Motto: Un pas înainte, trei înapoi, să nu-și piardă Cosa Nostra tainul, birul și comisionul.
Nu e clar dacă strategii USL au calculat câte luni poate rezista actualul guvernământ al regimului Ponta-USL în cazul retragerii asistenței financiare externe și impunerii de sancțiuni politice, diplomatice și economice de către Uniunea Europeană și Statele Unite, însă actualul regim politic se îndreaptă cu viteză maximă spre acest deznodământ.
Trei aspecte anti-dezvoltare caracterizează regresul României sub guvernarea Ponta-USL, toate trei fiind activități deliberate, comise cu discernământ: (a) incompetența crasă și reaua-voință manifestă a guvernării Ponta-USL însoțită de mașina de propagandă aferentă (tripleta heirupismului inept Ponta-Șova-Palada); (b) transformarea Parlamentului țării într-un select Club VIP ce lucrează exclusiv în interesul unor clanuri clientelare cu comportament mafiot-infracțional (tripleta combinatorilor Sîrbu-Dragnea-Zgonea); (c) efortul permanent de destructurare și ocupare a instituțiilor statului român în vederea subordonării acestora unor interese private contrare interesului public și național, în special și prioritar, în domeniul justiției (regimul USL în ansamblul său, sub bagheta de dirijor a condamnatului Voiculescu Dan).
Pentru ca România să-și reia suflul economic și să redevină atractivă pentru investiții străine directe, toate efectele acestor trei aspecte canceroase vor trebui întoarse din drum după ce ața regimului Ponta-USL va ajunge la capăt.
Guvernanții și Parlamentul, regim de VIP pe toată linia
Recent adoptata dezincriminare a conflictului de interese pentru acte administrative și scoaterea demnitarilor publici aleși din sfera funcționarilor publici reprezintă un demers neconstituțional și un uriaș regres în lupta anticorupție. Nu în ultimul rând, reprezintă o flegmă impertinentă în obrazul cetățenilor români și al actorilor economici plătitori de taxe și impozite în România cărora tocmai li se cere în acest moment un efort fiscal suplimentar pentru susținerea unui vesel buget al risipei publice pentru anul electoral 2014 (apud baronul Dragnea de Teleorman).
Asta în condițiile în care, pentru mai sus menționata categorie de aleși și demnitari publici, conflictul de interese și traficul de influență reprezintă însăși esența modului de operare în cazul comiterii de infracțiuni de corupție și a facilitării sifonării banului public prin folosirea funcției pe care o ocupă. Acest modus operandi fiind același pe toate meridianele civilizate ale acestei lumi și motivul principal pentru care este incriminat, ispita fiind mereu acolo chiar și în democrațiile foarte avansate.
În aceste condiții, o întrebare se impune dincolo de sondajele publice de opinie cu teme și întrebări atent ghidate: Atunci când și-au votat propria super-impunitate în fața legii penale (cvasi-impunitate având deja prin abuzul de imunitate) parlamentarii în chestiune și-au pus întrebarea câți cetățeni români ar (mai) fi dispuși azi să iasă în mod spontan în stradă la vesele manifestații de susținere a guvernului Ponta și a scaunelor domniilor lor în Parlament? Există, bineînțeles, câteva metode simple prin care poate fi obținut relativ rapid răspunsul la această întrebare. Le cunoaște toată lumea și sunt vechi de când lumea.
Această stare actuală a lucrurilor, mai degrabă favorabilă decât defavorabilă, merită reținută de toți cetățenii români care au protestat în stradă în ultimele luni, direct sau indirect, împotriva politicilor promovate de guvernul Ponta-USL. În lumea democratică, în lupta dintre un guvern corupt parazitar și cetățenii protestatari, guvernul va fi perceput ca agresor iar legitimitatea morală și simpatia publică se vor afla întotdeauna de partea cetățenilor ieșiți în stradă și nu a guvernanților VIP ce se ocupă cu represiunea manifestațiilor publice (a se vedea Ucraina).
