vineri, septembrie 30, 2022

Nu mai suport sa traiesc intr-un oras cu copii sfasiati de caini. Imi e frica. Am niste idei

UPDATE

Eu am propus un mars al tacerii in ziua inmormantarii copilului Ionut Anghel in fata Primariei Capitalei: fara pancarde, fara scandari, doar noi, cat mai multi imbracati in negru, cu un moment de reculegere si eventual cu lumanari in mana.

Independent, un alt grup s-a organizat bine si au anuntat un protest pentru vineri, intre orele 19.30-21.30, in Piata Romana. Au obtinut inclusiv autorizatie pentru acest protest.

Cand eu am propus marsul tacerii, imi era frica ca acesta moarte sinistra si absurda va trece neobservata, ca imensa problema nu va fi perceputa. Dar nu mai este asa!! Ne-am organizat bine, presa a fost receptiva, si actualmente acesta este problema nr. 1 pe agenda publica. Iar acesta este un castig enorm.

In conditiile acestea, dat fiind ca maine are loc inmormantarea copilului, cel mai probabil in timpul orelor de program, multi fiind la munca si pentru ca Primaria Generala este actualmente departe, cred ca CEL MAI BINE ESTE SA NE UNIM FORTELE CU CEI CARE ORGANIZEAZA PROTESTUL DE VINERI.

Fac apel la voi sa veniti vineri in Piata Romana!!! Sa ne strangem cat mai multi, imbracati in negru. Va sugerez sa veniti cu lumanari si flori.

Tin de ieri legatura cu organizatorii – Asociatia Pro Civilizatie Secolul 21 – si ne roaga sa ne alaturam lor. Cred ca este o idee buna. Ceea ce conteaza este sa aratam ca suntem multi si ca vrem ca problema sa fie rezolvata.

Eu voi fi vineri, de la ora 19.30 în Piata Romana! Imbracat in negru, cu flori si cu lumanari. Nu voi scand nimic, nu-i nimic de scandat, prezenta contează. Ma bazez pe voi toti.

——————————————–

Am postat pe grupul de pe facebook ofertele de implicare primite din partea voastra si un o scurta sinteza a ceea ce ar fi de facut.

https://www.facebook.com/groups/tara.fara.maidanezi/

——————————————–

Nu mai suport să citesc ştiri despre copii şfâşiaţi de câini, oameni ucişi de haite pe stradă, nu mai suport urlatul şi lătratul nocturn din toate cartierele Bucureştiului. Nu mai vreau să îmi fie frică din cinci în cinci minute sau atunci când trec cu copilul de mână prin faţa unui dulău printr-o staţie de RATB. Nu vreu să mai fiu încă o dată muşcat pe la spate când nu sunt atent, nu vreu să îmi mai fie frică în propriul meu oraş. Şi nu în ultimul rând nu mai vreau excremente de câine pe străzi, prin grădini şi parcuri şi nici paraziţi. Acum e noapte… câinii din Drumul Taberei s-au dezlănţuit, le aud ghearle pe asfalt în alergare, străzile le aparţin. DT este cartierul cu cel mai mare risc de atac canin. Vă spun sincer că îmi este frică pentru ai mei.

Trebuie să facem ceva în privinţa asta! Ceva decisiv! Şi pentru asta avem nevoie să ne organizăm şi noi. Iubitorii iresponsabili de câini (eu sunt un iubitor responsabil de animale, inclusiv câini) sunt foarte bine organizaţi iar politicienilor le este frică că dacă vor eutanasia câinii nu vor mai primi votul iresponsabililor. Ei cred că noi, iubitorii responsabili de animale, suntem mai mulţi iar ceilalţi sunt doar mai bine organizaţi. Trebuie să le demonstrăm că şi noi, cei care am tăcut, deşi am fost afectaţi până acum, suntem mai mulţi şi că ne şi putem organiza.

Sunt conştint de amploarea acţiunii pe care o propun şi ce presupune acesta şi nu-mi face nicio plăcere. Iar iubitorii iraţionali de animale trebuie să înţeleagă (şi noi toţi împreună cu ei) că şi câinii sunt victime ale existenţei mizere de pe străzi, loviţi de maşini şi decimaţi de boli şi paraziţi, fără a fi în grija nimănui.

Ce vrem de la aleşii locali

Eradicarea câinilor tuturor câinilor fără stâpân din Bucureşti. Fără limbaj dublu, fără menanjamente, fără întârzieri. Vrem să să ne protejeze pe noi şi pe copiii noştri de pericolul ce ne pândeşte pe străzi.

Cum să obţinem ceea ce vrem

Punem cu toţii presiune pe primăriile Bucureştiului să îşi asume eradicarea câinilor vagabonzi în cel mai scurt timp posibil.

Mai concret

  • Identificăm legislaţia naţională pe acestă temă şi schimbăm prin presiune pe Parlament articolele care protejează iraţional animalele vagaboande;
  • Documentăm foarte bine problema şi o punem pe masa consiliilor locale din Bucureşti;
  • Organizăm proteste pe acestă temă, şi ne strângem cât mai mulţi on-line si daca vom reusi in pietele publice pentru a le arăta că ne pasă şi că suntem extrem de afectaţi;
  • Demontăm cu cifre şi cu imagini campania organizaţiilor neguvernamentale care militează iraţional pentru protecţia animalelor fără stâpân. Vom culege date care acum nu există. Vom bate spitalele cu piciorul şi vom documenta situaţia vătămărilor provocate de câinii fără stăpân, calculând costurile;
  • Vom organiza o largă Coaliţie a Schimbării care va avea ca aliaţi oameni credibili, oameni interesaţi de sănătatea populaţiei (inclusiv medici);
  • Vom demasca grupurile de interese nelegitime care au de câştigat din afacerile de pe urma câinilor fără stăpân;
  • Vom cere socoteală Curţii Constituţionale care intervine complet aiurea în procesul legislativ pronunţându-se nepermis că, vezi Doamne, legea “[…] în mod esential, ar trebui să consacre soluţia eutanasierii numai‚ în ultima instanţă”. De parcă aceste animale ar fi… cetăţeni. Dar de dreptul la viaţă al oamenilor, drept la care ar trebui să vegheze, nu zice nimic.

Soluţia e simplă şi nenegociabilă:

În Bucureşti sunt aproximativ: 65.000 de câini vagabonzi.

O alocarea financiară din bugetele grase ale celor şapte primării pentru servicii de ecarisaj pentru angajarea a 15 de hingeri de primărie si amenajarea a 6 adăposturi temporarecu o capacitate de 1000 de locuri.  Hingherii vor fi fi organizaţi în echipe de câte 3 (din care unul va avea şi permis auto) şi vor fi dotaţi cu dube specializate după o instruire prealabilă. Vor fi dotaţi cu mijloce de sedare moderne şi vor acţiona civilizat, fără tămbălu şi cruzime.

Vom avea astfel câte 5 echipe de hingheri pe sector care vor avea de pontat prinderea a câte (să spunem) 10 câini pe zi, deci 50 pe săptâmână de echipă. Cumulând munca celor 5 echipe vom avea 250 de câini adunaţi săptâmânal per sector. La nivel de Bucureşti vom avea 1500 de câini strânşi săptâmânal de pe străzi.

Aceştia vor fi ţinuţi în adăposturi în vederea adoptării / recuperării pentru 7 zile. Adopţia se va face pe bază de contract de asumare a responsabilităţii cu clauze usturătoare pentru iresponsabili şi cu control periodic ulterior a condiţiiilor de adopţie. După fix şapte zile de la data intrării în adopost, în lipsa adoptării/recuperării animalele vor fi eutanasiate. În mod civilizat, folosind aceleaşi mijoace precum statele civilizate.

La o rată de eutanasiere/adopţie de cca. 1500 de câini pe săptămână scăpăm de aproximativ 6000 pe lună. În aproximativ un an de zile am scăpat de acestă mare năpastă, ruşine a Bucureştiului, a întregii ţări, dovadă de subdezvoltare culturală şi de mizerie.

Cât ar costa?

Linie bugetară Unitate Nr. Unitati Cost unitar (euro) Total
Personal
Hingheri 90 oameni 12 luni 1000 1.080.000
Personal medicină veterinară 24 medici si asistenţi 12 luni 1.500 432.000
Îngrijitori 24 îngrijitori 12 500 144.000
Hârţogari pentru dosare câine adoptat/eutanasiat 6 12 500 36.000
Auto
Auto ecarisaj auto 30 15.000 450.000
Combustibil 30 auto 12 200 72.000
Adăposturi
Adăpostruri Adăpost 6 100.000 600.000
Utilităţi Adăpost / 12 luni 6 4.000 288.000
Consumabile medicale Adăpost / 12 luni 6 3.000 216.000
Hrană Câine / 364 zile 1000 1 364000
Altele
Pregătire profesională hingheri Cursuri de două săptămâni 6 2000 12.000
Costuri neprevăzute 6 adăposturi 12 luni 5.000 360.000
Total 4.054.000 Euro

Bugetul de mai sus este estimativ si calculat pentru întreg Bucureştiul, pe cele 6 sectoare. Banii pot fi daţi din Bugetul Primăriei şi ar reprezenta aproximativ 0.1% din bugetul acesteia. Banii pot fi daţi pe cap de câine, caz rezolvat prin adopţie sau eutanasiere.

