Este greu să faci să se înțeleagă că România este de mult timp un teren de manevră a ”omuleților verzi” și invizibili trimiși să lupte în interesul unei țări inamice.
Războiul hibrid este definit ca un conglomerat de operațiuni militare neletale simultane, flexibile și sofisticate, ce sunt planificate și executate. Deci nu moare nimeni! ”Câmpurile tactice” includ, economia, rețeaua energetică, politica și legislativul, diplomația, rețeaua de comunicații, internetul sau presa.
Am scris mult despre “partida rusă din energie” în care am explicat de ce industria energetică naționașă este în stare de avarie, de ce nu s-a investit în capacități de producție de energie securitară, de ce extracția gazelor din Marea Neagra sau de la Caragele au fost amânate mai mult de 10 ani. Ideea principală a seriei de articole publicate este că există agenți de influență au acționat asupra decidenților, care au acționat impotriva interesului național.
Altii au scris despre faptul că industriile naționale metalurgică și siderurgică, chimică și petrochimică au fost acaparate sau demolate în câțiva ani de companii rusești. Alții au scris despre cyberwar.
Acum, în sfârșit de campanie electorală, vedem o operațiune psihologică (psyop), începută de câteva săptămâni, din care statul român iese slăbit și prin care un set de ideologii maligne au acaparat prin emoție și nu prin rațiune credințele cetățenilor. … Și asta după ce am analizat alegerile din Republica Moldova!
În primul rând, în toate dicționarele, psyop este parte a războiului psihologic (psywar), parte a războiului hibrid.
Neavând informații prin care să pot demonstra existența operațiunilor psihologice, folosesc informații din presă și fac comparație între situația trecută și situația existentă.
Ce aș face dacă aș fi un soldat specializat în psyops, deghizat în ”consultant politic” ? Logic aș acționa după următorul tipar.
Aș angaja un socilog și aș comanda studii sociologice calitative și cantitative din care aș afla și sorta care sunt problemele (nemulțumirile) societății românești. Sortarea as face-o prin prisma nevoilor din Piramida lui Maslow.
Pe datele obținute, un psiholog bun ar transforma temele în frici. Hai să mergem pe firul gândirii simpliste … Temele atinse sunt multe dar eu amintesc pe cele pe care le consider importante.
La baza piramidei se află nevoia de apă, hrană și adăpost. Adăpost avem cu toții, dar avem problema încălzirii și energiei electrice. Cum toți specialiștii din industria energetică care analizează și comentează, inclusiv eu, și toată presa, au tras semnalul de alarmă în privinta prețurilor mari și pericolului de black out, este un subiect suculent. De aici rezultă: apă, hrană, energie. Vă sună cunoscut?
Urmează siguranța personală. Tema războiului, în conjunctura internațională actuală, este unul din subiectele de dezbatere.
Urcând pe piramida nevoilor, sunt nevoile sociale și de apartenența. De aici rezultă două clivaje: Noi românii, ei occidentalii. Noi condușii, ei conducătorii. Noi care spunem adevărul, ei care ne mint. Noi care vrem pace, ei care vor război. Noi care suferim, ei care ne-au transformat în sclavi. Problema apartenenței sociale a fost rezolvată simplu, introducând câteva elemente simpliste de ritual. Cred că sunteți în temă și ați văzut imagini cu adunarea și slujba de pomenire de la monumentul lui Zelea Codreanu de la Tâncăbești?
Apoi urmează acoperirea nevoilor de recunoaștere, a celor de autorealizare și dezvoltare personală. Tratarea e simplistă dar de efect: din cauza lor noi nu ne-am putut realiza profesional, am plecat din țară, copii șefilor noștrii vor fi șefii copiilor noștri.
Urmează o targhetare. Pentru fiecare tip de problemă există o abordare diferită pentru fiecare categorie de varstă și fiecare zona geografică.
