
    – „…pentru formele de sclavie și tortură modernă la care sunt supuși oamenii…” I rest my case. Sincer, cine Dzeu ii OBLIGA sa semneze un contract daca nu vor, si cine ii OBLIGA sa stea acolo daca nu vor?? Come on. Inteleg, bani, greutati, dar daca e chiar sclavie si tortura, banuiesc ca dansii pot sa plece, nu sunt legati cun un lant si intr-un KZ, nu? OK, poate exista niste costuri ptr calatoria inapoi in RO [sa zicem 100-150 EUR max] dar, come on, unde e problema?? OK, esti sclav si torturat pe deasupra; OK, consulatul nu te ajuta; OK, dai 100-150 EUR din banii tai ca sa te eliberezi; e sfarsitul lumii??
    – „Toți oamenii acestei planete ar trebui tratați la fel și ar trebui respectați pentru orice muncă pe care o fac.” Asta e deep. Gen, hai sa respectam pe Juncker ptr munca pe care o face, hai sa respectam pe Kin Jong-Un sau ce alt dictator vreti dvs, ca si respectivul banuiesc ca face o munca? Munca ‘pe care o face’ face si traficantul de oameni, arme, etc. Ca si efortul ala e munca, nu? Cam mult relativism. Inteleg ideea, dar sa nu relativizam chiar asa.
    – „Și nu doar de noi, românii sau popoarele periferice europene este vorba aici, ci este vorba despre cei care vin să-și găsească o viață mai bună în această lume occidentală. ” Hopa, sper ca nu e vorba de baietii pe barcutze din Africa? Ptr ca daca e, stop game. „Vin sa-si gaseasca”, ce profund. E a veni sa-ti gasesti [ceva] mai nou un standard de valori? Oricare din noi poate sa vina/sa se duca sa-si gaseasca orice, in proprietatea vecinului, pe camp, in bugetul vreunei tari, ca sunt multe de gasit. Come on. Nu ne provocati sa venim sa ne gasim ceva mai bun, ptr ca vom gasi ceva invariabil care nu e al nostru, dar e foarte foarte bun.
    – „Pentru că munca înseamnă pentru toată lumea doar bani” Well, ma depaseste: si in ce altceva sa masuram ma rog munca? In grade Kelvin? In poezie? BTW, aici nu e vorba cred de a a masura munca, ci ceea ce ea valoreaza ptr cel care beneficiaza de ea. Se cheama, de vreo cateva mii de ani, piata libera. OK, de acord, un EU nu e complet libera, dar nu asta era point-ul dvs. Deci, cu ce unitate de masura propuneti sa masuram ‘munca’?
    – „Până una, alta noi continuăm să ne rușinăm cu originea noastră pentru că suntem sărăci, pentru că avem complexul periferiei.” Sincer, generalizarea asta ma insulta. Speak for yourself.
    – „Poporul întregii Europe nu are nevoie de bani, ci are nevoie acum de solidaritate, … etc” De acord, sa zicem. Si in ce unitate economica de masura vom masura solidaritatea etc? In grade Kelvin, din nou? Cum vom putea spune ca ‘solidaritatea’ etc a crescut cu sa zicem 10%? Cu termometrul? Sau e nevoie parca de ceva unitate economica de masura, gen, EUR sau echivalent? Lasand la o parte ca sintagma ‘agresivitatea prosperitatii’ e aproape debila. Adica, sa nu prosperam, sa regresam, ptr ca altfel e agresiv? Solidaritatea etc e contra prosperitatii? Hm, interesant. Atunci, I rest my case.

    • Citisem o poveste cu talc aici pe Contributors odata. Ce fac un roman si un occidental prabusiti cu avionul in Sahara? Occidentalul sta cuminte langa avion, pentru ca stie / are incredere ca statul lui va lansa o operatiune de cautare pentru a localiza avionul prabusit. Romanul strange din dinti si o ia la picior prin Sahara, pentru ca stie ca statul lui nu-l va cauta niciodata, el e mereu pe cont propriu. Morala e ca statul roman e bun doar sa ia taxe, dar altfel il doare in cot de cetateni.