Bugetul de mai sus este făcut fără a lua în calcul infrastructura şi utilităţile deja existente. Costul acestora poate fi scăzut din total, în consecinţă preţul real fiind chiar mai mic.

Pe anul în curs Primăria Generală a alocat aproximativ 3.400.000 Euro pentru prins şi scopit câinii. Eu am calculat că, cu doar niţel mai mult şi cu un management bun, Bucureştiul poate fi eliberat de sub dominaţia haitelor agresive şi insalubre.

Eu n-am prins în acest in buget şi cei 45.000 de mii de euro pe care i-a planificat ASPA pentru site si baza de date…

Ce pun eu în acest demers (în afară de vorbe) dacă decidem să ne organizăm:

  • Bani. Încep cu suma de 2000 de de lei cu care voi înfiinţa o organizaţie care îşi va asuma misunea descrisă mai sus, plus oferirea de asistenţă juridică gratuită victimelor. Din experinţă, un astfel de vehicol crează multe avantaje. Iar noi, dezorganizaţi, vom fi mai slabi decât iubitorii iraţionali de animale, organizaţi şi finanţaţi. Dar pentru a face asta ma nevoie de alti volunatri, singur este mai greu si demotivant.
  • Timp petrecut într-un mod nu foarte plăcut. Nu am o pasiune pentru acest subiect, care, în esenţă,  chiar mă dezgustă. Şi nici nu vreau să îmi fac o carieră din asta. Am deja una de care sunt relativ mulţumit.
  • Imagine. În mediul meu profesional cred ca sunt perceput într-un anumit fel iar faptul că mă voi ocupa parţial de acest subiect îmi va afecta imaginea şi oamenii mă vor precepe ca omul-anti-câini, tinichea care nu mă încântă. E posibil să am printre prieteni iubitori iraţionli de animale, care mă vor detesta… Îmi asum şi asta.

Ce vreau de la voi

Orice sprijin primit de la voi şi dovadă de solidaritate vor fi esenţiale, singur nu voi reuşi. Am nevoie de voluntariat profesional (pt. site, promovare, campanii media, social media, etc.). De asemenea, asistenţa juridică pentru victimele câinilor vagabonzi sau pentru familiile cu membri omorâţi de câini vagabonzi pentru a acţiona consiliile locale în justiţie ar fi foarte utilă şi ar da în politicienii locali unde le vine mai greu: în bugetele consiliilor locale pe care ei le căpuşează.  Dacă îi va costa mai mult decât serviciul de ecarisaj, îl vor prefera pe acesta.

Să vă implicaţi, nu vreu să fie singur în acest demers. La început ne vom organiza on-line.

Ce nu vreau de la voi

Bani. Nu vreau bani! O să mă folosec de banii mei. Nu vreu să fiu acuzat că fac bani din asta! Eventul voi face rost de fonduri moderate ce vor fi raportate total transparent, folosind experienţa mea de oengist. Nu ştiu dacă există astfel de finaţări dar voi încerca să le identific. Banii nu vor fi un ţel şi nu mă interesează, nu am nevoie să mă îmbogăţesc din asta, din tragedia şi din durerea altor oameni. Şi ca să vă demonstrez, voi trece în statut un articol prin care bugetul organizaţiei să nu poată depăşi un anumit plafon.

PRIMA ACTIUNE PE CARE VI-O PROPUN PENTRU A LE ARĂTA CĂ NE PASĂ.

În ziua înmormântării copilului de 4 ani, ucis în data de 2 septembrie 2013 de câini fără stăpâni, cu muşcătrui procatoare de hemorgie externă (a sângerat până a murit),  să organizăm un marş al tăcerii în faţa Primăriei Capitalei. Să ne stângem cât mai mulţi acolo, la ora îmormântării copilului, si să ţinem un moment de reculegere, arătându-le aleşilor locali că NEGLIJENŢA şi NEPĂSARE UCID LA PROPRIU. În tricouri negre, în faţa Primăriei Generale a Capitalei. Eu voi fi acolo.

Am anuntat acest eveniment si pe Facebook si cand voi afla ora inmormantarii voi posta un anunt in care vă invit la marşul tăcerii. Anuntul meu de ieri a avut o foarte mare audienta si ma bazez pe o prezenţă masivă din parte bucureştenilor, în faţa Primăriei Generale. În ţările civilizate o aşa tragedie ar provoca un val imens de indignare ce ar depăşi în amploarea alte proteste. Îi invit acolo si pe cei deja mobilizaţi pe cealaltă temă arzătoare. Trebuie să le arătăm că suntem afectaţi şi că ne pasă şi că sunt datori să ne protejeze copiii.

Fără scandări, fără pancarde, doar tricouri negre, sau doar să fiţi acolo. Nu avem ce striga, nu cerem demisii, doar ne reculegem pentru copilul ucis şi familiile tutur victimelor neglijenţei şi nepăsării.

P. S. Acest articol vă poate părea un demers crud şi rece. L-am scris sub impresia (imaginată) a durerii familiei din noaptea acesta, noaptea zilei în care şi-a pierdut copilul de 4 ani, sfâşiat de câini fară stăpân, în 2 septembrie 2013. (evident, nu am avut acces la suferinţa familiei în mod direct)

P.P.S. Sunt gata să susţin orice demers început deja de alţii şi pe care, cu competenţă să-şi asume leadershipul.

P.P.P.S. Dacă vreţi să vedeţi ce înseamnă iresponsabilitatea de a promova politici aiuristice şi vorbărie goală, ascultaţi-le pe doamnele acestea în dialog cu Traian Băsescu, primarul general al Capitalei, de la minutul 20https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1C8tUBxy0fA

———————————————————————————–

“cica in Bucuresti sint vreo 65.000 de maidanezi. lasam deoparte probabilitatea muscaturilor. dar zic sa inmultim cifra asta cu 50g de fecale pe zi. vine cam 3 tone si un sfert. intr-o luna se aduna 97,5 tone. care, atunci cind nu ploua, se usuca si se transforma in praf. zic asa, in caz ca va intrebati ce mai trage lumea pe nas.”

Facebook: Teo Bobe

———————————————————————————–

Where any dog so seized has been detained for seven clear days after the seizure, or, in the case of such a notice as aforesaid having been served with respect to the dog, then for seven clear days after the service of the notice, and the owner has not claimed the dog and paid all expenses incurred by reason of its detention, the chief officer of police, or any person authorised by him in that behalf … ., may cause the dog to be sold or destroyed in a manner to cause as little pain as possible.

Dogs Act 1906, UK

http://www.legislation.gov.uk/ukpga/Edw7/6/32/section/3

——————————————————————————————

Distribuie acest articol

182 COMENTARII

  1. CITITI VA ROG COMENTARIUL LUI VASILE –TULCEA ..F SIMPLU ….DECAND lumea au fost cainI in tara asta,in satele astea unde nu exista curte fara caine!!DAR …NICI UNUL PE ULITELE SATULUI!…Chiar nu mai judecati ? Totul a luat-o razna decand cu democratia de rahat , infiintarea ong-uri-lor, a permis unor iresponsabili,isterici sa se manifeste !TREBUIE EUTANASIATI…CEI CE NU O VOR …….SIMPLU SA-I IA IN GRIJA!

  2. dupa parerea mea ar trebui luate masuri atat in orase cat si in zonele rurale, deoarece cainii reprezinta pretutindeni o amenintare…ar trebui sa se voteze o lege in care toti stapanii sa isi tina cainele legat sau cel putin pe proprietatea privata

  3. Eu propun sa incepem cu controale financiar contabile la toate institutiile si asociatiile care ar fi trebuit sa se ocupe de soarta cainilor, sa justifice banii si prin sondaj sa se vada daca cainii sunt sterilizati sau nu si apoi sa ne intrebam de ce avem caini pe strazi …se fura lume, se fura! Cum nu avem decat 5 metri de autostrada si altii au 1000 de kilometri uite asa avem 60 de mii de maidanezi si altii au doar 5 si aia scapati pe poarta de stapani. Cum naiba altii au putut si noi nu? Haideti sa aducem un „putincios”din ala si sa il platim sa ne faca sa putem si noi! Dar cine mai fura apoi? …nu merge. Nu exista respect si educatie in ceea ce priveste cresterea unui animal, nu exista o legislatie pusa la punct pentru adoptii, nu poti merge sa vizitezi padocurile de caini si sa iei unul acasa ca arata groaznic….si ce vrem? Intai sa vrem sa ne civilizam si apoi sa aruncam cu pietre dupa caini…

  4. Sunt gata sa ma implic: imi suflec manicile si sunt gata de treaba. Cum ma pot implica? Cand va fi organizat marsul tacerii?