Regimul Ponta-USL și limitele reale ale puterii
Mult mai grav însă, un regim politic ce-și pune guvernanții, parlamentarii și aleșii locali mai presus de legea aplicabilă tuturor celorlalți cetățeni încetează a mai fi un regim democratic și al domniei legii întrucât nu se mai reprezintă decât pe sine și interesele sponsorilor politici ce i-au susținut pe parlamentarii care votează asemenea aberații legislative anti-democratice (în Ferma Animalelor, unii porci au devenit foarte rapid ”mai egali” decât celelalte animale, represiunea și instaurarea dictaturii fiind doar consecința logică, firească, pentru asigurarea continuității privilegiilor; diferența notabilă în cazul de față fiind faptul că România și românii nu sunt chiar singuri pe lume și mai au și alți prieteni decât poporul chinez reprezentat de Partidul lui Mao).
Un Guvern și un Parlament VIP ce fac legea pentru toți ceilalți în timp ce ei însuși se ridică prin lege deasupra legii reprezintă o declarație de dictatură în curs de constituire, nemaiavând nici macar un negru sub unghie în comun cu democrația. Poate doar cu China comunistă și Rusia lui Putin, două faruri mondiale ale libertății și bunăstării generalizate a întregului popor. Demolarea principiului egalității în fața legii este chintesența oricărei forme de dictatură.
Un asemenea regim oligarho-cleptocratic nu se poate însă menține la putere la infinit doar prin coruperea electoratului asistat și indiferența electoratului care nu se mai simte în prezent reprezentat de o opoziție slabă și ineficientă, absentând astfel sistematic de la vot. Fără un aparat de represiune eficient, un astfel de regim politic se va prăbuși mai devreme sau mai târziu sub presiunea străzii.
Până și în cazul electoratului captiv, instalarea unei economii de penurie (în primul rând din perspectiva absenței lichidităților) nu va putea fi trucată la infinit. Testul realității trece în cele din urmă (și) prin stomac chiar și pentru cel mai de pe urmă elector. Doar o dictatură își poate permite luxul mistificării permanente a realității și asta pentru că are deja la dispoziție un aparat de represiune ce îi asigură întreg confortul necesar pentru trucarea netulburată a realității.
Salvarea pe termen lung a unui astfel de regim cleptocratic necesită un mecanism de represiune real, însă USL nu are nici plămânii și nici culoarul geopolitic de acțiune pentru construirea și instalarea unui astfel de aparat de represiune și nici spațiul economic și fiscal pentru susținerea în continuare a actualelor marje de intervenție financiară a statului (rente și subvenții), extrem de vulnerabile în realitate.
Vulnerabilitatea marjelor de intervenție ale guvernului USL rezidă în fundamentarea acestora pe surse exclusiv externe și deloc pe o strategie favorabilă unui climat investițional sănătos în economie (din surse interne și externe, în egală măsură). Și asta pentru simplu motiv că logica de funcționare a sistemului clientelar ce susține USL este genetic incompatibilă cu o economie sănătoasă, liberă.
Mai precis și la obiect, în cazul suspendării garanțiilor și asistenței financiare oferite de partenerii externi (Uniunea Europeană, FMI) statul român va intra relativ rapid în faliment deoarece:
(a) are o structură de cheltuieli permanente nesustenabile la actualul nivel de încasări bugetare;
(b) este fundamental incapabil să crească nivelul de colectare a taxelor în absența unei schimbări radicale de paradigmă politică;
(c) costurile de finanțare externă a statului vor exploda după retragerea sprijinului partenerilor externi (chiar și fără activarea etajului superior de descurajare – sancțiuni politice și economice);
(d) guvernele lui Victor Ponta au dovedit o incapacitate funciară de a crea încredere în economie (în plan intern) și credibilitate în exterior (atât în plan politic cât și în plan economic).