      Ce nu spune povestea este cum anume se justifica statul roman pentru asta? Pai, se intreaba la fel ca tine: Ce cauta dom’le amaratul in Sahara? Ce, nu i-a placut la Eforie? Dar prostul nu stia ca acolo e desert? De ce naiba nu si-a luat zgarcitu’ un avion mai bun? SI nici macar n-are GPS? De ce l-a mancat in fund daca nu se pricepe? De ce a fost asa de prost? De ce? De ce? I-a trebuit Sahara, ii pute salamul cu soia de la noi de la Govora, ia mai da-l dreacu de smecher, nepatriot si prost pe deasupra.

      Cam asa si aici. Avem cativa romani asa mai prosti, nepatrioti si profitori care sunt stransi cu usa in alte parte. Din vina lor, desigur, ca daca n-au stat acasa la Baile Govora… Si care e atitudinea? Cautam scuze si justificari ca sa ne spalam pe maini mai usor. Desigur, statul si poporul roman se bucura cand amaratul trimite 500 euro acasa, dar Doamne-fereste sa ii ia apararea in vreo chestiune.

      • EU vrea sa forteze Anglia sa preia standardele sociale europene, sic! Are mandat da la toate satele EU, inclusiv Romania! Sa-l acuzam pe Johanis de situatie mi se pare culmea nerusinarii.

      • OK, nu pot sa leg conentariile dvs de ale mele, mea culpa. Dar chiar si in aceasta situatie:
        -ce legatura are statul in toate astea?
        -ce legatura are ce spuneti dvs cu comentariul meu si/sau OP-ul? Incerc sa inteleg.
        -ce inseamna in general pluralul in postul dvs? Cine e „noi”, „ne”, etc? Ca eu nu sunt acestia. Si e dreptul meu sa nu fiu.
        Asta e tot.

      • Povestea asta a ta, in contextul articolului, are cu totul alt talc. Romanul ce autoritati sa astepte? Alea din tara in care nu plateste taxe?..

        In plu, plata taxelor nu garanteaza nimic, dar nici nu te absolva de alte reponsabilitati. Democratia inseamna implicare. Sa-ti platesti taxele nu este implicare. Sa votezi neinformat o data la 4 ani nu este implicare.

    • Vorbesti aiurea si habr nu ai de realitatile atat din tara cat si din tari precum Germania, Italia, Spania . Tot ce zici tu se paote demonta cu 3 argumente:
      * Fermierii au ales sa plateasca avioane private decat sa angajeze muncitori locali. De ce? Pentru ca nici un neam nu ar munci in conditiile respective si daca printr-o minune ar face-o, nu ar rezista mai multe o luna si ar fi de 10 ori mai neproductiv.
      * Statul german isi protejeaza cetatenii dar inchide ochii la conditiile de munca ale strainilor. Sau tu crezi ca statul german nu stie ca oamenii sunt trimisi pe camp la 5 dimineata pe frig si in ploaie , fara echipament, pe salariul minim din care platesti chirie si se intorc abia la 8-9 seara ? Mama mea imi povestea de cazul unui student ucrainian venit prima data la munca anul asta, in pantaloni scurti si „trening” pentru ca nu stia saracul ce il asteapta si caruia abia i-a gasit sa ii dea ceva haine si o pelerina jerpelita ramasa de la alti muncitori si manusi si cizme de la ea . Oare daca erau nemtii care erau pusi in astfel de conditii crezi ca angajatorul respectiv mai functiona?
      * Tu nu stii ce inseamna saracie si simplitate. Oamenii de la tara sunt muncitori si obisnuiti sa taca din gura si sa inchida ochii. Multi nu au alternativa si isi cheltuie ultimii bani pe drum . Nu prea mai au cale de intoarcere odata ajunsi acolo. Statul roman nu ii ajuta in nici-un fel in tara si vizul a 2000+ de euro pe luna e tentant. Ei nu stiu ca au drepturi, ca pot sa ceara conditii mai bune. Ei vad ca sunt exploatati, dar nu comenteaza prea mult fie de frica ca ii pierd o sursa importanta de venit, fie pentru ca nu au cui sa se adreseze. De exemplu mama mea a muncit la capsuni in spania o juma de an si nenorocitii de acolo nu i-au mai platit juma de bani? Cui sa se adreseze in cazul asta ca sa isi recupereze prejudiciul ? Nu e vina lor ca accepta astfel de conditii, e vina celor care ar trebui sa monitorizeze si sa ia masuri in caz ca se descopera astfel de abuzuri.