  5. D-le Ciprian sunt perfect de acord cu inițiativa dvs și vă susțin, cu condiția să organizeze cineva treaba și în Cluj. Altfel, o idee pertinentă dintr-o sursă nerecomandată persoanelor cu sensibilități intelectuale excesive: http://www.piticigratis.com/2013/09/doua-pareri/

    Pe scurt: vinovați pentru uciderea copilului sunt nu câinii ci susținătorii ONG-urilor ce protejează câinii criminali! Acest fapt trebuie expus și asumat cu discernământ – protejând cânii, își asumă în mod explicit responsabilitatea uciderii ființelor umane. Din punctul meu de vedere aceste persoane sunt niște mizerii umane cu nimic diferite de intelectualii care au susținut și continuă să susțină crimele comunismului în numele ideologiei care transcende și justifică masacrul. Și in cazul „iubitorilor de animale”, ouăle sparte (viețile distruse) nu contează, pentru că nu sunt viețile lor. A lor este plăcerea perversă și criminală provocată de aderarea la ideologie.

  6. Cred ca nu ar fi rau sa discutati si cu asociatiile de protectie a animalelor. Inteleg ca indignarea e mare la acest moment, dar cred ca unele dintre ele chiar au facut ceva pana acum in directia castrarii cainilor si darii lor spre adoptie, nu au papat doar bani.
    Cu siguranta, au si ei niste cifre si, cum ziceati, sunt bine organizati, nu ar trebui ignorati.
    Dumneavoastra va aflati intr-o pozitie de forta acum, dar mi se pare ca vreti sa o folositi intr-un mod nerational sau mai degraba sa folositi forta : „Solutia e simpla si nenegociabila”. Nimic nu e nenegociabil.
    Organizatia asta si apelul la lupta suna un pic paramilitar, poate-s doar fobiile mele. Apreciez si incurajez, altfel, initiativele cetatenesti de auto-organizare atunci cand statul nu-si face treaba, insa nu cred ca e nevoie chiar de pozitii atat de belicoase. Nu transformati aceasta actiune intr-o lupta impotriva asociatiilor de protectie a cainilor. Deocamdata sunteti intr-o pozitie avantajoasa, mai incolo, insa, nu se stie. Cum ziceam, au si multi simpatizanti, au si organizare. Dv. va bazati acum doar pe indignarea populara, care va trece la un moment dat.
    Apropo de adoptia cainilor in 7 zile: daca acei caini care sunt adoptati nu sunt si castrati inainte, adoptia are loc degeaba. Vor trebui suportate si astfel de costuri. Sa nu-mi spuneti ca va bazati pe controalele primariei si pe contractele semnate cu proprietarii.

    • Vom discuta cu asociatiile intr-un mod civilizat. Daca au bune practici sau idei pertinente le vom include in planul nostru de bataie.

      Pana acum au propus multe aiureli care n-au dat roade. Vom lua de la ei ce este util, pentru a gasi o solutie umana.

  7. Orice ce fel de masura care nu este dublata de efectuarea unui control si sterilizare a cainilor cu stapan nu va rezolva acesta problema cu adevarat. Politicienii care nu vor sa aplice un program in acest sens o fac doar pt ca se castiga foarte multi bani pe seama cainilor aflati pe stazi, ca si in alte cazuri unde nu este de fapt interes in rezolvarea unei situatii. E o idee sa ne uitam la alte tari unde acesta problema acainilor fara stapani este rezolvata, dar sa nu ne oprim la eutanasierea unui caine nerevendicat de stapani, sunt si alte masuri care contribuie la functionarea acestui sistem. Dupa clasificarea facuta de tine ma incadrez la categoria de iubitori de animale iresponsabili deoarece nu sunt de acord sa se aplice doar eutanasierea cainilor fara alte masuri … asta se tot face de multi ani(neoficial) si e foarte clar ca nu rezolva nimic. Iar cum se aplica de fapt acesta „eutanasiere” cu lopata sau otrava este alt aspect…

  8. Ce facem cu cainii care migreaza de la sate la orase?dar cu oamenii din mediul rural care isi arunca puii pe strada???langa marginea oraselor sau satelor? nu ar trebui gandita o lege care sa oblige cetatenii la castrarea cainilor fara valoare chinologica?

  9. Toata aceasta situatie arata starea degradanta a societatii.In fiecare zi stau cu teama pina ajunge copilul acasa de la scoala, desi e marisoara.Nu se va intimpla nimic benefic daca actiunea nu va fi la nivel national, altfel…Cu toata compasiunea pentru animale,dar trebuie odata pentru totdeauna eradicata aceasta pecingine.

  10. Si eu ma alatur proiectului….fiind mama unui baietel muscat de un caine in timp ce il duceam la gradinita intr-o dimineata (pur si simplu treceam pe langa un caine care a reactionat asa!!!!). Va pot ajuta in organizarea evenimentelor, promovare…..

  11. Cred ca un protest tacut nu este altceva decat un gest frumos. Care trebuie facut, personal nici nu-mi pot inchipui prin ce trece familia baiatului.

    Presiunea pe Parlament, demascare, inlaturare – consider ca ideile au aparut datorita adrenalinei, sincer si eu m-am enervat, dar sa fim rationali: o cerere depusa in Parlament se poate pierde de 10 ori, demascarea celor care profita si inlaturarea lor inseamna ca devenim procurori, mai ramane sa facem si un tribunal :)

    Ca parinte si bucurestean, problemele in cazul asta sunt:
    a) PMB: Este o institutie care arunca cu bani in stanga si in dreapta. Reamintesc:
    – pilonii abandonati de pe Calea Vacaresti
    – Arena Nationala si gazonul ei
    – chioscurile din termopan
    – ceasurile aurite
    – decopertarile repetate ale asfaltului: intai vine NetCity, apoi Luxten, apoi ciine mai stie cine si se tot sparge asfaltul. Astia nu au un coordonator de proiect care sa spuna: baieti, se sparge, veniti sa faceti ce este de facut
    – centrul vechi
    – etc

    b) Primariile de sector: nu le vad rostul. Sunt niste premii pentru vasali politici, primarii astia nu au facut altceva decat sa planteze panselute

    c) Noi
    Bucurestenilor nu le pasa (ma includ aici). Trebuie sa ne muste realitatea de fund ca sa facem ceva. Il realegem pe Oprescu, il alegem pe Voiculescu sau pe Becali… Pana si bunica copilului: s-a pus cu fundul pe banca si a stat acolo. A reactionat cand a venit baiatul de 6 ani plin de sange. Cine are doi copii stie ca nu te poti pune cu fundul pe banca, mai ales intr-un parc pe care nu-l cunosti. De ce a facut asta? Nu i-a pasat. A inceput sa-i pese cand a venit realitatea s-o muste de fund :( . Paznicul, proprietarul, primarul, hingherii, cei care mai treceau pe acolo… Nu le pasa. Sunt convins ca cel putin un plimbaret din parcul Tei a vazut cainii aia. O fi facut o reclamatie, petitie, ceva? Nu. Deci si noi suntem de vina.

    Revenind: nu vad de ce trebuie facuta presiune la Parlament. Primarul de sector si Primarul general trebuie presati. Au un buget imens cu care nu fac nimic.

    Oricum, ma alatur oricarei manifestatii, actiuni, etc, deci voi urmari „problema”

  12. Sunt de acord cu faptul ca trebuie facut ceva concret. Atat oamenii (muscati sau nemuscati inca) cat si animalele fara adapost sunt victime. Vina apartine autoritatilor si ONGurilor (in majoritate ineficiente si corupte). ONGul care conform documentatiei detinea cainele agresiv si nu mai stia de el de ani de zile trebuie sa raspunda penal. Eu locuiesc in SUA si majoritatea adaposturilor eutanasiaza cainii si pisicile care nu sunt adoptate dupa o perioada de timp. Cine adopta un animal semneaza un contract (cu implicatii legale) ca returneaza animalul la adapost/organizatie in caz ca nu il mai poate tine. Daca scapa de sub control cand e in grija ta raspunzi. Personal am adoptat 2 pisici in acest fel si poti fi intrebat de starea animalului.
    In cazul baietelului de 4 ani sunt foarte surprinsa ca nimeni nu vorbeste si despre bunica iresponsabila care si-a pierdut nepotii din vedere complet astfel ca acestia au ratacit pana in rapa pustie care numai zona de parc nu se poate numi. Li se putea intampla orice. Aceasta femeie trebuie si ea facuta responsabila.

  13. Cred ca nu mai este cazul sa se astepte 7 zile. Situatia a devenit dramatica ! Cine vroia sa adopte ii lua de pe strada ! Deasemenea si bani cheltuiti cu intretinerea lor….pur si simplu stringerea de pe strada si eutanasierea….la fel ca in 2001…..