În ce privește deștepții care visează la banii Rusiei și ai Chinei, trei sugestii:
(a) a se observa sprijinul financiar acordat de Rusia Ciprului în criza din martie curent, respectiv, zero – a se compara de asemenea nevoile României cu nevoile unui stat ca Cipru care are un PIB cam cât județul Prahova;
(b) a se observa recenta escaladare a tensiunilor din Marea Chinei de Est (zona de aparare / suveranitate aeriană extinsă) generată de politica agresivă a Chinei față de vecinii săi – a se nota că escaladarea acestei situații va complica poziția internațională a Chinei și va stimula politicile de izolare internațională a regimului de la Beijing (a se nota de asemenea că această escaladare la inițiativa Comisiei de Apărare a Partidului Comunist Chinez nu este în niciun caz o glumă și reprezintă o tendință pe termen lung);
(c) a se observa structura comerțului exterior al României (orientat spre UE în proporție covârșitoare) și a se reflecta asupra eventualului impact în PIB-ul local în cazul impunerii graduale de sancțiuni economice (notă: a se face o analiză sector cu sector, căci șurubul poate fi strâns progresiv, nu e necesară închiderea completă a robinetului și distrugerea tuturor investițiilor străine).
* * *
Post scriptum: Fata Morgana, Gazul de Pungești și starea de asediu.
Dacă cineva își închipuie că se poate organiza cu succes explorarea ori exploatarea gazelor de șist, precum și a oricăror alte resurse minerale în zone populate, timp de 10-20 de ani, prin folosirea strategiei bâtei și a stării de asediu, atunci acel cineva se înșală amarnic și a uitat că România face parte din Uniunea Europeană.
Fracturarea democrației de dragul gazelor de șist ori a aurului nu poate aduce decât dividende îndoielnice și efecte perverse pe termen lung. Fără transparență, dezbatere publică, corectitudine și cointeresarea comunităților locale prin dezvoltarea durabilă a acestora, orice strategie de exploatare a resurselor minerale în zone populate din România va fi cel mai probabil sortită eșecului.
Post post scriptum: Un fost lider politic extremist promovat la Curtea Constituțională a României.
Cam așa vor suna titlurile din mass media internațională dacă antisemitul xenofob Lucian Bolcaș va fi promovat în funcția de judecător la Curtea Constituțională a României. Concluziile logice se impun de la sine.
Partea tristă a lucrurilor este că, pe lîngă dorința nestăvilită a acestor mizerabili de a fura nepedepsiți, acțiunile lor (fie ele legislative sau direct banditești) ne mențin într-un gen de mizerie materială și spirituală care nu are asemănare decît cu cea din Rusia. Adică sîntem împinși spre zona respectivă CHIAR DACĂ MULȚI DINTRE RESPONSABILI SÎNT PREA PROȘTI PENTRU A SESIZA CONSECINȚELE ACTELOR LOR (nu și șefii respectivilor, bineînțeles).
Astfel hoția de masă, pe lîngă spolierea propriului popor, ESTE echivalentă cu trădarea de țară în favoarea acelei SINGURE ȚĂRI (din această zonă a globului) CU CARE AVEM (prea) MULTE PUNCTE COMUNE.
Așadar prin ZERO COMPASIUNE MINIMALĂ FAȚĂ DE SEMENI (adică furat tot, tot, tot…) demonstrăm CĂ NU SÎNTEM O NAȚIUNE !
Fiindcă „O naţiune este o conştiinǎ naţionalǎ – cît valoreazǎ una, atît valoreazǎ cealaltǎ”.
Buna ziua, aveti multa dreptate in comentariile dumneavoastra. Daca ne uitam insa in istoria romanilor, putem observa ca in momentele absolut critice aceasta natie reuseste paradoxal sa gaseasca resursele relansarii destinului sau national. In plus, romanii au in acest moment mai multi prieteni decat in trecut si o suma de cetateni ce experimenteza direct sau indirect si alte realitati decat fatalismul mioritic. Sa vedem ce urmeaza in continuare. Si sa avem incredere.
Ganduri bune.
fascinanta analiza, am citit articolul cu sufletul la gura! tot respectul!
Va multumesc pentru aprecieri.