Ce canale de comunicare avem? În primul rând comincarea de la om la om. Aceasta se face la biserică și la cârciumă. La bisercă e simplu, convingem și / sau influențăm preotul sau pastorul. Pentru media alegem câteva canale tv și site-uri și rețelele de socializare care se potrivesc cu nișele targhetate. Cu media e simplu deoarece se știe structura și comportamentul audienței. Pe rețelele de socializare posibilitatea de a microtarghetare este extrem de simplă dacă avem câțiva algoritmi puși în niste programe, eventual și cu puțina inteligență artificială și ajungem sigur cu un conținut favorabil la cele mai mici nise de populație.
Lansăm temele generale de dezbatere pe canalele alese având targhetarea amintită mai sus. Apoi apare candidatul care spune același lucru, eventual cu câteva adăugiri sugerând câteva soluții dar fără a intra în amănunte.
Se crează teme de discuții (la cârcimă) între oameni, care încep să se convingă reciproc că tema de discuție este validă, că rezolvarea există și este reprezentată de optiunea X.
Am văzut și comunicări mai sofisticate: niște copii / adolescenți / tineri enunțau revoltați problematica reieșită din studiile sociologice (făra a oferii soluții) între care erau intercalate probleme fără legătură, cum ar fi aparteneța la NATO sau la UE, sugerând că acestea nu sunt bune.
Finalitatea este emoția și obținerea votului irațional bazat pe frică! S-a văzut!
QED!
Este marketing online, făcut cu pricepere și cu bani mulți. Foarte mulți bani!
Georgescu-Dumnezeu a intrat în horă și acum trebuie să joace, dar nu sunt sigur că știe scenariul filmului în care are rolul principal. Dacă e amestecată rusia, pentru candidatul „suveranist” e ori-ori. Ori cazacioc, ori novicioc. Sau, pe românește, ori la bal, ori la spital.
Dincolo de teorie, până la urmă, este vorba de un atac asupra unui stat NATO. Nu cumva, textul tratatului trebuie actualizat, astfel încât să ia în considerare și alte atacuri decât cele militare? Oare exista temei pentru invocarea Articolulului 4? Sau 5?
Da, cred ca aveti dreptate.
Rusia a luat -ca de obicei- decizii gresite fata de Romania.
Mizand pe puterea ei in domeniul serviciilor secrete, crede ca poate intoarce electoratul: agentii lor din PSD/PNL iau masuri proaste si lumea -nemultmita- voteaza CG.
Ramine de vazut daca vor reusi.
Aveau o solutie mult mai simpla: ajutau Ro sa se uneasca cu Moldova si politicienii care reuseau asta erau votati in delir 100 de ani. De toti romanii. Daca mai cedau si un zacamint sa-l exploatam in contul trezaurului dus la prietenii……
Dar asa se intimpla cand Dumnezeu vrea sa piarda un popor sau un lider. Incepe prin a-i lua mintile!
Putin, devenit Putler, a luat numai decizii proaste de la intilnirea NATO de la Bucuresti.
„Asteptam cu interes cel de-al XIV lea Congres!”
Mai este o greseala de abordare din partea guvernantilor din Ro. Diaspora. Acesta pentru ca primele milioane de romani au emigrat masiv pana in 2010. Multi sunt acum in apropiere de pensie, au copiii cu familii. In majoritate ar dori ca pensionari sa revina in tara, sa inceapa o mica afacere. Dar mediul legislativ, economic din tara este unul viciat de minciuna, coruptie, hotie, taxare excesiva, legi proaste si date pe clanuri dd interese. De aici valul de tineri din diaspora care au devenit suveranisti. Ei sunt tinerii ai caror parinti vor sa se intoarca. Nu cred ca F.Rusa i- a influentat pe toti cei din diapora romana, dar a gasit un teren propice.
Diaspora are valoarea ei, economica,, sociala, culturala dar a fost folosita doar in scopuri politicianiste proaste si efemere, pt voturi. In tara, lipsa de reforme, scaderea catastrofala a educatiei si invatamantului, extinderea saraciei, lipsa de perspective a dus la acceptarea suveranismului si a manipularii ruse.