  14. Buna seara,
    Eu vad problema in alt fel:
    Acesti ciini sint responsabilitatea tuturor Romanilor si a statului Roman.
    Cei care au condus si conduc Romania sint alesii vostrii!
    Cei care au abandonat ciini pe strazile Bucurestiului sint tot Romani.
    Cred ca cel mai bine ar fii ca intreg statul Roman si „cetatenii” acestuia sa fie dati in judecata si sa plateasca pt. aceasta crima. Toti sinteti vinovati pt. moartea copilului si pt. nerespectarea celor mai fundamentale reguli morale. Va ascundeti in spatele crestinismului dar majoritatea dintre voi sinteti niste barbari(nu ma refer numai la ciini).
    Vreti sa faceti ceva? Platiti si obligati toti „cetatenii” Romaniei la plata.
    100Euro x 20.000.000 si rezolvati toate problemele…
    P.S. Nu mai traiesc de mult in Romania insa as contribui cu 1000euro daca asa ceva se va intimpla vreo data..

    • @Cristi Sarbu:
      Daca eu sunt un descreierat si abandonez maine pe strada zeci de mii de serpi, inseamna ca de vina e toata societatea romaneasca? Si solutia sa fie sa nu ne atingem de serpi ca nu sunt ei de vina? Sa ii lasam sa misune prin oras ca doar toata societate e vinovata de aparitia lor?

      • Sarpele este un animal salbatic. Ciinele a fost domesticit de „OM”, l-am acceptat ca unul dintre aliatii nostri si cu asta vine si responsabilitate!. Dar „OMUL” tot lepra ramine! Cind ne deranjeaza ii impuscam. Iar vina, da este a tuturor romaniilor pt. toata hotia care are loc in Ro. Cum poti sa alegi un hot printre hoti si sa-l faci vinovat?? De aceea ar treb. ca toti sa plateasca..

  15. de ce eutanasia cainilor este asa de grava pentru drepturile animalelor? dar cum este cu animalele sacrificate pentru carne pentru consum uman-porcul, vita, gaina, curcanul, gasca, mistretul, iepurele? propun ca acesti caini sa fie folositi pentru alimentarea unor animale de la gradinile zoologice, in masura in care agreaza carnea de caine- poate sacalul, hiena, vulpea, lupul, sau chiar leul, tigrul, leopardul

  16. Oprescu este un mare dobitoc…plange cu lacrimi de crocodil, spune ca are si el nepoti se da de ceasul mortii in fata presei. Mai avea sa se tavaleasca prin praf. Insa dupa tragedia de luni, vina este a tuturor! Mai mult, stimabilul edil NU vede ce poate rezolva demisia sa! Vrea REFERENDUM. Tupeu, nesimtire crasa, incompetenta. Numai in Romania se poate intampla asa ceva. Majoritatea bucurestenilor isi merita soarta, a ales o asa hahalera, o sa o manance cainii. La propriu si figurat.

    Interviu din 2012: http://www.youtube.com/watch?v=wccHkZ2Stv4

  17. Stiati ca…
    …exista un protest impotriva lasarii in libertate a cainilor fara stapan? Videoclipul se numeste „Children and Puppies” si este dedicat in special victimelor cainilor vagabonzi: persoanelor ucise in chinuri groaznice (Veronica – 6 ani; Eleonora – 77 ani; Costache – 79 ani; Taniusa – 49 ani; Ionut – 4 ani) si celor atacate, ranite, sfasiate, mutilate.

  18. So in 1950 the biological control agent, Myxoma virus, was introduced to Australia’s mainland to kill rabbits.
    Myxomatosis, the disease caused by the Myxoma virus, occurs naturally in South American cottontail rabbits.
    Once infected, the rabbits develop lesions filled with mucus. The mucus accumulates under the rabbit’s skin, leading to internal swelling. Most rabbits die of haemorrhage and seizures within 10 days.
    Initially, myxomatosis caused enormous reductions in rabbit numbers. In some areas 99 per cent of the rabbits were killed.

    To combat the reduced effectiveness of myxoma virus, calicivirus, or rabbit haemorrhagic disease (RHD), was released in Australia in 1995.

    „RHD was first detected in China in 1984 and it spread through wild and domestic rabbits in Europe,” says Mutze.

    RHD causes blood clots to develop in the rabbit’s lungs, heart and kidneys. The clots block blood vessels and death from heart and respiratory failure quickly ensues.

    The virus reduced rabbit populations by 90 per cent in arid zones and held them down for around 10 years, says Mutze. However, like myxomatosis, its efficacy varied throughout Australia.

    SUNT SIGUR CA SE POATE GASI O MODALITATE DE RASPANDIRE STRICT LA CAINI (PRIN ACT SEXUAL DE EX.) A UNUI VIRUS CARE SA LE REDUCA POPULATIA ( SA PROVOACE STERILITATE MACAR DACA NU MOARTE)

    • Si presupun ca aveti si o solutie ca virusul respectiv sa nu afecteze cainii care au stapan, si nu ma refer doar la cei de companie dar si la cainii politiei, ai granicerilor si ai altor „organe”, sau pe cei care pazesc turmele.
      Desigur, virusul se va opri cuminte la granita, nu de alta dar este posibil ca bunii nostri vecini sa nu agreeze metoda ;)

  19. Am postat mai sus link-ul catre un studiu care contine un proiect pentru rezolvarea problemei cainilor vagabonzi in Guadeloupe. Desi surprinzator pentru un departament francez, fie el si „de peste mari” problema e reala si autorul compara explicit situatia de acolo cu cea din Bucuresti.

    Pe scurt si fara isterie intr-o directie sau alta strategia sta cam in felul urmator. Legislatia franceza lasa libertate autoritatilor locale sa actioneze. Sterilizarea, identificarea si eliberarea in teritoriu sunt legale, dar autorul arata ca in momentul in care numarul cainilor a atins un numar critic doar aceasta abordare nu merge. Administratiile locale au posibilitatea sa captureze cainii sa ii tina opt zile si daca nu sunt adoptati sa ii eutanasieze. Mai mult, durata de opt zile poate fi chiar redusa la patru zile iar cainii bolnavi, agresivi etc. pot fi eutanasiati imediat dupa captura. Autorul studiului insista si asupra educatiei populatiei fara de care pe termen lung nu se poate rezolva nimic si arata ca trebuie inclusiv create dispozitive legale pentru abandon.

    Ce cred ca este esential este ca eutanasia nu trebuie vazuta ca un scop in sine. Daca numarul cainilor vagabonzi va fi redus suficient si bunele practici se vor incetateni ea nu va mai fi necesara. Intr-un astfel de viitor ipotetic simpla sterilizare urmata de returnarea in teritoriu ar putea fi suficiente. Acum insa, in situatii ca cea a Bucurestiului fara un program continuu de eutanasie a cainilor ne-adoptati problema pur si simplu nu poate fi rezolvata.

  20. pe facebook au aparut grupuri de presiune cu taietori de frunze la ciini din Anglia, din Finalnda (casnice si doamne si „domni” plictisiti), care, cu superioritate, ne arata noua cit de necivilizati sintem ca nu mai vrem sa ne lasam copiii sa fie sfisiati si devorati de ciini. Cita ipocrizie au! numai ca sint organizati si au o mare forta de erodare fiindca: unii din asta traiesc (Vier etc.), doresc sa-si arate lor insisi puterea asupra altor oameni (nu e vorba despre ciini). Asa ca… beware!

    • Bătălia e pierdută din start.

      Așa-zișii protectori ai animalelor, mă refer la ăia deranjați la mansardă, au pornit deja campania. În presa internațională deja se scrie că România (sau președinte, primarul etc.) vrea să ucidă sute de mii de suflete nevinovate, iar în comentariile de sub articole se înghesuie activiști cu celebra formulare „întotdeauna omul e vinovat, ce-a căutat pe teritoriul lor, sigur a provocat animalul”, „românii sînt un popor de brute” și alte inepții.

      Urmează presiunea internațională asupra politicienilor noștri, care, sensibili la propria imagine, nu vor schimba legea aia boantă sau vor amîna votul la nesfîrșit, cum au făcut-o și pînă acum.

      Bref, nu se va întîmpla nimic, cîinii vor rămîne în stradă, responsabilitățile în aer sau pasate între instituții, iar Bucureștiul în lumea a treia.

      Următorul val de activism: la proximul copil halit de cîini.

      • pai politicienii (prima data cind sint in accord cu Esca de la ProTv „haitele de la conducere’) au de ales intre imaginea lor abroad si pielea lor in tara, Ce ne pasa noua de lasii de englezi care-au lasat si lasa sa moara 100.000 de oameni in Siria?

        • Mă, dacă românii ar avea stofă de insurgenți, ca ungurii, poate atunci s-ar teme politicienii de la noi de pielea lor. Dar n-am văzut din 90 încoace nici o vilă de politician devastată, primărie în flăcări, politician desfigurat sau schilodit etc. Așa că rămîne valabilă treaba cu imaginea.

          Apelul lui Băsescu către Ponta cu ordonanța de urgență trebuia să fie un măr otrăvit, deduc acum. Cum nici ăla nu-i tîmpit, n-a mușcat și a dat-o pe parlament. Numai că acum se întoarce împotriva lui Băsescu.