  9. Problema e ca, in general, doctrinele globalist-neoliberale au dat nastere unui nou sistem sclavagist. Atunci cand ai varianta achizitionarii fortei de munca la preturi derizorii si cand poti oricand inlocuii sclavii „de jour” cu altii la fel de ieftini, evident ca nu iti pasa de bunastarea lor. Peste acest neoliberalism, culmea, s-a depus si o glazura cu gust neomarxist, decadenta, toleranta cu intolerantii si in general total lipsita de coloana vertebrala si de respect pentru cei care le platesc salariile.

    1) Ar trebui accelerata uniunea politica europeana, cu ejectarea imediata si fara drept de apel a tarilor care doresc sa tergiverseze si sa speculeze asta in folos propriu. Asta e principala problema, UE este mult prea neintegrata si fiecare face doar ce ii dicteaza interesul propriu. O singura tara, Europa, cu leaderi ALESI de cetatenii europeni si RESPONSABILI fata de acestia. Tarii careia nu ii convine aranjamentul, adio si sa se descurce pe cont propriu. Nu merge si cu UE si cu „suveranitatea nationala”. Prea multe gasti puse pe furt, prea multi nealesi iresponsabili.

    2) Ar trebui (in absolut!) inchisa piata de munca europeana si imigratia in general (inclusiv importul de „refugiati” si alti sclavi) pana cand diferentele PP est-vest si nord-sud sunt absolut neglijabile. Daca e sa ia 30 de ani, ok , asteptam 30 de ani. Dupa asta imigratie la cote minime, strict pe baza de reintregire familie (sot/sotie, copii/parinti). Europa se poate descurca excelent si fara a cauta sa faca fata chinei la pretul derizoriu de mana de lucru, nici o grija. In momentul in care va iesi din coma clasa de mijloc subtiata rau de neoliberalism, vom avea si copiii pe care ni-i dorim. Vor fi bani pentru educatie, sanatate, vor fi oameni mai buni, mai increzatori si mai sanatosi. Vor fi oameni care isi vor cunoaste din nou vecinii. Vor fi, indraznesc sa cred, CETATENI, nu locuitori.

    3) Introdusa engleza ca lingua franca (sic). Sau esperanto, sau egal. Ideea e sa ne putem intelege toti europenii intre noi.

    5) Sistemul de vot e invechit, ar trebui un sistem de vot/referendum electronic instant prin care sa fie transate chestiunile de catre cetatenii europeni prin vot direct si imediat.

    Etc etc. Ideea e ca sistemul actual nu mai functioneaza de ceva vreme, pare deja un free for all de ultima suta de metri in care fiecare fura ce mai poate. As vrea sa nu se mai vorbeasca de statul roman, german, francez ci de statul european, complet transparent, cu politicieni responsabili fata de alegatori (chiar si cu averea personala daca fac magarii) in care sa primeze CETATEANUL EUROPEAN PLATITOR DE IMPOZIT iar nu corporatii insidioase & gasti de interese aka mafii.

    Poate la urmatoarea iterare a uniunii, dar slabe sanse cu cata prostie & memorie scurta exista pe lume.

  10. Fix asa patesti daca nu inveti si sprijini gardu’ scolii in adolescenta: un salahor, bataia de joc a tuturor pe parcursul vietii.
    Nu e greu sa nu inveti cand trebuie. Si o sa regreti toata viata.

    De luat aminte pentru toti analfabetii ce pica la Bac.