Toate cele bune.
primatul politicului sau primatul primatelor !
lucrul acesta este evident, si nu de ieri de azi ci inca de la inceputurile „democratiei” romanesti (anii 90). scroafa urcata n copac si asistatul (saracul mentinut captiv al statului) nu sint intimplatoare : ele asigura perpetuarea actualului sistem cleptocratic, antinational si mincinos. a nesocoti cauzele care ne au adus aici inseamna a mentine acest status quo. se vor intensifica (eventual) si mai mult bocetele individuale dar fara o schimbare de substanta. cind banii la buget nu mai vin natural (dintr o economie functionala) se apeleaza la imprumuturi externe, mariri de taxe si impozite, vinderea resurselor naturale in forma lor bruta. final previzibil si foarte trist.
Aveti dreptate. Cam asa stau lucrurile. Problema din prezent a profitorilor acestui sistem este ca li se va cam termina creditul extern la zelul cu care isi taie craca de sub picioare, astfel ca facturile interne destinate rentelor si subventiilor ce fac intreg sistemul posibil vor incepe sa ramana neplatite. Si de aici incolo, numai viza de Bahamas ii mai poate salva.
Cele bune.
O sa murim, o sa ne nastem din nou si de ei tot n-o sa scapam.
Haideti sa avem incredere ca viata ofera uneori si alte surprize in afara celor proaste.
Ganduri bune.
Din nefericire, prim-mitomanul tarii nu s-a abtinut si si-a reafirmat sprijinul pentru „integritatea, experienta si coloana vertebrala” a borfasului antisemit, Bolcas. Nu ca ar fi de mirare. Negationistul Holocaustului a fost reciclat scurt si numit ministru al marilor smenuri.
:) Domnule Klein, sunteti cam scump la citire. Sau sunteti adeptul lui weniger ist mehr?
:) aveti perfecta dreptate. Sunt un zgarcit din fire.
Ganduri bune si multumiri pentru aprecieri.
Eu de mutli ani de zile am incetat sa mai privesc poporul roman ca pe o victima a nomenclaturii politice / mafiei sau cum vreti sa o mai numiti. Cum o dau si o invirt tot la aceeasi concluzie ajung : cei de la putere sunt dupa chipul si fasonul alegatorilor.
Din acest motiv gasesc articolul frumos scris, insa naiv. Victima nu este „Romania”, nici „poporul Roman”, care in majoritate covirsitoare se complace si identifica foarte bine cu mafia actuala.
Victima reala este acea minoritate care nu este dispusa sa nici sa se descurce/fure si nici sa plece. Nu cred ca vorbim mai mult de 5-10 % din populatia tarii.
total de acord, n-am intrevazut niodata mai mult de 10% minoritatea „normala” :(
Pentru amandoi: sunt in principiu de acord cu dumneavoastra. O privire de suprafata tradeaza aparent aceasta trista realitate pasiva. Daca ne uitam insa in istorie putem observa ca istoria e facuta de minoritati organizate. Majoritatile doar achieseaza atunci cand lucrurile merg bine ori genereaza minoritati spontane in scop de aparare atunci cand lucrurile merg foarte prost si devine clar ca salvarea nu mai poate veni decat prin schimbare. Acum romanii se afla intr-un astfel de punct de inflexiune. Trendul de adancime in Romania favorizeaza o schimbare in acest moment, oricat ar parea de surprinzator la prima vedere. Primele minoritati spontane de contestare a status-quo-ului au fost deja amorsate cu succes in aceasta toamna in ciuda tuturor scepticilor.
Toate cele bune.
[…] Citeste intreg articolul si comenteaza pe Contributors.ro actualitate/opiniichineicontributorsdemolareadragneajuridicparlamentulstatele-uniteuslvoiculescu […]
Domnule Adalbert Klein, sunt de acord cu aceasta apreciere a dumitale:
„Salvarea pe termen lung a unui astfel de regim cleptocratic necesită un mecanism de represiune real, însă USL nu are nici plămânii și nici culoarul geopolitic de acțiune pentru construirea și instalarea unui astfel de aparat de represiune și nici spațiul economic și fiscal pentru susținerea în continuare a actualelor marje de intervenție financiară a statului (rente și subvenții), extrem de vulnerabile în realitate. ”
Si totusi indivizii care intretin acest acest regim cleptocratic sunt alive and they are kicking. Ei nu-si dau seama pe ce lume traiesc ?