          Între timp iote cum titrează un important ziar german (culmea, chiar de orientare conservatoare, toeretic deci din tagma lui Băsescu): http://www.welt.de/vermischtes/article119685809/Praesident-will-Streunerhunde-einschlaefern-lassen.html

          (Băsescu vrea să fie eutanasiați cîinii vagabonzi)

          Pentru cine știe germană, a se citi și comentariile cititorilor, ca să vedeți cam care e părerea majoritară despre români. Și unii răspîndesc deja informații false, care să creeze presiune pe România, de pildă că deja a început „măcelul” sau că copilul nu a fost omorît de maidanezi, ci de un cîine de pază, în curtea unei fabrici. Traduc un fragement de comentariu, la întîmplare: „E o farsă ceea ce se întîmplă în aceste momente în această „țară”. Pe paginile de facebook ale prote agitație mare pe tema asta – întreaga Germanie e îngrozită și nu poate înțelege această baie de sînge.”

          Comentariile în care nu ești de acord cu toate inepțiile (gen „victima e întotdeauna de vină”) nici măcar nu sînt aprobate, că am încercat.

          Rămîne cum am stabilit, bătălia e pierdută din start.

  21. Domnule Ciucu,
    iertare ca n-am răbdare să citesc toate comentariile, dar dumneavoastră, după părerea mea, vreţi să combateţi efectul nu cauza.

    Cauza aparitiei maidanezilor e tocmai inconstienţa proprietarilor de câini care îşi împerechează câinii doar for fun, sau nu îi supravghează îndeajuns încât ajung să se împreuneaze la întâmplare.

    Deci, soluţia ar fi, înfiinţarea prin lege a unor canise specializate în reproducere, de la care iubitorii de câini să îşi procure, gata castrati, căţeluşii mult doriţi. Asta, în paralel cu întărirea rolului asociaţilor canine.

    • Ok, dar pana atunci, cati copii vor mai muri? Initativa va trebui trecuta prin Parlament, in zeci de camere si sute de comisii, etc, etc, etc. Optimist, se va implementa in 10 ani. Pana atunci, cei 65000 de caini vor deveni 85000 (nu va legati de cifre, sa zicem ca numarul lor va creste), in timp ce numarul victimelor va creste si el.

      Cauza aparitiei maidanezilor incepe de la „iubitorii” de caini, trece pe la primari si se sfarseste la noi.

      Este pacat ca dorinta de capital politic a domnului Oprescu a facut ca un copil de 4 ani sa fie sfasiat.

      Acum, maretul primar mai doreste un referendum…

      • Haplo, nu ma intelege gresit, eu sunt pentru eutanasierea imediata a cainilor fara stapan, dar daca nu se umbla la sursa, o sa ne umplem de pacate omorand la nesfarsit caini nevinovati.

    • Domnule Radu D.L. Popescu
      Ceea ce spuneti in mesaj este o masura de preventie, nu de combatere.
      Avem nevoie si de masuri de preventie implementate cat mai curand, prin care sa civilizam romanii. Dar mult mai urgent acum trebuie implementate masuri de gestionare a cainilor de pe strazi. Fara el nu putem discuta de preventie, fiindca e un haos in care fiecare da vina pe celalalt, si nimeni nu e vinovat.

    • Domnule Popescu,

      „Catelusii” nu pot fi gata castrati, operatia cu pricina se face abia dupa atingerea maturitatii sexuale. Pe de alta parte, un animal matur este mai greu adoptabil (educabil) deci mai putin dorit pentru adoptie.

      • Cainii se maturizeaza sexual intre 5 si 9 luni, depinde de rasa. Este foarte indicat sa preiei un caine la aceasta varsta mai ales daca i se face in acest timp si dresajul de disciplinizare. As spune ca e ideal. Stiu despre ce vorbesc, credeti-ma.

  22. Cel mai mult imi plac oamenii care protesteaza cu ardoare ideea de eutanasiere a cainilor maidanezi, dupa care trec pe la supermarket si cumpara un pui rotisat si niste ceafa de porc.

    Daca putem omori gaini si porci in masa, putem scapa si de cainii vagabonzi. Si aici macar eutanasierea va avea loc o singura data.

    Asa ca nu mai fiti primitivi si asumati-va aceasta masura!

  23. Domnule Ciucu,

    Initial dvs ati propus ca mitingul sa aiba loc in fata Primariei Capitalei si acolo era locul lui firesc pentru ca era mult mai mult spatiu si acolo mi se parea firesc sa se tina. Mitingul de maine organizat de un grup independent ( Asociatia Pro Civilizatie Secolul 21 )care a obtinut si aprobarea ( de la Primaria Capitalei, nu ?) are loc in Piata Romana unde este mult mai putin loc . Intrebarea mea este daca aveti date concrete despre acesta asociatie pentru ca in afara de o pagina de Facebook , nu prea exista nici un fel de date despre aceasta asociatie pe Internet si, desi suna foarte frumos, nu exista pe Internet nici un fel de date despre aceasta.

  24. nu vrei banii nostri dar vrei ……….si te-ai si gandit la fonduri……….Uite asa incepe mirosul la „smantanica”………..Ai adoptat vreun caine pana acum ? ai sterilizat sau ajutat la sterilizarea vreunuia ? Stai si freci menta ……..vrei si tu parte la bucatica se cozonac ? Chiar autoritatile vor sa nu se rezolve problema maidanezilor ! Banii pt rezolvarea problemei s-au luat………barbar se omoara atata timp cat Madam si Nenea isi lasa cainele sa se imperecheze cu maidaneza……..sau arunca puii in parc ! Asta este problema………..RAUTATEA OAMENILOR !

  25. In primul rand vreau sa prezizez ca in situatia actuaa consider eutanasierea ca singura solutie de rezolvare rapida a problemei, si uc cele mai mici costuri financiare. Legat de idei, e posibil sa le mai fi spus si altii inainte,totusi le spun
    1. Trebuie demontata, cu ajutorul mass-media, minciuna propagata de ONG-urile asa zis aparatoare ale cainilor , ca legislatia eurpoeana interzice eutanasierea si ca lege adin 2008 ne-a aliniat la aceasta legislatie. Este o imensa minciuna, conventia la care se refera ONG-urile respective condamna relele tratamente aplicate animalelor, nu eutanasierea in conditii reglementate.
    2. Trebuie ridicata problema modului in care aceste ONG-uri au folosit banii pe care i-au primit. Aici trebuie sa existe o presiune asupra autoritatilor sa se implice in clarificarea acestor aspecte: Politia, fosta Garda financiara (cum s-o mai numi acum), Parchetul. In acest mod se poate arata opiniei publice imensa ipocrizie a acestor asa zisi iubitori de animale, in fapt iubitori de cheltuit fonduri primite de la altii.
    3. Trebuie mentinuta in atentia opiniei publice problema prin mediatizarea oricarui nou caz de persoana muscata de cainii vagabonzi.
    3. Trebuie popularizate hotararile CEDO in favoarea celor care au fost victime ale cainilor vagabonzi, hotarari care au obligat statul roman la plata unor sume considtente ca despagubiri, despagubiri care vor fi platite de noi toti prin bugetul statuilui
    4. Trebuie subliniat cu orice ocazie sumele imense care se cheltuie pentru intretinerea cainilor in adaposturi, sume mult mai mari decat cele alocate spre exemplu pentru un copil institutionalizat.
    5. Trebuie popularizat modul in care unii primari au reusit sa tina sub control aceasta problema, pentru a arata ca se poate daca existe VOINTA si COMPETENTA.
    6. Ar fi buna o evidenta acelor care se pretind iubitori de caini si ii hranesc pe domeniul public,evidenta realizata cu ajutorul informatiilor furnizate de voluntari (locatie, eventual poze). Pe baza acestei evidente facute sesizari la organele abilitate pentru aplicarea sanctiunilor prevazte de lege. Ar fi o metoda foarte eficienta de a educa hoardele de babe „iubitoare” de javre cand vor vedea ca „dragostea” lor le costa pensia pe o luna sau mai mult.

    Toate aceste idei se pot pune mai usor in practica daca va exista un ONG, crescand astfel sansele de a fi luat in seama de autoritati.

  26. ce destept esti tu mai baiete.dupa ce scapi de toti cainii eutansaiindu-i ,ce faci cu ceilalti care s-au nascut intre timp ,sau care sunt adusi de la tara si lasati in paduri si la amrginea bucurestiului …haa?? chestia asta s-a studiat de-a lungul anilor si eutansaierea nu a avut nici un efect.ca dovada uita-te cati caini au fost eutanasiati in ultimii 10 ani..ai idee cati??precis nici una.sute de mii !! efectul??? zero! iar tu vii cu idei care erau puse in practica si acum 100 de ani….ca sa aiba efect eutansaierea ar trebui sa ii prinzi intr-o luna pe toti…adica 60 de mii .tu stii ce vorbesti? in loc sa scrii atatea prostii ,ca esti baiat destept,mai bine lasi deoparte vitejia si te alaturi unor oamnei competenti care stiu cum sa rezolve situatia.nimeni nu vrea caini pe strada insa solutia trebuie sa fie una de bun simt nu un heirupism exagerat care sa ne aduca munti de caini morti care se ard in gropi comune …!stiu ca nu o sa-mi publici comentariul insa mor cand vad asa baieti destepti care se lasa dusi de val .ti-am dat si numele meu ptr ca nu imi este rusine de ce am scris si nici nu ma ascund.