    Cum si-au asternut, asa dorm.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Autor

Alina Dobre
Alina Dobre
Absolventă a Facultății de Drept, Universitatea Al. Ioan Cuza – Iași, 1995-1999, lucrarea de licență în dreptul penal român;
Studii postuniversitare Ludwig Maximilien Universität München- Drept comercial european și internațional, cu accent pe Dreptul internațional, Dreptul IT și Dreptul Mass- Media, 2007- 2008 Vicepreședintă a Societății culturale româno-germane Apoziția München (2005-2008) Membru fondator și secretar al ATORG- Asociația tinerilor ortodocși români din Germania (2008-2011).
În prezent angajată la o instituție publică București. Activități editoriale importante 2001 - „Persia Antică”, (Introducere în cultura și civilizația persană), Editura Arania, Brașov 2004 - Ludwig al II lea de Bavaria, Revista Tafrali Tulcea
2004 - Eseul despre gravura Melencolia I lui Albrecht Dürer, „Melencolia I“, publicat în revista „Dorul”, Danemarca, pag. 56-59 2006 - „ Aspecte ale ritualului”, revista „Apoziția”, München, pag.103-107
2008 – Poezii din ciclul „ Urme pe cuvinte“ și „ Botezul luminii“, Revista Apoziția, München, pag. 115-120
 2009 - „ Despre un drept fundamental”, revista „Apoziția”, München, pag. 107-109 2011- „ Trăirea pe interval”-gânduri despre emigrație, Revista „Spații culturale”, Anul IV, nr. 18, pag 66-67 2015 – ”Trăirea pe interval”, Editura Ideea Europeană

Colectia Contributors.ro

Carte recomandata

Esential HotNews

E randul tau

Observ cu uimire că invocați, ca reper intelectual creștin, cartea lui Noica, „Rugaţi-vă pentru fratele Alexandru”. Și cumva indirect îi reproșați lui Gabriel Liiceanu un soi de trădare a acestui crez ( „am neplăcuta senzaţie că mă aflu ȋn faţa unui tată care şi-a abandonat, simbolic, copiii”). Mă tem că tocmai această carte a lui Noica este o trădare a suferinței victimelor de: Cristina Cioaba la Dincolo de Isus. Gabriel Liiceanu şi portretul României religioase

Carti recomandate de Contributors.ro

 

 

 

Top articole

“Tradiţia” Sf Andrei, moaştele lui Eminescu şi cruciadele IPS Teodosie Tomitanul

Arhiepiscopul Teodosie de Constanţa, acest Radu Mazăre al BOR, se agită periodic pentru organizarea câte unui carnaval televizabil, în bunul obicei local....

Netflix, Sir David Attenborough și morsele care se „sinucid” din cauza încălzirii globale – Un nou exemplu de fake news și manipulare climatică

Pentru a șoca și manipula cu succes opinia publică naivă și mai puțin informată, o parte a mass mediei recurge la ceea...

… drumul spre iad al Papei Francis

... si-atunci aveti a ma ierta daca nu voi discuta acum nici alegerile din Romania sau din Statele Unite, nici Ziua Recunostintei,...

Țara noastră în termeni de destin*

In interviurile pe care le-am făcut în marginea recentului dialog epistolar cu Andrei Pleșu intitulat Despre destin, am fost întrebat în câteva...

The Winter Is Coming

Am scris despre Karabah! Da, da. Nu e nicio glumă: în 2005 am făcut o lucrare de master pe tema războaielor din...

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro

MIHAI MACI – Cel de-al doilea volum din Colectia Contributors.ro

„Atunci când abdică de la menirea ei, școala nu e o simplă instituție inerțială, ci una deformatoare. Și nu deformează doar spatele copiilor, ci, în primul rând, sufletele lor. Elevul care învață că poate obține note mari cu referate de pe internet e adultul de mâine care va plagia fără remușcări, cel care-și copiază temele în pauză va alege întotdeauna scurtătura, iar cel care promovează cu intervenții va ști că la baza reușitei stă nu cunoașterea, ci cunoștințele. Luate indi­vidual, lucrurile acestea pot părea mărunte, însă cumulate, ele dau măsura deformării lumii în care trăim și aruncă o umbră grea asupra viitorului pe care ni-l dorim altfel.” – Mihai Maci Comanda cartea cu autograful autorului. Editie limitata.