Sunt ei oare sinucigasi ? Sunt ei oare tradatori de tara ? (desi se pare ca nu prea au sansa asta)
Sunt ei doar niste Lacomi Inconstienti si lipsiti de simtul rusinii precum niste puradei care au pus ochii pe niste mere pe taraba unui negustor si nu se sfiesc sa dea iama-n ele ?
Tare mi-e teama ca Lacomia lor este incrustata genetic si a reusit sa distruga sistemul imunitar al Instinctului de Conservare iar acest proces s-a petrecut in lipsa Inteligentei si a unei minime Culturi Sociale si Politice.
Poate ca ei au un „obiectiv” mult mai fezabil: sa puna gheara pe sac si sa-l jumuleasca vreo cativa ani, pana cand nivelul indignarii turmei va atinge cota exploziei necugetate si necontrolate, moment in care dumnealor isi vor lua talpasita (cum a incercat un pacalici alaltaieri dar l-au prins la scara avionului) lasandu-ne pe noi fara izmene si tara cu vistieria goala.
Poate ca ar trebui sa fiu mai putin delicat si sa spun de-a dreptul ca nu sunt urmasii lui Danila Prepeleac ci un SRL intre Pacala Ponta si Tandala Antonescu care s-au asociat off-shore cu Ali Baba Voiculescu si Cei Patruzeci de Hoti ?
Tabloul zugravit de dumneata in tuse energice si pertinente mi-a creat, in afara de starea de indignare de care m-am scuturat prin frazele de mai sus, o mult mai acuta stare de ingrijorare: Exista un Mecanismul prin care sa stopam acest derapaj de la Ratiune ? Ca doar n-o sa stam pleostiti asteptand sa intervina UE, NATO si Mos Craciun !
Buna ziua, si multumiri pentru comentariu. Cred ca in ciuda aparentelor lucrurile incep sa se miste in directia buna. De luni, 16 decembrie, romanii intra in saptamana de aniversare a revolutiei din decembrie 1989. Un bun moment de reculegere si bilant dupa 24 de ani de libertate partial frustrata de o clasa de paraziti ramasi din vechiul regim. Au ramas inca lucruri neterminate in Romania. Orice ață are un capat.
Ganduri bune.
Da, este momentul sa ne plecam fruntile si sa aducem omagii eroilor nostri !
https://www.facebook.com/events/254163391408496/?ref_dashboard_filter=upcoming&source=1
Va doresc un Craciun Nou fericit !
Domnule Klein, pe cat de cinica analiza, pe atat de adevarata, si, cred eu, premonitorie.
La o analiza riguroasa, indicatorul cel mai ingrijorator este cel al investitiilor straine in Romania, care s-a prabusit la 10% fata de 2008.
Asta este explicatia pentru care noi punem botu si la Rosia Montana si la gazele de shist, deoarece sunt ultimele jumari de pe fundul sacului.
In anul de gratie 2007, pe cand Guvernu a majorat pensiile, un politician responsabil a iesit la Tv si a avertizat „NU MARITI PENSIILE CA IN 2009 SISTEMUL INTRA IN COLAPS !!!
In 2008, acelasi politician responsabil a spus ” CEA MAI PROASTA AFACERE PE CARE O POATE FACE GUVERNU ESTE SA IA BANI IMPRUMUT DE LA FMI!!!”
Ce s-a intamplat stim cu totzii … ne-am pus „centura de sigurantza” … in jurul gatului.
PS Bag si eu o prorocire… Ponta va indeplini visul lui Basescu si va impozita toate pensiile, ajutoarele, etc. ca sa poata reduce/elimina deficitul imens de la pensii, imediat dupa alegeri desigur…