    • eutanasierea nu functioneaza? pe ce lume traiesti? cum crezi ca s-a rezolvat problema in brasov, oradea si tulcea?

      bineinteles, eutanasierea e doar o parte – esentiala – a solutiei. trebuie dublata de alte masuri permanente la nivel national. nu trebuie sa inventam noi roata.

      ws

  27. În Statele Unite ale Americii, orice câine găsit pe stradă şi care nu este revendicat de nimeni timp de trei zile, chiar dacă teoretic are un stăpân pentru că are la gât un element de identificare, este eutanasiat. În urmă cu trei ani, Curtea Suprema a statului California a dat o hotărâre prin care a mărit termenul la 5 zile.

    Aproximativ 3 – 4 milioane de câini şi pisici sunt eutanasiaţi în adăposturile din SUA, în fiecare an.

    De asemenea, în cele mai multe state este permisă împuşcarea oricărui câine care intră pe o proprietate personală.

    Marea Britanie este una dintre ţările care abordează cu cea mai mare seriozitate protecţia animalelor, primele acte normative în acest sens datând de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Aici, majoritatea familiilor au un animal de companie, iar pisicile şi câinii vagabonzi atât de comuni în ţările din estul şi sudul Europei, aproape că nu există. Câinii maidanezi care sunt găsiţi totuşi pe străzi sunt ţinuţi în adăposturi, iar dacă în şapte zile nu sunt revendicaţi, sunt fie daţi spre adopţie, fie eutanasiaţi.

    Potrivit unui raport al Dog Trust, unul dintre cele mai importante ONG-uri care se ocupă de câinii din Marea Britanie, în 2008, din 96.892 de câini maidanezi adunaţi de pe străzi, au fost eutanasiaţi doar 6.710 (7%).

    În Irlanda, câinii maidanezi sunt adăpostiţi şi eutanasiaţi în cazul în care proprietarii nu îi revendică în termen de 5 zile. În plus, în cazul în care un propietar nu îşi supraveghează câinele corespunzător, primeşte pe loc o amendă.

    În Franţa, atât câinii, cât şi pisicile care sunt găsite pe străzi sunt adăpostite timp de 8 zile, iar dacă nimeni nu le revendică, sunt eutanasiate. Mai mult decât atât, legislaţia din unele zone permite chiar împuşcarea acestora. Estimările neoficiale arată că, în fiecare an, în Franţa, sunt ucişi între 50.000 şi 500.000 de câini.

    Legea franceză prevede ca persoanele care au animale să facă posibilă recunoaşterea lor prin introducerea unor cipuri, dar acest lucru nu este riguros respectat. Francezii au şi ei un număr crescut de maidanezi, mai ales în regiunile rurale, acolo unde câinii se reproduc necontrolat.

    În Germania, câinii fără stăpân sunt sterilizaţi gratuit de autorităţi, dar prezenţa lor pe străzi este un caz rar. Şi asta datorită unei legislaţii bine puse la punct. Persoanele care abandonează animalele pe străzi trebuie să achite amenzi usturătoare. În plus, în această ţară sunt foarte multe adăposturi pentru animale, atât private, cât şi de stat.

    Legislaţia este extrem de strictă şi în cazul proprietarilor de câini. Aceştia nu trebuie să îşi lase câinii nesupravegheaţi. În plus, este interzis accesul câinlor în parcurile pentru copii. În caz contrar sunt amendaţi. Fiecare proprietar de câine necastrat trebuie să achite, în fiecare an, la autorităţile locale, o taxă pentru fiecare exemplar pe care îl are în grijă.

    În Spania, animalele fără stăpân sunt ţinute două săptămâni în adăposturile primăriei. Apoi, dacă nu sunt revendicate sau adoptate, ele sunt eutanasiate. În cazul în care ajunge într-un adăpost privat, câinele poate rămâne acolo, dacă nu este adoptat.

    GANDUL.INFO

  28. Se pare ca marsul se amana, se pierde se disperseaza. Cei la care face referire autorul nici nu aveau autorizatie.

    Deci, ajungem la referendum. Alti bani, alta distractie.

  29. Cred ca avem toate motivele sa fim extrem de indignati si furiosi ! La o actiune de solidaritate umana propusa de catre domnul Ciucu in memoria unui copilas nevinovat , initial un mars al tacerii, nu putem pur si simplu sa participam deoarece a fost deturnata prin procedeele clasice folosite in anii `90 cand trebuiau blocate mitingurile populatiei. Din nefericire, si exact cum am banuit, o actiunea a fost mai intai confiscata de grupul care a preluat initiativa l-si l-a asigurat pe domnul Ciucu care a fost de buna-credinta de faptul ca „a obtinut autorizatia”:

    „ Independent, un alt grup s-a organizat bine si au anuntat un protest pentru vineri, intre orele 19.30-21.30, in Piata Romana. Au obtinut inclusiv autorizatie pentru acest protest….”
    Tin de ieri legatura cu organizatorii – Asociatia Pro Civilizatie Secolul 21 – si ne roaga sa ne alaturam lor.”

    De fapt, acest grup a mintit cu seninatate (http://www.evz.ro/detalii/stiri/protestul-anti-maidanezi-a-fost-amanat-actiunea-parintilor-din-piata-romana-nu-a-fost-aut-1056088.html).

    Si nu m-ar mira de loc sa dispara in ceaţa exact asa cum a aparut si sa ramane doar pagina anonima pe Facebook. Intre timp , am reusit sa gasesc pe Internet o urma vaga a acesteia : conform dosarului nr 2166/1748/2013 de la judecatoria Cornetu din Comuna Cornetu, Alexandria ( sic! ) (http://portal.just.ro/1748/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=174800000000056476&id_inst=1748) aceasta asociatia cu pagina anonima pe Facebook nu o obtinut nici personalitate juridica ( ! ) deci nu avea cum sa obtina aprobare de la Primarie !!

    In final, avem de-a face cu o reteta clasica ( de tip securist ) folosita inca din anii `90 prin care : a) Nu se aproba manifestari in fata sediului institutiilor de stat, b) nu se acorda autorizatie, c) se schimba locatia,etc. – ceea ce ne arata ca manifestatia este socotita in realitate de catre autoritati mult mai „destabilizatoare” decat manifestatia cu Rosia Montana care poate chiar le convine !

    N.B. Domnule Ciucu, cred ca v-ati convins acum acum cu cine ati discutat atunci cand ati renuntat la prima dvs propunere…

  30. Domnule Cristian,

    Eu nu sunt o iubitoare de animale, dar nu imi doresc ca deciziile luate in privinta acestui subiect sa fie fara cap. Cred cu tarie ca animalele nu au ce cauta pe strazile unui oras indiferent daca este european sau nu. M-am saturat sa traversez strada pentru ca pe trotuarul pe care trec este plin de caini. M-am saturat sa imi fie teama sa trec pe anumite strazi cu bicicleta pentru ca stiu ca haitele de caini asteapta cu coltii scosi, pregatiti oricand sa ii foloseasca. Sunt animale si nu au ratiune. Realitatea este ca nu ataca DOAR atunci cand sunt provocati.

    Consider ca solutiile oferite de dumneavoastra sunt bine venite, si chiar posibil de pus in practica. Eu chiar as avea de adaugat cate ceva. M-am saturat sa citesc pe peste tot „sa nu omoram niste biete suflete”, dar sa nu vad si o alternativa.

    Ma bucur sa vad oameni care iau atitudine si nu o fac fara sa gandeasca. Vreau sa ma alatur demersului dumneavoastra si sa ajut cat imi sta in putinta. Eu sunt traducator si manager de produs. Asta inseamna ca am experienta in cercetare (in online),
    ,email/ online marketing si traducere. Daca va pot ajuta cu ceva in demersul dumneavoastra va rog sa ma contactatati pe email. Vreau si eu o tara fara caini!

    • O alternativa ar fi prevenirea aparitiei lor pe strazi. Cainii sunt doar un simptom al unei societati lipsite de bun simt si iresponsabile si nu cauza problemei. Oare este de condamnat un caine care actioneaza din instinct (isi apara teritoriul, hrana, puii sau chiar pe sine) in conditiile in care acel caine este abandonat de un om, cu buna stiinta, in conditiile in care acel abandon va aduce suferinta animalului si societatii in care traieste(poate deveni un pericol)?
      Un adevar alarmant pt mine este faptul ca (conform statisticilor Matei Bals), exista un numar mai mare de muscaturi al cainilor cu stapan decat al maidanezilor? Nu cumva problema este la proprietarii iresponsabili de caini, oameni pe care nu ii blameaza nimeni si in privinta carora nu se iau nici un fel de masuri?

  31. nu consider eutanasierea animalelor ca fiind imorala deoarece animalele nu au constiinta de sine si prin urmare nici interes in continuarea vietii.Este un fapt demonstrat stiintific si acceptat ca atare de toate marile asociatii de iubitori de animale din lumea civilizata,eutanasia animalelor de prisos sau periculoase fiind facuta chiar de catre aceste asociatii.

  32. Mi-a placut articolul, e scris cu onestitate.

    Cateva observatii legate de partea cu dezgustul, si de pierderile de imagine.

    De ce in disputa dintre cei care apara cainii si cei care sustin etanasierea primii sunt „baietii buni”, iar cei din urma „baietii rai” ? De ce primii isi construiesc imaginea de iubitori de animale, de aparatori ai vietii prin campanii de profesioniste , iar cei din urma au eticheta de oameni cruzi, fricosi, etc ?

    Ei bine, asta nu mi se pare cinstit. Cred ca asta s-ar putea schimba daca cei care sustin eutanasiarea si-ar concentra mesajele pe beneficile unui oras fara caini, nu pe problema in sine.
    Pentru ca cei care sustin eutanasierea vor sa se plimbe pe strada linistiti si in siguranta, intr-un oras civilizat si curat.
    Cred ca sunt o multime de beneficii pe care le poate aduce lipsa cainilor, mai multi bani din turism, mai putini bani in sanatate.

    Cat despre iubitorii irationali de animale, pare ca tin mai mult la caini decat la semenii lor, altfel nu inteleg cum poate sa le fie mila de caini si de oamenii terorizati, muscati/ omorati nu.
    Ma intreb ei din ce specie fac parte? Pare ca unii si-au pierdut increderea in rasa umana. Daca i-ar privi pe oameni cu jumatate din ingaduinta cu care-i privesc pe caini cred ca ar avea o parere mai buna despre ei.

  33. Felicitari pt demers! Ati putea candida la primarie. Eu v-as vota!
    Insa de ce a durat atat de mult ca sa faceti ceva? Daca sunteti asa indignat si infricosat, de ce nu ati facut un ONG competent, care sa obtina fonduri pt a ridica de pe strazi cainii agresivi?
    De ce va revoltati doar cand sunt cazuri cumplite ca acesta?
    Mi se pare tipic romanesc! Tot romanul, nervos, iritat, ia masuri impotriva celor care nu se pot apara!!! As fi prima persoana care ar vota cu eutanasierea cainilor, cu conditia ca si violatorii si criminalii sa aibe parte de aceeasi pedeapsa. Banuiesc ca daca, Doamne fereste, s-ar intampla ceva groaznic cu cineva din familia dvs, ati face un organism de protejat cetatenii impotriva criminalilor, nu? I-ati starpi si pe aceia? Nu cred… Sincer, e mai simplu sa omorii 65000 de suflete, din care probabil ca nici jumatate nu sunt agresive, dar cine sta sa verifice? Sigur nu dvs si nici autoritatile din Romania…

  34. Domnule Ciprian Ciucu,
    aceasta noua lege care prevede eutanasierea maidanezilor dupa 14 de stat in adaposturi nu ma convinge deloc.
    1) nu sint locuri in adaposturi suficiente pentru ridicarea de pe teritoriu a maidanezilor si intretinerea lor timp de 14 zile (chiar si 7 sint multe) si maidanezii s-ar inmulti mai repede decit ridicarea de pe teritoriu a acestora.
    2) Cit costa sa intretii (ma refer numai la Bucuresti) 65.000 de maidanezi timp de 14 in adaposturi SI MAI ALES CIT TIMP AR FI NECESAR ? Alti 20 de ani ?
    3) sint o gramada de inconstienti care deja acum ascund maidanezii in subsolurile blocurilor, in holurile blocurilor, sint o gramada de inconstienti care semneaza pentru eliberarea lor si pe urma ii lasa pe strada ca sa ucida alta lume nevinovata
    4)mi se pare ca legea veche prevedea deja eutanasierea maidanezilor agresivi. E demonstrat ca numai la Bucuresti au fost in ultimul an 16000 de maidanezi agresivi. Citi dintre acestia au fost eutanasiati ? Probabil nici unul, deoarece o persoana muscata alearga in spital sa se trateze (sperind sa gaseasca vaccin) si nu alearga ranita dupa maidanez ca sa demonstreze celor de cuviinta ca e agresiv si trebuie eutanasiat. Dupa cum vedeti era deja o lege care ar fi permis eutanasierea a 16000 de maidanezi, dar nu a fost aplicabila pentru simplul fapt ca e greu de aplicat.
    5) ORICE CAINE LASAT LIBER PE STRADA E FARA STAPIN, DECI NU TREBUIE ASTEPTAT N ZILE CA CINEVA SA-L RIDICE DE LA ADAPOST, PENTRU CA E EVIDENT CA E FARA STAPIN. ORICE PERSOANA CARE VINE SA REVENDICE UN CAINE GASIT LIBER PE STRADA AR TREBUI SA PLATEASCA O AMENDA PENTRU CA A LASAT UN CAINE LIBER, FARA LESA. UN STAPIN CARE VINE SA REVENDICE UN CAINE „PIERDUT” ACUM 5 ZILE CUM POATE DEMONSTRA CA TIMP DE 5 ZILE ACEST CAINE NU A MUSCAT PE CINEVA ?ORICE STAPIN DE CAINE CARE „PIERDE” CAINELE SE DUCE SA-L REVENDICE IMEDIAT, NU ASTEAPTA 14 ZILE.
    Deci vazind starea exceptionala de pericol pentru cetateni, legea ar trebui sa accepte decit o zi de asteptare in adapost. 14 zile sint prea multe si vor face ca legea sa nu aiba efect. Cainii se vor inmulti mai repede decit vor fi ridicati de pe teritoriu.
    Cu stima
    Claudia

    • Un simplu calcul considerind ca maidanezii au rabdare si in timp ce noi facem ce facem ei nu se mai inmultesc (lucru imposibil evident si in acest caz scenariul este si mai catastrofic).
      Deci: 65000 de maidanezi x 14 zile = 910000 zile necesare pentru a tine toti maidanezii din Bucuresti in adaposturi
      910000 : 365 zile= 2493 de ANI !!!!!!!!!!

      in 2493 de ani vom reusi sa eutanasiem toti maidanezii din Bucuresti dupa ce fiecare a stat 14 zile in adapost. Evident in tot acest timp ar fi de preferat ca sa nu se inmulteasca altfel ne-ar trebui si mai multi ani ca sa scapam de ei.
      Cu stima

      • ong-istii vor raspunde ca acest calcul nu e obiectiv pentru ca in acelasi timp in adaposturile din Bucuresti pot sa stea un anumit numar de maidanezi. Citi ?
        1000, 5000 ?
        Si in acest caz cie 2493 de ani vor deveni citeva sute de ani sau in cazul cel mai optimist citeva zeci de ani.

  35. Problema maidanezilor este una spinoasa si deloc usor de rezolvat. As vrea sa mentionez ca am locuit timp de 4 ani in Drumul Taberei si contrar asteptarilor nu am fost atacata de nici un caine si nici nu am asistat la atacuri ale lor, nu spun ca nu exista astfel de situatii, dar nu sunt nici pe departe atat de dese cum spuneti.
    In alta ordine de idei, am sprijinit si sprijin in continuare eforturile de protectie a animalelor, inclusiv a maidanezilor. Facand si voluntariat sustinut din acest motiv as dori sa va spun urmatoarele:
    1) rezolvarea problemei necesita o abordare complexa care sa cuprinda prevenirea abandonurilor, strangerea cainilor de pe strazi si adoptia acestora.
    2) ne confruntam cu rata masiva de abandon, mai ales in mediul rural din vecinatatea bucurestiului, iar o posibila solutie ar fi sterilizarea catelelor cu proprietar si microciparea cainilor astfel incat sa fie descurajata aparitia de noi caini pe strazile orasului( pui si adulti);
    3) promovarea adoptiilor astfel incat sa nu mai fie cheltuiti bani cu cazarea si uciderea cainilor din adaposturi;
    4) strangerea cainilor de pe strazi ar fi mai eficienta daca s-ar respecta niste masuri minime de protectia animalelor in adaposturi, astfel incat populatia sa nu se mai opuna.

    Vreau sa mai prezizez ca varianta eutanasiei s-a aplicat o buna perioada de timp incepand cu anul 2000…considerati ca in Bucuresti au fost mai putini caini pe strazi sau problema a fost rezolvata? Eu una nu vad nici o imbunatatire.
    Numerosi bucuresteni s-au implicat in rezolvarea problemei cainilor fara stapan si au sterilizat pe cont propriu animalele si le-au oferit pt adoptie, insa se confrunta cu problema cainilor abandonati in continuu.
    Sterilizarea si microciparea sunt pe termen lung cele 2 variante care previn perpetuarea problemei maidanezilor. Ambele ar trebui aplicate cainilor cu proprietar in mod special a celor de la curti si din mediu rural.
    Ceea ce promite acum Oprescu este pur si simplu imposibil, presupunand ca cei 65000 de caini existenti acum nu se mai inmultesc si nici nu li se adauga altii abandonati, avand o rata de capturare de 100/zi, tot vor fi necesari aproape 2 ani. Aceasta este o problema pe termen lung care trebuie abordata serios si pe care autoritatile, fara implicarea cetatenilor orasului nu o vor putea rezolva in totalitate.
    Solicitarea si acceptarea ajutorului Asociatiilor pt Protectia Animalelor si a ONG-urilor poate duce la o ameliorare si solutionare a problemei atat pe termen scurt cat si pe termen lung.

    • Ptr. Didi
      maidanezii s-au inmultit tot din cauza iubitorilor de javre. Nu e vina mea care in viata mea nu am avut caine in casa ca acestia s-au inmultit. Tot aia care mor de dragul cainilor au contribuit la inmultirea lor. Nu pot sa pretind eu ca iubitorii de javre sa devina responsabili, asa cum non pot sa pretinda iubitorii de javre ca eu sa contribuiesc financiar la intretinerea jigodiilor sau sa suport in continuarea prezanta lor pe strazi. Nu e vina mea ca avem atitia maidanezi pe strazi. Sui nu e nici vina lui Ceausescu pentru cele citeva zeci sau sute de case demolate. Maidanezii au aparut pe strazi dupa 1990 (stiu f. bine ptr. ca inainte de 1990 mergeam linistita pe strada). Atita timp cit tot iubitorii de maidanezi sint aia care ii tin in casa, ii imperecheaza si pe urma ii lasa pe strazi , nu vreau sa mai aud ca e vina „noastra ” ca maidanezii sint pe strazi.
      Sterilizarea nu are efect ptr. ca maidanezii sterilizati musca la fel ca ceilalti. Eutanasierea e singura solutie dar trebuie facuta in mod constant si masiv pentru a nu le lasa timpul celor de pe strazi sa se inmulteasca mai repede decit sint eutanasiati. Basesescu trebuia lasat sa-si termine treaba. A fost intrerupt si de asta nu am scapat de maidanezi. Daca Basescu nu eutanasia atunci maidanezii acum am fi avut mult mai multi.
      Cred ca orice om cu bun simt si sanatos la cap prefera viata unui copil decit a unui maidanez. Sau gresesc ?

  36. Dar daca in locul bunicii era o bona ?! Nici nu vreau sa ma gindesc ce ar fi patit, saracuta, atit din partea parintilor, cit, mai ales, din partea ziaristilor !
    Dar daca acel copil de 4 ani ar fi fugit la sosea si era calcat de o masina? Cine ar fi fost vinovat? Soferul? Primarul – ca nu a interzis masinilor sa circule pe carosabil?
    Dar daca tot acel copil, aflat in grija bunicii, s-ar fi urcat intr-un pom si ar fi cazult si si-ar fi rupt gitul – cine ar fi fost de vina? Copacul ? Primarul, ca a plantat pomi?
    Da, sa eutanasiem toti ciinii maidanezi! Miine se fac la loc, pentru ca toti posesorii de ciini din Bucuresti, din zonele limitrofe si numai, nu vor sa-si castreze animalutzele.
    Am vazut cu ochii mei – dupa ce le fata cateaua, pun puii in sac si-i duc la o margine de sat – unii mor, altii, daca traiesc, evident vor veni spre oras in cautare de hrana!
    Deci, aceste animale ce vina au?! Nici una! Doar oamenii sint vinovati ca nu vor / nu sint obligati sa-si castreze animalul!

  37. Si eu m-am saturat sa traiesc intr-o tara plina de cretini, bestii si handicapati de tot soiul. Dar, nu am ales unde sa ma nasc. Sunt pline buletinele de stiri de animale bipede care-si abuzeaza sau vand copiii , unii inca nenascuti. Vad ca a devenit un fel de sport national la romani si nu mai protesteaza nimeni. Si-am zis la romani, nu va mai ascundeti in spatele unei minoritati anume ca am ajuns mai infecti decat cei ce fac parte din etnia respectiva. Sau poate ca asa am fost dar aveam nevoie de „democratie” ca sa ne aratam adevarata fata majoritatea.
    Un hingher si, sunt cat frunza si iarba, primeste in jur de 50Euro/captura, in timp ce un medic anestezist intr-un spital de provincie e platit cu aprox. 200 de Euro/luna si nu se mai revolta nimeni. A emigrat toata elita, ne pleaca copiii sa munceasca precum sclavii afara numai sa scape de aici, ne conduc si fac legea toti infractorii si nu se mai revolta nimeni. Stam si mancam rahat ca nu costa bani dar nici nu produce nimic benefic. Si-nchei prin a spune ca am adoptat 5 dulai din aia de faci in pantaloni doar cat ii vezi, din aia f „agresivi”, fix din Dr Taberei si, mai repede ii musc eu pe ei decat invers. Caini sterilizati, microcipati si bine hraniti asa cum erau majoritatea din cei hingheriti. Ca haitele cu adevarat agresive nu le atinge nimeni, nici macar hingherii aia „viteji”. Dar, asa-i cand nu te duce creierul, iti masori fortele si-ti arati muschii tot vis-a-vis de cel mai slab decat tine. Sunt tare curioasa cum de in tara asta saracita dincolo de orice limita a suportabilului, nu exista bani de nimic, s-au impozitat pana si stalpii dar sunt bani de platit 400 Euro eutanasie cap de caine?Sunt bani de imbuibat 600 de parlamentari cu tot cu analfabetismul la purtator, plus sefi de cabinete, secretare, metrese etc sute de primari plus clientela aferenta. Dar ce nu face romanul carne de tun daca asa dicteaza…Partidul?!

  38. Stati linistiti (la locurile voastre). Dupa caini, pisici, copii din internate, batrani, urmati voi. Si cred ca va veti merita soarta la asa lipsa de compasiune de care dati dovada.

  39. Vorba unui prieten: Cei care urasc cainiii sa mearga la cocioaba de un au venit ! De aia urasc ei cainii pentru ca isi amintesc unde si-au lasat opincile .” :)
    Si aici se aplica si la prima generatie de toape incaltate crescute la bloc, insa mamele lor au crescut in coliba si au dormit in copaie. Caz real-cunoasc asa ceva si evident, urasc animalele/cainii! frica, ura si prostia merg mana in mana! Asa e de cand lumea.

  40. in sibiu, probleme pun cainii cu stapan, nu cei fara stapan. dincolo defaptul ca strazile din Sibiu sunt pline de excremente de caine, politia nu a rezolvat nici o sesizare (asa reiese dintr-o statistica recenta) cu privire la tulburarea linistii publice de catre cainii lasati sa latre sau care-si fac nevoile oriunde.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Prin adaugarea unui comentariu sunteti de acord cu Termenii si Conditiile site-ului Contributors.ro

Autor

Ciprian Ciucuhttp://www.crpe.ro
Consilier in Consiliul General al Municipiului București / Fost președinte al Consiliului Național de Integritate (2015-2016) / Membru fondator al Centrului Roman de Politici Europene

Carti noi

 

A apărut numărul special Engaging God’s Language sau Însușind limbajul lui Dumnezeu al revistei Diakrisis pe anul 2022, al 5-lea volum de la data fondării revistei academice (2022),  publicație care apare fie în format digital fie editat, la editura Eikon, București.  Citeste mai mult

 

Carti noi

La Editura Trei tocmai a ieșit din tipar, special pentru Bookfest, „Istoria Filosofiei” de A.C. Grayling. O lucrare apărută recent, scrisă de unul dintre cei mai buni specialiști în filosofie de azi. Această istorie se remarcă prin tratarea foarte clară a temelor și ideilor. Ediția românească arată foarte elegant, are peste 700 de pagini, și o puteți obține cu reducere la Bookfest.

 

Carte recomandată

 

Excelentă carte de luat în vacanță! Distractivă, delicioasă, brutală.  Tot ce a rămas ascuns, nespus și neexplicat în filmul lui Tarantino: detalii toride, crime nerezolvate, secrete din culisele industriei, anecdote sordide despre staruri care întruchipează pentru fani perfecțiunea sau momente sublime de pe platourile de filmare ale unor filme de mult uitate. Mai bună decat s-ar fi asteptat fanii regizorului sau criticii literari.

 

 

Esential HotNews

Top articole

contributors.ro

Contributors.ro este intr-o permanenta cautare de autori care pot da valoare adaugata dezbaterii publice. Semnaturile noi sunt binevenite cata vreme respecta regulile de baza ale site-ului. Incurajam dezbaterea relaxata, bazata pe forta argumentelor.
Contact: editor[at]contributors.ro